Kampi tai nokka-akselin tunnistin voisi tehdä tuota mutta yleensä kylmänä lähtee käyntii ja kun lämpenee sammuu ja ei sitten ennenkuin kone jäähtyy.
Toki star testerillä testausta niin olisi faktaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Kampiakselin anturiakin on veikkailtu syyksi mutta pitäisi kai antaa vikakoodia jos temppuilee? Pajalla käytetty autocomin testeriä. Miksi lie sitten näyttää suuttimille vikakoodia vaikka ovatkin kunnossa.
Toissapäivänä käytiin emännän kanssa ajelemassa ja oli aika lämmin keli ja moottorin lämpömittari nousi 87 asti ja kävi todella lämpimänä. Silloin simahti ja seuraavan kerran käyntiin kun oli päivän seissyt pihalla. Liekkö kampiakselin anturi sen verran viilentynyt että antoi lähteä käyntiin.
Rahantuhlausta ihmetellä muilla kuin mb omalla testerillä. Kunnon testerillä diagnoosi ja sitten ihmetellään jatkoa, jotain p-a puolella varmaan vikaa jos suuttimia herjailee. Autocomit jne ei vaan osaa kääntää oikein noita vikakoodeja.
Kampianturiiin toi viittaa...sen voit testata myös niin että kylmä späyllä jäähdytät anturia kun se hyytyy.
Muilla testereillä ei oikein saa satavarmaa koodia ulos kuin starilla...nähty on.
Toi suutin hommakin on outo...toki starilla jos saisit koodin ja arvot ulos niin oli varminta ja säästät vain rahaa...toki toi kampi anturi ei ole niin kallis ettei sitä voisi vaihtaa jo siksikin kun se on kaiketi orkkis ja se hyytyy kuitenkin jossakin vaiheessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Itellä ollu vastaavaa 2.7 sprinterissä ja vika ollu suutinten pistokkeissa .. kuluneen väljiksi hätäkorjauksena räplää piikillä niitä pistokkeen liittimiä. Kerran on myös valunut johtosarjaan naftaa joka teki sen että sammuili ja antoi kaikenlaisia vikoja se korjaantui kun putsas johtosarjan
Meillä w211 270 cdi startatessa hiukan niin kuin lupaili, mutta ei käynnistynyt. Jätetty normaalista ajosta katokseen.
Vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen merkkiä Motonet ( hinta noin 45€) ja toimii
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Dodiin ML oli jostain syystä lähtenyt käyntiin. Pajalla oli pojat autoa katselleet. Toinen oli räpläillyt johtoja ja toinen oli startannu. Kuin ihmeen kaupalla oli lähtenyt käyntiin.
Nyt on heiluteltu ja käyty läpi kaikki ECUn liittimet ja suuttimen liittimet. Edelleen lähtee käyntiin eikä sammukkaan vaikka johtoja heiluttelee ja räpläilee kuinka. Testiajolla pitäisi vielä käydä.
Voisiko vika olla niin yksinkertainen että liittimissä ollut hapettumaa?
sakuelias_ kirjoitti:Dodiin ML oli jostain syystä lähtenyt käyntiin. Pajalla oli pojat autoa katselleet. Toinen oli räpläillyt johtoja ja toinen oli startannu. Kuin ihmeen kaupalla oli lähtenyt käyntiin.
Nyt on heiluteltu ja käyty läpi kaikki ECUn liittimet ja suuttimen liittimet. Edelleen lähtee käyntiin eikä sammukkaan vaikka johtoja heiluttelee ja räpläilee kuinka. Testiajolla pitäisi vielä käydä.
Voisiko vika olla niin yksinkertainen että liittimissä ollut hapettumaa?
Voi, toden näköisemmin jossain liitimessä huono kosketus tai johtoja/niiden eristeitä rikki jostain mihin ei helposti nää