Mb S211 E500 4matic vika *ratkaistu*
Mb S211 E500 4matic vika *ratkaistu*
Tervehdys,
Autoa vaivaa ajonvakautuksen, nopeusmittarin ja absin piilevä ongelma.
Vika ilmenee oikealle kääntyessä, ei koskaan suoraan ajettaessa.
Vikakoodina kun sinne asti vika menee antaa epäuskottava vaihde. Johdinlevy, psitoke ja öljyt vaihdettu juuri.
ABS-antureista etu vasen pyörimisnopeustieto menee nollille juuri tuolloin kun kääntää ja nopeusmittari alkaa näyttämään pienempää nopeutta, samalla ajonvakautuksen valo vilkkuu.
Onko näin että ongelmasta pääsisi kuskinpuolen abs-anturin vaihtamalla? Laakerissa ei tunnu välystä.
Autoa vaivaa ajonvakautuksen, nopeusmittarin ja absin piilevä ongelma.
Vika ilmenee oikealle kääntyessä, ei koskaan suoraan ajettaessa.
Vikakoodina kun sinne asti vika menee antaa epäuskottava vaihde. Johdinlevy, psitoke ja öljyt vaihdettu juuri.
ABS-antureista etu vasen pyörimisnopeustieto menee nollille juuri tuolloin kun kääntää ja nopeusmittari alkaa näyttämään pienempää nopeutta, samalla ajonvakautuksen valo vilkkuu.
Onko näin että ongelmasta pääsisi kuskinpuolen abs-anturin vaihtamalla? Laakerissa ei tunnu välystä.
Viimeksi muokannut Junimi, Su 21.07.2019 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Kuullostaa anturilta ja siltä että olet oikeilla jäljillä...mutta tässä voi olla jo mangneetti kehä laakerissa ja sen abs lukija...älä osta tarvike anturia...kokemusta kun ei pelaa kunnolla mutta tutki myös johdon kunto.
Toki testeri myös kertoisi vian mutta aika selkeältä toi kuullostaa...mittaamalla myös saisi missä välissä se ongelma olisi.
Toki testeri myös kertoisi vian mutta aika selkeältä toi kuullostaa...mittaamalla myös saisi missä välissä se ongelma olisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Starilla seuratessa pudottaa pyörimisnopeustiedon nolliin kääntäessä. Yleismittarilla mitatessa anturin vastusta ja veivaten johtoa vastusarvoon ei saa muutosta.
Vetoakseli on uusi anturikehineen, toki tarvikemallin vetari ja kehä samaa laatua.
Kääntäessä oikealle muutos anturitietoon on raju.
Vetoakseli on uusi anturikehineen, toki tarvikemallin vetari ja kehä samaa laatua.
Kääntäessä oikealle muutos anturitietoon on raju.
Re: Mb S211 E500 4matic vika
onko laakerissa väljää? Sehän on pirun tarkka siitä oikeesta etäisyydestä siihen magneettikehään
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mb S211 E500 4matic vika
En löydä laakerista väljää. Mikähän tuo oikea välys(lukuetäisyys) näille absiantureille?
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Ei sitä mielestäni voi säätää..uusi laakeri tai se mangneetti rengas jos sitä saa erikseen ja anturi tulee aina omaan reikäänsä ja ei säätö mahdollisuutta...toki voihan lika kuluttaa sen pintoja...luullut myös mangneetti kehien katkeamisia....noissa laakerien asennuksissa oletava tarkkoja että ei riko lyömällä ,täräyksillä laakeria ja sitä kehää eli prässi hommia aina....ja tarkistaa että on sitten oikein päin ettei mangneettinen puoli jää toiselle puolelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb S211 E500 4matic vika
4matic. Magneettikehä on vetoakselin päällä.
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Purkanut olen ml- systeemin ja siinä on sitten taas erilainen sitten....tai tollainen josta kerroin.
Eli henkilö ja maasturi malleissa on erilaiset systeemit.
Eli henkilö ja maasturi malleissa on erilaiset systeemit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Väljää laakerissa, navassa, tms paikassa mikä tekee ilma välistä liian ison tai sitten johto sarja jostain rikki/irti niin että
Mökkillä
'
'
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Pitänee tehdä ongelman rajausta ennen komponenttien vaihtoa.
Vaihdan etuanturit päikseen, jos vika siirtyy niin se anturin piuha on rikki, jos ei siirry niin laakerikauppaan mars.
Vaihdan etuanturit päikseen, jos vika siirtyy niin se anturin piuha on rikki, jos ei siirry niin laakerikauppaan mars.
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Ei siirtynyt vika anturin mukana. Kovasti mietityttää tuon laakerin osuuskin tuohon vikaan. Välystä ei ole ja anturi on n.1mm haistelulla kehästä.
Viileällä ilmalla vika ollut pois muutamana päivänä.
Viileällä ilmalla vika ollut pois muutamana päivänä.
Re: Mb S211 E500 4matic vika
Ongelma ratkennut. ostin uuden laakerin vaikka välystä ei ollutkaan. Sitä vaihtamaan alkaessa huomasin kehän olevan irti vetoakselin päällä.
Kehä on siirtynyt oikealle kääntäessä anturilta sivuun. Nyt kiinnitetty ja toimii tai ainakin ekan testilenkin.
Kehä on siirtynyt oikealle kääntäessä anturilta sivuun. Nyt kiinnitetty ja toimii tai ainakin ekan testilenkin.