W210 Tyhjäkäynti
W210 Tyhjäkäynti
M111.942 koneella olevan väyrysen tyhjäkäynti heittelee rajun tuntuisesti ja kierrokset myös liikkeelle lähdettäessä kun painaa kaasua vähän aikaa ja sitten alkaa taas toimimaan. Ollaan jo ehditty kaasuläppäkotelo vaihtamaan eikä tehonnut. Moottorista kuuluu myös kaasuläppäkotelon alueelta ihmeellistä pihinää kun painaa kaasua.
Re: W210 Tyhjäkäynti
Voisit kokeilla jos tuossa on enää niin kaasupolkimen opetusta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 Tyhjäkäynti
Nyt selkis sen verran, että kolmos pytyn tulpalle iskeny läpi öljyä. Voiskohan olla venttiilikopan tiiviste huono ?
Re: W210 Tyhjäkäynti
Siellä tulpan kolon ympärillä olevat tiivisteet vuotavat mutta kokonaan kaikki ,kopankin tiiviste uusiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 Tyhjäkäynti
Juu. Näinpä päättelin. Kun joutaa nii katson tuon uuden tulpan kunnon. Varmaa samanlaisessa öljypaskassa kuin vanhakin. Selviää siitä parhaiten. Ilmottelen jos asia edistyy.
Re: W210 Tyhjäkäynti
Vihdoinkin pääsen vastaamaan tähän ketjuun taas.
Hommia mitä ollaan kokeiltu, tuloksetta:
-Lambda-anturin töpselin irroitus
-Ilmamassamittarin töpselin irroitus (Tyhjäkäynti toimii suunnilleen oikein, mutta kaasua antaessa tuntuu että sammuu.)
-Venttiilikopan tiiviste
-Kaasuläpän vaihto
Normaali OBD-skanneri vilkuttelee jotaa numeroa 16, joka on tämän https://www.mbslk.de/files/artikel/r170_fehlercodes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; mukaan "Idle speed control at lower control stop area, malfunction" Eikä ole harmainta aavistustakaan mitä se meinaa.
Ja sitten tämän mukaan http://www.mercedes.gen.in/Downloads/cs1000_mb.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; "Injector, cylinder 3"
En tiedä miten tässä sitten lähetään jatkamaan.
Hommia mitä ollaan kokeiltu, tuloksetta:
-Lambda-anturin töpselin irroitus
-Ilmamassamittarin töpselin irroitus (Tyhjäkäynti toimii suunnilleen oikein, mutta kaasua antaessa tuntuu että sammuu.)
-Venttiilikopan tiiviste
-Kaasuläpän vaihto
Normaali OBD-skanneri vilkuttelee jotaa numeroa 16, joka on tämän https://www.mbslk.de/files/artikel/r170_fehlercodes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; mukaan "Idle speed control at lower control stop area, malfunction" Eikä ole harmainta aavistustakaan mitä se meinaa.
Ja sitten tämän mukaan http://www.mercedes.gen.in/Downloads/cs1000_mb.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; "Injector, cylinder 3"
En tiedä miten tässä sitten lähetään jatkamaan.
Re: W210 Tyhjäkäynti
Ton injektorin paikkaa voi vaihtaa tai hankkii toisen...toisesta ei nyt ole tietoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 Tyhjäkäynti
Ainiin ja unohdin myös mainita, että kiihdytyksessä auton putki saattaa paukahtaa, jos nyt se sattuu oireilemaan edellä mainitulla tavalla.
Re: W210 Tyhjäkäynti
Ilmamassamittari kunnossa ?
Star + osaava testaaja -> vaikeuksien minimointi
Star + osaava testaaja -> vaikeuksien minimointi
wiimax.fi
Re: W210 Tyhjäkäynti
Pitänee vissii jostaa liikkeestä kysyä, että onko Staria ja paljo luku maksaa
Re: W210 Tyhjäkäynti
Nonii ja lisävikana vielä hieman korkeahko lämpötila. Noin 87 asteen luokkaa oli tänään kun huristelin töistä kotiin. Kenties termostaatti vai onko syytä olettaa, että kansipahvi on kaiken tuskan takana ollut koko ajan?
Re: W210 Tyhjäkäynti
87 on täysin normaali lämpötila, termostaatti aukeaa luultavasti n. 85 asteessa.Stocky kirjoitti:Nonii ja lisävikana vielä hieman korkeahko lämpötila. Noin 87 asteen luokkaa oli tänään kun huristelin töistä kotiin. Kenties termostaatti vai onko syytä olettaa, että kansipahvi on kaiken tuskan takana ollut koko ajan?

Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W210 Tyhjäkäynti
Joo, niin päättelin kun katselin noita termostaatteja, että aukeavat täysin vasta siinä lämmössä. Olen tässä nyt ihan paniikissa puhaltanut kuumaa ilmastoinnista ihan turhaan. Yllättävån hyvin ilmastointi kuitenkin jäähdyttääracer123 kirjoitti:87 on täysin normaali lämpötila, termostaatti aukeaa luultavasti n. 85 asteessa.Stocky kirjoitti:Nonii ja lisävikana vielä hieman korkeahko lämpötila. Noin 87 asteen luokkaa oli tänään kun huristelin töistä kotiin. Kenties termostaatti vai onko syytä olettaa, että kansipahvi on kaiken tuskan takana ollut koko ajan?
Re: W210 Tyhjäkäynti
Noniin, nyt on käyty vikakoodin lukijalla ja kone sano jotain tyhjäkäynnin asettamisesta laihalle ja että oppimisraja ylitetty. Harmi, että en napsassut kuvaa siitä näytöstä.
Ei kellään korjaamolla ollut aavistusta mitä meinaa koska tyhjäkäynnin pitäisi säätyä itsestään kaasuläppäkotelon kyljessä olevalla sähköisellä laatikolla ja koko kotelo on jo vaihdettu kertaalleen. Sanoivat, että kannattaa katsoa johtosarjat läpi, että onko näissä jotain hapettumista kun välillä käy hyvin ja välillä kone pätkii koko ajan.
Ainoastaan kerran koko korjaamoreissun aikana kone värähti.
Ilmamäärämittari putsattiin samalla ja brakleenilla ruiskutuksella imusarjaan ei ollut vaikutusta.
Jotain positiivista, että päästöissä ei kuitenkaan ollut ongelmaa.
Ei kellään korjaamolla ollut aavistusta mitä meinaa koska tyhjäkäynnin pitäisi säätyä itsestään kaasuläppäkotelon kyljessä olevalla sähköisellä laatikolla ja koko kotelo on jo vaihdettu kertaalleen. Sanoivat, että kannattaa katsoa johtosarjat läpi, että onko näissä jotain hapettumista kun välillä käy hyvin ja välillä kone pätkii koko ajan.
Ainoastaan kerran koko korjaamoreissun aikana kone värähti.
Ilmamäärämittari putsattiin samalla ja brakleenilla ruiskutuksella imusarjaan ei ollut vaikutusta.
Jotain positiivista, että päästöissä ei kuitenkaan ollut ongelmaa.
Re: W210 Tyhjäkäynti
Minulla myös tyhjäkäynti seilaa aina välillä 500-1000:n välillä, jos yrittää kaupunkiajossa nopeasti kiihdyttää niin saattaa alkaa röpöttämään ja paukauttaa putkessa,sen jälkeen kiihtyy hyvin . Rauhallisessa ajossa ei ongelmaa ,en ole enää jaksanut murehtia koko asiasta kun sillä nyt kumminkin pärjää .Korjaaamoiltakaan mitään apuja ole saanut.
W124 300E -91
W210 230E-96
310D -91
W210 230E-96
310D -91
Re: W210 Tyhjäkäynti
Joo, mekin taidetaan kohta luovuttaa koneen osalta, kun se nyt on lähiaikoina käynyt paremmin ilman järkevää syytä. Johtosarjaa saatetaan hiukan tutkaista mutta ei tässä nyt muuta keksi...