MB w201 2.0e 1992
MB w201 2.0e 1992
Mittaristolla melke jokanen varoitusvalo on syttyneenä? Ainoastaan käsijärru, öljynpaine ja airbäkin valo toimii normisti.Mistä ihmeestä voin etsiä vikaa? tarkistin akun maan, vaihdoin akun, mutta ei.Jelep mii.
Re: MB w201 2.0e 1992
Yleesä jos laturi kyykkää palaa kaikki varoitus valot taulussa...mittaa lataus jännite...tossa muutenkin bosch ja erillinen säädin ja ei ole kallis hiilineen.
Toinen voisi olla ihan mittariston maadoitus...toisekseen yleensä jos jokin sähkövikainen tuon ikäluokan mersu tulee korjattavaksi niin aina ekana käyn sulakkeiden päät hiekkapaperilla läpi kun ne hapettuu ja virtsa ei kulje läpi.
Toinen voisi olla ihan mittariston maadoitus...toisekseen yleensä jos jokin sähkövikainen tuon ikäluokan mersu tulee korjattavaksi niin aina ekana käyn sulakkeiden päät hiekkapaperilla läpi kun ne hapettuu ja virtsa ei kulje läpi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB w201 2.0e 1992
Vois kyllä huomenissa mittailla.Vika alko hillitysti niin, että eka vilkku ABS:n valo, sitte se ei enää sammunu, myöhemmin melke kaikki varovalot päällänsä.Kyllä se akun tyhjentää, vara-akulla pääs kotii.atlas kirjoitti:Yleesä jos laturi kyykkää palaa kaikki varoitus valot taulussa...mittaa lataus jännite...tossa muutenkin bosch ja erillinen säädin ja ei ole kallis hiilineen.
Toinen voisi olla ihan mittariston maadoitus...toisekseen yleensä jos jokin sähkövikainen tuon ikäluokan mersu tulee korjattavaksi niin aina ekana käyn sulakkeiden päät hiekkapaperilla läpi kun ne hapettuu ja virtsa ei kulje läpi.
Re: MB w201 2.0e 1992
Abs valo on ihan selkeä alijännite seuraus.
Laturin päässä on ruuvilla säädin jossa hiilet ja maksaa alle 20e...jos vaste pinta laturin kollektorissa on kovin syvä urainen ..laturi vaihtoon.
Laturin päässä on ruuvilla säädin jossa hiilet ja maksaa alle 20e...jos vaste pinta laturin kollektorissa on kovin syvä urainen ..laturi vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB w201 2.0e 1992
Kiitos vinkistä.atlas kirjoitti:Abs valo on ihan selkeä alijännite seuraus.
Laturin päässä on ruuvilla säädin jossa hiilet ja maksaa alle 20e...jos vaste pinta laturin kollektorissa on kovin syvä urainen ..laturi vaihtoon.
Re: MB w201 2.0e 1992
Mittasin jännitteen, se oli 12.1 volttia.atlas kirjoitti:Abs valo on ihan selkeä alijännite seuraus.
Laturin päässä on ruuvilla säädin jossa hiilet ja maksaa alle 20e...jos vaste pinta laturin kollektorissa on kovin syvä urainen ..laturi vaihtoon.
Re: MB w201 2.0e 1992
Pitäisi olla 13.8-14.4 volttia.
Tollai latauksen mittaus ja valot päälle niin oltava tossa haarukassa...eli nyt ei lataa.
Otapa hiilipaketti laturin päästä irti..kaksi ristipää ruuvia pois.
Tollai latauksen mittaus ja valot päälle niin oltava tossa haarukassa...eli nyt ei lataa.
Otapa hiilipaketti laturin päästä irti..kaksi ristipää ruuvia pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB w201 2.0e 1992
Otin hiilipaketinnyt irti.No ihan lopussahan ne on, muuten ei kulumaa ollut.
Re: MB w201 2.0e 1992
Otin hiilipaketinnyt irti.No ihan lopussahan ne on, muuten ei kulumaa ollut.atlas kirjoitti:Pitäisi olla 13.8-14.4 volttia.
Tollai latauksen mittaus ja valot päälle niin oltava tossa haarukassa...eli nyt ei lataa.
Otapa hiilipaketti laturin päästä irti..kaksi ristipää ruuvia pois.
Re: MB w201 2.0e 1992
Eipä se alkanu lataan vaikka vaihto hiilipaketin, lataus 12.1 ja varoitusvaloista suurempi osa palaa.atlas kirjoitti:Pitäisi olla 13.8-14.4 volttia.
Tollai latauksen mittaus ja valot päälle niin oltava tossa haarukassa...eli nyt ei lataa.
Otapa hiilipaketti laturin päästä irti..kaksi ristipää ruuvia pois.
Re: MB w201 2.0e 1992
Selvisikö?
Laturin johdot? Oma w201 sytytti abs valon, mittasin antureiden vastukset- ok, yj rele n. 3v vanha vemo, eihän se voi olla rikki, koitin käytetyllä yj releellä, ei auta. Mittasin Cardocin neuvoilla kaikki johdot mitaten abs ohjausyksikön liittimeltä ok paitsi. 1. Eli ylärivi vasemman puoleisin kun käänsin liittimen itseeni päin. Ylärivi on kapeampi. Siis ykköseen täytyy tulla 12 v kun virrat on päällä. Tuo virta tulee yj releeltä. Ei tullut, virta päällä rele irti , kiinni, no nyt napsuu käytetyllä releellä. Eli n. 3v vanha Vemo yj rele oli siis rikki, ja käytetty ei priima, käyntiin lähtö huononi. Nyt on uusi rele ja taas käynnistyy hyvin ja abs valo ei pala.
Laturin johdot? Oma w201 sytytti abs valon, mittasin antureiden vastukset- ok, yj rele n. 3v vanha vemo, eihän se voi olla rikki, koitin käytetyllä yj releellä, ei auta. Mittasin Cardocin neuvoilla kaikki johdot mitaten abs ohjausyksikön liittimeltä ok paitsi. 1. Eli ylärivi vasemman puoleisin kun käänsin liittimen itseeni päin. Ylärivi on kapeampi. Siis ykköseen täytyy tulla 12 v kun virrat on päällä. Tuo virta tulee yj releeltä. Ei tullut, virta päällä rele irti , kiinni, no nyt napsuu käytetyllä releellä. Eli n. 3v vanha Vemo yj rele oli siis rikki, ja käytetty ei priima, käyntiin lähtö huononi. Nyt on uusi rele ja taas käynnistyy hyvin ja abs valo ei pala.
W213 220d +W242 electric drive
Re: MB w201 2.0e 1992
Laturi oli kyllä rikkinäinen, mutta niin oli myös Yj-relekkin.Molemmat vaihdoin ja kaikki vikaa/häiriötä ilmaisevat valot sammui, ja katsastus onnistui.markoala kirjoitti:Selvisikö?
Laturin johdot? Oma w201 sytytti abs valon, mittasin antureiden vastukset- ok, yj rele n. 3v vanha vemo, eihän se voi olla rikki, koitin käytetyllä yj releellä, ei auta. Mittasin Cardocin neuvoilla kaikki johdot mitaten abs ohjausyksikön liittimeltä ok paitsi. 1. Eli ylärivi vasemman puoleisin kun käänsin liittimen itseeni päin. Ylärivi on kapeampi. Siis ykköseen täytyy tulla 12 v kun virrat on päällä. Tuo virta tulee yj releeltä. Ei tullut, virta päällä rele irti , kiinni, no nyt napsuu käytetyllä releellä. Eli n. 3v vanha Vemo yj rele oli siis rikki, ja käytetty ei priima, käyntiin lähtö huononi. Nyt on uusi rele ja taas käynnistyy hyvin ja abs valo ei pala.