jep, tätä meinasinkin. Olen vertaillut muutaman auton kanssa omaani, ja huomioinut että madallus ei ole kovin merkittävä.epk kirjoitti:no ei se vakio alustaan ole kuin ~1-2cm matalempi
300CE:stä
Hmm
Sportline on lähteistä riippuen n. 2.5 - 3.5 cm vakiota matalampi (tosin Coupessa vähemmän kuin muissa malleissa), siinä on jäykemmät / lyhyemmät iskarit, nopeampi ohjaus, leveämmät renkaat (205/60 15), ja jos autossa ei ole nahkaverhoilua, erilaiset istuimet.
Faceliftin jälkeisissä malleissa nahkajakkarat ovat normaalimallisissa sportlinen kanssa samanlaiset.
Faceliftin jälkeisissä malleissa nahkajakkarat ovat normaalimallisissa sportlinen kanssa samanlaiset.
Re: Hmm
Copypaste-lisäystä (en jaksa suomentaa):Mauri H. kirjoitti:Sportline on lähteistä riippuen n. 2.5 - 3.5 cm vakiota matalampi (tosin Coupessa vähemmän kuin muissa malleissa), siinä on jäykemmät / lyhyemmät iskarit, nopeampi ohjaus, leveämmät renkaat (205/60 15), ja jos autossa ei ole nahkaverhoilua, erilaiset istuimet.
Faceliftin jälkeisissä malleissa nahkajakkarat ovat normaalimallisissa sportlinen kanssa samanlaiset.

+ Steering: Smaller steering wheel and quicker steering ratios
+ Suspension: Stiffer springs/dampers and thicker swaybars
+ Wheels/Tires: Wider wheels (7Jx15H2) and tires (205/60R15)
+ Seating: Contoured for sporting driving, with firmer thigh support and enhanced side bolstering
+ Other: Leather shiftknob; Sportline badging on front fenders and gearshift knob
Ja olikos vielä niin, että noissa Sportlineissä on neljä istuinpaikkaa mallista riippumati?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Hmm
Jep, ainakin allekirjoittaneen autossa on vain 4 istuinpaikkaa, tosin taitaa olla coupen ominaisuus.Pasi M. kirjoitti: Ja olikos vielä niin, että noissa Sportlineissä on neljä istuinpaikkaa mallista riippumati?
Eikös automaatti ole perinteisesti ollut kalliimpi ainakin Suomessa.Kumiankka kirjoitti:Onko tuolla manuaalilla vaikutusta hintaan? Siis onko jompi kumpi yleisesti kalliimpa/arvokkaampi?? (manuaali/automaatti)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Juu niinhän se on! Ajattelin vaan että miten on tuon CE:n kohdalla kun manuaaleja on vain n. 1/4...saul kirjoitti:Eikös automaatti ole perinteisesti ollut kalliimpi ainakin Suomessa.Kumiankka kirjoitti:Onko tuolla manuaalilla vaikutusta hintaan? Siis onko jompi kumpi yleisesti kalliimpa/arvokkaampi?? (manuaali/automaatti)
Onko kenelläkään tietoa saksan päästä koskien tuota hinnan muodotumista?
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
No yhden autonhakureissun perusteella yleensä varusteilla ei suurta merkitystä käytetyissä autoissa ole. (Ainakaan jos on 5v tai vanhempi auto.)Kumiankka kirjoitti: Juu niinhän se on! Ajattelin vaan että miten on tuon CE:n kohdalla kun manuaaleja on vain n. 1/4...
Onko kenelläkään tietoa saksan päästä koskien tuota hinnan muodotumista?
Eli luulisin, että hinnat ovat aika samoissa, oli sitten manu tai tomaatti.
Tulipa vielä mieleeni noista kilometreistä...
Tuolla 260SE:llä on ajettu nyt ~240th ja penkit ovat kohtalaisen kuoleentuneet ja kuskin penkissä on se f*cking ortopedipallo, joka pyörii kuin puolukka p*llussa. Silti nuo coupen penkit ovat todella paljon jämäkämmät, lähes tulkoon kuin uudenveroiset. Jopa ajokortiton ja täysin autoista tietämätön siskoni sanoi niiden olevan jämäkät, kai ne sitten on. Niitä ei ainakaan ole vaihdettu, sillä kuskin penkissä on pieni reikä sivussa. Että kyllä sekin kertoo paljon tuon yksilön todellisista kilometreistä, liekö sitten jotain eroa W124 ja W126-penkkien välillä?
Eli yhteenvetona: Tuskin kannattaa noin vanhaan ja halpaan autoon nähdä sellaista vaivaa, että vaihtaisi puolet osista, jotta auto olisi uudenveroinen.
Tällä hetkellä ainoa takuulla vaihdettu osa on nopeusmittari, liekö sitten mistä syystä...
Tarvii nuo moottorin ja vaihteiston sarjanumerot vielä tsekata, nyt kun on tuo mainio Datenbank.
Edit: Mistäpäin nuo sarjanumerot muuten löytyvät?
Tuolla 260SE:llä on ajettu nyt ~240th ja penkit ovat kohtalaisen kuoleentuneet ja kuskin penkissä on se f*cking ortopedipallo, joka pyörii kuin puolukka p*llussa. Silti nuo coupen penkit ovat todella paljon jämäkämmät, lähes tulkoon kuin uudenveroiset. Jopa ajokortiton ja täysin autoista tietämätön siskoni sanoi niiden olevan jämäkät, kai ne sitten on. Niitä ei ainakaan ole vaihdettu, sillä kuskin penkissä on pieni reikä sivussa. Että kyllä sekin kertoo paljon tuon yksilön todellisista kilometreistä, liekö sitten jotain eroa W124 ja W126-penkkien välillä?

Eli yhteenvetona: Tuskin kannattaa noin vanhaan ja halpaan autoon nähdä sellaista vaivaa, että vaihtaisi puolet osista, jotta auto olisi uudenveroinen.
Tällä hetkellä ainoa takuulla vaihdettu osa on nopeusmittari, liekö sitten mistä syystä...

Tarvii nuo moottorin ja vaihteiston sarjanumerot vielä tsekata, nyt kun on tuo mainio Datenbank.

Edit: Mistäpäin nuo sarjanumerot muuten löytyvät?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kantakortista... ja muistaakseni ohjekirjassa on myös kuva, mistä numerot löytyvät, ainakin moottorista.
Mielestäni W126:ssa on aina ollut lussummat penkit kuin W124:ssä.
Mielestäni W126:ssa on aina ollut lussummat penkit kuin W124:ssä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tämä on taivaan tosi ja moneen kertaan oman persauksen kautta havaittu.Timo L. kirjoitti: Mielestäni W126:ssa on aina ollut lussummat penkit kuin W124:ssä.
Itse asiassa istuinten luonteet ovat yllättävän erilaiset eri malleissa. Kun viimeksi vertasin nahkapenkkejä, niin crisu B:n W124:n jakkarat


123:n pintakova palli on taas oma lukunsa, 115 edustaa myös oman aikakautensa näkemystä, ollen toki melko lähellä 123:n tuntumaa.
Ei siis voida esittää asiaa yleiseen "maallikkotyyliin", että Mersun penkki on kova ja epämukava vietereiden päälle asennettu vanerilevy. Mersun istuimia on moneksi. Punkt.
edit:


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ja W124:n kangaspenkkikin on napakan tukevan tuntuinen tuon natisevan ja mielestäni kangassisartaan pienemmän nahkarahin rinnalla.Jukka N. kirjoitti: edit:Taisivat olla muuten ortopedi-istuin. Mutta siitä huolimatta W124:n vakiopenkinkin sivutuki ja istuinosan jämäkkyys on toista luokkaa W126:n varsin sitikkamaisen
penkin rinnalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Voidaan siis sanoa:
W124 kuskit saavat nauttia kivikovista palleista, W126:lla köröttelevät joutuvat tyytymään pehmeisiin / muhkeisiin palleihin
ja W123-miesten pallit ovat pintakovia.
Nyt mää kyllä tavallaan ymmärrän, miksi ne joskus haukku TM:ssä noita Mersun istuimia koviksi. Kyllä se voi kova olla jollekin 60-kiloselle keijukaiselle, mutta tämmöselle 100-kiloiselle mörssärille se on just sopiva. Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat. Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.
W124 kuskit saavat nauttia kivikovista palleista, W126:lla köröttelevät joutuvat tyytymään pehmeisiin / muhkeisiin palleihin
ja W123-miesten pallit ovat pintakovia.

Nyt mää kyllä tavallaan ymmärrän, miksi ne joskus haukku TM:ssä noita Mersun istuimia koviksi. Kyllä se voi kova olla jollekin 60-kiloselle keijukaiselle, mutta tämmöselle 100-kiloiselle mörssärille se on just sopiva. Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat. Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Karaistuneen Mersumiehen reidentaustat kyllä kestävät kangaspenkin kosketuksen. Herää siis kysymys, kuinka lyhytpunttisia shortseja käytät. W126 ja pehmeät, muhkeat pallit... hmmm, kivennäisten karkailua ja siten arkuutta saattaa tosiaan esiintyä, vrt. aikaisempi ketju "keleksit ja puukuulaistuinsuojan nipistys"Pasi M. kirjoitti: Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat.

Nyt alkaa perhesivujen tolerassi olla viivalla, jos pitäisi kommentoida tuota terminologian viidakkoa "persie, silmä ja puhtaanapito". Siirrytään siis kiltisti veluuriverhoilun värimaailmaan ja todetaan että kaikki sävyt käyvät. Mikään yhdistelmä ei häiritse Mersukuskin värisilmää, hänhän istuu ajaessaan sen päälläPasi M. kirjoitti: Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No hyvähän sun on istua vaikka missä luolamiehen kuosissa siellä kiesissä, kun sulla on se talja. Kai se muuten on jo kesäkäytössä? Mahtaa kivennäisiä kummasti alkaa hiostamaan tuon taljan syleilyssä, saattaisi olla tuotos varsinaista kokkelia.Jukka N. kirjoitti:Karaistuneen Mersumiehen reidentaustat kyllä kestävät kangaspenkin kosketuksen. Herää siis kysymys, kuinka lyhytpunttisia shortseja käytät. W126 ja pehmeät, muhkeat pallit... hmmm, kivennäisten karkailua ja siten arkuutta saattaa tosiaan esiintyä, vrt. aikaisempi ketju "keleksit ja puukuulaistuinsuojan nipistys"Pasi M. kirjoitti: Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat.![]()
Mutta kyllä se Mersun kangaspenkki edelleenkin on kuin santapaperia, kuten on myös keskikyynärnoja. Siinäkin on lapa ihan verillä, kun sitä pidemmän aikaa siinä lepuuttaa. Noh, ei siinä mittään. Tosimiehet pyyhkivät sen perssilmänsäkin santapaperilla.
Mitämitä... Oliko mun lauserakenteessa jotain vikaa.Pasi M. kirjoitti:
Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.

Sen siitä saa, kun yrittää yhdistää liian monta asiaa, liian lyhyessä lauseessa.
Mutta, tuostahan voi samantien yhdistää tuon persien ja silmän, josta saadaan perssilmä.
Siitä saadaan: "Meikäläisen perssilmäkin rakastaa noita veluuripenkkejä yli kaiken, koska pukamat ovat sillointällöin ärtyneet. Lisäksi veluurin puhtaanapito on helppoa, vaikka perssilmän kontrolli pettäisi liian monen sahti-tuopin jälkeen."
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jumankekka! ...ooks sää jo tähän aikaan pienissä vaiPasi M. kirjoitti:
Siitä saadaan: "Meikäläisen perssilmäkin rakastaa noita veluuripenkkejä yli kaiken, koska pukamat ovat sillointällöin ärtyneet. Lisäksi veluurin puhtaanapito on helppoa, vaikka perssilmän kontrolli pettäisi liian monen sahti-tuopin jälkeen."


2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Mitämitä?? Siis veluuriko on parhaimman tuntuista? Sehän se on karheaa kuin santapaperi! Ainoa Mersu tosin, missä olen veloursia päässyt koettamaan, oli W126:n W126. Yllätyin tosiaan sen karheudesta, olin luullut, että se on lähempänä samettia tai vastavaa... mutta kangaspenkki on materiaaliltaan paljon miellyttävämpää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No ei kai siitä kukaan maksaisi lisähintaa, jos se ei olisi jollain tavalla parempaa kuin kangas.Timo L. kirjoitti:Mitämitä?? Siis veluuriko on parhaimman tuntuista? Sehän se on karheaa kuin santapaperi! Ainoa Mersu tosin, missä olen veloursia päässyt koettamaan, oli W126:n W126. Yllätyin tosiaan sen karheudesta, olin luullut, että se on lähempänä samettia tai vastavaa... mutta kangaspenkki on materiaaliltaan paljon miellyttävämpää.

300D:ssä oli tummansiniset veluurit ja oli ainakin meikäläisen mielestä todella mukavat istua. Kai nekin sitten kovettuu ja paskottuu ajan mittaan, mutta kyllä ne uutena varmaan ovat olleet lähes samettia vastaavat.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jo.o.
Tuossa on oli penkeistä puhetta, niin vaihdoin syksyllä w123:een kuskinpenkin. "Uusi" penkki oli toisesta w123:sta otettu apukuskinpenkki. Ja se oli kyllä kuin uusi, sellainen pintakova. Sen olen huomannut, että kun istuu jonkun toisen auton penkillä ja hyppää sitten w123:n penkille, niin tuntuu kuin istuisi pilveen. On kai ne penkit sitten muotoilultaankin hyvät, vaikka niillä istuisi miten kauan putkeen, niin silti ei ole paikat puutuneina, on kuin ei olisi istunutkaan.
w115,123,124,126,140, 210 yms.