W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Eli mistäs tällainen satunnainen koko autoa rytmikkäästi keinuttaa vika voisi johtua? Arvaamalla merkkihuollossa on nyt vaihdettu 2 suutinta, suodattimia jne. Star ei näytä mitään vikoja. Tyhjäkäynti on n.900 "vian" ilmaantuessa. Suuttimia ei ole ohjelmoitu kun merkkihuollon asentaja ei päässyt "niin syvälle" koska epäili autossa olevan lastu. Auto itsessään on tehoton nuhapumppu joten jos joku viritys on niin huono sellainen. Kysymys tiivistettynä - mistä saan apua ? Mainittakoon vielä että käytin elm327 kiinan obd laitetta katsoakseni jos sitä kautta itse löytäisi poikkeamia. Kaasuläpän asento näyttää vikatilassa 60% tyhjäkäynnillä ja moottoritiellä tilttaa näyttämään 4,7% . Asentaja sanoi että lukemat johtuu huonosta obd-lukijasta ja suositteli olemaan käyttämättä ettei ohjainlaite ota itseensä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Kannattaa vaihtaa merkki huoltoa... jos autossa on lastu se ei mitenkään estä suutimien koodausta syy on joku ihan muuBulbers kirjoitti:Eli mistäs tällainen satunnainen koko autoa rytmikkäästi keinuttaa vika voisi johtua? Arvaamalla merkkihuollossa on nyt vaihdettu 2 suutinta, suodattimia jne. Star ei näytä mitään vikoja. Tyhjäkäynti on n.900 "vian" ilmaantuessa. Suuttimia ei ole ohjelmoitu kun merkkihuollon asentaja ei päässyt "niin syvälle" koska epäili autossa olevan lastu. Auto itsessään on tehoton nuhapumppu joten jos joku viritys on niin huono sellainen. Kysymys tiivistettynä - mistä saan apua ? Mainittakoon vielä että käytin elm327 kiinan obd laitetta katsoakseni jos sitä kautta itse löytäisi poikkeamia. Kaasuläpän asento näyttää vikatilassa 60% tyhjäkäynnillä ja moottoritiellä tilttaa näyttämään 4,7% . Asentaja sanoi että lukemat johtuu huonosta obd-lukijasta ja suositteli olemaan käyttämättä ettei ohjainlaite ota itseensä.
vaikpa testerissä/autossa oleva tiedon siirto häiriö/ammatti taidon puute testerin käytössä
(mihin vittaa tuo komeenti lastun vaikutuksesta, suutimien vaihtaminen arvaamalla jos sillä tarkoitettan että ilman mitään viitettä ko suutimen viasta ei ole)
Mökkillä
'
'
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Millä perusteella suuttimia vaihdettiin? Kai joku oikea peruste moiselle löytyi?
Korjausarvo pielessä, ohivuoto?
Osaavalle korjaamolle tai harrastajaan jolla star yhteyttä. Ei kannata kaikkeen suostua mitä jossain korjaamossa arvaillaan. Star ketjusta hakemaan lähintä star käyttäjää jos löytyisi apuja sitäkautta.
Korjausarvo pielessä, ohivuoto?
Osaavalle korjaamolle tai harrastajaan jolla star yhteyttä. Ei kannata kaikkeen suostua mitä jossain korjaamossa arvaillaan. Star ketjusta hakemaan lähintä star käyttäjää jos löytyisi apuja sitäkautta.
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Eli vein auton Starin vikakoodinlukuun kun auto toisinaan hytkyy todella nolosti risteykseen pysähtyessä. Ainoat vikakoodit oli kaksi suutinta antoi arvoja about 3.0. Tämän totesi että aiheuttaa juuri tuollaista risteyksessä hyppimistä. No - suuttimet vaihdettiin mutta auto loikkii edelleen kuin jänis. Toisessa merkkikorjaamossa sanoi että pitääkin näiden vanhojen ( 05 ) Mersujen vähän hyppiä. Olisi mukava saada auto kuntoon että kehtaisi vaimokin joskus tulla kyytiin. Ajelee nyt viimevuosituhannen tojotalla , ei nolota niin kovin
. 3k € olen puskenut tälle vuotta korjaukseen. Pääkaupunkiseudulta +100km jos löytyy vapaaehtoisia star-osaajia niin mielellään juttelisin autostani. Ps. Siis toki ne suuttimet oli vaihdon tarpeessa mutta arvaus auton hytkymisen syyksi oli väärä.

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Siis kierrokset laskevat ensin sata-parisataa rpm ja hyppäävät heti perään muutaman sata kierrosta, jolloin jarrua vasten valoissa auto pyrkii loikkaamaan liikkeelle? Samalla pölläyttää mustaa putkesta? Jos näin, on kokemusta asiasta ja vika ei ole suutin tai rail-paine etc, vaan egr ja sen ohjaus. Eikä sitä star ainakaan kahdesta samoilla oireilla olleesta potilaasta löytänyt mitään. Ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa MAF alkuperäismalliseen, ehhkä pierburg. jos ei se korjaa ongelmaa tai se palaa hetken päästä, löytyy fix enempää kalliita osia vaihtamatta ja ecuun koskematta.
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Ei taida kierrokset laskea milloinkaan normi 780 alle, päinvastoin alkaa vikatilassa käymään 900rpm.
Auto nytkyttää n.2 kertaa sekunnissa kuin koittaisi lähteä liikkeelle tai hiljaa vikatilassa ryömittäessä tuntuu kuin manuaalivaihteinen josta kytkin loppu. Kyse ei ole pikkutärinästä vaan meno on kuin.. noh.. kuin vanhalla autolla jossa ei ole moottorin tukikumet kunnossa - polkisi kunnolla kaasua.
Ei ole ollut tilaisuutta seurata tuleeko mustaa putkesta, en ainakaan ole huomannut että tulisi.
Egr pyysin tarkistamaan merkkikorjaamossa koska itse epäilin, samoin pyysin katsomaan imusarjan läppiä yhdistävän tangon toiminnan, että onko väljää ( swirl flaps ? ) , star ei antanut sieltä suunnalta ilmoitusta. Joskin ymmärtääkseni star ei tunnista välttämättä mekaanisia vikoja.
Olen itse aika kädetön näiden autojen kanssa, joten ensimmäiseksi tarvisi nyt löytää korjaamo tahi mielummin osaaja joka ymmärtää autostani ja saisin autoni kuntoon.
Eli mielummin maksan jollekkin joka tietää mitä tekee kuin itse särjen tuon.
Kuitillakaan en mitään tee kun kuitteja on kirjahylly täysi mutta auto on edelleen jänis.
Auto nytkyttää n.2 kertaa sekunnissa kuin koittaisi lähteä liikkeelle tai hiljaa vikatilassa ryömittäessä tuntuu kuin manuaalivaihteinen josta kytkin loppu. Kyse ei ole pikkutärinästä vaan meno on kuin.. noh.. kuin vanhalla autolla jossa ei ole moottorin tukikumet kunnossa - polkisi kunnolla kaasua.
Ei ole ollut tilaisuutta seurata tuleeko mustaa putkesta, en ainakaan ole huomannut että tulisi.
Egr pyysin tarkistamaan merkkikorjaamossa koska itse epäilin, samoin pyysin katsomaan imusarjan läppiä yhdistävän tangon toiminnan, että onko väljää ( swirl flaps ? ) , star ei antanut sieltä suunnalta ilmoitusta. Joskin ymmärtääkseni star ei tunnista välttämättä mekaanisia vikoja.
Olen itse aika kädetön näiden autojen kanssa, joten ensimmäiseksi tarvisi nyt löytää korjaamo tahi mielummin osaaja joka ymmärtää autostani ja saisin autoni kuntoon.
Eli mielummin maksan jollekkin joka tietää mitä tekee kuin itse särjen tuon.
Kuitillakaan en mitään tee kun kuitteja on kirjahylly täysi mutta auto on edelleen jänis.
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Pierburgeja 3 ostaneena uskallan sanoa, että ne kannattaa jättää hyllyyn. 203 kanssa keskikulutus nousi merkittävästi, 5l/100km ja uudella alkuperäisellä 4.3l/100km.ido59 kirjoitti:Ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa MAF alkuperäismalliseen, ehhkä pierburg.
Nylkytys voi johtua viallisesta polttoaineen määrän anturista. Mulla aiheutti värinöitä liikkeelle lähdössä 320cdi kanssa.
Myydään 200cdi w203 osina ja ehjä W211 avari puskuri.
* C4
C218 - W211 - R170 - R171
* C4
C218 - W211 - R170 - R171
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Katsoiko star ukko vain moottorin puolelta koodeja vai koko autosta?
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Heitän ihan lonkalta et vaihteisto sekoomassa.
Vaihdevalitsin, öljyä väärässä paikassa, KYB, loppuunajetut öljyt, johdinlevy paskassa. Sillon vois antaa nopeusanturiin viittaavaa koodia.
Ja onhan siellä vielä 4kpl suuttimia
Vaihdevalitsin, öljyä väärässä paikassa, KYB, loppuunajetut öljyt, johdinlevy paskassa. Sillon vois antaa nopeusanturiin viittaavaa koodia.
Ja onhan siellä vielä 4kpl suuttimia

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
JooNass kirjoitti: Nylkytys voi johtua viallisesta polttoaineen määrän anturista. Mulla aiheutti värinöitä liikkeelle lähdössä 320cdi kanssa.
Siis tankissa olevasta ?
muita määrän antureitahan ei ole
Mökkillä
'
'
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Vaihtaa nätisti, öljyt vaihdettu, pistoke vaihdettu - kysyin samalla kannattaisko johdinlevy vaihtaa, mutta siihen toppuuttivat ettei siinä mitään vikaa ole. Loput suuttimet olivat liene ihan ok-arvoissa.naftale_n kirjoitti:Heitän ihan lonkalta et vaihteisto sekoomassa.
Vaihdevalitsin, öljyä väärässä paikassa, KYB, loppuunajetut öljyt, johdinlevy paskassa. Sillon vois antaa nopeusanturiin viittaavaa koodia.
Ja onhan siellä vielä 4kpl suuttimia
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Uskoisin että moottorin puolelta , ainoa mistä sanoi oli nuo suuttimet. Vaikka tiedän että esim. Parkkianturi on rikki eikä siitä maininnut.MJPfin kirjoitti:Katsoiko star ukko vain moottorin puolelta koodeja vai koko autosta?
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
No jopa oli erikoinen vian syy sinulla. Vois kyllä kokeilla vaikka pitää tankki koko aika täysi tahi tyhjänä olisko vaikutusta asiaan.JooNass kirjoitti:Pierburgeja 3 ostaneena uskallan sanoa, että ne kannattaa jättää hyllyyn. 203 kanssa keskikulutus nousi merkittävästi, 5l/100km ja uudella alkuperäisellä 4.3l/100km.ido59 kirjoitti:Ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa MAF alkuperäismalliseen, ehhkä pierburg.
Nylkytys voi johtua viallisesta polttoaineen määrän anturista. Mulla aiheutti värinöitä liikkeelle lähdössä 320cdi kanssa.
Veholla en ole vielä käyttänyt kun vähän jännittää sen "pelkän kättelyn" hinta.
Jospa täältä foorumilta vielä saisi jonkun houkuteltua vianetsintään. ( saa ilmoittautua )
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Kiinnostais tietää tuleeko laatikosta koodeja, sillä kyselin että onko koko auto luettu.
Mietin että puuttuuko joku signaali lootalta ja yrittää ajaa turbiinin lukkoa kiinni kun pysähdytään.
Spekulointia vain kun auto ei ole täpselin jatkona että näkisi mitä siellä tapahtuu.
Heitäppä kokeeksi vapalle kun tulet risteykseen yms tilanteeseen missä rynkyttää autoa, mitä tapahtuu, kierrosluku yms.
SBC malli vai facelifti jo?
Mietin että puuttuuko joku signaali lootalta ja yrittää ajaa turbiinin lukkoa kiinni kun pysähdytään.
Spekulointia vain kun auto ei ole täpselin jatkona että näkisi mitä siellä tapahtuu.
Heitäppä kokeeksi vapalle kun tulet risteykseen yms tilanteeseen missä rynkyttää autoa, mitä tapahtuu, kierrosluku yms.
SBC malli vai facelifti jo?
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Siis se määrän anturi mittaa polttoaineen määrää konepellin alla, ei tankissa. Olikohan se virallisempi nimitys polttoaineen määränsäädin? Quantity Control Valve tai jotain englanniksi? Ei ole nyt EPC käden ulottuvilla ni ei voi tarkistaa. Ja sijainti on jossakin korkeapainepumpun läheisyydessä?Bulbers kirjoitti: No jopa oli erikoinen vian syy sinulla. Vois kyllä kokeilla vaikka pitää tankki koko aika täysi tahi tyhjänä olisko vaikutusta asiaan.
Minä vaihdatin suuttimet, rail-putken molemmat anturit, tankissa olevan polttoainepumpun ja tais se ilmanmassamäärämittarikin mennä uusiksi turhaa ennen kuin todellinen syyllinen löytyi.
Missä päin Bulbersin auto majailee?
Myydään 200cdi w203 osina ja ehjä W211 avari puskuri.
* C4
C218 - W211 - R170 - R171
* C4
C218 - W211 - R170 - R171
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Säädin tai anturi niin asiassa on aika iso ero olipa sitten kyse polttoaineesta tai mistäJooNass kirjoitti:Siis se määrän anturi mittaa polttoaineen määrää konepellin alla, ei tankissa. Olikohan se virallisempi nimitys polttoaineen määränsäädin? Quantity Control Valve tai jotain englanniksi? Ei ole nyt EPC käden ulottuvilla ni ei voi tarkistaa. Ja sijainti on jossakin korkeapainepumpun läheisyydessä?Bulbers kirjoitti: No jopa oli erikoinen vian syy sinulla. Vois kyllä kokeilla vaikka pitää tankki koko aika täysi tahi tyhjänä olisko vaikutusta asiaan.
Minä vaihdatin suuttimet, rail-putken molemmat anturit, tankissa olevan polttoainepumpun ja tais se ilmanmassamäärämittarikin mennä uusiksi turhaa ennen kuin todellinen syyllinen löytyi.
Missä päin Bulbersin auto majailee?
toinen kun mittaa ja toinen annostelee
kone huonessa on paineen ja määrän säätimet polttoaineele ja paine, lämpötila anturi,
tämä siskis että kukkaan ei etsis olemattomia osia
Mökkillä
'
'
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Ei huono vaihtoehto tuo toyota jos 3ke olet laittanut korjaukseen eikä auto tule kuntoon. Koita reklamoida jos vaikka saat rahojasi takaisin.Ajelee nyt viimevuosituhannen tojotalla , ei nolota niin kovin. 3k € olen puskenut tälle vuotta korjaukseen. Pääkaupunkiseudulta +100km jos löytyy vapaaehtoisia star-osaajia niin mielellään juttelisin autostani. Ps. Siis toki ne suuttimet oli vaihdon tarpeessa mutta arvaus auton hytkymisen syyksi oli väärä.
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Eli rynkytys loppuu kun laittaa vapaalle tai p:lle risteyksessä. Nyt oli taas viikko ettei vikaa ilmennyt ja tänään 3 kertaa. Tänään myös rytkytys lakkasi itsekseen n. Minuutin rymisteltyään 4n ruuhkassa kehä3"lla..MJPfin kirjoitti:Kiinnostais tietää tuleeko laatikosta koodeja, sillä kyselin että onko koko auto luettu.
Mietin että puuttuuko joku signaali lootalta ja yrittää ajaa turbiinin lukkoa kiinni kun pysähdytään.
Spekulointia vain kun auto ei ole täpselin jatkona että näkisi mitä siellä tapahtuu.
Heitäppä kokeeksi vapalle kun tulet risteykseen yms tilanteeseen missä rynkyttää autoa, mitä tapahtuu, kierrosluku yms.
SBC malli vai facelifti jo?
Kierrosluku on mielestäni 200 alempi kylmällä koneella eli n.630 kun vikatila ei siis ole päällä. Vikatilassa n.800
Myös jos antaa niukasti jarrukaasua vikatilassa , rytkiminen loppuu, samoin pelkällä kierroksen nostolla.
Tuo turbiinin lukko tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta.
Keula ei ole v- mallia , muuten en erota mitä eroa noilla sbc jne on. Kone on 3.2
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Ei huono vaihtoehto tuo toyota jos 3ke olet laittanut korjaukseen eikä auto tule kuntoon. Koita reklamoida jos vaikka saat rahojasi takaisin.[/quote]
No mutta.. sitten joutuisin lukemaan tojota foorumia.
Kyllähän autoihin vikoja tulee ja omalla ajomäärällä tietysti tiheämmin.
Pointti olisikin löytää alan ammattilainen jeesaamaan autoni pulman kanssa.
Toivoakseni Mersulla on vielä paljon kulkematonta asfalttia edessä.
No mutta.. sitten joutuisin lukemaan tojota foorumia.
Kyllähän autoihin vikoja tulee ja omalla ajomäärällä tietysti tiheämmin.
Pointti olisikin löytää alan ammattilainen jeesaamaan autoni pulman kanssa.
Toivoakseni Mersulla on vielä paljon kulkematonta asfalttia edessä.
Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R
Missä päin Bulbersin auto majailee?[/quote]
Auto kulkee Helsingin ja Savon väliä ahkerasti, sekä jos jollakulla sattuisi olemaan mielenkiintoa avata konepeltiä, niin ajelen mielelläni kauemmaksikkin autoa näyttämään.
Auto kulkee Helsingin ja Savon väliä ahkerasti, sekä jos jollakulla sattuisi olemaan mielenkiintoa avata konepeltiä, niin ajelen mielelläni kauemmaksikkin autoa näyttämään.