Kannattaako sitä myydä kun ovat hiomolla koneenkin laittanu iskuun Tai lähinnä saako siitä mitään, melkoisen nihkeää on nykypäivänä näiden tehokkaampien autojen myyminen Hienossa kunnossa auto kyllä on, alkavat varmaan kadota niinkuin c36:setkin.
Joo voi olla hankalaa saada myydyksi. Samat W210 kopan AMG:t tuntuu pyörivän nettiautossa kokoajan...
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Oktopuss kirjoitti:Joo voi olla hankalaa saada myydyksi. Samat W210 kopan AMG:t tuntuu pyörivän nettiautossa kokoajan...
Suomessa varsinkin tuntuis olevan vaikea auto myydä. Tällaisen ostaa vain se, joka tällasta etsii ja ne ovat harvassa: lähinnä harrastelijat . Jos ei kaupan mene, niin sitten pressun alle odottelemaan niitä todellisia markkinoita . Toki helppohan se on nyt huudella, kun ratin takana on istunut käytännössä viime syksynä Varmasti tulee taas joku kipinä tähän touhuun, kun pääsee tuolla taas raitteja pöllyyttelemään.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Oktopuss kirjoitti:Joo voi olla hankalaa saada myydyksi. Samat W210 kopan AMG:t tuntuu pyörivän nettiautossa kokoajan...
Suomessa varsinkin tuntuis olevan vaikea auto myydä. Tällaisen ostaa vain se, joka tällasta etsii ja ne ovat harvassa: lähinnä harrastelijat . Jos ei kaupan mene, niin sitten pressun alle odottelemaan niitä todellisia markkinoita . Toki helppohan se on nyt huudella, kun ratin takana on istunut käytännössä viime syksynä Varmasti tulee taas joku kipinä tähän touhuun, kun pääsee tuolla taas raitteja pöllyyttelemään.
Taitaapi arvokin vaan nousta? Voihan sen jättää nurkkiin lojumaan ja ajelee vaikka kerran sunnuntaina
Noniin tänään auto saatu viimein ajoon ja voi huh tuota tehon määrää! Epäilen, että rempan jälkeen on hevosvoimia tullut rutkasti lisää varsinkin yläkierroksille tiviillä ketjulla. Kyllä tämä ehjänä ollessaan on melkoisen hieno ja tehokas auto.
Kylmää vettä toki tuli niskaan siinä määrin, että uuden ilmastoinnin kompuran joudun etsimään. Melkoinen hikimaja tuo on, kun tasan ainut tuuletus lämpimiin nahkasisuksiin tulee sivulaseista.
Kellään kokemusta noista tän korimallin kattoluukun vioista? Onko jotain tyyppivikaa? Olis aina helpompi lähtee ettiin vikaa, jos olis joku ennakkotapaus. Oireet siis tällä hetkellä: kattoluukun moottori ei pyöri paikoillaan ollessaan, irrallaan kyllä (ratas täynnä ruskeaa ruosteista muhjua) --> ??
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Ja sitten taas lisää vastoinkäymisiä.. Toissailtana tuli ajeltua ja mietittyä, että voi peuran perse ku on hieno auto pitää ja päästää. Kaikki laatikkoa myöden toimi aivan mahtavasti.
Illalla sitten jo matkalla kotipihaan vaihteisto jätätti kolmosen päälle ja ei reagoinut käsivaihteisiinkaan millään lailla --> auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin --> limp mode, eli kakkonen sisällä ja laatikko ei vaihda. R ja D kin kytkeytyvät päälle aika rajusti tärähtäen. Auto tehnyt saman vuosi takaperin ja silloin riitti vikakoodien nollaus, vaan ei enään..
Vikakoodit: P0715 ja P0720.
Töpseli ja lootaöljyt vaihdettu tiistaina ennen ajoon ottoa. Koodit viittaisivat legendaariseen, eli öljy päässyt johdinlevyyn? Apuja?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
simoks kirjoitti:Johdinlevy öljyn seassa = johdinlevyyn pääsee öljyä iän myötä. MB:n logiikka.
Siis johdinlevy on sielä laatikon sisällä ihan vapaasti samassa tilassa öljyn kanssa. Aattelin vaan ettei sekoita johdinlevyä laatikon ohjainlaitteeseen, johon voi päästä öljyä johtoja pitkin. Johdinlevykin vikaantuu joskus, vikakoodit on ne samat mitkä tulee jos laatikko luistaa.
Tuon näköinen laatikko, sen saa avattua varovasti ruuvimeisseleillä kangottamalla.
Jees tämähän selvensi. Piuhat tolta boksilta irrotin jo kerran ja muutaman minuutin jälkeen laitoin takaisin, jolla ei ollut vaikutusta. Täytynee seuraavaksi avata boksi ja taitaapa olla varaosa-autosta ehjä boksi myös tallessa
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Tilanteeseen tänään pieni muutos, en sitten tiedä ottiko takapakkia vai etenenikö.
Tosiaan vaihdoin konetilaan S202 mainitseman EGS boksin E420 Väykystä purettuun vastaavaan, jossa toki hiukan erilainen varaosanumero. Limp mode hävisi, mutta laatikko kelasi vain kolmoselle asti ja jumittui siihen (käsivaihteilla ei vaikutusta). Uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen sama juttu.. Viittaisko tää nyt vialliseen ohjainlaitteeseen? Lähinnä mietittyttää että mistä uusi samalla koodilla ja voisiko vanhan korjauttaa? Vai voisko ton E420 boksin naittaa autoon sopivaksi? Pieni umpikuja nyt taas ja apuja kaivataan..
Auton oma boksi tuli aukaistuakin ja mitään ihmeellistä ei ainakaan päällepäin näkynyt.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Perävälitys pitää olla ainakin sama jos boksin vaihtaa. Tuskin se vika siinä on, onko noi vikakoodit ne tutut eli jotakuinkin "ei sallittu välityssuhde" ja "nopeustieto antureiden välillä epälooginen tai vaihteisto luistaa"? Jos on niin vaihtaa sen johdinlevyn ensin. Eli öljyt ja öljypohja pois, pistoke irti ja sitten se hydrauliyksikkö pois niin sen päällä se sitten onkin. Usein kehotetaan vaihtamaan turbiinin lukitusta ohjaava küb-venttiili samalla, itsekin vaihdoin omaani öljynvaihdon yhteydessä.
epk kirjoitti:oliko se vanha tcu rikki vai miksi se vaihdettiin ?
Koitin vain toista tcu:a jos olis jotain vaikutusta, kun sattu olemaan lähes vastaava jouten. Laitoin loppujenlopuksi alkuperäisen tcun takaisin paikoilleen.
Ku pääsen ton kans taas nosturille joku pvä niin teen tutkimusmatkan lootaan pohjasta päin.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Jep. Kuukausi taas vierähti motivaatiota etsiessä sen eteen, että se motivaatio on taas hukassa. Syksy alkaa tulla ja saksanlehmä ei vieläkään kerro mulle mikä vaihde on ykkönen, kolmonen taikka vaikkapa nelonen, ja vitonen on niin kaukanen haave että en edes lähe siihen.
Elikkäs venttiilipöytä on otettu toissa pvänä alas ja uusi johdinlevy laitettu. Paskasta paksua mustaa jöötiähän siellä oli, mutta siltikään ei vaihteita löydy. Alkaa keinot kyllä loppumaan. Toki yks mahdollisuus olis saada vikakoodit nollattua jollain kunnon testerillä esimerkiksi *:lla, jota ei Seinäjoelta ei meinaa löytyä (EP:n *:n käyttäjät hoi!). Koskiselle en vie, rahaa mennyt jo tarpeeksi. Delphit ja monet muut korjaamotesterit koitettu, muttaku ei ne edes tiedä mikä auto on kyseessä.
Kiitos ja anteeksi suorista sanoista, tää harrastaminen on tällästä. Onneksi on kuitenki käyttis, joka toimii.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Vika on nyt vihdoin selvitetty korjattu. Kaksi venttiiliä meni vaihtoon venttiilipöydästä. Seuraavaksi auto leimaan ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen.
Projektia vielä löytyy:
-Ilmastoinnin vian selvitys. Kompura on uusi, kenno ei vuoda, mutta ei lyö ilmastointia päälle. Missä vika?
-Peräluukun maalaus (Jos jollain olisi mittoja peräluukun kirjainten uudelleensijoitteluun niin linkkiä kiitos)
-Kattoluukun vian selvittäminen (moottori toimii, mutta vaijerit ei liiku)
-Alkuperäinen soitin pitäisi löytää
Ymsyms.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
julB kirjoitti:Projektia vielä löytyy:
-Alkuperäinen soitin pitäisi löytää
Soitinasiassa kannattaa harkita mitä tahtoo (alkuperäinen/saman vuosimallin alkuperäinen/W210 ml. facelift alkuperäinen, navigointi/ei navigointia, musiikkilähde kasetti/CD/MP3/puhelimesta johdolla/puhelimesta langattomasti) ja tarkistaa paljonko alkuperäisestä systeemistä, johdotuksista ja liittimistä on jäljellä. Ensiksikin onko tavaratilan puolella navigointiyksikkö paikallaan ja mikä on sen tyyppi?
Alkuperäinen APS 2 (ei kasettisoitinta) tai APS 4 (kasettisoitin) ei navigoi Suomessa mihinkään, karttoja ei ole. CD:tä voi soittaa jos tavaratilasta löytyy vaihtaja, vaihtajan liityntä on Alpinen M-bus ja siiihen saa myös tarvike-MP3-soittimen kiinni. Puhelimen kanssa yhteistyössä toimii vain radion mykistys.
Navigointisysteemeistä hyvä vaihtoehto on Audio 30 APS joka sopii designiltaan kojelautaan kun nakutettu, Suomen kartat siihen löytyy myös vaikkakin vanhat ja se soittaa CD-levyjä. Jos ei tahdo navigointia, valikoima laajenee.
julB kirjoitti:Projektia vielä löytyy:
-Alkuperäinen soitin pitäisi löytää
Soitinasiassa kannattaa harkita mitä tahtoo (alkuperäinen/saman vuosimallin alkuperäinen/W210 ml. facelift alkuperäinen, navigointi/ei navigointia, musiikkilähde kasetti/CD/MP3/puhelimesta johdolla/puhelimesta langattomasti) ja tarkistaa paljonko alkuperäisestä systeemistä, johdotuksista ja liittimistä on jäljellä. Ensiksikin onko tavaratilan puolella navigointiyksikkö paikallaan ja mikä on sen tyyppi?
Alkuperäinen APS 2 (ei kasettisoitinta) tai APS 4 (kasettisoitin) ei navigoi Suomessa mihinkään, karttoja ei ole. CD:tä voi soittaa jos tavaratilasta löytyy vaihtaja, vaihtajan liityntä on Alpinen M-bus ja siiihen saa myös tarvike-MP3-soittimen kiinni. Puhelimen kanssa yhteistyössä toimii vain radion mykistys.
Navigointisysteemeistä hyvä vaihtoehto on Audio 30 APS joka sopii designiltaan kojelautaan kun nakutettu, Suomen kartat siihen löytyy myös vaikkakin vanhat ja se soittaa CD-levyjä. Jos ei tahdo navigointia, valikoima laajenee.
Tarkoitus olis löytää sellainen soitin joka juttelee peräkontissa olevien Navi- ja CD-vaihtaja-yksikköjen kanssa. Olisko tuo Audio 30 APS sitten sellainen, jonka kans homma pelaa?
Mites sitte, jos nyppäis Comandin vähän uudemmasta väyrysestä? Toimiiko takakontin navipurkki sen kanssa?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
julB kirjoitti:Tarkoitus olis löytää sellainen soitin joka juttelee peräkontissa olevien Navi- ja CD-vaihtaja-yksikköjen kanssa. Olisko tuo Audio 30 APS sitten sellainen, jonka kans homma pelaa?
Mites sitte, jos nyppäis Comandin vähän uudemmasta väyrysestä? Toimiiko takakontin navipurkki sen kanssa?
Ei sen navipurkin kanssa toimi mikään muu kun juuri saman mallin radio, APS 1/2/4 oli ensimmäisen sukupolven navisysteemi alkaen -95. CD-vaihtaja toimii muiden samanikäisten kasetti/CD-radioiden kanssa (esim. Becker Special 2210 ja 2297) mutta navia niistä ei löydy. Valokuitu (D2B) tuli -98 W220:n esittelyn myötä ja heti perään Facelift-Väyryseen (sekä Comandiin että Audio 30:een). Molemmat osaa navigoida itse ilman erillistä lisäosaa.
Nyt olis tollanen hieno ja hyvin pidetty yksilö myynnissä. Halvalla pois kun ei ole enää paikkaa niin parempi pistää eteenpäin hyvälle seuraavalle harrastajalle.