W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Nuo takaroiskeläpät ei kyllä meinaa istua ihan täydellisesti vaikka miten yrittää... Taisivat kuitenkin laittaa sedaniin läpät vaikka erikseen pyysin farkkuun sopivat ja annoin vielä runkonumeron jonka perusteella piti tulla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
A213 890 02 00 sedaniin, A213 890 03 00 farkkuun.luokyio kirjoitti:Nuo takaroiskeläpät ei kyllä meinaa istua ihan täydellisesti vaikka miten yrittää... Taisivat kuitenkin laittaa sedaniin läpät vaikka erikseen pyysin farkkuun sopivat ja annoin vielä runkonumeron jonka perusteella piti tulla.
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitti, eli vääräthän ne.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Miksi pilata nätti auto jollain 60 luvun tyyliin roiskeläpillä.
Re: W213 E-sarja topikki
Itselläni on kanssa roiskeläpät odottamassa laittamista. Syynä se, että asun senverran metsässä, että hiekkatietä tulee ajettua päivittäin useampi kilometri, ilman läppiä on kyljistä äkisti maalit pois.ennentauti kirjoitti:Miksi pilata nätti auto jollain 60 luvun tyyliin roiskeläpillä.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W213 E-sarja topikki
Sama selitys täällä. Hiekkatiellä kun asuu niin puhdas auto on samantien ravassa renkaiden takaa, jos nuo vähän auttaisi..
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Pientä kiveähän irtoaa päällystetyiltä teiltäkin kokoajan ja kulkeutuu sinne, rengas heitää kokoajan ja välillä suolavellia perään.
Muutama autokauppa kaatunut siihen kun 150tkm- 5v ikäistä premium merkkiä myydään virheettömänä mutta sitten kun menee katsomaan niin alakulmassa ja helmassa ruosteongelmia.
Muutama autokauppa kaatunut siihen kun 150tkm- 5v ikäistä premium merkkiä myydään virheettömänä mutta sitten kun menee katsomaan niin alakulmassa ja helmassa ruosteongelmia.
Re: W213 E-sarja topikki
Kuinka monta NOX-anturia 220di:ssä (194hp) on?
Re: W213 E-sarja topikki
2kpl. Ennen ja jälkeen scr katalysaattorin.
Re: W213 E-sarja topikki
Jatkuva DPF-polttelu loppui orkkisöljyillä... Mutta eilen syttyi CEL-valo, torque antaa p2201, eli nox-anturia herjaa...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Missä vaiheessa w213:sta alkaa saada suomen kielellä? Uudet ja vuodesta 2018 näyttäis ainakin olevan. Vai onko jollain vinkkiä saako jo alkupään w213setkin suomeksi vaihdettua esim starilla?
Re: W213 E-sarja topikki
Alusta alkaen, näyttöjen kielen saa vaihdettua suoraan asetuksista, digitaalinen ohjekirja pitää ladata huollossa jos kieli on väärä. Puheohjauskeiju ei ymmärrä eikä puhu suomea
Re: W213 E-sarja topikki
Ei minulla ainakaan ole suomea valittavana. 2016 lokakuussa tehty ruotsiauto.
Asiasta toiseen, laatikko huuhdeltu ja pikimustat öljyt tuli ulos. 220 tkm mittarissa ja vaihdettu viimeksi ohjelman mukaan 100 tkm sitten. En kyllä ihan vannoisi noin pitkille väleille.
Asiasta toiseen, laatikko huuhdeltu ja pikimustat öljyt tuli ulos. 220 tkm mittarissa ja vaihdettu viimeksi ohjelman mukaan 100 tkm sitten. En kyllä ihan vannoisi noin pitkille väleille.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Tuopas on kummallista, mulla kesäkuussa 2016 luovutettu itsetuotu saksa-auto jossa normaali viisarimallin mittaristo, siellä SW versio 15/40 ja sieltä löytyi suomen kieli jo ennen ensimmäistä suomalaista huoltokäyntiä. Ei kyllä löytynyt ensimmäisellä yrittämällä mutta pistin tuon silloin oman sähellyksen piikkiin. Olisiko se sittenkin opetellut itse paikallisille tavoille?luokyio kirjoitti:Ei minulla ainakaan ole suomea valittavana. 2016 lokakuussa tehty ruotsiauto
Re: W213 E-sarja topikki
Motonet korjaamolla, itse piti tilata KL:ltä öljyt kun 9g-öljyä ei omista kanavistaan saanut. 20 litran pönttö vähän yli 300€, motonetin lasku 386€.markoala kirjoitti:Missä vaihdatit öljyt? Hintataso?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 E-sarja topikki
Mikä on ideana huollattaa suht tuoretta merssua Motonetissä?luokyio kirjoitti:Motonet korjaamolla, itse piti tilata KL:ltä öljyt kun 9g-öljyä ei omista kanavistaan saanut. 20 litran pönttö vähän yli 300€, motonetin lasku 386€.markoala kirjoitti:Missä vaihdatit öljyt? Hintataso?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 E-sarja topikki
Miksi ei? Takuu mennyt jo, ja motonetissä pääsy sähköiseen huoltokirjaan. Mitä hyötyä olisi huollattaa tuplahinnalla merkkiliikkeessä? Tuolla vieläpä entinen vehon asentaja töissä joka huoltaa mersut niin jokseenkin luottaisin ammattitaitoon. Osina käytetään pelkkiä oem-osia toki.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Nettiautossakin myynnissä useampi w213, jossa ei ainakaan kuvien perusteella ole suomen kielellä asetukset/navi yms. Uskon siis, että vaihtoehtoa ei ole...tuskin niin monta muutoin olis ilman suomenkieltäjysi kirjoitti:Tuopas on kummallista, mulla kesäkuussa 2016 luovutettu itsetuotu saksa-auto jossa normaali viisarimallin mittaristo, siellä SW versio 15/40 ja sieltä löytyi suomen kieli jo ennen ensimmäistä suomalaista huoltokäyntiä. Ei kyllä löytynyt ensimmäisellä yrittämällä mutta pistin tuon silloin oman sähellyksen piikkiin. Olisiko se sittenkin opetellut itse paikallisille tavoille?luokyio kirjoitti:Ei minulla ainakaan ole suomea valittavana. 2016 lokakuussa tehty ruotsiauto
Re: W213 E-sarja topikki
Asetukset saa suomeksi valikosta. Ainakin Euroopassa myydyistä luulen..
Ohjekirjaa ei ole omassakaan suomeksi, tuontipeli kun on.
Ohjekirjaa ei ole omassakaan suomeksi, tuontipeli kun on.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Voi olla että radio/navi ei tue muita kieliä ja mittariston varianttikoodauksessa on asetettu kielivalinta navigaattorin mukaan. Ehkäpä tuo olisi nikkaroitavissa Vediamolla niin että mittaristo = suomi ja navissa se mitä valitaan.
Oma valikko:
Oma valikko:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitos vastauksesta! Onko anturit samalla osanumerolla vai eri laitteita kumpainenkin?Chailou kirjoitti:2kpl. Ennen ja jälkeen scr katalysaattorin.
Ja toinen kysymys yleisesti, onko kellään muulla takaluukun kahva pimentynyt, ei siis aukea siitä enää ollenkaan, sisätilan namiskasta ja kaukosäätimestä kyllä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 E-sarja topikki
Itsellä ollut noista monimerkkihuolloista sellainen ajatus, että tiedetään ja osataan kaikista vähän, mutta ei mistään kunnolla. Voi olla, että olen hakoteilläkin. Tietysti jos on mersukokemusta omaava asentaja töissä, niin löytyy merkkiosaamistakin.luokyio kirjoitti:Miksi ei? Takuu mennyt jo, ja motonetissä pääsy sähköiseen huoltokirjaan. Mitä hyötyä olisi huollattaa tuplahinnalla merkkiliikkeessä? Tuolla vieläpä entinen vehon asentaja töissä joka huoltaa mersut niin jokseenkin luottaisin ammattitaitoon. Osina käytetään pelkkiä oem-osia toki.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 E-sarja topikki
Ei löydy suomea täällä vaikka miten rullaa alas
Vikamuistin nollasivat että näkee tuleeko noxianturiherja takaisin, muutaman päivän kesti poissa mutta nyt tuli takaisin. Varmaankin se anturi menee nyt sitten vaihtoon, liekö miten työläs, tällainen on esimerkki siitä jonka voisi merkkihuollossa ennemmin teettää...
Toki näinkin, mutta silloin kun perushuollosta kyse niin hankala perustella hintaeroa, työllä täällä ero 99€ vs 64€. Laatikon öljynvaihto etenkin taitaa ohjeen mukaan olla vain valutus ja uudet sisään eikä huuhtelua? Silloin kun menee virallisten ohjeiden mukaan. Motonet tekee huuhtelun koneella. Luulisin että tulee parempikin lopputulos tällöin epävirallisen huollon kautta.tahtoomersun kirjoitti:Itsellä ollut noista monimerkkihuolloista sellainen ajatus, että tiedetään ja osataan kaikista vähän, mutta ei mistään kunnolla. Voi olla, että olen hakoteilläkin. Tietysti jos on mersukokemusta omaava asentaja töissä, niin löytyy merkkiosaamistakin.luokyio kirjoitti:Miksi ei? Takuu mennyt jo, ja motonetissä pääsy sähköiseen huoltokirjaan. Mitä hyötyä olisi huollattaa tuplahinnalla merkkiliikkeessä? Tuolla vieläpä entinen vehon asentaja töissä joka huoltaa mersut niin jokseenkin luottaisin ammattitaitoon. Osina käytetään pelkkiä oem-osia toki.
Vikamuistin nollasivat että näkee tuleeko noxianturiherja takaisin, muutaman päivän kesti poissa mutta nyt tuli takaisin. Varmaankin se anturi menee nyt sitten vaihtoon, liekö miten työläs, tällainen on esimerkki siitä jonka voisi merkkihuollossa ennemmin teettää...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W213 E-sarja topikki
luokyio kirjoitti:Ei löydy suomea täällä vaikka miten rullaa alas
Toki näinkin, mutta silloin kun perushuollosta kyse niin hankala perustella hintaeroa, työllä täällä ero 99€ vs 64€. Laatikon öljynvaihto etenkin taitaa ohjeen mukaan olla vain valutus ja uudet sisään eikä huuhtelua? Silloin kun menee virallisten ohjeiden mukaan. Motonet tekee huuhtelun koneella. Luulisin että tulee parempikin lopputulos tällöin epävirallisen huollon kautta.tahtoomersun kirjoitti:Itsellä ollut noista monimerkkihuolloista sellainen ajatus, että tiedetään ja osataan kaikista vähän, mutta ei mistään kunnolla. Voi olla, että olen hakoteilläkin. Tietysti jos on mersukokemusta omaava asentaja töissä, niin löytyy merkkiosaamistakin.luokyio kirjoitti:Miksi ei? Takuu mennyt jo, ja motonetissä pääsy sähköiseen huoltokirjaan. Mitä hyötyä olisi huollattaa tuplahinnalla merkkiliikkeessä? Tuolla vieläpä entinen vehon asentaja töissä joka huoltaa mersut niin jokseenkin luottaisin ammattitaitoon. Osina käytetään pelkkiä oem-osia toki.
Vikamuistin nollasivat että näkee tuleeko noxianturiherja takaisin, muutaman päivän kesti poissa mutta nyt tuli takaisin. Varmaankin se anturi menee nyt sitten vaihtoon, liekö miten työläs, tällainen on esimerkki siitä jonka voisi merkkihuollossa ennemmin teettää...
Tässä vaan päästäänkin taas merkkihuollon hyötyyn takaisin, jos auto olisi täydellisellä merkkiliikkeen historialla niin olisi todennäköistä, joskaan ei kiveen hakattua että menisi noxit vieläkin takuuseen, nyt tuskin enään menee, toki asiaa kannattaa silti tiedustella.
Mitä vaihteistoöljynvaihtoon tulee niin noista huuhtelulaitteista kuullut kyllä yhtä sun toista, enimmäkseen negatiivista. Kai ne sentään öljypohjan(suodattimen) vaihtoivat eivätkä vaan huuhdelleet öljyjä..? Jokatapuksessa virallinen ohje valuttaa myös turbiinin jolloin säännöllisesti öljynvaihdon suorittaneena huuhtelulla ei hyötyä saada.
Noxit kannattaa merkkiliikkeessä kyllä vaihdatuttaa joka tapauksessa kun monesti se kaipaa sen virallisen stsrin jotta saa nollattua kaiken tarpeellisen ja useasti se vaatii vielä (jos on) niin uudemman softan.
Re: W213 E-sarja topikki
Olihan se ennen viimeisintä huoltoa huolenpitoautona Ei olisi sinänsä ollut vielä edes huollon aika, mutta 25 tkm väli ei houkuttele niin huollatin etuajassa.
Vaihtui toki öljypohja suodattimineen.
Vaihtui toki öljypohja suodattimineen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D