Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoittaja
Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoittaja
Euro 6 testien NOx-raja 80mg/km piti olla erittäin tiukka ja vaativa saavuttaa...
Vaan toisinpa kävi: Mersu voitti testin tuloksella 0mg/km!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mis ... t/7294352
Tämä on kaivattu todiste siitä että aika korjaa pienhiukkasongelmat kun tekniikka vähitellen yleistyy.
Mutta kauanko menee maineen korjaamisessa?
(Kiitos Volkkarin...)
Vaan toisinpa kävi: Mersu voitti testin tuloksella 0mg/km!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mis ... t/7294352
Tämä on kaivattu todiste siitä että aika korjaa pienhiukkasongelmat kun tekniikka vähitellen yleistyy.
Mutta kauanko menee maineen korjaamisessa?
(Kiitos Volkkarin...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Typpi päästöt ei ole sama asia kuin hiukkaspäästöt. Kumpikin on kylläkin ratkaistu.Zac kirjoitti:Euro 6 testien NOx-raja 80mg/km piti olla erittäin tiukka ja vaativa saavuttaa...
Tämä on kaivattu todiste siitä että aika korjaa pienhiukkasongelmat kun tekniikka vähitellen yleistyy.
Tuo NOx eli typpi päästöt, siitähän koko viime vuosien jupakka on peräisin.
Diesel autojen partikkelisuodattimet ovat "poistaneet" pienhiukkaspäästöt niiden osalta.
Suoraruisku bensojen pienhiukkaset ovat vielä olleet pitkään ongelma mutta
nyt on havahduttu ja alettu laittamaan niihin kans hiukkassuodattimia(partikkelisuodattimia).
Lain säätämien päästöjen puolesta ollaan tasavertaisia oli se sit bensa tai diesel.
Eroja on mutta valitsemalla parhaan niin.
A170cdi-00 1999-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Dieselin maine ei ole koskaan ollut hyvä.Zac kirjoitti:Mutta kauanko menee maineen korjaamisessa?
(Kiitos Volkkarin...)
Välillä on vain ollut "valon pilkalluksia" ja uskoteltu että ne ois hyviä.
Niin ne onkin ollut ja on kun on katsottu vain yhtä asiaa
vaikkapa viimevuosien hiilidioksiidi päästöjä.
Kaikki vain katsoivat sitä ja unohtivat kokonaisuuden.
Mutta nyt on ensimmäistä kertaa niin että Dieselin päästöt ovat joka saralla tasaveroiset
tai pienemmät verrattuna bensa autoon.
Eli hurraa, vihdoinkin.
Eli ei tekniikka rajoitteita vaan valitsee sen mikä parhaiten sopii itselle.
Nämä pöljät viherpiipittäjät kun yrittävät kieltää ja rajoittaa tekniikkaa yhteen suuntaan kun tarve on monipuoliselle tekniikalle tulevaisuudessa.
A170cdi-00 1999-
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
No ei olekaan NOx yhtä kuin hiukkaspäästöt kaikkinensa - mutta NOx on se peikko minkä takia mm. saksalaisest kaupungit ovat kaavailleet diesel-kieltoja kaupunkiensa keskustoisin, tosin eikös sen pitänyt koskea vain Euro4 ja sitä vanhempia kiisseleitä? Itsellä on taloudessa 2 kpl Euro5:iä ja kyllä sitäkin pakokaasua jo pakon edessä "imppaa"...
Summaten nämä dieselin prospektit:
- Pahin oikea ilmansaaste eli NOx --> jatkossa jopa 0mg (parempi kuin TSI ym. bensat)
- Kasvihuonekaasu (ja elämän edellytys) CO2 --> noin 20..30% vähemmän eli parempi kuin vastaava bensiini
- MYDiesel (Nesteen) vielä edellisestä laskennallisesti jopa -90% pudotus C02:een (koska tehdään jätteistä ym.)
Harmi vaan tämä viesti tuskin koskaan tulee saavuttamaan suomalaisten poliitikkojen rajallista tajuntaa?
Litium-Ioniin perustuvat ratkaisut eivät skaalaudu / ovat hitaita / ovat kalliita... verrattuna tähän "mahdollisuuteen"...
Summaten nämä dieselin prospektit:
- Pahin oikea ilmansaaste eli NOx --> jatkossa jopa 0mg (parempi kuin TSI ym. bensat)
- Kasvihuonekaasu (ja elämän edellytys) CO2 --> noin 20..30% vähemmän eli parempi kuin vastaava bensiini
- MYDiesel (Nesteen) vielä edellisestä laskennallisesti jopa -90% pudotus C02:een (koska tehdään jätteistä ym.)
Harmi vaan tämä viesti tuskin koskaan tulee saavuttamaan suomalaisten poliitikkojen rajallista tajuntaa?
Litium-Ioniin perustuvat ratkaisut eivät skaalaudu / ovat hitaita / ovat kalliita... verrattuna tähän "mahdollisuuteen"...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
No ei hyvä... nyt on mersun ajojahti (vrt. VAG-ryhmä 2015 alkaen) menossa:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006152562.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis tämä on kuluttajankin näkökulmasta erittäin ikävää, koska ainakin VAG:laisten "päästökorjaukset" olivat melkoista schaissea, nyt oli takaisinkutsu 60k mersulle, millehän mallille...?
Toisekseen se VAG-leirin loppulasku on luokasssa _infernaalinen_ ... (mediassa puhuttu karkeasti luvulla 1 Mrd Euroa!!)
Kyllähän sen tietää keneltä nämä rahat tarvii lopulta takas kyniä (jos epäselvää, katso peiliin...)
Olisiko kenelläkään heittää linkkiä tekniseen analyysiin, onko tämä mersun (mahdollisesti) käyttämä "kikka kolmonen" sama kuin VAG-laisilla?
VAG:illahan siis ei ollut mikään "cheat device" (-media) vaan ainoastaan yksi haara softassa johon mentiin kun tietyt ehdot (renkaitten nopeusero testipenkissä,
ratin asento, jne.) täyttyivät, ja ainoastaan silloin käytettiin täysimittaisena DFP:n prosessia tehostavaa (mutta polttoainetta tuhlaavaa)
ruikkimista pakosarjaan...
Ja vielä, koskeeko tämä mersun "diesel-gate" nyt sitten vanhoja Euro5 (kuten VAG) vaiko Euro6 dieseleitä?
Ps. Sitähän tämä ei muuta mihinkään, että Euro6-mersu puhalsi _puolueettomassa_ testissä nollat!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006152562.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis tämä on kuluttajankin näkökulmasta erittäin ikävää, koska ainakin VAG:laisten "päästökorjaukset" olivat melkoista schaissea, nyt oli takaisinkutsu 60k mersulle, millehän mallille...?
Toisekseen se VAG-leirin loppulasku on luokasssa _infernaalinen_ ... (mediassa puhuttu karkeasti luvulla 1 Mrd Euroa!!)
Kyllähän sen tietää keneltä nämä rahat tarvii lopulta takas kyniä (jos epäselvää, katso peiliin...)
Olisiko kenelläkään heittää linkkiä tekniseen analyysiin, onko tämä mersun (mahdollisesti) käyttämä "kikka kolmonen" sama kuin VAG-laisilla?
VAG:illahan siis ei ollut mikään "cheat device" (-media) vaan ainoastaan yksi haara softassa johon mentiin kun tietyt ehdot (renkaitten nopeusero testipenkissä,
ratin asento, jne.) täyttyivät, ja ainoastaan silloin käytettiin täysimittaisena DFP:n prosessia tehostavaa (mutta polttoainetta tuhlaavaa)
ruikkimista pakosarjaan...
Ja vielä, koskeeko tämä mersun "diesel-gate" nyt sitten vanhoja Euro5 (kuten VAG) vaiko Euro6 dieseleitä?
Ps. Sitähän tämä ei muuta mihinkään, että Euro6-mersu puhalsi _puolueettomassa_ testissä nollat!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Jos nyt lähdetään siitä että dieselin energiamäärä on suurempi kuin bensan ja näitä poltetaan pikkuisen eri hyötysuhteilla niin lopunperin öljyn kulutus per kilometri on ihan eri luokkaa kuin ei fossiilisten polttoaineiden.
Näen ainoana ympäristötekona ei fossiilisen polttoaineen käytön ennenkuin sähkö olisi akku tai polttokennotekniikan osalta parempi kuin nyt.
Ilmanlaatu maaseudulla ei ole autoilun takia ongelma vaan tiheästi asutulla alueella. Ihmisen omia hölmöjä päätöksiä tehdä suomen kokoiseen maahan yksi muurahaispesä ja itkeä sen ilmanlaatua.
Pidetään oman maan asiat kunnossa ja Suomen ei tarvitse puhdistaa muiden ilmaa.
Näen ainoana ympäristötekona ei fossiilisen polttoaineen käytön ennenkuin sähkö olisi akku tai polttokennotekniikan osalta parempi kuin nyt.
Ilmanlaatu maaseudulla ei ole autoilun takia ongelma vaan tiheästi asutulla alueella. Ihmisen omia hölmöjä päätöksiä tehdä suomen kokoiseen maahan yksi muurahaispesä ja itkeä sen ilmanlaatua.
Pidetään oman maan asiat kunnossa ja Suomen ei tarvitse puhdistaa muiden ilmaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Tuolta löytyi tarkempi tieto, uusi takaisinkutsu koskee vm. 2012-2015 GLK 220 CDI:tä ...
https://www.reuters.com/article/us-daim ... SKCN1TN0E8" onclick="window.open(this.href);return false;
Teknisestihän tässä ei mitään ongelmaa ole koskaan edes ollut, ainoastaan tiettyjä avainhenkilöiden moraalinen rappio aiheutti ikäviä sivuvaikutuksia...
Ja tämäkin on vain inhimillistä - uskon että moni kuluttajakin olisi ollut valmis tinkimään päästörajoista jos sillä säästäisi muutaman desin löpöä per 100km
https://www.reuters.com/article/us-daim ... SKCN1TN0E8" onclick="window.open(this.href);return false;
Teknisestihän tässä ei mitään ongelmaa ole koskaan edes ollut, ainoastaan tiettyjä avainhenkilöiden moraalinen rappio aiheutti ikäviä sivuvaikutuksia...
Ja tämäkin on vain inhimillistä - uskon että moni kuluttajakin olisi ollut valmis tinkimään päästörajoista jos sillä säästäisi muutaman desin löpöä per 100km
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Mydieselistä puheen ollen, uskaltaako tuota tankata 2013 E300 hybridiin? Kesoilin takapöydän puheissa ollut tarinaa että koneita olisi hajonnut väärän dieselin tankkauksen johdosta?
Entäpä miltä huoltsikoilta uskaltaa ulkomailla tankata? Lähinnä Ruotsi ja Tanska, jonne kesälomareissu tiedossa.
Entäpä miltä huoltsikoilta uskaltaa ulkomailla tankata? Lähinnä Ruotsi ja Tanska, jonne kesälomareissu tiedossa.
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
^Ymmärsin että ongelmia on/oli eniten Mersun "ranskan dieseleissä", mutta käsittääkseni MB ei edelleenkään suosittele My dieseliä mihinkään malliin?
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Jep, eli 2012-2015 GLK:t on lisätty tähän recall-listaan:Zac kirjoitti:Tuolta löytyi tarkempi tieto, uusi takaisinkutsu koskee vm. 2012-2015 GLK 220 CDI:tä ...
https://www.reuters.com/article/us-daim ... SKCN1TN0E8" onclick="window.open(this.href);return false;
Teknisestihän tässä ei mitään ongelmaa ole koskaan edes ollut, ainoastaan tiettyjä avainhenkilöiden moraalinen rappio aiheutti ikäviä sivuvaikutuksia...
Ja tämäkin on vain inhimillistä - uskon että moni kuluttajakin olisi ollut valmis tinkimään päästörajoista jos sillä säästäisi muutaman desin löpöä per 100km
https://www.daimler.com/documents/innov ... aimler.pdf
S212 E350 BlueTEC vm 2014
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
kärjistettynä päästöhuiijausajoneuvo jossa se liittyy addblue aineeseen on helppo havaita. Jos kuskin pitää lisätä nestettä se toimii. Jos taas neste kestää huoltovälit eikä sitä kuskin tarvitse lisätä, niin se ei toimi oikein.
W212 E350cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
kärjistettynä päästöhuiijausajoneuvo jossa se liittyy addblue aineeseen on helppo havaita. Jos kuskin pitää lisätä nestettä se toimii. Jos taas neste kestää huoltovälit eikä sitä kuskin tarvitse lisätä, niin se ei toimi oikein.
W212 E350cdi
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Näkyy koskevan mersun diesel-gate EURO5:ia.
Tänään tuli takaisinkutsukirje koskien 2014 S212 E220.
En oo kyl ihan ensimmäisten joukossa viemässä, varoittelevat vielä EGR:n särkymisestä ja korvaavat sen jos auto alle 250tkm ajettu ja päivityksestä alle 2v. Skannaan sen myöhemmin vaikka tähän.
-HE
Tänään tuli takaisinkutsukirje koskien 2014 S212 E220.
En oo kyl ihan ensimmäisten joukossa viemässä, varoittelevat vielä EGR:n särkymisestä ja korvaavat sen jos auto alle 250tkm ajettu ja päivityksestä alle 2v. Skannaan sen myöhemmin vaikka tähän.
-HE
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Mulle tuli kans tänään se kutsu ja maanantaina huolto,soitin niin samalla hoietaan tuo samalla pois.auto on w212 220cdi-13 ajettu 240tuhatta
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Eli jos ei ole Adblue niin ei tule takaisinkutsua? E300 hybrid siis itsellätnj kirjoitti:Mulle tuli kans tänään se kutsu ja maanantaina huolto,soitin niin samalla hoietaan tuo samalla pois.auto on w212 220cdi-13 ajettu 240tuhatta
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Niin en tiedä,mutta mulla ei oo adblueta.uffa kirjoitti:Eli jos ei ole Adblue niin ei tule takaisinkutsua? E300 hybrid siis itsellätnj kirjoitti:Mulle tuli kans tänään se kutsu ja maanantaina huolto,soitin niin samalla hoietaan tuo samalla pois.auto on w212 220cdi-13 ajettu 240tuhatta
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Kyse lienee samasta kutsusta kuin minullakin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=199837" onclick="window.open(this.href);return false;
S204
Re: Mersu puhalsi nollat! Puhtain Euro6 diesel nyt testivoit
Kommentoin tuohon yo. ketjuun jo, mutta ilmeisesti kutsuttuja konetyyppejä on ainakin 2, jollei enemmänkin?
Ensimmäinen koski lähinnä GLK-maasturia, jälkimmäinen C- ja E-sarjan dieseleitä.
Ensimmäinen koski lähinnä GLK-maasturia, jälkimmäinen C- ja E-sarjan dieseleitä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...