300CE:stä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

epk kirjoitti:no ei se vakio alustaan ole kuin ~1-2cm matalempi
jep, tätä meinasinkin. Olen vertaillut muutaman auton kanssa omaani, ja huomioinut että madallus ei ole kovin merkittävä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, tosin sportlinen erot huomaa ajossa sit jo paremmin, ei vello niin paljon kuin mitä vakioalustaiset
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Hmm

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sportline on lähteistä riippuen n. 2.5 - 3.5 cm vakiota matalampi (tosin Coupessa vähemmän kuin muissa malleissa), siinä on jäykemmät / lyhyemmät iskarit, nopeampi ohjaus, leveämmät renkaat (205/60 15), ja jos autossa ei ole nahkaverhoilua, erilaiset istuimet.

Faceliftin jälkeisissä malleissa nahkajakkarat ovat normaalimallisissa sportlinen kanssa samanlaiset.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuli sekin sitten selväksi :wink:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Hmm

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Sportline on lähteistä riippuen n. 2.5 - 3.5 cm vakiota matalampi (tosin Coupessa vähemmän kuin muissa malleissa), siinä on jäykemmät / lyhyemmät iskarit, nopeampi ohjaus, leveämmät renkaat (205/60 15), ja jos autossa ei ole nahkaverhoilua, erilaiset istuimet.

Faceliftin jälkeisissä malleissa nahkajakkarat ovat normaalimallisissa sportlinen kanssa samanlaiset.
Copypaste-lisäystä (en jaksa suomentaa): :P

+ Steering: Smaller steering wheel and quicker steering ratios
+ Suspension: Stiffer springs/dampers and thicker swaybars
+ Wheels/Tires: Wider wheels (7Jx15H2) and tires (205/60R15)
+ Seating: Contoured for sporting driving, with firmer thigh support and enhanced side bolstering
+ Other: Leather shiftknob; Sportline badging on front fenders and gearshift knob

Ja olikos vielä niin, että noissa Sportlineissä on neljä istuinpaikkaa mallista riippumati?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Re: Hmm

Viesti Kirjoittaja code »

Pasi M. kirjoitti: Ja olikos vielä niin, että noissa Sportlineissä on neljä istuinpaikkaa mallista riippumati?
Jep, ainakin allekirjoittaneen autossa on vain 4 istuinpaikkaa, tosin taitaa olla coupen ominaisuus.
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Kuinka paljon tuosta Sportline -varustelusta on Suomessa aikanaan pyydetty lisähintaa tavalliseen verrattuna? Noita alkuperäisiä Suomi-Sportlinejä kun ei taida kovinkaan paljoa olla.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko tuolla manuaalilla vaikutusta hintaan? Siis onko jompi kumpi yleisesti kalliimpa/arvokkaampi?? (manuaali/automaatti)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Kumiankka kirjoitti:Onko tuolla manuaalilla vaikutusta hintaan? Siis onko jompi kumpi yleisesti kalliimpa/arvokkaampi?? (manuaali/automaatti)
Eikös automaatti ole perinteisesti ollut kalliimpi ainakin Suomessa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

No uusissa autoissa ainakin manuaali on vakiona ja automaatin joutuu ostamaan 'lisävarusteena'. Johonkin ässään se varmasti tulee vakiona halutessaan; luulisi ainakin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

saul kirjoitti:
Kumiankka kirjoitti:Onko tuolla manuaalilla vaikutusta hintaan? Siis onko jompi kumpi yleisesti kalliimpa/arvokkaampi?? (manuaali/automaatti)
Eikös automaatti ole perinteisesti ollut kalliimpi ainakin Suomessa.
Juu niinhän se on! Ajattelin vaan että miten on tuon CE:n kohdalla kun manuaaleja on vain n. 1/4...
Onko kenelläkään tietoa saksan päästä koskien tuota hinnan muodotumista?
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Kumiankka kirjoitti: Juu niinhän se on! Ajattelin vaan että miten on tuon CE:n kohdalla kun manuaaleja on vain n. 1/4...
Onko kenelläkään tietoa saksan päästä koskien tuota hinnan muodotumista?
No yhden autonhakureissun perusteella yleensä varusteilla ei suurta merkitystä käytetyissä autoissa ole. (Ainakaan jos on 5v tai vanhempi auto.)
Eli luulisin, että hinnat ovat aika samoissa, oli sitten manu tai tomaatti.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tulipa vielä mieleeni noista kilometreistä...

Tuolla 260SE:llä on ajettu nyt ~240th ja penkit ovat kohtalaisen kuoleentuneet ja kuskin penkissä on se f*cking ortopedipallo, joka pyörii kuin puolukka p*llussa. Silti nuo coupen penkit ovat todella paljon jämäkämmät, lähes tulkoon kuin uudenveroiset. Jopa ajokortiton ja täysin autoista tietämätön siskoni sanoi niiden olevan jämäkät, kai ne sitten on. Niitä ei ainakaan ole vaihdettu, sillä kuskin penkissä on pieni reikä sivussa. Että kyllä sekin kertoo paljon tuon yksilön todellisista kilometreistä, liekö sitten jotain eroa W124 ja W126-penkkien välillä? :roll:

Eli yhteenvetona: Tuskin kannattaa noin vanhaan ja halpaan autoon nähdä sellaista vaivaa, että vaihtaisi puolet osista, jotta auto olisi uudenveroinen.
Tällä hetkellä ainoa takuulla vaihdettu osa on nopeusmittari, liekö sitten mistä syystä... :roll:

Tarvii nuo moottorin ja vaihteiston sarjanumerot vielä tsekata, nyt kun on tuo mainio Datenbank. 8)

Edit: Mistäpäin nuo sarjanumerot muuten löytyvät?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kantakortista... ja muistaakseni ohjekirjassa on myös kuva, mistä numerot löytyvät, ainakin moottorista.

Mielestäni W126:ssa on aina ollut lussummat penkit kuin W124:ssä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Mielestäni W126:ssa on aina ollut lussummat penkit kuin W124:ssä.
Tämä on taivaan tosi ja moneen kertaan oman persauksen kautta havaittu.
Itse asiassa istuinten luonteet ovat yllättävän erilaiset eri malleissa. Kun viimeksi vertasin nahkapenkkejä, niin crisu B:n W124:n jakkarat 8) olivat suorastaan sporttiset verrattuna 126:n nojatuoleihin. Puhumattakaan SL:n ja kupeiden tuhdoista näihin verrattuna :shock: .
123:n pintakova palli on taas oma lukunsa, 115 edustaa myös oman aikakautensa näkemystä, ollen toki melko lähellä 123:n tuntumaa.

Ei siis voida esittää asiaa yleiseen "maallikkotyyliin", että Mersun penkki on kova ja epämukava vietereiden päälle asennettu vanerilevy. Mersun istuimia on moneksi. Punkt.

edit: 8) Taisivat olla muuten ortopedi-istuin. Mutta siitä huolimatta W124:n vakiopenkinkin sivutuki ja istuinosan jämäkkyys on toista luokkaa W126:n varsin sitikkamaisen :lol: penkin rinnalla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jukka N. kirjoitti: edit: 8) Taisivat olla muuten ortopedi-istuin. Mutta siitä huolimatta W124:n vakiopenkinkin sivutuki ja istuinosan jämäkkyys on toista luokkaa W126:n varsin sitikkamaisen :lol: penkin rinnalla.
Ja W124:n kangaspenkkikin on napakan tukevan tuntuinen tuon natisevan ja mielestäni kangassisartaan pienemmän nahkarahin rinnalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Voidaan siis sanoa:

W124 kuskit saavat nauttia kivikovista palleista, W126:lla köröttelevät joutuvat tyytymään pehmeisiin / muhkeisiin palleihin
ja W123-miesten pallit ovat pintakovia. 8)

Nyt mää kyllä tavallaan ymmärrän, miksi ne joskus haukku TM:ssä noita Mersun istuimia koviksi. Kyllä se voi kova olla jollekin 60-kiloselle keijukaiselle, mutta tämmöselle 100-kiloiselle mörssärille se on just sopiva. Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat. Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat.
Karaistuneen Mersumiehen reidentaustat kyllä kestävät kangaspenkin kosketuksen. Herää siis kysymys, kuinka lyhytpunttisia shortseja käytät. W126 ja pehmeät, muhkeat pallit... hmmm, kivennäisten karkailua ja siten arkuutta saattaa tosiaan esiintyä, vrt. aikaisempi ketju "keleksit ja puukuulaistuinsuojan nipistys" :shock:
Pasi M. kirjoitti: Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.
Nyt alkaa perhesivujen tolerassi olla viivalla, jos pitäisi kommentoida tuota terminologian viidakkoa "persie, silmä ja puhtaanapito". Siirrytään siis kiltisti veluuriverhoilun värimaailmaan ja todetaan että kaikki sävyt käyvät. Mikään yhdistelmä ei häiritse Mersukuskin värisilmää, hänhän istuu ajaessaan sen päällä :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Tosin shortseilla on hieman epämiellyttävää istua noilla Mersun kangaspenkeillä, sen verran karkeaa kangasta jakkarat ovat.
Karaistuneen Mersumiehen reidentaustat kyllä kestävät kangaspenkin kosketuksen. Herää siis kysymys, kuinka lyhytpunttisia shortseja käytät. W126 ja pehmeät, muhkeat pallit... hmmm, kivennäisten karkailua ja siten arkuutta saattaa tosiaan esiintyä, vrt. aikaisempi ketju "keleksit ja puukuulaistuinsuojan nipistys" :shock:
No hyvähän sun on istua vaikka missä luolamiehen kuosissa siellä kiesissä, kun sulla on se talja. Kai se muuten on jo kesäkäytössä? Mahtaa kivennäisiä kummasti alkaa hiostamaan tuon taljan syleilyssä, saattaisi olla tuotos varsinaista kokkelia.
Mutta kyllä se Mersun kangaspenkki edelleenkin on kuin santapaperia, kuten on myös keskikyynärnoja. Siinäkin on lapa ihan verillä, kun sitä pidemmän aikaa siinä lepuuttaa. Noh, ei siinä mittään. Tosimiehet pyyhkivät sen perssilmänsäkin santapaperilla.
Pasi M. kirjoitti:
Meikäläisen silmään / persielle on kyllä mieluisin veluuriverhoilu, joka muutenkin on helppo pitää puhtaana.
Mitämitä... Oliko mun lauserakenteessa jotain vikaa. :lol:
Sen siitä saa, kun yrittää yhdistää liian monta asiaa, liian lyhyessä lauseessa.
Mutta, tuostahan voi samantien yhdistää tuon persien ja silmän, josta saadaan perssilmä.
Siitä saadaan: "Meikäläisen perssilmäkin rakastaa noita veluuripenkkejä yli kaiken, koska pukamat ovat sillointällöin ärtyneet. Lisäksi veluurin puhtaanapito on helppoa, vaikka perssilmän kontrolli pettäisi liian monen sahti-tuopin jälkeen."
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Pasi M. kirjoitti:
Siitä saadaan: "Meikäläisen perssilmäkin rakastaa noita veluuripenkkejä yli kaiken, koska pukamat ovat sillointällöin ärtyneet. Lisäksi veluurin puhtaanapito on helppoa, vaikka perssilmän kontrolli pettäisi liian monen sahti-tuopin jälkeen."
Jumankekka! ...ooks sää jo tähän aikaan pienissä vai :?: kun jutut noin aaltoilee :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitämitä?? Siis veluuriko on parhaimman tuntuista? Sehän se on karheaa kuin santapaperi! Ainoa Mersu tosin, missä olen veloursia päässyt koettamaan, oli W126:n W126. Yllätyin tosiaan sen karheudesta, olin luullut, että se on lähempänä samettia tai vastavaa... mutta kangaspenkki on materiaaliltaan paljon miellyttävämpää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti:Mitämitä?? Siis veluuriko on parhaimman tuntuista? Sehän se on karheaa kuin santapaperi! Ainoa Mersu tosin, missä olen veloursia päässyt koettamaan, oli W126:n W126. Yllätyin tosiaan sen karheudesta, olin luullut, että se on lähempänä samettia tai vastavaa... mutta kangaspenkki on materiaaliltaan paljon miellyttävämpää.
No ei kai siitä kukaan maksaisi lisähintaa, jos se ei olisi jollain tavalla parempaa kuin kangas. :wink:
300D:ssä oli tummansiniset veluurit ja oli ainakin meikäläisen mielestä todella mukavat istua. Kai nekin sitten kovettuu ja paskottuu ajan mittaan, mutta kyllä ne uutena varmaan ovat olleet lähes samettia vastaavat. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

jo.o.

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuossa on oli penkeistä puhetta, niin vaihdoin syksyllä w123:een kuskinpenkin. "Uusi" penkki oli toisesta w123:sta otettu apukuskinpenkki. Ja se oli kyllä kuin uusi, sellainen pintakova. Sen olen huomannut, että kun istuu jonkun toisen auton penkillä ja hyppää sitten w123:n penkille, niin tuntuu kuin istuisi pilveen. On kai ne penkit sitten muotoilultaankin hyvät, vaikka niillä istuisi miten kauan putkeen, niin silti ei ole paikat puutuneina, on kuin ei olisi istunutkaan.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vastaa Viestiin