
Auto toimittanut käyttöauton virkaa ja hyvin pelannut. Perinteisesti auto kävi ohjelmalla ja niinhän siinä kävi, että nälkä kasvoi syödessä.

Ainoa ongelma auton kanssa on ollut, että railpaineet ei tahdo pysyä tarpeeksi korkealla. Taitaa suuttimissa olla sen verta ohivuotoa, pitäisi vielä nuo korjausarvot kattoa staarilla.
Tällä hetkellä setuppina
-om648 ahdin, johon sorvattu 270cdi kompurakotelo, ahtoputken lähdön takia.
-400cdi korkeapainepumppu
-cooleri
-c30 amg suuttimet
- ja muita pieniä ja isompia muutoksia
Vetoa on kyllä paljon enemmä mitä ohjelmoitu 270cdi.
Penkissä joskus tarkotus käyttää ja ahtimeen vaihella billet siivet sekä 4bar map oottelee hyllyssä kunhan saa ahtimen päivitettyä.
Ahdin meni muuten suoraan, mutta pakoputkea joutu muokkaamaan, öljyn paluu ja meno letkut joutu tekemään sekä ohjainservon tankoa lyhetämään mikä liikuttaa johdinsiipiä ahtimessa.
Voimansiirtoon ei ole koskettu muutakuin kytkimeen. Kytkimenä kova vauhtipyörä, jousitettu massalevy ja sre 765 asetelma.
Kuvia muutoksista:

Alkuperäinen kytkin ei ollut kummosessa kunnossa.





Kuvasta näkee miten toteutettu ahtoputki

Kompurakoteloon hitsattu 2 tuuman lähtö, johon laitettu 2->2.35 supistaja 60 asteen taivutuksella. Puuilosta löysin todella hyvän olosia klemmareita mitkä tuntuvat paljon järeemmiltä kuin normaali t-pultti klemmari.

2.35 alumiiniputki menee juuri sopivasti alkuperäisen ahtoputken sisään.

2.35 90 asteiset kulmat hitsattu cooleriin kiinni. On ainakin kaksi paikkaa vähemmän mistä voisi vuotaa ahtoja pihalle. Cooleriksi valikoitui bilteman pienin. Sopii kuin nenä päähän puskuripalkin alle.

400cdi pumppu meni suht pienellä vaivalla paikoilleen. Kuvasta näkee myös ahtoputkenlähdön.


vakio pumpun ja 400cdi pumpun koko ero.


Päätylevyä kannesta joutui leikkelemään. Yhden pultinpaikan joutuu uhraamaan kuten kuvasta näkee, ei saa sopimaan pumpun kanssa tuota pulttia. Hyvällä tiivisteliimalla kiinni ja tuntuisi pitävän. Vakio määränsäätimen jouduin myös laittamaan tuohon pumppuun, ei toiminut 400 määränsäätäjällä. Auto sammui aina kun antoi vähän enempi kaasua. Voi johtua ohjelmasta kun ohjelma tehty vakio määränsäätäjälle.

Termarikotelosta joutuu viilaamaan hieman pois ja päätylevystä kuvanmukaisesti. Railtukille menevää putkea joutui myös hieman taivuttelemáan. Ohjaustehostajan vierestä joutu ottamaan moniurahihnan ohjainrullan pois, että hihna ei ota pumppuun kiinni.
Pitkä päivitys toivottavasti jaksoit katsoa loppuun.
