Itse olen käyttänyt tätä: 3M 08210
esim:https://www.sp-automaalit.fi/3M-Kiveniskuteippi-100mm
Kallistahan toi on ja itse joutuu leikkaamaan kapeammiksi siivuiksi, mutta oman kokemuksen mukaan:
- Näppärä liimattava
- Pysyy hyvin
- Kestää
- On aika saman kaltaista materiaalia kuin se MB orkkisteippi (siis suht pehmeää, joustavaa, kirkasta)
- Suojaa erinomaisesti ruostumiselta, kun tehtaan alkuperäisen tavan vastaisesti sen liimaa oveen eikä muovipaneeliin
- Ja leikkaaminen on harmillista hommaa. Siinä on syytä olla todella terävä veitsi ja muutenkin systeemit kunnossa.
Aiempaan keskusteluun siitä, että onko tämä syytä liimata oven peltiin vai siihen muovipaneeliin (joka on tehtaan tapa), niin:
- En ole tämän kanssa kokeillutkaan sitä tapaa, jossa se liimattaisiin siihen muovipaneelin puolelle. Orkkisnauhan joskus laitoin silleen, ja uusi maali meni puhki todella nopeasti, mutta silloin mulla oli kyllä ollut maalaustekniikassakin ja maaleissa parantamisen varaa.
- Vasta-argumenttina sille, että tämän liimaa peltiin eikä paneeliin, voisi olla se, että oviin asennettaessa listaa liu'utetaan vaakasuunnassa. Silloin on riski, että teippi siinä välissä lähtee liikkeelle / rullautumaan, sillä se luultavasti liukuisi paremmin sileää pellin maalipintaa vasten kuin se liukuu sitä paneelia vasten. Mulla ei kyllä ole tuon kanssa ollut ongelmaa. Väliin voinee asennettaessa laittaa jotain liukastetta, kuten ehkäpä silikonispraytä.
Teippiä W124 muovikylkiin?
Re: Teippiä W124 muovikylkiin?
3M:ää olen myös laittanu ja aina maalipintaan kiinni. Tämä siitä syystä että jos teipin liimaa siihen muovipaneliin niin eihän se sitä maalipintaa hankaukselta suojaa. Hienojakoinen pöly jokatapauksessa menee siihen rakoon ja kun ovea avataan ja laitetaan kiinni niin se paneli joka kerta värähtää ja siis hioo sitä maalipintaa sillä seurauksella että jossain kohtaa maalipinta menee puhki ja pelti alkaa ruostua.
Mielestäni siis aina maalipintaan kiinni se teippi.
Mielestäni siis aina maalipintaan kiinni se teippi.
Re: Teippiä W124 muovikylkiin?
Vuosi sitten vielä ainakin sai sitä alkuperäistä, taisi olla 3m sekin. Hinta 30-40e.