2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Moi!
Ongelmana otsikon mukaisessa bensalaitteessa kampiakselin asentotunnistimen herja P0340 moottorivalon saattelemana, herja poistuu välillä itsekseen mutta palaa lopulta aina takaisin.
Luin muista keskusteluista että voisi liittyä ketjuun, eli koskeeko nämä paljon puhutut ketjuongelmat ihan kaikkia M271 koneita kaikissa malleissa läpi vuosien?
Autolla ajettu hieman yli 200tkm, aikaisemmista ketjuremonteista ei ole mitään tietoa tai merkintää.
Tyhjäkäynnillä tai kierroksilla ei kuulu minkäänlaisia ylimääräisiä rapinoita ja ketjumasia ääniä, mutta lähtee satunnaisesti huonosti käyntiin, varsinkin lämpimänä joskus joutuu sahaamaan 3-4 sek.
Kiitos!
Ongelmana otsikon mukaisessa bensalaitteessa kampiakselin asentotunnistimen herja P0340 moottorivalon saattelemana, herja poistuu välillä itsekseen mutta palaa lopulta aina takaisin.
Luin muista keskusteluista että voisi liittyä ketjuun, eli koskeeko nämä paljon puhutut ketjuongelmat ihan kaikkia M271 koneita kaikissa malleissa läpi vuosien?
Autolla ajettu hieman yli 200tkm, aikaisemmista ketjuremonteista ei ole mitään tietoa tai merkintää.
Tyhjäkäynnillä tai kierroksilla ei kuulu minkäänlaisia ylimääräisiä rapinoita ja ketjumasia ääniä, mutta lähtee satunnaisesti huonosti käyntiin, varsinkin lämpimänä joskus joutuu sahaamaan 3-4 sek.
Kiitos!
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Se on kaiketi paranneltu tuon vanhemman huonomman nähden mutta dealer kyllä haukkui senkin huonoksi.
No kuitenkin se pitäsisi kaiketi herjata nokka-akselin asentoa kuin tuota kampuran koska nokka tunnistaa sen jaon venymisen.
Rapina on yleisesti noissa se josta sen käynnistettäessä kuulet.
Tuo km määrä niin mittauttaisin ainakin venymän jos ei ole tietoa milloin tehty remppaa tai mittauksia...dealer olisi kyllä paras vastaamaan tähän kysymykseesi kun hän on noitakin sepännyt.
Jos tieten se viittaa siihen kampuran tunnistimeen niin se on simppeli vaihto ja kohtuu hintainen niin kokeilee.
Mullakin kyllä joku perus testeri näytti kampia akseli anturia mutta vika oli muualla ja jo 3vuotta menty eikä sitä ole tarvinnut vaihtaa.
No kuitenkin se pitäsisi kaiketi herjata nokka-akselin asentoa kuin tuota kampuran koska nokka tunnistaa sen jaon venymisen.
Rapina on yleisesti noissa se josta sen käynnistettäessä kuulet.
Tuo km määrä niin mittauttaisin ainakin venymän jos ei ole tietoa milloin tehty remppaa tai mittauksia...dealer olisi kyllä paras vastaamaan tähän kysymykseesi kun hän on noitakin sepännyt.
Jos tieten se viittaa siihen kampuran tunnistimeen niin se on simppeli vaihto ja kohtuu hintainen niin kokeilee.
Mullakin kyllä joku perus testeri näytti kampia akseli anturia mutta vika oli muualla ja jo 3vuotta menty eikä sitä ole tarvinnut vaihtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
M271 evo on heikko ketjunsa osalta, tosiaan "paranneltu" mutta eiköpä lie meni huonommaksi.
Pitkään on kestänyt jos 200tkm alkuperäisellä ketjulla. Noissa on kolmionmallinen hammastus.
Jos vikakoodi on ka-asentotunnistimesta eikä nokasta kannattaisi ehkä kokeilla vaihtaa osa josta vikakoodi tulee ?
Pitkään on kestänyt jos 200tkm alkuperäisellä ketjulla. Noissa on kolmionmallinen hammastus.
Jos vikakoodi on ka-asentotunnistimesta eikä nokasta kannattaisi ehkä kokeilla vaihtaa osa josta vikakoodi tulee ?
wiimax.fi
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Nyt minulle sattui kirjoitusvirhe, kyseessä siis tietenkin nokka-akselin anturi tässä tapauksessa tuolla koodilla. Tosiaan tänään juuri ensinmäisen viestini jälkeen kuului noin sekunnin pari käynnistyksen jälkeen epämääräistä ropinaa, ja kävi hassusti. Outoa ettei itse käyntiäänessä ole mitään havaittavissa.
Onko tietoa millainen/kenen sarja ja mahdollisesti rattaat tällaiseen kannattaa nykyään vaihtaa. Onko olemassa jotakin vahvistettua tai hyväksi todettua valmistajaa, jos tutkimukset lopulta osoittavat ketjun suuntaan?
Toki anturi menee nyt ekana vaihtoon.
Kiitos vastauksista!
Onko tietoa millainen/kenen sarja ja mahdollisesti rattaat tällaiseen kannattaa nykyään vaihtaa. Onko olemassa jotakin vahvistettua tai hyväksi todettua valmistajaa, jos tutkimukset lopulta osoittavat ketjun suuntaan?
Toki anturi menee nyt ekana vaihtoon.
Kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut Gnek, La 20.04.2019 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Minä olen laittanut vain alkuperäisosia joten en osaa osien valinnassa auttaa. Rattaat pitää vaihtaa aina ketjun kanssa yhtaikaa, ne kuluu vaikkei kulumista hampaiden muodosta johtuen näe.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Voi kuulostaa hieman epäkohteliaalta mutta ihan vilpitön neuvo on tarkistuttaa se jakopää ja mahdollisesti vieläpä ilman yhtäkään käynnistystä enää.Gnek kirjoitti:Nyt minulle sattui kirjoitusvirhe, kyseessä siis tietenkin nokka-akselin anturi tässä tapauksessa tuolla koodilla. Tosiaan tänään juuri ensinmäisen viestini jälkeen kuului noin sekunnin pari käynnistyksen jälkeen epämääräistä ropinaa, ja kävi hassusti. Outoa ettei itse käyntiäänessä ole mitään havaittavissa.
Onko tietoa millainen/kenen sarja ja mahdollisesti rattaat tällaiseen kannattaa nykyään vaihtaa. Onko olemassa jotakin vahvistettua tai hyväksi todettua valmistajaa, jos tutkimukset lopulta osoittavat ketjun suuntaan?
Toki anturi menee nyt ekana vaihtoon.
Kiitos vastauksista!
Se hassu käyntiääni voi lakata yllättäen ja lopullisesti sen koneen osalta.
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Totta, kun kyse olikin nokan eikä ka-anturista niin nyt kannattaa olla ajamatta kunnes on jako tarkistettu. Anturissa vika tuskin on ja varovaisuudella on mahdollisuus säästää kymppitonni.
wiimax.fi
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Ei tuossa mitään epäkohteliasta ole. Täysin selvähän se on ettei milään laitteella kannata ajaa jos jakopää pitää ääntä.E200kompressor kirjoitti: Voi kuulostaa hieman epäkohteliaalta mutta ihan vilpitön neuvo on tarkistuttaa se jakopää ja mahdollisesti vieläpä ilman yhtäkään käynnistystä enää.
Se hassu käyntiääni voi lakata yllättäen ja lopullisesti sen koneen osalta.
Vaikuttaa olevan selkeä homma.
Täytyy ensi viikolla tutkia asia.
Kiitokset teille!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Ja jos tutkimus edellyttä auton ajamista tai käynistämistä niin sitten vaihtaa osata suoraanGnek kirjoitti:Ei tuossa mitään epäkohteliasta ole. Täysin selvähän se on ettei milään laitteella kannata ajaa jos jakopää pitää ääntä.E200kompressor kirjoitti: Voi kuulostaa hieman epäkohteliaalta mutta ihan vilpitön neuvo on tarkistuttaa se jakopää ja mahdollisesti vieläpä ilman yhtäkään käynnistystä enää.
Se hassu käyntiääni voi lakata yllättäen ja lopullisesti sen koneen osalta.
Vaikuttaa olevan selkeä homma.
Täytyy ensi viikolla tutkia asia.
Kiitokset teille!
ennen sitä tai jos tutkimuksen tulos on että jako pää on kunnossa niin uusia tutkimus
Mökkillä
'
'
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Onko tietoa millaisia mekaanisia eroja näissä W212 1-koristen M271 EVO koneissa mahdollisesti on E200 ja E250 välillä?
Ainakin molemmissa M 271 DE 18 AL perusmoottori.
Katselin varaosatarjontaa ja samoilla OEN numeroilla löytää sekä 200 että 250 sopivaa ketjusarjaa sekä rattaita.
Ainakin molemmissa M 271 DE 18 AL perusmoottori.
Katselin varaosatarjontaa ja samoilla OEN numeroilla löytää sekä 200 että 250 sopivaa ketjusarjaa sekä rattaita.
Viimeksi muokannut Gnek, Su 12.05.2019 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2010 W212 E200 CGI P0340 ja ketjuongelma?
Pk.seudulla Hort Autolle täydet pisteet ja vahva suositus.
Ketju oli venähtänyt, autolla menty 220tkm eikä tietoa aikaisemmista ketjuremonteista missään tietokannoissa.
Ketju oli venähtänyt, autolla menty 220tkm eikä tietoa aikaisemmista ketjuremonteista missään tietokannoissa.