W638 108 cdi turbo ongelmaa
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
W638 108 cdi turbo ongelmaa
Tosiaan vito meni vikatilaan, tuloksena * ei keskustellut Viton kanssa mutta Bosch kertoi turboon liittyen ohjainlaite tms? Korjaamon ukko joka koodia luki kertoi että autossa on muuttuvasiipinen turbo? Epäili ohjainlaitetta tai kelloa tai jopa turbon siivet jumissa ettei pääse liikkumaan kuten kuuluu.
Noh ostin ja lurautin Forten turbo cleaneria mutta ei tunnu olevan vaikutusta, edelleen toimii kun sammuttaa mutta seuraavalla vedolla kun kierrokset n4k alkaa tökkimään ja vikatila saapuu jälleen. Joten voisi kuulostaa kyllä että siivet ei liiku kuten kuuluu, laittaako tässä nyt turboa ostoslistalle vai onko vielä jotain tehtävissä?
Noh ostin ja lurautin Forten turbo cleaneria mutta ei tunnu olevan vaikutusta, edelleen toimii kun sammuttaa mutta seuraavalla vedolla kun kierrokset n4k alkaa tökkimään ja vikatila saapuu jälleen. Joten voisi kuulostaa kyllä että siivet ei liiku kuten kuuluu, laittaako tässä nyt turboa ostoslistalle vai onko vielä jotain tehtävissä?
W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Jos siinä on Garretin OEM-numerolla 720477-5001S / 6110961399 oleva vakioahdin, se taitaa kyllä olla hukkaportillinen ja yleensä alipaineohjattu.mikakuusento kirjoitti:Tosiaan vito meni vikatilaan, tuloksena * ei keskustellut Viton kanssa mutta Bosch kertoi turboon liittyen ohjainlaite tms? Korjaamon ukko joka koodia luki kertoi että autossa on muuttuvasiipinen turbo? Epäili ohjainlaitetta tai kelloa tai jopa turbon siivet jumissa ettei pääse liikkumaan kuten kuuluu.
Noh ostin ja lurautin Forten turbo cleaneria mutta ei tunnu olevan vaikutusta, edelleen toimii kun sammuttaa mutta seuraavalla vedolla kun kierrokset n4k alkaa tökkimään ja vikatila saapuu jälleen. Joten voisi kuulostaa kyllä että siivet ei liiku kuten kuuluu, laittaako tässä nyt turboa ostoslistalle vai onko vielä jotain tehtävissä?
Hieman ihmettelen, jos starilla ei pääse käsiksi tuohon vikatilaan. Mikä se korjaamon ukon koodi tarkemmin ottaen oli, ei esmerkiksi ahtopaineongelma (josta myös tulee vikatila)? Ottaako moottori nuo kierrokset paikallaan vai ajossa?
Viimeksi muokannut Vitollinen, Ti 07.05.2019 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Just ikinä ei ole tarvinnut tuollaiseen ahdinta vaihtaa vikatilan vuoksi, eikä kyllä muutenkaan.
Star juttelee auton kanssa, kunhan starista löytyy hht-win.
Star juttelee auton kanssa, kunhan starista löytyy hht-win.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5916
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Juurikin näin,dealer kirjoitti:Just ikinä ei ole tarvinnut tuollaiseen ahdinta vaihtaa vikatilan vuoksi, eikä kyllä muutenkaan.
Star juttelee auton kanssa, kunhan starista löytyy hht-win.
vika lienee vallan muual kuin turbossa(on hukkaportilinen)
Mökkillä
'
'
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Nojoo päivitetään hiukan tännekkin tilannetta. Tosiaan hukkaportillinen turbo sieltä löytyy ja nyt tuli vaihdettua se alipaine mokkula homma mistä lähtee letku turbon kellolle, ei vaikutusta tietenkään. Alipaine letkutkin oli kiinni ja yhtäkkiä ok näköiset.
Mitähän tässä seuraavaksi alkaisi ihmetellä? Autolla kuitenkin ajettu "vain" 255tkm joten aika epätodennäköiseltä kuulostaisi että turboa alettaisiin vaihtamaan.
Niin ja ahtoputkiakin yritin vilkuilla mutta ei kummenpaa löytynyt niistäkään.
Auto saattaa tosiaan toimia taajama vauhdeissa mutta heti kun pitäisi enemmän ahtaa isolla tiellä saattaa nelosella vasta alkaa pökkiä vikatilaa päälle.
Mitähän tässä seuraavaksi alkaisi ihmetellä? Autolla kuitenkin ajettu "vain" 255tkm joten aika epätodennäköiseltä kuulostaisi että turboa alettaisiin vaihtamaan.
Niin ja ahtoputkiakin yritin vilkuilla mutta ei kummenpaa löytynyt niistäkään.
Auto saattaa tosiaan toimia taajama vauhdeissa mutta heti kun pitäisi enemmän ahtaa isolla tiellä saattaa nelosella vasta alkaa pökkiä vikatilaa päälle.
W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5916
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Testerin piuhan päähän niin saa tarkempaa suuntaa mistä vikaa hakeamikakuusento kirjoitti:Nojoo päivitetään hiukan tännekkin tilannetta. Tosiaan hukkaportillinen turbo sieltä löytyy ja nyt tuli vaihdettua se alipaine mokkula homma mistä lähtee letku turbon kellolle, ei vaikutusta tietenkään. Alipaine letkutkin oli kiinni ja yhtäkkiä ok näköiset.
Mitähän tässä seuraavaksi alkaisi ihmetellä? Autolla kuitenkin ajettu "vain" 255tkm joten aika epätodennäköiseltä kuulostaisi että turboa alettaisiin vaihtamaan.
Niin ja ahtoputkiakin yritin vilkuilla mutta ei kummenpaa löytynyt niistäkään.
Auto saattaa tosiaan toimia taajama vauhdeissa mutta heti kun pitäisi enemmän ahtaa isolla tiellä saattaa nelosella vasta alkaa pökkiä vikatilaa päälle.
Mökkillä
'
'
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
^ testerin pääs käyty ja osoitti juurikin tuota mokkulaa mikä juuri eilen vaihdettu (120€ mopenpuohon)
W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Nojoo vikatila edelleen päällä, nyt olen huomannut että rynkyttää oudosti siis käy epätasaisesti kylmänä kun käynnistää. Noin 5min tyhjäkäyntiä niin sekin lakkaa ja muuten toimii normaalisti siihen asti että lämmöt on 80 niin vikatila ilmaantuu kun kiihdyttää jollain vaihteella yli 3k rpm, mikähän siellä voisi ahdistaa?
W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Vikakoodi lienee P1470 ? Monta mahdollisuutta. Pitäisi olla joku oikeasti osaava autoa tutkimassa. Alipainevuoto, ahtimen kellossa vuoto (harvoin), jotain muuta...
wiimax.fi
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Jotenki kuulostaisi tutulta tuo p1470 mutta en nyt mene vannomaan, no täytyy kaverin raato vitosta alkaa nyppimään osia ja antureita josko lähtis pelaamaan jossain vaiheessa.
W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
- mikakuusento
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 16:08
- Paikkakunta: Oulu
Re: W638 108 cdi turbo ongelmaa
Nojoo nyt kulkee vito taas, entinen omistaja oli vaihtanut sen alipainemokkulan ja laittanu letkut väärinpäin joten olin itsekin siis laittanut ne väärin ja nyt kun vaihdoin kasan alipaineletkuja ja kääntelin letkujen paikkoja niin alkoi toimia.. Pieniä vikoja mutta yllättävän työläitä kun 15kertaa kävit koeajolla joko nyt toimisi. Nyt kulkee vito taas kaikin 108cdi n voimin
W210 290td
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300
S210 220cdi
ex W202 220D
ex W124 E300