Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Nythän tähän samaiseen yksilöön on sitten vaihdettu öljypohja syystä ”välilaakeri” pyörähti niin että öljypohjaan välys...
Se ois reilun vuoden sisään etukardaani, moottori ja nyt tämä öljypohja... tai no vielä ne pajalla säätää että saisivat kampuran stefan pitämään...
Oisko jo yhdelle autolle tarpeeksi? Tuulilasia ja routapatissa hajonnutta vannetta ei edes lasketa....
Se ois reilun vuoden sisään etukardaani, moottori ja nyt tämä öljypohja... tai no vielä ne pajalla säätää että saisivat kampuran stefan pitämään...
Oisko jo yhdelle autolle tarpeeksi? Tuulilasia ja routapatissa hajonnutta vannetta ei edes lasketa....
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Toi lamelli öljypumppu ei kyllä ole mielestäni sellainen pumppu mitä ei tulisi käyttää moottorissa kun öljynpainen vasta painaa lamellit ulos pesästään ja kun se pyörähtää ja painetta ei vielä ole niin lamellit menee sisään toisesta tai kahdesta reunastaan ja jos ne ei tule sieltä heti ulos ei painettakaan synny...en usko että keskipako voima tai jouset painaisivat ne ulos pesästään...hydrauliikassa noi toimii mutta jos verrataan auton moottorin elin ikään ne hydrauliikassa vaihdetaan jo monta kertaa...toisekseen kuumuus on aivan erilaisella tasolla moottorissa ja epäpuhtaisuus myös kun hyde puolella on suodatettu öljy tulee pumpulle ja sitten kiertoon ja autossa paskainen pumppuun ja sitten suodattimelle...kyllä nämä insinöörit yrittävät aina kaikkea paskaa kun toimivia ratkaisuja on tehty ja niitä ei ole muutettu kokemuksien myötä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Siis ihan turhaa joku variable displacement pump. Ajettais vaan W123:lla, tai käytettäis ainakin niiden luotettavia moottoreita.atlas kirjoitti:...kyllä nämä insinöörit yrittävät aina kaikkea paskaa kun toimivia ratkaisuja on tehty ja niitä ei ole muutettu kokemuksien myötä.
Ihan totta että suunnitteluvirheitä on nykyään ihan liikaa mutta olisko se paikallaan tallominenkaan oikea vaihtoehto.
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
suuri osa kehitysaskeleista ei ole tapahtunut syystä, että haluttaisiin luotettavuutta lisätä, vaan esim jonkun gramman co päästön säästön takia. säätyvät pumput yms.
tämän päivän teknisellä kokemuksella jos olisi vain päivitetty olemassaolevien moottorien vikoja korjaten, niin moottorit olisivat lähes 100% luotettavia. Suurin osahan niiden ongelmista painottuu näihin uusiin systeemeihin.
varmaan myös tuollaisessa lamellipumpussa. Long life ja vanhat öljyt ei ole ihan paras yhdistelmä sen kanssa.
tämän päivän teknisellä kokemuksella jos olisi vain päivitetty olemassaolevien moottorien vikoja korjaten, niin moottorit olisivat lähes 100% luotettavia. Suurin osahan niiden ongelmista painottuu näihin uusiin systeemeihin.
varmaan myös tuollaisessa lamellipumpussa. Long life ja vanhat öljyt ei ole ihan paras yhdistelmä sen kanssa.
W212 E350cdi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Lähes ikuinen moottori kohtuullisilla voimavaroilla ja kulutuksella osattaisiin tehdä nykyosaamisella eikä olisi erityisen kalliskaan, mutta kun pakoputkesta ei saa tulla kuin kukkien kasteluvettä niin ei voida.
wiimax.fi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Tämä on niin totta... kun on seurannut työkoneiden Tier asetuksia niin kohta moottorin on kyettävä puhaltamaan ulos puhtaampaa ilmaa kuin se imee sisäänsä...dealer kirjoitti:Lähes ikuinen moottori kohtuullisilla voimavaroilla ja kulutuksella osattaisiin tehdä nykyosaamisella eikä olisi erityisen kalliskaan, mutta kun pakoputkesta ei saa tulla kuin kukkien kasteluvettä niin ei voida.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Ihan turhaa lässytystä.
2000 luvun alus Lommilan Vehon Hyötyajoneuvo puolella, mikä pätevin paikka Suomes, myönsivät että näistä raskaistakin on tullut kulutustavaraa.
Sittemmin ne lanseeras asiakkailleen leasing sopimukset.
Jos ei raskaatkaan kestä, niin kettu .
2000 luvun alus Lommilan Vehon Hyötyajoneuvo puolella, mikä pätevin paikka Suomes, myönsivät että näistä raskaistakin on tullut kulutustavaraa.
Sittemmin ne lanseeras asiakkailleen leasing sopimukset.
Jos ei raskaatkaan kestä, niin kettu .
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Eikun perinteistä hammaspyörä öljypumppua on käytetty sen yksinkertaisuuden ja toiminta varmuuden takia varmaan yli 100vuotta ja edelleen muutkin käyttää mutta tämä lamelli on vain sitten mersun tekeleitä viisaudessaan ja kuka tietää ton periaatteen ei varmasti sitä auton moottoriiin laittaisi.DBFI kirjoitti:Siis ihan turhaa joku variable displacement pump. Ajettais vaan W123:lla, tai käytettäis ainakin niiden luotettavia moottoreita.atlas kirjoitti:...kyllä nämä insinöörit yrittävät aina kaikkea paskaa kun toimivia ratkaisuja on tehty ja niitä ei ole muutettu kokemuksien myötä.
Ihan totta että suunnitteluvirheitä on nykyään ihan liikaa mutta olisko se paikallaan tallominenkaan oikea vaihtoehto.
Toki syy vaikka tokko tuo sen enmpää voimaa ja sitä kautta päästöjä tekisi on mahdollisimman vähän kitkaa ja sitä kautta päästöjä...ja miksei voisi käyttää hyviä ja kestäväksi havaittuja insinööri oivalluksia menneestä mutta ei toki kaikkea koska niillä taas ei päästä tavoitteisin päästöistä mutta jotkin perus jutut...jakoketjut,öljypumput...jne. toinen on varmaan nää uuden sukupolven insinöörit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
No niin no - E 300 de jos olettaa sopii tulee olemaan melkoinen pommi & korjaamoiden onni myös lähivuosina. Ikävän keskeneräiseltä viakutti auto. Se että onko tuo nyt itselle tuleva V60 T8 R yhtään sen parempi sähkömoottoreineen jää nähtäväksi... mutta ihan pakko myöntää että omaan makuun laatuvaikutelma, viimeistely, käytettävyys ja ajotuntuma olivat volvossa parempia... joka tapauksessa talossa tulee olemaan varmaankin ns loppuun saakka kaksi OM642sta ja niiden kanssa on nyt tultava toimeen 

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kyllä kaikissa mun purkamissani lamellipumpuissa on tähän mennessä kaksi vastakkaista lamellia olleet liikkeen puolesta sidottu toisiinsa yhdystangoilla ja on noita tuolla teollisuudessa 20 vuotta käytettyjäkin yhä voimissaan... Jos mersun tehdas on sitten käyttänyt jotain muuta rakennetta, niin pakko olla sitä mieltä minunkin, että alkeellista on ja paska firma.