CDI203 kirjoitti:Ei kyllä ymmärä mikä selvässä asiassa on näin vaikeaa
siis öljyn määrästä johtuvat onkelmat poistuu/vältää kun ei täytä ropuun asti sanoo ne mitä vaan raskoneessa tms
jos ylitäytöstä johtuen on jo vauriota tullut tietenkään ne ei enään poistu
No niin, nyt on imetty öljyä pois laatikosta. Tarkoitus testata viikonlopun ajan, muuttuuko tilanne mihinkään.
Tosin tässä nyt vähän huono se, ettei tarkkaan tiedossa paljon öljyä laatikossa on. Mutta kun ylivuotoproppu avattiin tiputti sieltä öljyä, että ihan yläreunassa oli...
Nyt imettiin n. sentti ylivuodon alle ja samalla laatikon vivustoja voideltiin...
Nyt testiajoa viikonloppu ja katsotaan auttaako mitään... jos apua havaittavissa.. laitetaan uudet öljyt ja 1,2 litraa sisään.
Mitenkäs kävi muuttuiko laatikko testissä.
No ei nyt ihan täysin, tuntuu niin kuin olisi vähän parempi, mutta ei kuitenkaan silti riittävän hyvä.
Mietin nyt sitä, että pitääkö vielä kerran käydä ja pyytää laittamaan 1,2 l öljyä... nyt kun imettiin pois varovasti pikkusen alle propun niin vaikea sanoa, onko siellä 1.4 vai 1.5 jne. Eivät osanneet ottaa sitä talteen että olisi voinut tietää minkä verran poistettiin.
...
kyllä näköjään selvästä asiasta saa tekemällä epäselvän
unohtaka jo ne litra määrät ~10mm alle ropun reunan
~10mm alle propun reunan ollut nyt öljymäärä, mutta samalla tapaa rutisee vaihde kun 1:seltä vaihta 2:selle. En tiedä sitten, voiko vieläkin olla liikaa öljyä. Pitäiskö vielä kokeilla laittaa se 1.2 litraa öljyä askiin kun nyt ei edelleenkään tiedä, minkä verran sitä on siellä.. 10mm alle propun reunan.
Pahaa pelkään että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kallis remontti. Vaihde menee ihan kuin kuuluukin kakkoselle jos oikein rauhallisesti laittaa. Todennäköisesti syncrot sitten saaneet siipeensä.. mutta se ihmetyttää kun rauhallisesti vaihtaa niin menee ihan nätisti... mutta normaalilla kohtalaisen nopealla vaihdolla kyllä menee päälle mutta rusahdus on joka kertainen..
En tiedä onko tuohon enää sitten mitään osaa vaihdettavissa/säätöä tehtävissä että saisi korjattua. Vai onko tosiaan min. 1000€ remppa ja laatikko auki.
CDI203 kirjoitti:Ei kyllä ymmärä mikä selvässä asiassa on näin vaikeaa
siis öljyn määrästä johtuvat onkelmat poistuu/vältää kun ei täytä ropuun asti sanoo ne mitä vaan raskoneessa tms
jos ylitäytöstä johtuen on jo vauriota tullut tietenkään ne ei enään poistu
No niin, nyt on imetty öljyä pois laatikosta. Tarkoitus testata viikonlopun ajan, muuttuuko tilanne mihinkään.
Tosin tässä nyt vähän huono se, ettei tarkkaan tiedossa paljon öljyä laatikossa on. Mutta kun ylivuotoproppu avattiin tiputti sieltä öljyä, että ihan yläreunassa oli...
Nyt imettiin n. sentti ylivuodon alle ja samalla laatikon vivustoja voideltiin...
Nyt testiajoa viikonloppu ja katsotaan auttaako mitään... jos apua havaittavissa.. laitetaan uudet öljyt ja 1,2 litraa sisään.
Mitenkäs kävi muuttuiko laatikko testissä.
No ei nyt ihan täysin, tuntuu niin kuin olisi vähän parempi, mutta ei kuitenkaan silti riittävän hyvä.
Mietin nyt sitä, että pitääkö vielä kerran käydä ja pyytää laittamaan 1,2 l öljyä... nyt kun imettiin pois varovasti pikkusen alle propun niin vaikea sanoa, onko siellä 1.4 vai 1.5 jne. Eivät osanneet ottaa sitä talteen että olisi voinut tietää minkä verran poistettiin.
...
kyllä näköjään selvästä asiasta saa tekemällä epäselvän
unohtaka jo ne litra määrät ~10mm alle ropun reunan
~10mm alle propun reunan ollut nyt öljymäärä, mutta samalla tapaa rutisee vaihde kun 1:seltä vaihta 2:selle. En tiedä sitten, voiko vieläkin olla liikaa öljyä. Pitäiskö vielä kokeilla laittaa se 1.2 litraa öljyä askiin kun nyt ei edelleenkään tiedä, minkä verran sitä on siellä.. 10mm alle propun reunan.
Pahaa pelkään että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kallis remontti. Vaihde menee ihan kuin kuuluukin kakkoselle jos oikein rauhallisesti laittaa. Todennäköisesti syncrot sitten saaneet siipeensä.. mutta se ihmetyttää kun rauhallisesti vaihtaa niin menee ihan nätisti... mutta normaalilla kohtalaisen nopealla vaihdolla kyllä menee päälle mutta rusahdus on joka kertainen..
En tiedä onko tuohon enää sitten mitään osaa vaihdettavissa/säätöä tehtävissä että saisi korjattua. Vai onko tosiaan min. 1000€ remppa ja laatikko auki.
Nopeasti vaihtessa rusahtaminen viittailee synrovikaan
tai sitten kytkin ei irrota kunnolla,
halvin korjaus vaihtelee hitaamin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
CDI203 kirjoitti:Ei kyllä ymmärä mikä selvässä asiassa on näin vaikeaa
siis öljyn määrästä johtuvat onkelmat poistuu/vältää kun ei täytä ropuun asti sanoo ne mitä vaan raskoneessa tms
jos ylitäytöstä johtuen on jo vauriota tullut tietenkään ne ei enään poistu
No niin, nyt on imetty öljyä pois laatikosta. Tarkoitus testata viikonlopun ajan, muuttuuko tilanne mihinkään.
Tosin tässä nyt vähän huono se, ettei tarkkaan tiedossa paljon öljyä laatikossa on. Mutta kun ylivuotoproppu avattiin tiputti sieltä öljyä, että ihan yläreunassa oli...
Nyt imettiin n. sentti ylivuodon alle ja samalla laatikon vivustoja voideltiin...
Nyt testiajoa viikonloppu ja katsotaan auttaako mitään... jos apua havaittavissa.. laitetaan uudet öljyt ja 1,2 litraa sisään.
Mitenkäs kävi muuttuiko laatikko testissä.
No ei nyt ihan täysin, tuntuu niin kuin olisi vähän parempi, mutta ei kuitenkaan silti riittävän hyvä.
Mietin nyt sitä, että pitääkö vielä kerran käydä ja pyytää laittamaan 1,2 l öljyä... nyt kun imettiin pois varovasti pikkusen alle propun niin vaikea sanoa, onko siellä 1.4 vai 1.5 jne. Eivät osanneet ottaa sitä talteen että olisi voinut tietää minkä verran poistettiin.
...
kyllä näköjään selvästä asiasta saa tekemällä epäselvän
unohtaka jo ne litra määrät ~10mm alle ropun reunan
~10mm alle propun reunan ollut nyt öljymäärä, mutta samalla tapaa rutisee vaihde kun 1:seltä vaihta 2:selle. En tiedä sitten, voiko vieläkin olla liikaa öljyä. Pitäiskö vielä kokeilla laittaa se 1.2 litraa öljyä askiin kun nyt ei edelleenkään tiedä, minkä verran sitä on siellä.. 10mm alle propun reunan.
Pahaa pelkään että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kallis remontti. Vaihde menee ihan kuin kuuluukin kakkoselle jos oikein rauhallisesti laittaa. Todennäköisesti syncrot sitten saaneet siipeensä.. mutta se ihmetyttää kun rauhallisesti vaihtaa niin menee ihan nätisti... mutta normaalilla kohtalaisen nopealla vaihdolla kyllä menee päälle mutta rusahdus on joka kertainen..
En tiedä onko tuohon enää sitten mitään osaa vaihdettavissa/säätöä tehtävissä että saisi korjattua. Vai onko tosiaan min. 1000€ remppa ja laatikko auki.
Nopeasti vaihtessa rusahtaminen viittailee synrovikaan
tai sitten kytkin ei irrota kunnolla,
halvin korjaus vaihtelee hitaamin
No tuota itsekin vähän arvellut, että halvin konsti tuo...
Harmittaa vain kun tuossa vaihdeväli ei muutenkaan mikään ihan lyhyt... ja pitenee entisestään kun joutuu vielä hitaammin vaihtamaan.
Paikaltaan lähteminen on tuskaa tuollaisella kaupungissa, kun jokainen auto on melkeen puskurissa kiinni kun ei voi nopeasti vaihtaa..
No vaihde ainakin pysyy kakkosella ihan ok, ettei hyppää pois ettei niin paha ole... tuskin tuossa apua on mistään vaijereiden säädöistä tms.
Laatikko toimii moitteettomasti, kun laittaa redline öljyt sisään, mitä on tarkoitettu automaatti ja manuaali askiin. Täyttö täyttöroppuun saakka. Kokemusta on!
markkumara kirjoitti:Laatikko toimii moitteettomasti, kun laittaa redline öljyt sisään, mitä on tarkoitettu automaatti ja manuaali askiin. Täyttö täyttöroppuun saakka. Kokemusta on!
Montako sataa kilometriä . Syncrot ilmoittaa olemassa olostaan muutaman tuhannen kilometrin kuluttua, ja silloin on jo myöhäistä .
Tarkoitus tyttären tuore auto-ostos topicin ohjeilla huollella. Kyseessä siis kaiketi tuo vm03 vaijerivälitteinen. Loota ei rusahda mutta 1-2 väli nalkkaa kiinni. Kepin tyvinivelhän on näkösällä mutta miten/millä voitelisin itse vaihteensiirtäjän vaijerit? Kulkeutuneeko rasva perille kepin tyveä kylvettämällä?
Tänään tuli omaan autoon vaihdettua lootaan Febi Bilstein GL4 75W (MB235.10) öljyä. 1.2l litraa laitoin uutta vanhojen tilalle jota tuli ulos n.1.5l. Eron vaihteissa huomasi heti, enää ei 1 ja 2 vaihde takkua yhtään
Auto: MERCEDES-BENZ C (W203) C 180 vm. 2001
Moottori: M111.951 2.0l bensa.
Vaihteisto: 6v manuaali (716.663)
Tarkoitus tyttären tuore auto-ostos topicin ohjeilla huollella. Kyseessä siis kaiketi tuo vm03 vaijerivälitteinen. Loota ei rusahda mutta 1-2 väli nalkkaa kiinni. Kepin tyvinivelhän on näkösällä mutta miten/millä voitelisin itse vaihteensiirtäjän vaijerit? Kulkeutuneeko rasva perille kepin tyveä kylvettämällä?
Ei mene kylvettämällä, vaijeri on systeemin kyljessä kiinni erillisessä liitoksessa.
Kannattaa se kepin tyvi silti rasvata.
Tuo toimii siis niin, että vaijeri hoitaa kepin vasen-oikea liikkeen ja tanko eteen-taakse liikkeen.
Vain 1 vaijeri.
Täällä samaa vikaa ykkösen ja kakkosen kanssa. Kylmänä takkuaa, tuntuu että 0 astetta on se raja jolloin alkaa rötää pahemmin. Toissa viikon lauantaina vaihdettu Comman öljyt eikä juuri parantunut, 7 mm alle propun. Aamupakkasilla ykkösen ja kakkosen kanssa vaikeuksia öljyn vaihdon jälkeenkin. Nyt kun on ollu lämmintä ni toimii paljon paremmin, joskin aamulla kun lähtee ajelee ni pientä takkuamista on havaittavissa. Taitaa olla ne syncrot saanu siipeensä aikoinaan liikatäytön takia. Hetken aikaa kun ajelee, niin alkaa toimia paljon paremmin. Kepin tyvi on voideltu eikä auttanut.
Onkos tuosta nyt suurtaa vaaraa jos vaan ajelee ja vaihtelee rauhallisesti? Ja tekeekö joku noita laatikkoremontteja jos alkaa pahenee ja missä hinnoissa semmoiset liikkuu, onko se tuo 1 k€ vähintään? Ei viitsisi käytettyäkään laatikkoa vaihtaa tilalle koska eiköhän siinäkin samat ongelmat ole kuitenkin koska öljymäärä on ollut alunperin liian suuri näissä.
Moi, me selvittiin syksyllä helpolla kuin kiilasin tyvinivelen pystyvälyksen pois, voideltiin siirtäjän liikkuvat ja vaihdettiin öljyt yllämainituin ohjein, siitä kiitokset herroille! Vaihteisto muuttui lähes käyttökelvottomasta aika hyväksi. Nopea vaihto kylmänä saattaa rusahtaa, ei muuta moitittavaa. Mittarissa meillä puolisen miltsiä.
Pääsyy oli 1-2- linja liikaa "oikealla"
Tyvipallonivelen kansi pois, kannen ja liukupinnan väliin laitoin jonkun muovirinkulan: -Poistui pystyvälys. Vaijeri näkyy vasemmalla, öljysin sitä injektioruiskulla. Koko toimenpiteen suoritin kuljettajan istuimelta. Samalla näetkin sen parkkilukon kaaren toiminnan joka meillä puski keppiä oikealle. Vaijeria ei meillä tarvinnut säätää.
Tossa ajattelin vaihtaa öljyt Laatikkoon, Niin tuli vain mieleen onko sillä väliä minkä merkkistä öljyä sinne laittaa kunhan se täyttää mersun standardin? Onko suurta merkitystä MB 317 Vai MB 235.10? Öljyn määrällä näköjään on.
Laatikko on 716.654. Haynesin Manuaali sanoo ainakin täyttö määräksi 1.5 litraa nin sen verran sitä täytyy kait käydä ostamassa.
Ryttytähti kirjoitti: ↑Ti 14.12.2021 11:08
Tossa ajattelin vaihtaa öljyt Laatikkoon, Niin tuli vain mieleen onko sillä väliä minkä merkkistä öljyä sinne laittaa kunhan se täyttää mersun standardin? Onko suurta merkitystä MB 317 Vai MB 235.10? Öljyn määrällä näköjään on.
Laatikko on 716.654. Haynesin Manuaali sanoo ainakin täyttö määräksi 1.5 litraa nin sen verran sitä täytyy kait käydä ostamassa.
Täytä ~10mm Tarkistus ropun alareunan alle
(säästyt laatikon korjaukselta minkä ylitäyttö"ropun reunnan asti" helposti aiheutta)
Ryttytähti kirjoitti: ↑Ti 14.12.2021 11:08
Tossa ajattelin vaihtaa öljyt Laatikkoon, Niin tuli vain mieleen onko sillä väliä minkä merkkistä öljyä sinne laittaa kunhan se täyttää mersun standardin? Onko suurta merkitystä MB 317 Vai MB 235.10? Öljyn määrällä näköjään on.
Laatikko on 716.654. Haynesin Manuaali sanoo ainakin täyttö määräksi 1.5 litraa nin sen verran sitä täytyy kait käydä ostamassa.
Täytä ~10mm Tarkistus ropun alareunan alle
(säästyt laatikon korjaukselta minkä ylitäyttö"ropun reunnan asti" helposti aiheutta)
Alkuperänen täyttömäärä on tohon on 1.8 litraa, niin lienee toi 1.5 litraa jättävän vähän tilaa sinne, mutta tosin saa. täytyy jollain yrittää ronkkia sinne kun täyttelee, jos sen öljyn pinnan näkis vaikka teräslangan pätkällä. Voishan sen tietysmitata paljonko sieltä tulee pihalle, Peräöljyt oli ainakin sellasta möhnää että ei varmaan ikinään vaihdettu niin tuskin noitakaan.
Ryttytähti kirjoitti: ↑Ti 14.12.2021 11:08
Tossa ajattelin vaihtaa öljyt Laatikkoon, Niin tuli vain mieleen onko sillä väliä minkä merkkistä öljyä sinne laittaa kunhan se täyttää mersun standardin? Onko suurta merkitystä MB 317 Vai MB 235.10? Öljyn määrällä näköjään on.
Laatikko on 716.654. Haynesin Manuaali sanoo ainakin täyttö määräksi 1.5 litraa nin sen verran sitä täytyy kait käydä ostamassa.
Täytä ~10mm Tarkistus ropun alareunan alle
(säästyt laatikon korjaukselta minkä ylitäyttö"ropun reunnan asti" helposti aiheutta)
Alkuperäinen määrä... ja kun joskus pääsi katsomaan työ ohjeita
niin märrä oli mutettu niihinkin jo monta kertaa aina vaan vähemmän
rautalangasta taiuutta sopivan koukun sillä on hyvä mittailla
Alkuperänen täyttömäärä on tohon on 1.8 litraa, niin lienee toi 1.5 litraa jättävän vähän tilaa sinne, mutta tosin saa. täytyy jollain yrittää ronkkia sinne kun täyttelee, jos sen öljyn pinnan näkis vaikka teräslangan pätkällä. Voishan sen tietysmitata paljonko sieltä tulee pihalle, Peräöljyt oli ainakin sellasta möhnää että ei varmaan ikinään vaihdettu niin tuskin noitakaan.