Auto alkoi tiputtaa alleen, turbon imuputken alta märkä. Mikään ei oikein tuntunut auttavan niin otin uudet osat.
No nepäs eivät käykkään paikalleen. Imuputken oranssi tiiviste= ostin kahta kokoa. Kumpikin väärä, tässä vielä pidempi ja originelli tietty halki.
No keskimittaisen sain paikalleen mutta onhan se lähes senttiä lyhyempi.
Sitten huohotin. Kaupasta uusi ja kas se on lyhyellä putkella ja kulmat putkessa väärin ja vielä muovinen koko kapistus. Tässäpä olikin alumiininen.
Sitä en edes yrittänyt sovittaa kun oli niin erilainen ja kiinnitys ruuveja enemmän.
KL varaosasta ei löydy tähän oikeita osia. Näinköhän tässä uusimmat versiot ja saatavuus vain veholta tms?
2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huohotin
2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huohotin
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: 2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huoh
itse tilasin ebay.de :stä , kun siellä näkyy kuvista minkälainen on.
autodocist voi kokeilla kanssa jos tietää osanumeron.
Itse vaihdoin sen huohotinpöntön 350cdi seen, siinä ei tullut letkua, pelkkä jääkiekon muotoinen pönttö. Laitoin vanhan letkun.
sitten tiivistesarjassa tuli tuon huohottimen silikooni oranssi/punainen tiiviste ja turbon tiiviste. turbon tiiviste oli sopiva, mutta alkuperäisessä oli sellaiset napit(joilla se kiinnittyy Y putkeen), joten uudesta ne taisi puuttua, laitoin paikalleen ja tuntuu toimivan.
Kannattaa myös vaihtaa ilmanputsarit, koska huohottimeen kohdistuva imu on suoraan siitä verrannollinen. Lisäksi öljy kannattaa pitää puolenvälin alla. Ei maximissa eikä missään nimessä yli maximin. Varsinkin hiukkaspoltot voi vielä nostaa sitä koska se tunkee dieseliä öljyihin varsinkin jos poltto epäonnistuu useasti putkeen. ELi öljynpinta nousee ja lisäksi se notkistaa öljyä.
Itse laitoin myös öljyksi 5w-40 muistaakseni, enkä 5w-30. Ja se on huoltokirjankin mukaan ihan ok, varsinkaan jos ei ajele missään -30 asteessa.
autodocist voi kokeilla kanssa jos tietää osanumeron.
Itse vaihdoin sen huohotinpöntön 350cdi seen, siinä ei tullut letkua, pelkkä jääkiekon muotoinen pönttö. Laitoin vanhan letkun.
sitten tiivistesarjassa tuli tuon huohottimen silikooni oranssi/punainen tiiviste ja turbon tiiviste. turbon tiiviste oli sopiva, mutta alkuperäisessä oli sellaiset napit(joilla se kiinnittyy Y putkeen), joten uudesta ne taisi puuttua, laitoin paikalleen ja tuntuu toimivan.
Kannattaa myös vaihtaa ilmanputsarit, koska huohottimeen kohdistuva imu on suoraan siitä verrannollinen. Lisäksi öljy kannattaa pitää puolenvälin alla. Ei maximissa eikä missään nimessä yli maximin. Varsinkin hiukkaspoltot voi vielä nostaa sitä koska se tunkee dieseliä öljyihin varsinkin jos poltto epäonnistuu useasti putkeen. ELi öljynpinta nousee ja lisäksi se notkistaa öljyä.
Itse laitoin myös öljyksi 5w-40 muistaakseni, enkä 5w-30. Ja se on huoltokirjankin mukaan ihan ok, varsinkaan jos ei ajele missään -30 asteessa.
W212 E350cdi
Re: 2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huoh
Vaihdoin suodattimet uusiin. Putsailin paikat ja survoin kaiken varmasti paikalleen. Enää ei tule öljyä imuputkesta. Nyt siinä on nokea? Onkohan nyt niin että egr sitten vähän fuskaa?
Ja öljyä auton pohjamuovissa yhä. Erittäin notkeaa ja liian vaaleaa moottoriöljyksi. Paperilla kun pyyhkäisee niin aavistus sinertävää eli varmaan sitten laatikkoöljyä. Soitin jo pajalle jossa momentinmuunnin vaihdettiin. Maanantaina sinne ja ajokieltoa.
Jäähdytysnestettä se ei ole eikä ohjaustehostimen öljyä kun se on ruskehtavaa. Sekin varmaan vaihdettava kun haiskahtaa palaneelle.
Ja öljyä auton pohjamuovissa yhä. Erittäin notkeaa ja liian vaaleaa moottoriöljyksi. Paperilla kun pyyhkäisee niin aavistus sinertävää eli varmaan sitten laatikkoöljyä. Soitin jo pajalle jossa momentinmuunnin vaihdettiin. Maanantaina sinne ja ajokieltoa.
Jäähdytysnestettä se ei ole eikä ohjaustehostimen öljyä kun se on ruskehtavaa. Sekin varmaan vaihdettava kun haiskahtaa palaneelle.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huoh
Antero K kirjoitti:KL varaosasta ei löydy tähän oikeita osia. Näinköhän tässä uusimmat versiot ja saatavuus vain veholta tms?
Kysyit sieltä KL:stä? Mikähän tässä niin erikoista on ettei osia löydy perusmoottoriin? Varaosanumeroita sulla ei varmaan ole (muutenhan olisi tullut oikeat osat heti), niin voisi katsoa millaiset ne on?
2007 R 320cdi
Re: 2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huoh
niissä tiivisteissä on kohonumeroin varaosanumero näkyvillä
Re: 2012 W212 350 CDI ja turbon imuputken tiiviste sekä huoh
valmistenumerolla numerolla katsoi, rekisterinumerolla ei löydy tietoja ollenkaan vielä. Annoin vanhan osankin käteen ja siitä katsoi numerot mutta vastaavaa ei löytynyt vaikka numero täsmäsi. Tuossa imuputken tiivisteessä on jokin ura sisäpinnassa ja tosiaan on pidempi. Nyt paikallaan kuitenkin semmoinen kuin sieltä löytyi.Huttiainen kirjoitti:Antero K kirjoitti:KL varaosasta ei löydy tähän oikeita osia. Näinköhän tässä uusimmat versiot ja saatavuus vain veholta tms?
Kysyit sieltä KL:stä? Mikähän tässä niin erikoista on ettei osia löydy perusmoottoriin? Varaosanumeroita sulla ei varmaan ole (muutenhan olisi tullut oikeat osat heti), niin voisi katsoa millaiset ne on?
Huohotinta ei ollut antaa vaan sanoi että täytyy tilata saksasta? Netistä löytyy kyllä oikean näköinen huohotin 168€-200€ hintaan.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012