722.6 vaihteiston keppimoduulien yhteensopivuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
manuLe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

722.6 vaihteiston keppimoduulien yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja manuLe »

Moro,

Potilaana W203 220 CDI -03 automaatti joka menee vikatilaan, jolloin ei vaihda vaihdetta 1. isommalle eikä näytä mittariston näytössä olevissa neliöissä mitään kirjaimia. Silloin kun ei ole vikatilassa, kirjaimet näkyy eli mikä asento kepistä on valittuna, ja vaihteet vaihtuu nätisti.

Laatikkoon tehty öljynvaihtohuolto huuhtelemalla, samalla vaihdettu suodatin, öp-tiiviste ja pultit, sähköpistokkeen adapteri O-renkaineen. Vaihteiston ohjainboksille kapillaarisesti nousseet öljyt myös putsailtu pois liittimeltä ja boksin sisältä. Käytetty mersukorjaamolla vikakoodien luvussa, antaa vikakoodia keppimoduulin asentotunnistimesta.

Nyt olis tarjolla käytetty keppimoduuli jossa osanumero täsmää Q-kirjaimeen saakka, sen jälkeen eroa.
Mulla osanumero on A 2032675524 Q 02.
Toisessa ossnumrto A 2032675524 Q 03 WT 15.

Kuvien perusteella osanumeron loppuosan lisäksi erona se, että mulla kepin vieressä olevassa napissa kirjaimet W ja S, toisessa C ja S...
Eli osaako joku kertoa, käykö nuo keppimoduulit ristiin?
Viimeksi muokannut manuLe, Su 14.04.2019 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Keppimoduulin osanumeroista

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

manuLe kirjoitti:Moro,

Potilaana W203 220 CDI -03 automaatti joka menee vikatilaan, jolloin ei vaihda vaihdetta 1. isommalle eikä näytä mittariston näytössä olevissa neliöissä mitään kirjaimia. Silloin kun ei ole vikatilassa, kirjaimet näkyy eli mikä asento kepistä on valittuna, ja vaihteet vaihtuu nätisti.

Laatikkoon tehty öljynvaihtohuolto huuhtelemalla, samalla vaihdettu suodatin, öp-tiiviste ja pultit, sähköpistokkeen adapteri O-renkaineen. Vaihteiston ohjainboksille kapillaarisesti nousseet öljyt myös putsailtu pois liittimeltä ja boksin sisältä. Käytetty mersukorjaamolla vikakoodien luvussa, antaa vikakoodia keppimoduulin asentotunnistimesta.

Nyt olis tarjolla käytetty keppimoduuli jossa osanumero täsmää Q-kirjaimeen saakka, sen jälkeen eroa.
Mulla osanumero on A 2032675524 Q 02.
Toisessa ossnumrto A 2032675524 Q 03 WT 15.

Kuvien perusteella osanumeron loppuosan lisäksi erona se, että mulla kepin vieressä olevassa napissa kirjaimet W ja S, toisessa C ja S...
Eli osaako joku kertoa, käykö nuo keppimoduulit ristiin?
Numeroista tiedä mutta jos autot on samanlaisa, yhtä monta vaihdetta,
sama varustelu on/ei parkkitutka, on/ei avaimeton käynistys niin jos nuo ovat samat
käy
Mökkillä
'
manuLe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: Keppimoduulin osanumeroista

No kun myyjällä ei ole varmaa tietoa/muistikuvaa siitä, mistä autosta se on. Myytävän kepin päässä lukee Classic, mulla on Avantgarde. 5-lovisesta ne molemmat on. Parkkitutkasta ja avaimettomasta käynnistyksestä en kyl osaa sanoa muuta kuin että mulla semmosia ei ole.

EDIT: Myytävä keppi on peräisin 200cdi faceliftistä, joko -04 tai -05 vuoden mallista. Ainakaan avaimetonta käynnistystä ei ole. Parkkitutkasta ei muistanut ulkoa onko vai eikö.
manuLe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: 722.6 vaihteiston keppimoduulien yhteensopivuus?

Päivitetäänpä tännekin tämän keissin lopputulema. Eli uudessa käytetyssä kepissä oli yksi muoviosa murtunut, jonka vuoksi laitettaessa keppi P-asentoon kepiltä virtalukolle lähtevä vaijeri ei työntynyt toiseen asentoon -> avainta ei saanut käännettyä asentoon, jossa se irtoaa virtalukosta. Päädyin ottamaan "uudesta" keppimoduulista vain asentotunnistimen. Nyt keppimoduulli toimii niin kuin kuuluukin. Problem solved. :D
Vastaa Viestiin