C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

Bensaa tulee kaikista suuttimista, tulpat ja puolat toimii eli kipinää tulee, Star ei anna vikakoodeja, käynnistyksenesto ei ole päällä, ylijänniterele vaihdettu, moottorin johtosarja vaihdettu, kaikki sulakkeet ehjät. Auto ajettu toimivana talvisäilytykseen jonka aikana vaihdoin moottorin ja vaihdelaatikon johtosarjan. Johtosarja piipattu ja kytkennät tarkistettu. Auto oli pari kuukautta ilman sähköjä, voiko esim. ECU ottaa siitä itseensä. Onko vinkkiä mitä kannaattaa kokeilla tai tarkistaa, multa loppui keinot ja hermot.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei kai tuossa nyt ecu ole rikki jos kipinä tulee ja bensaa suihkuaa.
Mittaapas bensan paineet ettei romahda kun lähdet käynnistämään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

Ei ole mittaria millä mitata paineita, pitää kysellä jos jostain korjaamosta saisi vuokrattua/lainattua.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pee_ko kirjoitti:Ei ole mittaria millä mitata paineita, pitää kysellä jos jostain korjaamosta saisi vuokrattua/lainattua.
Tarkista kampiakselin anturi tai sen liitin ja tietty sit anturikin. Tosin siitä pitäisi tulla starilla herja. Säädettävä nokan ajoitus, samat sanat.

Vähän tulee mieleen että joku paikka jäänyt kytkemättä tai kytketty väärin tai väärä johtosarja.

Ajoneston oireilulta tosin vaikuttaa, se että kipinää ja bensaa tulee muttei käynnisty on erikoista kyllä. Täällä tai mesellä on postaamani kuvat erään netistä löydetyn ecun sytkäpiirien mittauksesta.

Kai tulpat ovat oikeat vastuksettomat ja väliholkeissa se 2kOhm vastus? Tämä' ei vaikuta itse käynnistymiseen niinkään vaan ecun kestämiseen.

Kaasuläppäkotelon sisäiset johdotukset tarkistettu?

Starilla voi mitatata puristuspaineen. ei tarvitse mittaria.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:
pee_ko kirjoitti:Ei ole mittaria millä mitata paineita, pitää kysellä jos jostain korjaamosta saisi vuokrattua/lainattua.
Tarkista kampiakselin anturi tai sen liitin ja tietty sit anturikin. Tosin siitä pitäisi tulla starilla herja. Säädettävä nokan ajoitus, samat sanat.

Vähän tulee mieleen että joku paikka jäänyt kytkemättä tai kytketty väärin tai väärä johtosarja.

Ajoneston oireilulta tosin vaikuttaa, se että kipinää ja bensaa tulee muttei käynnisty on erikoista kyllä. Täällä tai mesellä on postaamani kuvat erään netistä löydetyn ecun sytkäpiirien mittauksesta.

Kai tulpat ovat oikeat vastuksettomat ja väliholkeissa se 2kOhm vastus? Tämä' ei vaikuta itse käynnistymiseen niinkään vaan ecun kestämiseen.

Kaasuläppäkotelon sisäiset johdotukset tarkistettu?

Starilla voi mitatata puristuspaineen. ei tarvitse mittaria.
Edit. olikin kyse bensanpaineesta eikä puristuspaineesta :D :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

AK47 kirjoitti:
pee_ko kirjoitti:Ei ole mittaria millä mitata paineita, pitää kysellä jos jostain korjaamosta saisi vuokrattua/lainattua.
Tarkista kampiakselin anturi tai sen liitin ja tietty sit anturikin. Tosin siitä pitäisi tulla starilla herja. Säädettävä nokan ajoitus, samat sanat.

Vähän tulee mieleen että joku paikka jäänyt kytkemättä tai kytketty väärin tai väärä johtosarja.

Ajoneston oireilulta tosin vaikuttaa, se että kipinää ja bensaa tulee muttei käynnisty on erikoista kyllä. Täällä tai mesellä on postaamani kuvat erään netistä löydetyn ecun sytkäpiirien mittauksesta.

Kai tulpat ovat oikeat vastuksettomat ja väliholkeissa se 2kOhm vastus? Tämä' ei vaikuta itse käynnistymiseen niinkään vaan ecun kestämiseen.

Kaasuläppäkotelon sisäiset johdotukset tarkistettu?

Starilla voi mitatata puristuspaineen. ei tarvitse mittaria.
Kampiakselin liittimen mittasin tänään, meni ECU:lle oikeisiin pinneihin. Tulpat on aina ollut 0R eli vastuksettomat. Kaasuläppäkoteloa en ole tarkistanut, tosin ihmettelin sirinää/vinkunaa sieltä suunnasta kun virrat on päällä ja pää (oma) konehuoneessa. Onko tietoa kuuluuko kaasuläppäkotelon pitää mitään ääntä kun virrat on päällä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos kipinä tulee..ei ole ajoesto,eikä kampi anturi.
Ainut mitä tuli mieleen että ecu ei älyä koneen olevan kylmä...kaadapa bensaa kurkkuun....onkos muuten haissut bensa putkesta kun ei ole käynnistynyt?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

atlas kirjoitti:Jos kipinä tulee..ei ole ajoesto,eikä kampi anturi.
Ainut mitä tuli mieleen että ecu ei älyä koneen olevan kylmä...kaadapa bensaa kurkkuun....onkos muuten haissut bensa putkesta kun ei ole käynnistynyt?
Startatessa pakoputkessa sanoo välillä pöts pöts ja savua tulee putken päästä ulos, en ole tehnyt analyysiä hajusta. Voitko tarkentaa, mihin kurkkuun ja kuinka paljon bensaa kaadetaan. Starin mukaan kaikki lämpötilat oli normaaleja eli kyllä eculle pitäisi oikeita lämpötilatietoja mennä, tietysti jos ecu ei ole tolkuissaan on se ja sama mitä tietoa sinne syöttää.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Niin...eihän siinä ole pysty kurkkua mutta jos saisi jotenkin imusarjaan suoraan vähän bensaa ryypyksi...tai jostain alipaine letkusta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Kampiakselin ja nokka-akselin coaxiaali johdot ovat myös murenevaa sorttia.
Eli voi olla että esim kampura-anturin johto on ottanut itseensä kun olet johtoja käänellyt.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mulla ei mitään kovin erokoista sirinää kuulunut. Toisaalta taisi joku toimilaite pitää ääntä jota voisi kuvailla ehkä sirinäksi. Paha sanoa kun kuulo alentunut toisessa korvassa ja aikaa viime "kuuntelusta" jo monta vuotta.

Kaasuläppäkoteloiden johdot on yhtä karua eristeiltään kuin muukin johdotus.

Polttoaineen paineen säätöön liittyvä mokkula oli siinä jakotukin etupäässä. Niitä oli jossakin vaiheessa tuotantoa viallisia. Mutta jos kerta bensaa tulee niin tuskimpa sekään.

Tarkistaisin vielä kerran sytkäjohtojen reitit, että varmasti menee oikeisiin pyttyihin piuhat. No puolasta suoraan tulpalle menevät vastustulpat ei voi olla väärin :D Mutta onhan loput kolme varmasti oikein? Periaatteessa ei saa yltämään väärin. Mutta onko johtosarja ostettu oikealla varaosanumerolla? Vai korjattu itse?

Johtosarja ja kaasuläppäkotelo on eri mallissa jossa ASR ja mallissa jossa ESP, mutta taispa olla niin että c30 on kaikissa ASR. ETS oli joissain 202 korisissa ja ESP vasta viimeisissä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

Sorsso kirjoitti:Kampiakselin ja nokka-akselin coaxiaali johdot ovat myös murenevaa sorttia.
Eli voi olla että esim kampura-anturin johto on ottanut itseensä kun olet johtoja käänellyt.
Ko. johdot on uusittu.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minusta kaasuläppäkotelo pitää ääntä kun virrat on päällä.
Minusta kaikki on nyt ok jos bensaa tulee suuttimista,ja kipinä on varmistettu tulpan kautta...tällöinhän kampianturi toimii ja ajonesto ei ole päällä jos vielä bensapumppu surahtaa kun virrat käy päällä.
Nokan anturi jos tässä on vaikuttaa kyllä kanssa sytty aikaan...ja viallisena tai toimimattomana ei käynnisty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

AK47 kirjoitti:Mulla ei mitään kovin erokoista sirinää kuulunut. Toisaalta taisi joku toimilaite pitää ääntä jota voisi kuvailla ehkä sirinäksi. Paha sanoa kun kuulo alentunut toisessa korvassa ja aikaa viime "kuuntelusta" jo monta vuotta.

Kaasuläppäkoteloiden johdot on yhtä karua eristeiltään kuin muukin johdotus.

Polttoaineen paineen säätöön liittyvä mokkula oli siinä jakotukin etupäässä. Niitä oli jossakin vaiheessa tuotantoa viallisia. Mutta jos kerta bensaa tulee niin tuskimpa sekään.

Tarkistaisin vielä kerran sytkäjohtojen reitit, että varmasti menee oikeisiin pyttyihin piuhat. No puolasta suoraan tulpalle menevät vastustulpat ei voi olla väärin :D Mutta onhan loput kolme varmasti oikein? Periaatteessa ei saa yltämään väärin. Mutta onko johtosarja ostettu oikealla varaosanumerolla? Vai korjattu itse?

Johtosarja ja kaasuläppäkotelo on eri mallissa jossa ASR ja mallissa jossa ESP, mutta taispa olla niin että c30 on kaikissa ASR. ETS oli joissain 202 korisissa ja ESP vasta viimeisissä.
Täytyy alkaa tutkia kaasuläppäkotelon johdotuksia. Polttoainelinja kunnossa. Sytytys johdot varmistin kytkentäkuvista ja nämäkin johdot kaikki uusittu. Johtosarjan teetätin luotettavalla tekijällä http://www.kurth-classics.de/kabelbaume/ Vanhan johtosarjan lähetin Saksaan malliksi että tulee varmasti oikein ja oikeilla mitoilla.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pee_ko kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Mulla ei mitään kovin erokoista sirinää kuulunut. Toisaalta taisi joku toimilaite pitää ääntä jota voisi kuvailla ehkä sirinäksi. Paha sanoa kun kuulo alentunut toisessa korvassa ja aikaa viime "kuuntelusta" jo monta vuotta.

Kaasuläppäkoteloiden johdot on yhtä karua eristeiltään kuin muukin johdotus.

Polttoaineen paineen säätöön liittyvä mokkula oli siinä jakotukin etupäässä. Niitä oli jossakin vaiheessa tuotantoa viallisia. Mutta jos kerta bensaa tulee niin tuskimpa sekään.

Tarkistaisin vielä kerran sytkäjohtojen reitit, että varmasti menee oikeisiin pyttyihin piuhat. No puolasta suoraan tulpalle menevät vastustulpat ei voi olla väärin :D Mutta onhan loput kolme varmasti oikein? Periaatteessa ei saa yltämään väärin. Mutta onko johtosarja ostettu oikealla varaosanumerolla? Vai korjattu itse?

Johtosarja ja kaasuläppäkotelo on eri mallissa jossa ASR ja mallissa jossa ESP, mutta taispa olla niin että c30 on kaikissa ASR. ETS oli joissain 202 korisissa ja ESP vasta viimeisissä.
Täytyy alkaa tutkia kaasuläppäkotelon johdotuksia. Polttoainelinja kunnossa. Sytytys johdot varmistin kytkentäkuvista ja nämäkin johdot kaikki uusittu. Johtosarjan teetätin luotettavalla tekijällä http://www.kurth-classics.de/kabelbaume/ Vanhan johtosarjan lähetin Saksaan malliksi että tulee varmasti oikein ja oikeilla mitoilla.
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä johtosarjan hintaa. Aikanaan olisi maksanut uusi n 1450e Sain Englannista vanhasta varastosta sit uuden muistaakseni tonnin halvemmalla. Hyvä linkki.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: C36 starttaa mutta ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

AK47 kirjoitti:
pee_ko kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Mulla ei mitään kovin erokoista sirinää kuulunut. Toisaalta taisi joku toimilaite pitää ääntä jota voisi kuvailla ehkä sirinäksi. Paha sanoa kun kuulo alentunut toisessa korvassa ja aikaa viime "kuuntelusta" jo monta vuotta.

Kaasuläppäkoteloiden johdot on yhtä karua eristeiltään kuin muukin johdotus.

Polttoaineen paineen säätöön liittyvä mokkula oli siinä jakotukin etupäässä. Niitä oli jossakin vaiheessa tuotantoa viallisia. Mutta jos kerta bensaa tulee niin tuskimpa sekään.

Tarkistaisin vielä kerran sytkäjohtojen reitit, että varmasti menee oikeisiin pyttyihin piuhat. No puolasta suoraan tulpalle menevät vastustulpat ei voi olla väärin :D Mutta onhan loput kolme varmasti oikein? Periaatteessa ei saa yltämään väärin. Mutta onko johtosarja ostettu oikealla varaosanumerolla? Vai korjattu itse?

Johtosarja ja kaasuläppäkotelo on eri mallissa jossa ASR ja mallissa jossa ESP, mutta taispa olla niin että c30 on kaikissa ASR. ETS oli joissain 202 korisissa ja ESP vasta viimeisissä.
Täytyy alkaa tutkia kaasuläppäkotelon johdotuksia. Polttoainelinja kunnossa. Sytytys johdot varmistin kytkentäkuvista ja nämäkin johdot kaikki uusittu. Johtosarjan teetätin luotettavalla tekijällä http://www.kurth-classics.de/kabelbaume/ Vanhan johtosarjan lähetin Saksaan malliksi että tulee varmasti oikein ja oikeilla mitoilla.
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä johtosarjan hintaa. Aikanaan olisi maksanut uusi n 1450e Sain Englannista vanhasta varastosta sit uuden muistaakseni tonnin halvemmalla. Hyvä linkki.
Aika tasan 1000€ lähetyskuluineen päivineen. Tekevät johtosarjat seuraavilla spekseillä:

- kokonaan kuumuutta kestävää silikonia
- kaikki osat täyttävät teollisuusstandardit
- M-B- ja M-B Classic Center-alihankkija
Vastaa Viestiin