On ilmeisesti automaattinen säätö ilman säätönappeja ohjaamossa(ei airmatic)?
Joku laittanut Avantgarden etujousien tilalle tavalliset ja etupää näyttää olevan muutaman sentin korkeallammalla kuin takapää ts. hienosti keulii
Osaako joku kertoa pystyykö takapään ilmajousia säätämään pari senttiä ylös niin saisi auton suoraan ja ns. "talvimaavaran" myös taakse
Siitähän tulisi sitten AvantgardeCross aivan uusi fecelift...tai sitten ei...
Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
En tiedä onnistuuko sahailemalla jotain mutta oletko tosissasi? Entäs jos haluat joskus vaihtaa eteen oikeat jouset?
Miksi alkaa tekemään jotain noin lopullista kun näpyhommina pystyt perää liikuttelemaan ylös ja alas miten haluat?
Ja niin monesti kuin haluat.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
En tiedä onnistuuko sahailemalla jotain mutta oletko tosissasi? Entäs jos haluat joskus vaihtaa eteen oikeat jouset?
Miksi alkaa tekemään jotain noin lopullista kun näpyhommina pystyt perää liikuttelemaan ylös ja alas miten haluat?
Ja niin monesti kuin haluat.
Ei tarvitse sahailla. Anturin akseli liikkuu kallistuksen vakaajassa portaattomasti, löysää vain mutterit ja kääntää. Tietysti kannattaa merkitä alkuperäinen asento. Itse säädin ensin uusilla iskareilla etupään ja sitten anturista takapään samalle korkeudelle. Kannattaa säädättää ohjaus kulmat kohdalleen, auraus ainakin etupäästä muuttuu.
Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
En tiedä onnistuuko sahailemalla jotain mutta oletko tosissasi? Entäs jos haluat joskus vaihtaa eteen oikeat jouset?
Miksi alkaa tekemään jotain noin lopullista kun näpyhommina pystyt perää liikuttelemaan ylös ja alas miten haluat?
Ja niin monesti kuin haluat.
Ei tarvitse sahailla. Anturin akseli liikkuu kallistuksen vakaajassa portaattomasti, löysää vain mutterit ja kääntää. Tietysti kannattaa merkitä alkuperäinen asento. Itse säädin ensin uusilla iskareilla etupään ja sitten anturista takapään samalle korkeudelle. Kannattaa säädättää ohjaus kulmat kohdalleen, auraus ainakin etupäästä muuttuu.
Kiitos Forestman, tuo aurauskulma oli lisäksi juuri sitä tietoa mikä olisi tullut aikanaan kalliiksi renkaille!!
Millä keinolla olette varmistaneet että perä vaakatasossa, vesivaaka takakonttiin ja säätöä mekaanisesti/puoli Starillakin pystyy varmaan säätämään jokaista "jousen" korkeutta erikseen?
AMG-Riku kirjoitti:
Millä keinolla olette varmistaneet että perä vaakatasossa, vesivaaka takakonttiin ja säätöä mekaanisesti/puoli Starillakin pystyy varmaan säätämään jokaista "jousen" korkeutta erikseen?
Perä on vaakatasossa jos auto on tasaisella alustalla ja etupää kunnossa ja oikein säädetty. Takapäästä pystyy säätämään palkeita erikseen mutta muistiin saa kalibroitua vain yhden yhteisen anturitiedon (turha huijata itseään säätelemällä puolia erikseen).
Tarkennusta vielä kaivataan..."Forestman: Anturin akseli liikkuu kallistuksen vakaajassa portaattomasti, löysää vain mutterit ja kääntää."
Kävin kurkkaamassa mutta ei löytynyt nopeasti katsottuna... .onkohan tässä w211 farkussa jossa siis VAIN TAKAPÄÄN ilmajouset automaattisella tasonsäädöllä(kuorman mukaan), ollenkaan tuota mekaanista ja säädettävä säätöanturia takapäässä vai onko se vain "aidossa" 4-ilmatolppajousitetussa Airmaticissa(edessä ja takana)?
Ts. joku vipu jolla voi säätää korkeutta löysäämällä mutterit?
Seurasitko takapään kallistuksenvakaajaa sinne keskelle? Keskikohdilla on se tasonsäädön anturi, tai anturin vipusysteemi on kiinni vakaajassa. Saattaa olla erilaisia kiinnityksiä mutta lainaamassasi tekstissä varmaan tarkoitettiin että löysää sen kiinnityksen takavakaajaan ja pyöräyttää vähän niin että anturin normitaso osuu kohdalle kun takapää on vähän aiempaa ylempänä.
Suositeltavampaa tosin olisi tehdä tuo säätö testerillä. Paljon leppoisampaakin.
no perhana , eihän siellä ollut kuin tuvvi pdffät . Ei mikään ihmeellinen homma ole, auton alle ja parit mutterin auki niinkuin tässäkin oli jo aiemmin mainittu.
W211 on taka-akselin anturinvarsi yhtä puuta, ei ole ruuvia varren välissä kuten w220.
Perää voi manuuaalisesti säätää jos irroittaa kaksi mutteria akselista ja isontaa reikiä maasta ylöspäin.
Fiksumpaa säätää *lla ja laitta alkuperäiset asetukset muistiin jos tulee katumapäälle.
Maucca kirjoitti:W211 on taka-akselin anturinvarsi yhtä puuta, ei ole ruuvia varren välissä kuten w220.
Perää voi manuuaalisesti säätää jos irroittaa kaksi mutteria akselista ja isontaa reikiä maasta ylöspäin.
Fiksumpaa säätää *lla ja laitta alkuperäiset asetukset muistiin jos tulee katumapäälle.
Mielenkiinnosta...olisikohan kellään heittää tänne korjausoppaan tai varaosaluettelon kuvaa tuosta osasta (juuri tähän autoon) josta näkisi onko oikeasti säädettävissä...pitää mielenkiinnosta selvitellä etukäteen kun ei ole Staria eikä nosturia.
maucca nyt vähän virheellisesti kirjoitti, ei se tarvii muuta kuin mutterit auki ja vedät vivuston pikkuisen sivuun jotta menee ohi sen hahlon, sitten voit kiristää vivun ihan mihin kohtaan tahansa. EI se oo sen vaikeempaa, ei tarvii mitään porailla ja pajottaa. Tarvii olla kyllä ajorampillinen nosturi, muuten hommasta ei tuu yhtään mitään, pitää säätää autokäynnissä ja ite ollla auton alla säätämässä jottaa saa kerrasta kohilleen.
edit, kuvassa oleva u panta muttereilla tulee siis vakaaja tankoon, sitä säädetään.
Katsoinkin jälkikäteen räjäytyskuvaa niin tuosta lenkistähän sitä voi säätää.
mitä tuon kanssa itse olen värkännyt niin dremelöin takakelkan reikiä toista senttiä maata kohti. Säätövaraa on reilusti ja saa niin alas perän kuin haluaa.
14 viestin kuvista selviää mitä tarkoitin: http://mbworld.org/forums/w211-amg/1072 ... cents.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa vielä räjäytyskuva koko säätöhässäkästä: http://www.avtochast.ru/mercedes/car/?r ... bgroup=080" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko epk tuon alaspäin lisäsäädön tekemisen jälkeen ollut mitään ongelmia ko. ääriasennossa esim joustovaran suhteen?
Mullahan on taas tarkoitus nostaa starilla tai tolla vivulla ja kiinnostaa joustovaran riittävyys tuunaamisen jälkeen lähinnä että ei ala paukkumaan paikat ja vaikuta ajoturvallisuuteen.
DBFI kirjoitti:
Perä on vaakatasossa jos auto on tasaisella alustalla ja etupää kunnossa ja oikein säädetty. Takapäästä pystyy säätämään palkeita erikseen mutta muistiin saa kalibroitua vain yhden yhteisen anturitiedon (turha huijata itseään säätelemällä puolia erikseen).
Mitäs tuonne kallistuskulma-anturin tietoon kalibroinnin yhteydessä syötetään kun ei Romessia ole? Tavallisen W211 farkkuperän madalluksesta siis kyse...
Staari kertoo vakio arvot, esin. mulla keskiarvot, etu +3,5, taka -1,5. Onhan siinä sitten ns. raja-arvot, jonka sisällä pysyessä saa vähän laskettua/nostettua. Jos haluaa enemmän nostaa/laskea ja ei ole kamperikulma mittaria, niin kokeilemalla säätöjä raja-arvojen ulkopuolelle.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Kävin tuossa paikallisella starin omaavalla korjaamolla kysymässä, josko omastanikin olisi hieman nostettu perää ylemmäksi, hän sanoi ettei se onnistu, ettei pysty tallentamaan uutta säätöä, eli pudottaa takaisin edelliseen säätöönsä, kun piuhan irrottaa? Onko muka näin?
Viimeksi muokannut Beagle_, Ti 18.06.2019 14:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä se onnistuu koska mullakin onnistui, mutta tekijänä olikin eräs Etelä-Suomen MB-mestareista. Itse en tiedä noista ja ohittiko jotain rajasäätöjä yms.
AMG-Riku kirjoitti:Kyllä se onnistuu koska mullakin onnistui, mutta tekijänä olikin eräs Etelä-Suomen MB-mestareista. Itse en tiedä noista ja ohittiko jotain rajasäätöjä yms.
Ok, eli pitänee etsiä joku etevämpi starin käyttäjä. Tuo dremelöinti olisi helppo tapa hoitaa asia itse, mutta, jos dremelöin alaspäin niin perähän tippuu entisestään ja ylöspäin ei näytä olevan varaa paljon leikellä