Alkuun lyhyesti. Rouva kurvasi pihalle hopean harmaan ML320:sensä viime marraskuussa. Sammutti avaimesta ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin.
Kokeilin tutkia asiaa, mutta ei kiinnostanut pakkasessa taivas alla. Starin omaava henkilökin kävi paikalla ja Starin mukaan ei mitään vikaa missään.
Auto jäi talveksi seisontaan ja hankittiin rouvalle B mersu tilalle.
Talvella auto kävi toisinaan mielessä ja tuli selailtua nettiä. Youtubella löytyi videoita, joissa samanlainen vika oli korjaantunut kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla.
Siis sellainen tilaukseen ja samalla nokka-akselin asentotunnistinkin.
Tässä välissä pientä ML historiikkiä. ML saapui meidän perheeseemme muistaakseni 07-09 välillä. Suomalainen paluumuuttaja palasi kalifornian auringon alta suomeen ja huomasi bensan olevan hieman totuttua kalliimpaa. Meni tuo meidän A170CDI vaihdossa. ML kävi läpi ison huollon ja iso osa kulutustavarasta vaihdettiin ennakolta (alapallonivelet, jouset, iskarit, kaikki öljyt, yms.) Tämän jälkeen auto tarjosikin hyvät kyydit pitkän aikaa.
2012 auto ei käynnistynyt. Hinaus korjaamolle, jossa huomattiin akun olevan rikki. Antoi 6 volttia. Akun vaihdon jälkeen ei tullut bensaa. Uusittiin suodatin ja huomattiin tankissa olevan bensapumpun olevan rikki.
Uusi pieterburg tankkiin ja meno jatkui. 2013 sama vika. Tankissa oleva pumppu lähti päälle, kun avusti muutamalla jakoavaimen iskulla. Uusi pumppu taas tilaukseen ja paikoilleen. Samalla lopetettiin 95E käyttö ja siirryttiin takaisin jalompaan aineeseen. 2015 tankkasin vahingossa tankillisen 95E:tä ja pumppu hyytyi. 98 tankkiin ja pari kopautusta, niin heräsi ja on toiminut siitä asti.
Joten, kun auto ei käynnistynyt viime marraskuussa, niin tilasin katsomatta jo uuden bensapumpun, jonka vaihdoin. Samalla vaihdoin uuden akun.
Näiden vaiheiden jälkeen etsin Star-tukihenkilön ja tutkimme vikaa, jota ei löytynyt.
Tänään oli ensimmäinen vapaapäivä töistä, jolloin ei satanut mitään taivaalta ja muutenkin oli pulaa tekemisestä, niinpä auton kimppuun.
Kannen päällä kulkeva bensaletku irti ja tutkimaan tuleeko ainetta. Ei tarvinnut edes laittaa virtaa päälle, kun liittimestä alkoi lentämään paineella bensaa. Haju ja maku kohdillaan.
Seuraavaksi kampiakselin asentotunnistimen vaihto. On muuten naaras Torx E8, jolla kiinni. Ei käynnisty.
Seuraavaksi nokka-akselin asentotunnistimen vaihto. Ei käynnisty.
Molemmissa avaimissa uudet paristot ja toimivat. Minulla on mielessäni enää vain ajonesto. Star muistaakseni ilmoitti tuohonkin jonkin arvon ja antoi luvan käynnistyä, mutta missä muualla vika voisi enää olla?
20 vuotta vanha bensa auto. Bensaa ja kipinä ja avot. Ei pitäisi voida olla vaikeaa.
Vielä ajatuksissa olisi huomenna kokeilla starttipilottia ilmanputsariin. Jos ei sittenkään ruiskuta bensaa. Tietää ainakin, tuleeko kipinää.
ML320 -00 ei käynnisty
- Puuha-Pete
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su 12.08.2007 20:22
- Paikkakunta: Rovaniemi
ML320 -00 ei käynnisty
R500 -06
B200 -10
E200 -12
ML320 -00
ex. A170CDI -99
ex. Sprinter 313CDI -00
B200 -10
E200 -12
ML320 -00
ex. A170CDI -99
ex. Sprinter 313CDI -00
Re: ML320 -00 ei käynnisty
Bensapuolen viat ei näy starilla....muut viat kylläkin näkyy...sähköiset ....nyt..sinuna mittaisin bensan paineet...voi olla että ne ei riitä ja paineensäädin viallinen.
Toi bensapaine mitä oli putkistossa voi pysyä pitkäänkin vaikkei pumppu pyöri.
Toi bensapaine mitä oli putkistossa voi pysyä pitkäänkin vaikkei pumppu pyöri.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML320 -00 ei käynnisty
Aika jännä tuo bensan ja pumpun ongelma. Jenkeissähän on joissain osavaltioissa jopa 20% etanolia ja käsitykseni mukaan tuon aikakauden mese kulkee hyvin jopa sillä. Itse ajoin talven noin 50/50 etanolilla vuosimallin 1997 C sarjalla jossa on vastaavaa tekniikkaa.
Joka tapauksessa aito etanolivapaa bensa on toki kaikin puolin parempaa, ainakin ahtamattomassa. Mutta outoja ongelmia ja toki tuo nykyinenkin vika.
Joka tapauksessa aito etanolivapaa bensa on toki kaikin puolin parempaa, ainakin ahtamattomassa. Mutta outoja ongelmia ja toki tuo nykyinenkin vika.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML320 -00 ei käynnisty
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=145874" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa taistelua oman möllin kanssa, mielestäni näissä mälleissä on jotain perustavaa laatua olevaa vikaa, oisko se että ne on tehty ja kait suunniteltukin ameriikasssa...
Tuossa taistelua oman möllin kanssa, mielestäni näissä mälleissä on jotain perustavaa laatua olevaa vikaa, oisko se että ne on tehty ja kait suunniteltukin ameriikasssa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224