Laitetaas täähän alkuun juttu jolla sen viskon pystyy testaamaan. Eli veistelee esim. jäätelötikusta vinon kiilan ja laittaa sen Bi-metalliliuskan ja viskon väliin siten että se venttiiliakseli nousee tyyliin 3mm. Tällöin kun auton käynnistää pitäisi viskon tarrata kiinni hetken jälkeen kun moottori on käynnistetty. Se tarraa tuolloin kiinni silleen ettei sitä voi pysäyttää rikkomatta siipiä. Sen tikun voi laittaa kiinni pitkillä nokkapihdeillä niin ettei tarte purkaa mitään.
Edit:
Lisäsin kuvan jossa tuon Bi-metalliliuskan alle on laitettu tikut. Tämä tehty kun visko on irti mutta tosiaan pystyy laittamaan samalleen silloinkin kun visko on paikallaan.
Edit:ja täällä aiemmin kirjoitettua juttua viskosta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ko#p704401" onclick="window.open(this.href);return false;
Se venttiili on suora tappi ja nousee kevyesti pois jos on kunnossa. Sitä kautta voi öljyäkin lisätä. Se Bi-metalliliuska ni sitä ei pidä taivuttaa. Se lähtee pois kun liu'uttaa päittäissuunnassa. Joissain on liimalla varmistettu se ettei käytössä pääse liukumaan. Joutuu sen liiman siitä kaivelemaan pois ja tarkistuksen jälkeen sit uuden laittamaan. Sika varmaan toimii.
Sit vielä tuosta mittarista:
Mielestäni ittekään en ihan ensimmäsitä kertaa lämpöhommeleita ollu ihmettelemässä mutta se lämpömittari tosiaan osaa pelata sekä näyttää uskottavia lukemia.
Se teki silleen että normiajossa lämmöt oli kuten pitää himppu yli 80°C. Sit kun pikkasenkin veti kärryä ylämäkiin tai ajo hetkenkin reippaasti ni het näyttämä pomppasi 90°C ja ylikin. Vaihdoin termaria ja kun ei auttanu ni tein sen laippaan ylimääräisen 2mm reiänkin kun epäilin ilmataskua termarin takana. (se Behrin termarin oma venttiilihän jää klo 3 ja se ei mielestäni ole optimaalinen paikka. Puolet termarista tosiaan saattaa jäädä ilmataskuun). Taisimpa koittaa jotain toista termariakin.
Nuista ei ollu mitään apua. Mittari tosiaan pelasi silleen loogisesti että erehdytti minut siinä määrin etten edes mittaillut muulla mittarilla. Noh ennen kun aloin isommin mitään purkamaan ni otin lopulta mittarin käteen ja sit ihmettelemään. Oikeastaan eka impulssi siihen oli just tuo et kun visko ei tarraa kiinni ja se mielestäni kuitenkin oli ehjä. No mittailujen jälkeen sit totesin että auton oma mittari ei taida sit kuitenkaan näyttää oikein. Siitä sit mittaristo irti ja nuo toimenpiteet joita edellä kuvasin. Muuttu käyttäytyminan laakista. (liittyy juttuun http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=150" onclick="window.open(this.href);return false;)
Sit vielä näin jälkikäsin voisi sanoa sen että jos syylari on varmasti puhdas niinkun se tuossa oli kun sen uusasin niin lämmöt ei nouse muussa tapauksessa kun 1.5t vaunua vedettäessä pitkiin ylämäkiin ja sillkoinkaan ei yli 90°C. Lämpimillä kesäkeleillä kun ilmastointi on päällä ni ilmastoinnin flekti kun se lähtee käyntiin ni ei helteelläkään nosta lämpöjä paikallaan käydessäkään. Tuo edellyttää et syylari tosiaan on puhdas.
Mutta saattaa se visko olla rikki. Öljyjen ulostullessa siitä venttiilistä niin sen ympärille kertyy pölyä ja tomua. Sitä jos on niin se juoruaa öljyvuodosta. Tuokin että kun se noin löysästi pyörii auton käydessä niin sekin voisi puoltaa aihetta. Kolmessa omissa nuita viskoja on ja ne kylä jarraa moottorin käydessä aina senverta että lähtee heti matkaan kun irti löysää eikä voi ajatellakaan että sormin koittaisi pysäyttää. Sanomalehti moninkerroin taiteltuna niin sillä sen voi pysäyttää. Kovempi tyyliin puukapula tms rikkoo siivet.
Kulkine jossa tuo ongelma oli vm92 S124 TDT 4Matic OM606
W/S124 viskosta juttua...
W/S124 viskosta juttua...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W/S124 viskosta juttua...
Hyvää koontia aiheesta. Linkkaan vielä tuon tehtaan ohjeen viskon toiminnan tarkastamiseen http://www.w124performance.com/service/ ... 20-310.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla lähti visko pelittämään ihan purkamallla ja putsaamalla osat, tod.näk. tuo tappi oli jumiutunut eikä siksi toiminut.
Mulla lähti visko pelittämään ihan purkamallla ja putsaamalla osat, tod.näk. tuo tappi oli jumiutunut eikä siksi toiminut.
Re: W/S124 viskosta juttua...
Dieseli ei lämpöä kehitä valtavasti tyhjiksellä ja jäähdyttäjä voi osittainkin olla likainen,kalkkiintunut,likainen että osa pillistöstä on tukossa.
Mutta laita flekti ensin kuntoon....toki tollasen painon veto kyllä näkyy jossakin muuallakin kuin kulutuksessa mutta ajetaanhan sitä tollaisella letkalla kuumemmissakin maissa.
Mutta laita flekti ensin kuntoon....toki tollasen painon veto kyllä näkyy jossakin muuallakin kuin kulutuksessa mutta ajetaanhan sitä tollaisella letkalla kuumemmissakin maissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-