-97 E220 epc hommat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tony.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 02.06.2014 18:57

-97 E220 epc hommat

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Joo eli tällainen 582tkm ajettu kapistus ja ongelmana epc valon syttyminen ja ei ota kierroksia. Kun laitat käyntiin kaikki ok mutta kun lähet ajamaan niin kohta syttyy epc valo eikä ota kierroksia ja käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Sammutus ja käyntiin nii taas pelaa ja käy kun kello kunnes valo syttyy ja sama sammutsprosessi edessä.

Epc :n voi välttää niin että ajaessa ei päästä yli 1500rpm kierroksia ni sillo ei lyö vikaan . Myös masntielläkin voi ajaa vaikka lusikka lattiassa ni ei mitään mutta heti kun löysää kaasun niin menee vikatilaan mutta vaikka vauhdissa käyttää virtoja pois ja takas käyntiin nii taas mennään kunnes löysää kaasun .

Eli koneena oli siis tehopakkaus E220 vapari -97

Sen verran olen saanut selville että pumppuna Lucas eikä bosch ja eikös lucas ollu huonompi vaihtoehto?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: -97 E220 epc hommat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaikissa on lucas ja toi on kyllä tiensä päässä...jos manuaali voi siihen boschinkin laittaa mutta vaatii paikkaa ja aikaa näperrellä kunhan hankkii tietyt osat ensin.
Voit osto ilmoa laittaa kun tutkit onko lyhyt vai pitkä johto pumpulta..
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tony.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 02.06.2014 18:57

Re: -97 E220 epc hommat

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

On manuaali. Mitä tarkoittaa pitkä vai lyhyt johto ? Miten sen nyt saan helpoiten todettua ja mikä tässä on halvin vaihtoehto saada korjattua ?
Tony.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 02.06.2014 18:57

Re: -97 E220 epc hommat

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

P1227 Moduloiva neulannostotunnistin . Pitääkö tämän takia koko pumppu vaihtaa? Eikö tätä tunnistinta voi pelkästään vaihtaa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: -97 E220 epc hommat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sen joutuuu atomiksi purkamaan ja samalla se pitäisi kokonaan laittaa eli 1500+ laskua.
Muutenkin kun pumppu puretaan on se penkissä ajettava ja sen hinta on 350-500e...mitä nyt itse olen korjuuttanut noin 7kpl pumppuja kun aikaa vievää ja tarkkaa.
Voithan kysyä hintaa korjaamolta mutta halvemmaksi jää kun ostat ehjän pumpun...kulunut se on tasaisesti muualtakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tony.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 02.06.2014 18:57

Re: -97 E220 epc hommat

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Itseasiassa olkoot . Tämä tuli ostettua väliaikaiseksi autoksi varsinaisen kulkineen remppauksen takia. Sain leiman tähän kun katsuri sai poljettua savut nii kaik hyvin siltä osin . Huomasin että kun ajaessa päästää kaasun hitaasti niin silloin ei lyö epc tä päälle niin kiristinpä kaasuvaijeria niin että tyhjäkäynti on rapiat 1200 ja kierrokset laskee hitaammin nii näillä mennään ja hyvin pääsee työmatkat. Sitäpaitsi ovien takia tämän varsinaisesti ostinkin kun tarkoitus oli laittaa ykköskulkineeseen ne. Kiitos neuvoista ja hyvää kesänjatkoa!
Vastaa Viestiin