Varoitusvalo
Varoitusvalo
Joka kerta kun olen ulkomailla, saan kotoa mukavan viestin koskien auton varoitusvaloja. Sen verran ymmärrän itsekin että moottorista on kysymys. Tyttäreni sanoi, että valo pelmahti tauluun ja kierrokset nousivat äkillisesti eikä auto kiihtynyt kaasua painaessa. Hetken kuluttua alkoi kuitenkin toimia normaalisti kaupunkiliikenteessä ja ajoi kotiin. pyysin häntä starttaamaan auton uudelleen ja ajamaan pienen kierroksen ja katsomaan sammuuko valo. Ei sammunut, mutta muuten käyttäytyi normaalisti. Mitä minun on nyt viisainta neuvoa häntä? Tämä alkaa olla painajaismaista kun aina joudun juuri satatuhatta mittariin saanutta autoa etänä ohjaamaan mitä ihmeellisimmistä hälytyksistä.
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Re: Varoitusvalo
No, jos kyseessä on allekirjoituksen bensa 200, ajettu 100000 eikä jakoketjua vaihdettu niin neuvo ettei aja sillä yhtään ennenkuin on vikakoodit luettu.
wiimax.fi
Re: Varoitusvalo
Pitäisikö jonkun liikkuvan koodilukijan tulla paikalle? Auto on Helsingin Pasilassa ja minä Turkissa.
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Varoitusvalo
Autosta ei kuitenkaan mitään normaalista poikkeavaa ääntä kuulu? Ja onko muita tiedossa olevia oireita kuin tuo tehottomuus?
Ja jos koodien luvulle on tarvetta niin asustelen kohtuullisen matkan päässä Pasilasta.
Ja jos koodien luvulle on tarvetta niin asustelen kohtuullisen matkan päässä Pasilasta.
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Honda CBR1000f -94 (kesäpeli/stunttiprojekti)
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Honda CBR1000f -94 (kesäpeli/stunttiprojekti)
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Varoitusvalo
Vaikka niin tai sitten käynistämättä lavetilla korjamolle eikä käynistystystä kumasakaan tapuksessa ennen koodin lukuaiMacInen kirjoitti:Pitäisikö jonkun liikkuvan koodilukijan tulla paikalle? Auto on Helsingin Pasilassa ja minä Turkissa.
ja jos siinä on mitään nokka/kampiakselin asenon tunistimeen littyvää niin ketjun tarkistus ennen käynistystä
Kuuluipa sitten ääntä tai ei
siis jos se tuo mikä on allekirjoituksessa
Mökkillä
'
'
Re: Varoitusvalo
Niin sen verran selvisi valokuvasta että keltainen valo.
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Re: Varoitusvalo
Perus-Mersussa (esim. 124 diesel) oli 30 vuotta sitten noin 8 automaattistä säätöpiiriä (jäähdytysveden termostaatti, latausjännite, öljynpaine, alipaine, hehkutusaika, polttoaineen syöttömäärä, tyhjäkäynti ja radiossa AFC).reali kirjoitti:Mersut on tätänykyä aika paskoja autoja, vikoja vikojen perään.
Nykyään lasketaan automaattiset toiminnot tuhansissa ja varmasti suhteellisesti luotettavuus on parempi (osia ja vikoja per toiminto on keskimäärin vähemmän kun aiemmin kun mekaniikkaa, pneumatiikkaa ja elektroniikkaa on korvattu prosessoreilla ja koodilla). Eipä se moottorin vikavalokaan olisi ennenvanhaan syttynyt vaikka ketjussa olisi vikaa.
Re: Varoitusvalo
Ollaan taas kotimaassa ja pääsin asiaa hoitamaan. Kirjataan tämä taas jälkipolville tiedoksi:
Itäväylän TB:llä saatiin auto vikakoodilukijaan. Sitä ennen sammui varoitusvalo itsekseen kun ajoin sinne. Aluksi he eivät löytäneen mitään vikakoodia, mutta jonkun roplauksen jälkeen sieltä löytyi P0730. Vaihdelaatikkoon viittaa. Moottorin puolelta ei mitään viitettä. Aloin itse jälkeenpäin pohtia, olisko tuo koodi jokin jäänne vanhasta vaihdeongelmasta. Ostin auton viime elokuussa ja kun sen eka kerran polkaisin kunnolla liittymästä motarille vauhtiin, niin tehot hävisivät ja vikasietotila päälle 120 km liikenteen seassa. Auto lähti uudelleen käynnistyksellä normaalisti liikkeelle mutta sen perua tämä vikakoodi syntyi. Syynä oli vaihdelaatikon vajaa öljy, eli se oli tiputtanut sitä. Laatikossa oli muutakin ongelmaa putkineen, mutta en niistä sitten saanut tarkempaa tietoa, koska se korjattiin virhevastuun piikkiin. Aikaa tästä siis viime elokuusta ja kilometreissä noin 9000.
Itäväylän TB:llä saatiin auto vikakoodilukijaan. Sitä ennen sammui varoitusvalo itsekseen kun ajoin sinne. Aluksi he eivät löytäneen mitään vikakoodia, mutta jonkun roplauksen jälkeen sieltä löytyi P0730. Vaihdelaatikkoon viittaa. Moottorin puolelta ei mitään viitettä. Aloin itse jälkeenpäin pohtia, olisko tuo koodi jokin jäänne vanhasta vaihdeongelmasta. Ostin auton viime elokuussa ja kun sen eka kerran polkaisin kunnolla liittymästä motarille vauhtiin, niin tehot hävisivät ja vikasietotila päälle 120 km liikenteen seassa. Auto lähti uudelleen käynnistyksellä normaalisti liikkeelle mutta sen perua tämä vikakoodi syntyi. Syynä oli vaihdelaatikon vajaa öljy, eli se oli tiputtanut sitä. Laatikossa oli muutakin ongelmaa putkineen, mutta en niistä sitten saanut tarkempaa tietoa, koska se korjattiin virhevastuun piikkiin. Aikaa tästä siis viime elokuusta ja kilometreissä noin 9000.
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.