Hintaa superturbolle?
300 turboo
mitähän toi stonehead oikein virittelee
taitaa olla isotehot dieselistä harkinnassa...............................................................
kuullaan
taitaa olla isotehot dieselistä harkinnassa...............................................................
kuullaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
"Kimmomallin" 200D aihio n. 1500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra, hintaan 1500Euroa. Yht. 3000€
"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€
250D siltä väliltä.
[/b]
"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€
250D siltä väliltä.
[/b]
Re: ...
Jos noin halvalla pääsee niin alan heti tekemään sarjatuotantonaDownhill kirjoitti:"Kimmomallin" 200D aihio n. 1500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra, hintaan 1500Euroa. Yht. 3000€
"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€
250D siltä väliltä.
[/b]

Menee tuo raha jo turboon ja cooleriin, jos halvalla saa.
pumpun laittoa unohtamatta...Mauri H. kirjoitti:Jos noin halvalla pääsee niin alan heti tekemään sarjatuotantonaDownhill kirjoitti:"Kimmomallin" 200D aihio n. 1500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra, hintaan 1500Euroa. Yht. 3000€
"Kimmomallin" 300D aihio n. 2500€. Siihen päälle turbotus jolla n. 100hv/litra hintaan 2000€! Yht. 4500€
250D siltä väliltä.
[/b]![]()
Menee tuo raha jo turboon ja cooleriin, jos halvalla saa.

superturpoiluun kannattaa varata n. 5000€ jolla pääsee jo jollakin lailla alkuun...
ainakin jos kunnolla aletaan tekemään, turbo, cooleri, pumppu, kumikäyrät,ahtoputket, pakoputki ja -sarja värkit, ilmanputsari, jämympi kytkin, öljyn lauhdutin, mittarit (öljynlämpö ja -paine, ahtopaine), hydrauliikka letkuja ja liittimiä , koneen aukaisu ja uutta osaa tarpeen mukaan ym. , ym. sekä lisää avaimia ym. mitä koneremppaan tarvii niin kustannuksia tulee ihan varkain aika paljon.... lisäksi vapaa-ajasta ei ole sitten ongelmia kun projektin polkaisee käyntiin...


No jos haluaa budjettivehkeen, eikä kestolla ole niin väliä niin kai jollain 2500 €:llä voisi päästä jo alkuun. Jos jättää voimansiirron vakioksi (
) ja ostaan jonkun käytetyn coolerin halvalla ja vanhanaikaisen ja väljän ahtimen, niitä saa muutamalla satasella molempia. Putken voi vaikka jättää alkuperäiseksi ja laittaa ahtoputket siitä mitä halvimmalla saa.
Tuolla tavalla saa tehoja, mutta ei sillä kauaa ajella.
Kunnolla tehden valmiista turbokoneesta ja taitaa 6000 € mennä kivuttomasti, ja silloinkin pitää tehdä itse.
Toki kulunut rahamäärä riippuu paljolti siitä mitä osia käyttää, mistä ostaa jne. mutta paljon halvemmalla ei taida selvitä jos kunnolla tekee. Tuosta ei välttämättä itse koneremppaan paljoa jää yli.

Tuolla tavalla saa tehoja, mutta ei sillä kauaa ajella.
Kunnolla tehden valmiista turbokoneesta ja taitaa 6000 € mennä kivuttomasti, ja silloinkin pitää tehdä itse.
Toki kulunut rahamäärä riippuu paljolti siitä mitä osia käyttää, mistä ostaa jne. mutta paljon halvemmalla ei taida selvitä jos kunnolla tekee. Tuosta ei välttämättä itse koneremppaan paljoa jää yli.
[quote="Mauri H."]
Tuolla tavalla saa tehoja, mutta ei sillä kauaa ajella.
Kunnolla tehden valmiista turbokoneesta ja taitaa 6000 € mennä kivuttomasti, ja silloinkin pitää tehdä itse.
quote]
Mauri jos joku tietää varmasti nämä super turbohommat
ja tuo~6000 € pölisee varmaan ihan kivuttomasti taivaan tuuliin jos luotettavaa SUPER TURBO laitetta hakee... Eikä varmaan riitä tuo 6000 kaikkine pikku osineen ...
Mutta harrastaminen maksaa
Toki 2500€:llä tehoa saa, mutta luotettavuutta tuolla rahalla ei valitettavasti saa
Jos joku on saanu 2500€:llä luotettavsn superturbon niin mauri varmaan tosiaanki alkaa tuotta noita sarjajatuotantona
Ja itse myös heti ostaisin tuollaisen?!!?!?!?
Tuolla tavalla saa tehoja, mutta ei sillä kauaa ajella.
Kunnolla tehden valmiista turbokoneesta ja taitaa 6000 € mennä kivuttomasti, ja silloinkin pitää tehdä itse.
quote]
Mauri jos joku tietää varmasti nämä super turbohommat


Mutta harrastaminen maksaa

Toki 2500€:llä tehoa saa, mutta luotettavuutta tuolla rahalla ei valitettavasti saa

Jos joku on saanu 2500€:llä luotettavsn superturbon niin mauri varmaan tosiaanki alkaa tuotta noita sarjajatuotantona

Ja itse myös heti ostaisin tuollaisen?!!?!?!?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- japi.
- Yhteistyökumppani
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
- Paikkakunta: varsinais-suomi
- Viesti:
hintaa...
Joo kyllä sitä rahaa tosiaan kuluu tähän superturbo hommaan.. Mä en ole päässyt kuin vasta alkuun ja tuntuu et on mennyt jo muutama tuhat euronen ja varmaan vielä menee! Mä teen suurin piirein kaikki itse mitä nyt joitakin pakollisia asiota on ostettava! Ei tällaseen hommaan kannata ryhtyy jos rupee euroo vinutaa! Kun tekee piukalla budjetilla se koituu kuitenkin josssain vaiheessa kalliiksi!
Kokemus on noita entisistä auto harrastuksista!!
Kokemus on noita entisistä auto harrastuksista!!
Viimeksi muokannut japi., Su 05.12.2004 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän sillä 2500€:llä saa edes tavallista turbotusta vapari koneeseen.
Pelkkiin putkistoihin, letkuihin ja klemmareihin saa menemään useita satasia vaikka ajellaan n. 1bar:n paineilla. Sillä rahalla on turha haaveilla, että kone kestää superturbo tehoja viikkoa kauempaa. Superturboissa saa kulut ainakin kaksin kertaistaa jos meinaa jonkunlaisen saada tehtyä.
Ehkäpä tässä yksi syy miksi minulla ei ole superturboa, eikä vähään aikaan tule
Pelkkiin putkistoihin, letkuihin ja klemmareihin saa menemään useita satasia vaikka ajellaan n. 1bar:n paineilla. Sillä rahalla on turha haaveilla, että kone kestää superturbo tehoja viikkoa kauempaa. Superturboissa saa kulut ainakin kaksin kertaistaa jos meinaa jonkunlaisen saada tehtyä.
Ehkäpä tässä yksi syy miksi minulla ei ole superturboa, eikä vähään aikaan tule

Joku mersupurkaamo??
Tämän takia minullekkin tulee miditurbo....Aki P kirjoitti:Eihän sillä 2500€:llä saa edes tavallista turbotusta vapari koneeseen.
Pelkkiin putkistoihin, letkuihin ja klemmareihin saa menemään useita satasia vaikka ajellaan n. 1bar:n paineilla. Sillä rahalla on turha haaveilla, että kone kestää superturbo tehoja viikkoa kauempaa. Superturboissa saa kulut ainakin kaksin kertaistaa jos meinaa jonkunlaisen saada tehtyä.
Ehkäpä tässä yksi syy miksi minulla ei ole superturboa, eikä vähään aikaan tule
Ja siihenkin uppooa äkkiä tuo ~5000€ ku kerran laitetaan niin laitetaan sitten kaikki kunnolla...
Viimeksi muokannut Jube, Ma 06.12.2004 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Yksi tuollainen majaileekin jo tallissa paitsi välikoppainen ja valmiiksi kaksilitraisena 5V lootalla ja kansi isommilla venoilla ja viilattuna sun muuta kireempää nokkaa tuplia... ja on tälläkin hetkellä leimattuna muttei ajossa ja talon hätäsin ja pitkäikäisin nelipyöräinen...ja on kestänyt isältä pojalle...ja remonttiakin on riittänyt...Sivonen kirjoitti:Jos nyt vielä ot:tä jatketaan, niin vanhakoppainen Escort olisi hyvä "leikkiauto".
-Valmiiksi 2-litraisen papereilla, vaparinakin saa yli 200hp irti
-Ei paina mitään
-Takaveto
-Hieno (pitää muistaa mietelause katsojan silmästä)
-Halvat osat ja viripalikkaa saatavilla helposti (sierran kone)
-Ei päästömittauksia