W124 M104 turbo
W124 M104 turbo
Aikoinaan tullu tämmönen 124 diisseli rakennettua.
Alunperin auto oli ruman ruskee maaliltaan ja myös ruosteen takia... oikea takakylki oli mällätty ja sisällä oli vaalea kangas, joka homeessa.
Autoa hitsattiin sen kuukauden verran ja maalattiin mustalla.
Sisusta vaihdettiin mustaksi ja vanhat homeiset penkit vaihdettiin kuppeihin.
Alunperin autossa oli OM602 vapari automaattiaskilla jota edellinen omistaja oli yrittänyt ahtaa huonoin tuloksin,
tilalle laitettiin OM605 ahdettuna 42garretilla ja 7mm pumpulla jonka perään mersun orkkis manuaali,
josta penkattiin noin 370hp pyörältä.
Pari kesää tuli ajeltua ja vaihdelaatikkoja särkyi harvase kuukaus.
Nyt tuli vanha diisselikone myytyä ja aika muuttaa auto etanolille.
Alussa oli tarkotus laittaa 2.6 M103, sen jo kerkesin purkaa ja öljysuihkut värkätä yms, kunnes meni mielenkiinto ja tilalle hommasin muutaman M104 koneen.
Sen verran hommaa jo aloitettu että moottori purettu, 2.8:sta kanget, männät ja kampiakseli 3.2:sen lohkoon (koska 2.8 lohkossa ei suihkuja ollut)
Alakertaan vaihdoin uudet laakerit ja yhteen mäntään tuli hommattua renkaatkin kun napsahti asentaessa poikki.
Tutulta tuli ostettua bemarin 6v zf laatikko mersun kopalla joten sen puolesta bolt on.
Kytkimeksi tulee 765sre joka sorvataan taas tuttuun ja turvalliseen 200d vauhtipyörään sopivaksi.
Ahtimeksi vesijäähdytteinen gt35 #16 pesällä ja moottorinohjauksena tatech.
Vklp sain motivaatiota ja rupesin värkkäämään pakosarjaa. Oli aika ahdas saada t3 laippaan mahtumaan 6kpl 42mm putkee ilma että menee kollektori kauheen leveäksi,
joten tein 3 putkea ja haaroitin jokaisen kahtia Vielä 1-6 pytylle 90 mutkat ja 2-5 45 mutkat, tuo 3-4 pitää hieman ässän malliseksi vielä tehdä.
Tuli myös jokunen kuukaus sitten käyttis tenava paikattua ja maalattua Piti oikeen uutta peltikonetta koittaa ja värkkäsin tommosen kantin,
että menee muovilista nätisti paikalleen...
Alunperin auto oli ruman ruskee maaliltaan ja myös ruosteen takia... oikea takakylki oli mällätty ja sisällä oli vaalea kangas, joka homeessa.
Autoa hitsattiin sen kuukauden verran ja maalattiin mustalla.
Sisusta vaihdettiin mustaksi ja vanhat homeiset penkit vaihdettiin kuppeihin.
Alunperin autossa oli OM602 vapari automaattiaskilla jota edellinen omistaja oli yrittänyt ahtaa huonoin tuloksin,
tilalle laitettiin OM605 ahdettuna 42garretilla ja 7mm pumpulla jonka perään mersun orkkis manuaali,
josta penkattiin noin 370hp pyörältä.
Pari kesää tuli ajeltua ja vaihdelaatikkoja särkyi harvase kuukaus.
Nyt tuli vanha diisselikone myytyä ja aika muuttaa auto etanolille.
Alussa oli tarkotus laittaa 2.6 M103, sen jo kerkesin purkaa ja öljysuihkut värkätä yms, kunnes meni mielenkiinto ja tilalle hommasin muutaman M104 koneen.
Sen verran hommaa jo aloitettu että moottori purettu, 2.8:sta kanget, männät ja kampiakseli 3.2:sen lohkoon (koska 2.8 lohkossa ei suihkuja ollut)
Alakertaan vaihdoin uudet laakerit ja yhteen mäntään tuli hommattua renkaatkin kun napsahti asentaessa poikki.
Tutulta tuli ostettua bemarin 6v zf laatikko mersun kopalla joten sen puolesta bolt on.
Kytkimeksi tulee 765sre joka sorvataan taas tuttuun ja turvalliseen 200d vauhtipyörään sopivaksi.
Ahtimeksi vesijäähdytteinen gt35 #16 pesällä ja moottorinohjauksena tatech.
Vklp sain motivaatiota ja rupesin värkkäämään pakosarjaa. Oli aika ahdas saada t3 laippaan mahtumaan 6kpl 42mm putkee ilma että menee kollektori kauheen leveäksi,
joten tein 3 putkea ja haaroitin jokaisen kahtia Vielä 1-6 pytylle 90 mutkat ja 2-5 45 mutkat, tuo 3-4 pitää hieman ässän malliseksi vielä tehdä.
Tuli myös jokunen kuukaus sitten käyttis tenava paikattua ja maalattua Piti oikeen uutta peltikonetta koittaa ja värkkäsin tommosen kantin,
että menee muovilista nätisti paikalleen...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Kilämies, Ti 31.03.2020 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Hyvä juttu, että näistä bensaturboista tulee lisää tarinaa!
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Maalaushommissa tahtoa ja nopeutta löytyy.
Eikä sillä mutta tuo tenavan ovenkahva on helpompi irroittaa kuin suojateipata.
Tosin ei sillä niin väliä ole, jos itseä miellyttää, propsit innosta ja ahtamisesta.
Eikä sillä mutta tuo tenavan ovenkahva on helpompi irroittaa kuin suojateipata.
Tosin ei sillä niin väliä ole, jos itseä miellyttää, propsit innosta ja ahtamisesta.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Mikä etu M104-koneella on verrattuna M103-koneeseen turbottaessa? Neliventtiilikansi?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Onhan noita m103 jotkut ahtanut, ei ainakaan silmällä sisuiskaluissa suurta eroo, eli varmasti hyvä aihio tommonenkin, mutta löyty helpolla noita m104:sia niin ei tuplamäärästä venttiileitä ainakaan haittaa ole.
Nyt on alakertakin nipussa, öljynpaluulle ei oikeen lohkosta löytyny hyvää paikkaa ni tein ö-pohjaan mahdollisimman ylös paluun, pitäis pelittää tuossakin... Oli se m104 orkkis suodatinjalka kauhee möhkö ja vielä vesijäähdytteinen ni vaihoin tommosen kapeekantisen jalan, ja oli vielä sopiva määrä lähtöjäkin valmiina.
Toisesta turbolle paine ja toinen ö-paine mittarille... Vielä ryöstölaippa suodattimen väliin ni saa jäähdyttimelle... Kävin myös hakemassa lisää käyriä ja suoraa putkee pakosarjaa varten, vielä kun laipat tulis leikkuusta ni saa tehdä loppuun. Sitten jos jollain sattuu olemaan 3.2l sopiva alumiini imusarja ni kertokaa, tai pelkkä laippakin kelpaa!
Nyt on alakertakin nipussa, öljynpaluulle ei oikeen lohkosta löytyny hyvää paikkaa ni tein ö-pohjaan mahdollisimman ylös paluun, pitäis pelittää tuossakin... Oli se m104 orkkis suodatinjalka kauhee möhkö ja vielä vesijäähdytteinen ni vaihoin tommosen kapeekantisen jalan, ja oli vielä sopiva määrä lähtöjäkin valmiina.
Toisesta turbolle paine ja toinen ö-paine mittarille... Vielä ryöstölaippa suodattimen väliin ni saa jäähdyttimelle... Kävin myös hakemassa lisää käyriä ja suoraa putkee pakosarjaa varten, vielä kun laipat tulis leikkuusta ni saa tehdä loppuun. Sitten jos jollain sattuu olemaan 3.2l sopiva alumiini imusarja ni kertokaa, tai pelkkä laippakin kelpaa!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Vääristääkö kuva vae mikä mut näyttäs että öljynpaluu putkessa ois väärään suuntaan kallistuma
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Tokkopa tuon nyt niin väliä kuinka kallistaa. Onhan se jo niin alhaalla ahtimeen nähden että kyllä se öljy sieltä valuu...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Harvemmin se öljy virtaa ylös päin omalla painollaan mut toivotaan että oon väärässä
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Mihin malliin ja millä tehorajoilla oot ajatellut tätä verrata katsastuksessa?
Itse rakennan nykyisen m102 turbon tilalle m104.980 eli 3.0 24v konetta.
Kaikki perus kuluvat osat vaihdan sekä h-profiili veivit ja 12.9 kansipultit tulee. muuten menee ihan orkkis osilla.
85 polttoaineena.
Itse rakennan nykyisen m102 turbon tilalle m104.980 eli 3.0 24v konetta.
Kaikki perus kuluvat osat vaihdan sekä h-profiili veivit ja 12.9 kansipultit tulee. muuten menee ihan orkkis osilla.
85 polttoaineena.
W 124 230 - 86
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Kyllä se paluu on aikalailla vaakatasossa, aika mahoton porata vinoon kun toi ö-pohja ehkä 5mm paksu, on se ennenkin tollein toiminu ni miksei nyt toimis...
Ja täähän on siis aijemmin muutoskatsastettu jo tolle diiselikoneelle ja sillon vertasin 2.8e, on siis vaihettu isommat jarrut ja paksumpi vakaaja... Varmaankin yritän samaan verrata jos mahollista ja jos ei ni mietitään sit lisää pitääkö alustaa tai jarruja vielä päivittää...
Tähän tilasin paolon kansipahvin, kuulemma reilu kuukaus toimitusaika, eli kansi ei hetkeen mee paikoilleen.
Auton kun sais tallin sisälle ni vois alkaa johtosarjaa tekemään ja maalailla konehuoneen yms, on vaan vielä muuta hommaa mutta jos ennen lumia sais auton sisään.
Imusarja tuottaa päänvaivaa, oon kuullu pahaa sanaa tosta orkkiksesta että sulattaa 6 pytyn männän, muutenkin vähän arveluttavan olonen että virtais hyvin. Mistään muualta en oo löytäny alumiinisarjaa kun turbobanditilta mutta ihan sika hintanen, pyytävät 1200e siittä. Täytyy ehkä ite ruveta tekemään tai riskillä laittaa se orkkis...
Muitten hommien ohella sen verran saatu aikaseks että piirtelin cadilla triggeripyöriä ja paikallinen laserleikkaus leikkas.
36-1 ja tein pari eri vaihtoehtoo, pultattavan ja hitsattavan, laitan myöhemmin kuvia ja vaikka tiedoston jos joku muu haluaa leikkuuttaa kanssa.
Ja täähän on siis aijemmin muutoskatsastettu jo tolle diiselikoneelle ja sillon vertasin 2.8e, on siis vaihettu isommat jarrut ja paksumpi vakaaja... Varmaankin yritän samaan verrata jos mahollista ja jos ei ni mietitään sit lisää pitääkö alustaa tai jarruja vielä päivittää...
Tähän tilasin paolon kansipahvin, kuulemma reilu kuukaus toimitusaika, eli kansi ei hetkeen mee paikoilleen.
Auton kun sais tallin sisälle ni vois alkaa johtosarjaa tekemään ja maalailla konehuoneen yms, on vaan vielä muuta hommaa mutta jos ennen lumia sais auton sisään.
Imusarja tuottaa päänvaivaa, oon kuullu pahaa sanaa tosta orkkiksesta että sulattaa 6 pytyn männän, muutenkin vähän arveluttavan olonen että virtais hyvin. Mistään muualta en oo löytäny alumiinisarjaa kun turbobanditilta mutta ihan sika hintanen, pyytävät 1200e siittä. Täytyy ehkä ite ruveta tekemään tai riskillä laittaa se orkkis...
Muitten hommien ohella sen verran saatu aikaseks että piirtelin cadilla triggeripyöriä ja paikallinen laserleikkaus leikkas.
36-1 ja tein pari eri vaihtoehtoo, pultattavan ja hitsattavan, laitan myöhemmin kuvia ja vaikka tiedoston jos joku muu haluaa leikkuuttaa kanssa.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Imusarjaa kannattaa kysyä nimimerkiltä PTracing, ei hinnankiroissa vert. Turbobanditin tuotteeseen
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Joo PtRacingiltä kysytty jo, ja ihan ok hintaan sais, täytyy vielä miettiä ottaa sieltä vai rupeeko ite väsään, aika näyttää...
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Kirjotellaas tännekkin välillä...
Hirveesti ei oo omia rojekteja kerennyt tekemään kun kaikki illat menny muiden autoja korjaillessa,
halus vielä oma käyttis tenavakin hajota... siihenkin sai muutaman illan tuhrattua.
Kävi tämmönen pikku öljykatastroofi
Perinteinen maanantai aamu... tyytyväisenä päästelin töihin kunnes rupes pikkusen outo haju tulemaan, avasin vaan ikkunaa ja jatkoin matkaa,
mutta eiköhän koko kylän ainoihin liikennevaloihin päättäny mersu sitten losahtaa... Öljynpaineet häivis ja kone jumiin
Hinaamalla kotio ja uus moottori paikalleen ja taas mennään, oli vanhassa huohotin jäätyny umpeen ja mittatikun reijästä öljyt mäelle ja kone jumiin...
Mustaan mersuun ei kummemmin ole koskettu, osia on jotakin saatu kuitenkin hommattua. 870cc Dekat tuli suuttimiks, kopio 044 pumppu, laitetaan toinen viereen jos näyttää ettei piisaa...
765asetelma, 6 lapanen jousitettu sintteri kaveriks ja sitten joku paineensäädin löyty kans...
Seuraavaks pääsis sorvaileen vauhtipyörää sopivaks astelmalle ja levylle.
Jos joku muistaa paljonko on vauhtipyörässä kynnystä alunperin tolla asetelmalla ja paljonko orkkis levy on paksu niin kertokaa!
Ainut mitä on oikeestaan keretty tehdä on triggeripyörä.
Hitsailin suunnilleen keskelle hihnapyörää ja sorvissa pyöräytin heiton pois. Ja kertokaa kuinka saa kuvat näkymään kaikille... näkyy vissiin nyt vain kirjautuneilla...
Hirveesti ei oo omia rojekteja kerennyt tekemään kun kaikki illat menny muiden autoja korjaillessa,
halus vielä oma käyttis tenavakin hajota... siihenkin sai muutaman illan tuhrattua.
Kävi tämmönen pikku öljykatastroofi
Perinteinen maanantai aamu... tyytyväisenä päästelin töihin kunnes rupes pikkusen outo haju tulemaan, avasin vaan ikkunaa ja jatkoin matkaa,
mutta eiköhän koko kylän ainoihin liikennevaloihin päättäny mersu sitten losahtaa... Öljynpaineet häivis ja kone jumiin
Hinaamalla kotio ja uus moottori paikalleen ja taas mennään, oli vanhassa huohotin jäätyny umpeen ja mittatikun reijästä öljyt mäelle ja kone jumiin...
Mustaan mersuun ei kummemmin ole koskettu, osia on jotakin saatu kuitenkin hommattua. 870cc Dekat tuli suuttimiks, kopio 044 pumppu, laitetaan toinen viereen jos näyttää ettei piisaa...
765asetelma, 6 lapanen jousitettu sintteri kaveriks ja sitten joku paineensäädin löyty kans...
Seuraavaks pääsis sorvaileen vauhtipyörää sopivaks astelmalle ja levylle.
Jos joku muistaa paljonko on vauhtipyörässä kynnystä alunperin tolla asetelmalla ja paljonko orkkis levy on paksu niin kertokaa!
Ainut mitä on oikeestaan keretty tehdä on triggeripyörä.
Hitsailin suunnilleen keskelle hihnapyörää ja sorvissa pyöräytin heiton pois. Ja kertokaa kuinka saa kuvat näkymään kaikille... näkyy vissiin nyt vain kirjautuneilla...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Meseperuna
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 21.10.2014 10:27
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Mukavaa luettavaa että bensaturbojenkin kanssa värkätään. Toivottavasti saat järjestettyä aikaa omillekin projekteille jossain vaiheessa paremmin.
C124 320CE -93
Opel Kadett C 1.2 -77
ex "Väyrynen" E220D Elegance -96
ex W201 190 R4 8V -87
Opel Kadett C 1.2 -77
ex "Väyrynen" E220D Elegance -96
ex W201 190 R4 8V -87
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Noniin!
Nyt saatu pari iltaa aikaa omille hommille, kuvat kertoo loput.
Tälläset laipat tuli leikkuusta, ei oikeen edes passannut paikalleen ni sai vetää rälläkällä kanavien välistä poikki
Edellisessä kuvassa näkyy kartiot jotka sorvasin, sitten hitsasin ne tolleen vihtalleen ja prässillä paineli niin meni nätisti kanavan muotoseks
Hepattuna paikalleen
Lopullisesti hitsailin tollasten putkien päällä ettei pahasti vääntyilis ja sai tolta sisäpuolelta lähöt kanssa hitsattua
Hukkaportille en keksiny muuta paikkaa, joten tein tohon alle vaakaan, muutenkin vähän epäilyttää toi 5 ja 6 sylinterin kohdalta ottaako kuinka koriin kiinni,
kun ei päässy koesovittaan... Koriin on jo ennestään tehty downpipelle tilaa ni tehdään sit lisää jos ei mahdu. Portin laippa pitää vielä värkätä kun meni toisen pakosarjan mukana
Maalattuna, tulee vielä lämpökääre päälle niin häviää nuo rumat saumat silmistä
Kerkesin alkaa veisteleen anturille telinettä, oli jo hyvällä mallilla ja aattelin että vielä millin väännän...
Seuraava kuva kertoo lopputuleman...
Nyt saatu pari iltaa aikaa omille hommille, kuvat kertoo loput.
Tälläset laipat tuli leikkuusta, ei oikeen edes passannut paikalleen ni sai vetää rälläkällä kanavien välistä poikki
Edellisessä kuvassa näkyy kartiot jotka sorvasin, sitten hitsasin ne tolleen vihtalleen ja prässillä paineli niin meni nätisti kanavan muotoseks
Hepattuna paikalleen
Lopullisesti hitsailin tollasten putkien päällä ettei pahasti vääntyilis ja sai tolta sisäpuolelta lähöt kanssa hitsattua
Hukkaportille en keksiny muuta paikkaa, joten tein tohon alle vaakaan, muutenkin vähän epäilyttää toi 5 ja 6 sylinterin kohdalta ottaako kuinka koriin kiinni,
kun ei päässy koesovittaan... Koriin on jo ennestään tehty downpipelle tilaa ni tehdään sit lisää jos ei mahdu. Portin laippa pitää vielä värkätä kun meni toisen pakosarjan mukana
Maalattuna, tulee vielä lämpökääre päälle niin häviää nuo rumat saumat silmistä
Kerkesin alkaa veisteleen anturille telinettä, oli jo hyvällä mallilla ja aattelin että vielä millin väännän...
Seuraava kuva kertoo lopputuleman...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Nyt on taas jotain pientä puuhasteltu, kuvat kertokoon enemmän...
Kokeillaan jos toimisi nyt kuvapalvelun kautta...
Triggerin teline tehty uusiks
Saa nähä peliittäkö kun ei pysty oikeen etäisyyttä säätään... Kaverin volvoon tehtiin kanssa mutta oli tommonen täyskierre anturi niin oli aika helppo tehä,
jos ei tää pelitä ni täytyy joku ton tyylinen hankkia..
Sitten on taas tullu seisottua sorvin ääressä, oli hukkaportin laippa hukkunu jonnekkin ni päätin sitten tehä uuden ja tietenkin ainut aihio oli 100mm umpijööti, siitä sitten veistelin
Kartioituu justiin portin venttiilin mukaan että tiivistyy ja uppoo 5mm sisään jolloin tulee vähän esijännitystä siihen.
Ulkomuistista vetelin kun ei sitä vanhaa ollu mallina...
Tommosta lämpö(syöpä)käärettä pyöritin päälle, ei tullu kyllä millään muotoo nätti, mutta on nii paskamainen aine kun lentää sitä silppua joka paikkaan ni en ala kyllä enää irtikään repimään
Sitten taas sorvin ääreen..
En tiiä mitenkä muut on näistä onnistunu tolle 765sre:lle sorvaamaan, kun menee väkisin niin ohueks että sorvaantuu starttikehäkin
Ja osuu vielä nuo keskitystapit ja asetelman pultit justiin tohon starttikehän ja vauhtipyörän saumaan, onnistuin kuitenkin reijät ja kierteet tekemään, mutta rupes pelottaan että tokko tuo kestää enään??
Kun on vielä tuo kehä jotain terästä ja pyörä valua, vetäsin henkiseks tueks rosteripuikolla pienet saumat... ei ainakaan vielä mistään halennu
Ja tuli ostettua itelle myös joululahja
Kokeillaan jos toimisi nyt kuvapalvelun kautta...
Triggerin teline tehty uusiks
Saa nähä peliittäkö kun ei pysty oikeen etäisyyttä säätään... Kaverin volvoon tehtiin kanssa mutta oli tommonen täyskierre anturi niin oli aika helppo tehä,
jos ei tää pelitä ni täytyy joku ton tyylinen hankkia..
Sitten on taas tullu seisottua sorvin ääressä, oli hukkaportin laippa hukkunu jonnekkin ni päätin sitten tehä uuden ja tietenkin ainut aihio oli 100mm umpijööti, siitä sitten veistelin
Kartioituu justiin portin venttiilin mukaan että tiivistyy ja uppoo 5mm sisään jolloin tulee vähän esijännitystä siihen.
Ulkomuistista vetelin kun ei sitä vanhaa ollu mallina...
Tommosta lämpö(syöpä)käärettä pyöritin päälle, ei tullu kyllä millään muotoo nätti, mutta on nii paskamainen aine kun lentää sitä silppua joka paikkaan ni en ala kyllä enää irtikään repimään
Sitten taas sorvin ääreen..
En tiiä mitenkä muut on näistä onnistunu tolle 765sre:lle sorvaamaan, kun menee väkisin niin ohueks että sorvaantuu starttikehäkin
Ja osuu vielä nuo keskitystapit ja asetelman pultit justiin tohon starttikehän ja vauhtipyörän saumaan, onnistuin kuitenkin reijät ja kierteet tekemään, mutta rupes pelottaan että tokko tuo kestää enään??
Kun on vielä tuo kehä jotain terästä ja pyörä valua, vetäsin henkiseks tueks rosteripuikolla pienet saumat... ei ainakaan vielä mistään halennu
Ja tuli ostettua itelle myös joululahja
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Kilämies kirjoitti:Nyt on taas jotain pientä puuhasteltu, kuvat kertokoon enemmän...
Kokeillaan jos toimisi nyt kuvapalvelun kautta...
Triggerin teline tehty uusiks
[ https://i.imgur.com/CAS2nUB.jpg ]
[ https://i.imgur.com/gEGW8es.jpg ]
Saa nähä peliittäkö kun ei pysty oikeen etäisyyttä säätään... Kaverin volvoon tehtiin kanssa mutta oli tommonen täyskierre anturi niin oli aika helppo tehä,
jos ei tää pelitä ni täytyy joku ton tyylinen hankkia..
[ https://i.imgur.com/z8szQAP.jpg ]
Sitten on taas tullu seisottua sorvin ääressä, oli hukkaportin laippa hukkunu jonnekkin ni päätin sitten tehä uuden ja tietenkin ainut aihio oli 100mm umpijööti, siitä sitten veistelin
[ https://i.imgur.com/trkhoNd.jpg ]
[ https://i.imgur.com/lmn74In.jpg ]
[ https://i.imgur.com/YhIyc57.jpg ]
Kartioituu justiin portin venttiilin mukaan että tiivistyy ja uppoo 5mm sisään jolloin tulee vähän esijännitystä siihen.
Ulkomuistista vetelin kun ei sitä vanhaa ollu mallina...
[ https://i.imgur.com/a0cHC1b.jpg ]
[ https://i.imgur.com/X39v8s5.jpg ]
Tommosta lämpö(syöpä)käärettä pyöritin päälle, ei tullu kyllä millään muotoo nätti, mutta on nii paskamainen aine kun lentää sitä silppua joka paikkaan ni en ala kyllä enää irtikään repimään
Sitten taas sorvin ääreen..
[ https://i.imgur.com/OGNpurQ.jpg ]
[ https://i.imgur.com/au0Iu8e.jpg ]
En tiiä mitenkä muut on näistä onnistunu tolle 765sre:lle sorvaamaan, kun menee väkisin niin ohueks että sorvaantuu starttikehäkin
[ https://i.imgur.com/vQXd8tJ.jpg ]
Ja osuu vielä nuo keskitystapit ja asetelman pultit justiin tohon starttikehän ja vauhtipyörän saumaan, onnistuin kuitenkin reijät ja kierteet tekemään, mutta rupes pelottaan että tokko tuo kestää enään??
[ https://i.imgur.com/nA0Ia3q.jpg ]
Kun on vielä tuo kehä jotain terästä ja pyörä valua, vetäsin henkiseks tueks rosteripuikolla pienet saumat... ei ainakaan vielä mistään halennu
[ https://i.imgur.com/Mfr9pkY.jpg ]
[ https://i.imgur.com/iqLXJWs.jpg ]
Ja tuli ostettua itelle myös joululahja
[ https://i.imgur.com/XsUegbO.jpg ]
Osta ihmeessä ennemmin jämijärveltä salmisen mikalta kunnon vauhtipyörä. maksaa 150€
ettei vaa räjähä jaloille tuo sun pyöräs
W 124 230 - 86
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Kirjotellaas vähän taas...
Jos billetti vauhtipyörän tohon hintaan saa niin ehottomasti ostan... Yhteystietoa vaan tänne!
Mutta asiaan, jotakin taas tehty tallissa.
Nyt auto sisällä ja aika karultahan tuo näyttää...
On ehkä saatettu joskus vähän oikoo ja tehä päri patenttia, mutta korjaillaan nyt sit paremmaks.
Öljylauharin revin pois, saa uudet letkut tehä... Turhia johtoja lähti parikymmentä metriä roskiin ja muuta ylimäärästä krääsää.
Kansi purettu ja plaanattu...
Venttiilit hiekkapuhalsin, tuli aika hyvät, ainoastaan toinen 5syl pakoventtiileistä oli syöpynyt vähäsen, mutta ei edes kynnellä tuntunut niin saa kelvata.
Joka paikkaan ne jaksaa ton mersun logon laittaa
Venttiilit laittelin paikalleen ja tiivisteeks tuli tuo paolon miljoonatiiviste, ois parempi kestää...
Ulompien öljykanavien ympärille pyöräytin silikoonia ja löin nippuun 12.9 pulteilla.
Olin kokoajan siinä uskossa että koneenkorvat tulee etummaisiin reikiin kiinni ja tein sen mukaan ton hukkaportin paikan, ja eipä sitten tullukkaan kun taempiin
Nämä siis moniventtiilin korvakot?!
Osaako joku kertoo pitääkö olla kapeekantisen korvat? Ne mahtuis paikalleen...
Kasailin vielä pakosarjan paikalleen ja jakopään.
Toivottavasti ajotus oikeen, alaalla ot kohallaan, ykkösen nokat sisäänpäin ylös, lukitusreijät ulkopuolella venakopan pintaa vasten, ja muuttuva imu käännetty myötäpäivää...
Jos billetti vauhtipyörän tohon hintaan saa niin ehottomasti ostan... Yhteystietoa vaan tänne!
Mutta asiaan, jotakin taas tehty tallissa.
Nyt auto sisällä ja aika karultahan tuo näyttää...
On ehkä saatettu joskus vähän oikoo ja tehä päri patenttia, mutta korjaillaan nyt sit paremmaks.
Öljylauharin revin pois, saa uudet letkut tehä... Turhia johtoja lähti parikymmentä metriä roskiin ja muuta ylimäärästä krääsää.
Kansi purettu ja plaanattu...
Venttiilit hiekkapuhalsin, tuli aika hyvät, ainoastaan toinen 5syl pakoventtiileistä oli syöpynyt vähäsen, mutta ei edes kynnellä tuntunut niin saa kelvata.
Joka paikkaan ne jaksaa ton mersun logon laittaa
Venttiilit laittelin paikalleen ja tiivisteeks tuli tuo paolon miljoonatiiviste, ois parempi kestää...
Ulompien öljykanavien ympärille pyöräytin silikoonia ja löin nippuun 12.9 pulteilla.
Olin kokoajan siinä uskossa että koneenkorvat tulee etummaisiin reikiin kiinni ja tein sen mukaan ton hukkaportin paikan, ja eipä sitten tullukkaan kun taempiin
Nämä siis moniventtiilin korvakot?!
Osaako joku kertoo pitääkö olla kapeekantisen korvat? Ne mahtuis paikalleen...
Kasailin vielä pakosarjan paikalleen ja jakopään.
Toivottavasti ajotus oikeen, alaalla ot kohallaan, ykkösen nokat sisäänpäin ylös, lukitusreijät ulkopuolella venakopan pintaa vasten, ja muuttuva imu käännetty myötäpäivää...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Ainakin M104.980:ssä on öljysuihkut mäntien alapuolella. En ole varma onko muissa M104:ssa? Mut omassa M104.980 ne löytyy.Sharedoc kirjoitti:Mikä etu M104-koneella on verrattuna M103-koneeseen turbottaessa? Neliventtiilikansi?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Päivitellääs vähän...
Kone ei aivan mahtunu paikalleen, osu pakosarja koriin... Pikku modifikaatio ja nyt mahtuu.
Samalla tein pikkusen downpipelle tilaaja konehuone suihkastiin mustalla...
Tuli leikattua myös tuo lukkopelti pois ja tulee nyt irrotettavaks uus pelti...
Oli akselin kiinnityskohat pikkusen rapeet, muutakun akseli pöyälle ja uusiks.
Vedin samalla uudet jarruputket ja 12mm polttoainelinjat.
Parit letkut puuttuu mutta pumppu tuli tohon penkin alle.
Kytkin kasattu ja bemarin laatikkokin mahtu ilman tunnelin muokkausta.
Sinneppä se istahti
Kone ei aivan mahtunu paikalleen, osu pakosarja koriin... Pikku modifikaatio ja nyt mahtuu.
Samalla tein pikkusen downpipelle tilaaja konehuone suihkastiin mustalla...
Tuli leikattua myös tuo lukkopelti pois ja tulee nyt irrotettavaks uus pelti...
Oli akselin kiinnityskohat pikkusen rapeet, muutakun akseli pöyälle ja uusiks.
Vedin samalla uudet jarruputket ja 12mm polttoainelinjat.
Parit letkut puuttuu mutta pumppu tuli tohon penkin alle.
Kytkin kasattu ja bemarin laatikkokin mahtu ilman tunnelin muokkausta.
Sinneppä se istahti
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Pitäiskö viestissäsi olla jotain kuvia? Ne ei ainakaan näy.
tomant
EDIT: tulihan ne näkyviin hetken päästä.
tomant
EDIT: tulihan ne näkyviin hetken päästä.
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Täällä kyllä näkyy kuvat, ja hyvältä näyttää
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Kuin ohueksi tuo vauhtipyörä meni tuosta reunasta? Ittellä ois tarkotus laittaa c36:sen perään sama vp/kytkin kombo, mutta näyttää aika rajulta tuo vauhtipyörä.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Päivitetääs taas!
Syyläriks tuli mitsu evon alusyyläri ja siihen yks sähköflekti, ei mahtunu isompi flekti eikä kahta vierekkäin, mutta jos edes jotakin tuo auttais
Syyläri pienillä kannakkeeilla lampunkehyksiin ja öljylauhari sekä välijäähy kanssa laitettu paikalleen
Uudet letkut vanhojen rautakankien tilalle
Kaasuläppään sorvasin o-renkaalle uran niin ei tarvi paperitiivisteillä leikkiä
Moottorin johtosarja
Alavesiletkulle piti väsätä tämmönen kapistus, samalla tuli paisuntasäiliölle haara
Ei löytyny m104 koppaa mistään ni nappasin c180 copan ja siitä pienellä veistelyllä tuli hyvä
Polttoainelinjat tehty loppuun ja suodatin sekä säädin välissä
Samalla abs yksikkö siirretty että mahtuu ahtuputki paikalleen
Tässä nykytilanne, johtosarja valmis (vielä niputtamatta)
Puola, päävirtapiuhat, maadotukset,anturit yms valmiit.
Imusarjaa odotellessa, ens viikolla tehdään pakoputki ja voimansiirto valmiiks.
Syyläriks tuli mitsu evon alusyyläri ja siihen yks sähköflekti, ei mahtunu isompi flekti eikä kahta vierekkäin, mutta jos edes jotakin tuo auttais
Syyläri pienillä kannakkeeilla lampunkehyksiin ja öljylauhari sekä välijäähy kanssa laitettu paikalleen
Uudet letkut vanhojen rautakankien tilalle
Kaasuläppään sorvasin o-renkaalle uran niin ei tarvi paperitiivisteillä leikkiä
Moottorin johtosarja
Alavesiletkulle piti väsätä tämmönen kapistus, samalla tuli paisuntasäiliölle haara
Ei löytyny m104 koppaa mistään ni nappasin c180 copan ja siitä pienellä veistelyllä tuli hyvä
Polttoainelinjat tehty loppuun ja suodatin sekä säädin välissä
Samalla abs yksikkö siirretty että mahtuu ahtuputki paikalleen
Tässä nykytilanne, johtosarja valmis (vielä niputtamatta)
Puola, päävirtapiuhat, maadotukset,anturit yms valmiit.
Imusarjaa odotellessa, ens viikolla tehdään pakoputki ja voimansiirto valmiiks.
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Taas edistytty
Imusarja valmis ja omasta mielestä näppärän näkönen!
Äkkiä imusarja paikalleen ja vanhan paineensäätimen tilalle sorvasin tulpan, sit eikun koneelle asetuksia kohalleen ja starttaamaan...
Kone pyörähti noin 10cm ja jumiin
Hetken mietin ja otin startin pois ja taas pyöri, oli asetelman pultit liian pitkät ja osu starttiin , laatikko pois ja uusiks
Sit saatiin käyntiin ja ei käyny kaikilla ja kytkin jäi kantaan, taas laatikko pois ja vähän rälläkkää käpälle ja takasin käyntivian kimppuun.
Pari päivää mietin ja hain uudet tulpat ja yhden johdon ja mittasin puristukset yms, loplta oli vaan sytkäjärjestyksessä näppivirhe läppärillä vaikka sen mukamas oikeen olin laittanu
Tein sit ahtoputket, kartaaniin sorvailtiin holkkeja ja löin puskurit yms hilppeet takas kiinni.
Vielä täytyy pikkusen fiksailla jäähytinnestevuotoja ja sit penkkiin
Imusarja valmis ja omasta mielestä näppärän näkönen!
Äkkiä imusarja paikalleen ja vanhan paineensäätimen tilalle sorvasin tulpan, sit eikun koneelle asetuksia kohalleen ja starttaamaan...
Kone pyörähti noin 10cm ja jumiin
Hetken mietin ja otin startin pois ja taas pyöri, oli asetelman pultit liian pitkät ja osu starttiin , laatikko pois ja uusiks
Sit saatiin käyntiin ja ei käyny kaikilla ja kytkin jäi kantaan, taas laatikko pois ja vähän rälläkkää käpälle ja takasin käyntivian kimppuun.
Pari päivää mietin ja hain uudet tulpat ja yhden johdon ja mittasin puristukset yms, loplta oli vaan sytkäjärjestyksessä näppivirhe läppärillä vaikka sen mukamas oikeen olin laittanu
Tein sit ahtoputket, kartaaniin sorvailtiin holkkeja ja löin puskurit yms hilppeet takas kiinni.
Vielä täytyy pikkusen fiksailla jäähytinnestevuotoja ja sit penkkiin
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Onpa ilo seurata kun homma käy ja valmista tulee ihan silmissä... Luovaa sorvin käyttöä myös
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Mitä arvelisit tehomääräksi moottorille näin ennen penkitystä? Hyvännäköistä ja ammattimaista rakentelua, mukava seurata näistä bensaturboista tehtyä tarinaa hyvien kuvien kera.
Itselläkin ollut ajatuksen tasolla oman käyttiksen turbotus, mutta kovinkaan paljoa ei löydy netistä tietoa M112 3.2L V6 bensamoottorin turbotuksesta eikä ilmeisesti kovinkaan moni ole tehnyt.
Remmiahtimenhan saisi "pienehköllä" vaivalla pistettyä kiinni mutta turboahtimien asennus V6 koneeseen kiinnostaisi enemmän kun aiheesta ei hirveästi löydy tietoa.
Itselläkin ollut ajatuksen tasolla oman käyttiksen turbotus, mutta kovinkaan paljoa ei löydy netistä tietoa M112 3.2L V6 bensamoottorin turbotuksesta eikä ilmeisesti kovinkaan moni ole tehnyt.
Remmiahtimenhan saisi "pienehköllä" vaivalla pistettyä kiinni mutta turboahtimien asennus V6 koneeseen kiinnostaisi enemmän kun aiheesta ei hirveästi löydy tietoa.
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Hyvä että joku edes jaksaa lukea, ja kyllä sorvi on tallin suosituin työkalu
Autolla vähäsen päästy ajeleen, mutta penkitys vähän jäänyt kun ei meinaa pelittää...
Käy hienosti tyhjää ja hissukseen hyvä ajella, mutta rupee vedossa aina seokset veteleen pitkin lepikkoa, eikä kartan säätämisestä mitään apua.
No ensin huomattiin että triggeri vetää erroria ja olin varma että vika siinä, noh uus teline ja enää ei tuu erroria ja silti rötää.
Kaikenmaaliman asetuksia vaiheltu eikä auta, vedin sit letkun pa paine mittarilta pyyhkijän alle että näkee paineen, no sehän tippuu het kun kierroksia koneessa, eli siinä syy.
Mutta se että miks se tippuu ei tunnu selviävän, säädintä kokeiltu että toimii, ajettu ilman letkuakin...
Vaihettu isompi imuletku pumpulle, pumpun asentoo muutettu, ja pa suodattimen paikka vaihettu kun olikin ajatuksissa jääny letkusta ennen kiskoo
Tankin sihti putsattu uusiks ja oli kyllä jo ihan puhdas, tankin huohotus testattu ja jopa ajettu ilman korkkia...
Eli enää taitaa jäljelle jäädä että bensapumppu uudesta asti sökö, tekee kyllä hienosti tyhjäkäynnillä paineen vaikka 8bar asti kun säätimestä ruuvaa, mutta johkin se paine vedossa häviää...
Pumppu kyllä pitää välillä vähän ihme ääntä, eli todennäkösesti rikki...
Päivitellään kun uus pumppu paikallaan
Autolla vähäsen päästy ajeleen, mutta penkitys vähän jäänyt kun ei meinaa pelittää...
Käy hienosti tyhjää ja hissukseen hyvä ajella, mutta rupee vedossa aina seokset veteleen pitkin lepikkoa, eikä kartan säätämisestä mitään apua.
No ensin huomattiin että triggeri vetää erroria ja olin varma että vika siinä, noh uus teline ja enää ei tuu erroria ja silti rötää.
Kaikenmaaliman asetuksia vaiheltu eikä auta, vedin sit letkun pa paine mittarilta pyyhkijän alle että näkee paineen, no sehän tippuu het kun kierroksia koneessa, eli siinä syy.
Mutta se että miks se tippuu ei tunnu selviävän, säädintä kokeiltu että toimii, ajettu ilman letkuakin...
Vaihettu isompi imuletku pumpulle, pumpun asentoo muutettu, ja pa suodattimen paikka vaihettu kun olikin ajatuksissa jääny letkusta ennen kiskoo
Tankin sihti putsattu uusiks ja oli kyllä jo ihan puhdas, tankin huohotus testattu ja jopa ajettu ilman korkkia...
Eli enää taitaa jäljelle jäädä että bensapumppu uudesta asti sökö, tekee kyllä hienosti tyhjäkäynnillä paineen vaikka 8bar asti kun säätimestä ruuvaa, mutta johkin se paine vedossa häviää...
Pumppu kyllä pitää välillä vähän ihme ääntä, eli todennäkösesti rikki...
Päivitellään kun uus pumppu paikallaan
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Doooodiii!
Nyt on suurin osa mersun lapsentaudeista selvitetty!
Elieli... Löyty lopulta bensanpaineen tippumisellekkin syy...
Tämä hemmetin sihti sai pumpun hörimään ilmaa, välillä se on pienestä kiinni.
Triggerivian korjasin tekemällä uuden telineen kunnon aineesta.
Mittaristoks laitoin tommosen pikkutabletin niin näkee afr ja nopeuden yms tärkeet tiedot, kaunis ei ole mutta toimii.
Viime vklp päästiin ekan kerran penkkiin, mutta eipä se ihan putkeen menny.
Rupes korkeemmilla kierroksilla pätkimään ja dynon tietokone meni aivan sekasin, eikä saatu minkäänlaista lappua.
Tähän löyty jo samana iltana syy, oli vastukselliset tulpat ja vastukselliset johdot. Vaihoin vastuksettomat tulpat niin alko pelittään..
Samalla vaihoin tulpanjohdot siten ettei suuria pituuseroja ole, on meinaan hurja ero vastuksessa jos johto 20cm pidempi.
Noooo nyt käytiin uudestaan penkissä, auto kierti nätisti, mutta niin taas hymy hyyty kun dynon kone sekos taas...
Justiin oli toinen auto ennen mersua ja sillä toimi, eli autossa jotakin sytkähäikkää vieläkin.
Hetki tutkittiin ja lopulta kun laittoi moottorin ja rungon väliin lisämaadotuksen alko toimimaan, eli se huono.
Kyllä se hymy taas tuli takas kun irtos 0.8bar paineella 487hp ja 673nm takapyörältä
Koneteho noin 530hp ja reilu 700nm
Sitten taas ongelmiin, eipä noussu ahtopaine vaikka kuinka säätimestä käänti, varmaan portissa liian löysä jousi ja pakopaine aukasee...
Seuraavaks siihen muutoksia ja pakopaineen mittaus.
Uudestaan penkkiin kun saahaan ahtopaineet nouseen, mutta kokeillaan seuraavaks leimalle
Nyt on suurin osa mersun lapsentaudeista selvitetty!
Elieli... Löyty lopulta bensanpaineen tippumisellekkin syy...
Tämä hemmetin sihti sai pumpun hörimään ilmaa, välillä se on pienestä kiinni.
Triggerivian korjasin tekemällä uuden telineen kunnon aineesta.
Mittaristoks laitoin tommosen pikkutabletin niin näkee afr ja nopeuden yms tärkeet tiedot, kaunis ei ole mutta toimii.
Viime vklp päästiin ekan kerran penkkiin, mutta eipä se ihan putkeen menny.
Rupes korkeemmilla kierroksilla pätkimään ja dynon tietokone meni aivan sekasin, eikä saatu minkäänlaista lappua.
Tähän löyty jo samana iltana syy, oli vastukselliset tulpat ja vastukselliset johdot. Vaihoin vastuksettomat tulpat niin alko pelittään..
Samalla vaihoin tulpanjohdot siten ettei suuria pituuseroja ole, on meinaan hurja ero vastuksessa jos johto 20cm pidempi.
Noooo nyt käytiin uudestaan penkissä, auto kierti nätisti, mutta niin taas hymy hyyty kun dynon kone sekos taas...
Justiin oli toinen auto ennen mersua ja sillä toimi, eli autossa jotakin sytkähäikkää vieläkin.
Hetki tutkittiin ja lopulta kun laittoi moottorin ja rungon väliin lisämaadotuksen alko toimimaan, eli se huono.
Kyllä se hymy taas tuli takas kun irtos 0.8bar paineella 487hp ja 673nm takapyörältä
Koneteho noin 530hp ja reilu 700nm
Sitten taas ongelmiin, eipä noussu ahtopaine vaikka kuinka säätimestä käänti, varmaan portissa liian löysä jousi ja pakopaine aukasee...
Seuraavaks siihen muutoksia ja pakopaineen mittaus.
Uudestaan penkkiin kun saahaan ahtopaineet nouseen, mutta kokeillaan seuraavaks leimalle
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 01.11.2018 19:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W124 "st" - > M104 turbo
Oliko leimalla ongelmia? Pirun hieno lukea projektin kulkua ja sillä kyselenkin että tuliko leima ja onko ahtoja löytynyt.
S202 220cdi -98 paku