Vika on siis seuraavanlainen:
Auto vaatii kylmänä, esim. seisottuaan yön yli kylmässä tallissa, n. 5-6 sekunnin starttauksen. Välillä täytyy näyttää avainta kerrassaan kaksi kertaa. Kun ässä(hessu)mobiili tästä sitten heräjää tulille, niin motti syttyy ontuen. Aiemmin kuvio oli se, että näin talvisaikaan moottori heräsi paremmin ilman lohkoa kuin lohkolla lämmitettynä. Nyt silläkään ei tunnu enää olevan juuri merkitystä. Aina mokoma on lähtenyt kuitenkin käyntiin. Pari päivää sitten lyhensin vieteriä painamalla kaasua kesken kylmästarttauksen, minkä vaikutus oli se, että auto lähes "räjähti" käyntiin, kun pedaali oli saavuttanut kliimaksipisteen. Kyseinen ässä vaatii lämpimänä, kun moottori on ollut pysähdyksissä n. vajaa puoli tuntia, myös pitkän vieterin tai tuplastarttauksen.
Tästä suivaantuneena toimitin ässän eilen tohtorille, paikalliseen M-B huoltoon? Ja tohtori tekikin perusteellisen kuntokartoituksen. Virtaskapuolella näytti kaikki olevan kunnossa (minkä tiesin kun olen sitä osiota itse huoltanut). Lisäksi KE-Jetronickin paineet mitattiin, myös niin, että auto seisoi pihalla muutaman tunnin painemittarissa. Kaikki ok. Samoin asentaja vakuutti, että lämpötilantunnistin pelittää. Autossa on myös uusi pa-pumppu sekä suodatin. Lisäilmaluisti (siis tyhjäkäyntimoottori) on kunnossa, mutta sehän vaikuttaa joka tapauksessa tyhjäkäynnin tasaisuuteen, ei kaiketi starttaukseen.
Vikaa ei siis löytynyt, mutta sahaaminen jatkuu. Sanoivat, että tietenkin vika voi olla määränjakajassa (vaikkakin kuulemma harvinaista, moi vaan masa80

Niin, olikos jollain muulla vastaava vika ja onko siihen löytynyt jotain apua?
