W906 sprinter alkoi kiukuttelemaan ja herjasi ESP valolla. Star kertoi kommunikaatio onglemasta ohjauskulman asentoanturin kanssa. Anturi vaihdettiin ja nyt nollaus onnistui, mutta edelleen herjaa "Arvo alueen ulkopuolella".
Mistähän seuraavaksi kannattaa katsella?
Ohjauskulman tunnistin ongelma
Ohjauskulman tunnistin ongelma
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Ohjauskulman tunnistin ongelma
Onko ratti suorassa? Onko anturi kalibrointu kääntelemällä ratti laidasta laitaan?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Ohjauskulman tunnistin ongelma
Juu, ratti on suorassa ja asentaessa koetetiin pitää tunnistin myös suorassa.juu-zo kirjoitti:Onko ratti suorassa? Onko anturi kalibrointu kääntelemällä ratti laidasta laitaan?
Rattia kun kääntää laidasta laitaan niin syttyy esp valo uudestaan
Re: Ohjauskulman tunnistin ongelma
Tuon vian pitäisi olla kyllä suoraan yhteydessä ratin asentoon ja ohjauskulma-anturiin. Starilla saisi varmaan tutkittua arvot tarkemmin mitä sanoo kun ratti eri asennoissa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ohjauskulman tunnistin ongelma
Katso kohdasta mittausarvotHelloMan kirjoitti:W906 sprinter alkoi kiukuttelemaan ja herjasi ESP valolla. Star kertoi kommunikaatio onglemasta ohjauskulman asentoanturin kanssa. Anturi vaihdettiin ja nyt nollaus onnistui, mutta edelleen herjaa "Arvo alueen ulkopuolella".
Mistähän seuraavaksi kannattaa katsella?
mitä näytä asteluvuksi silloin kun ratti on suorassa
Mökkillä
'
'
Re: Ohjauskulman tunnistin ongelma
Vaikka asentotunnistin tuli lukittuna, niin se olikin väärässä asennossa. Eli tasan kierroksen pielessä. Enkä tarkistanut sitä, kun luotin. Ei pitäisi.juu-zo kirjoitti:Tuon vian pitäisi olla kyllä suoraan yhteydessä ratin asentoon ja ohjauskulma-anturiin. Starilla saisi varmaan tutkittua arvot tarkemmin mitä sanoo kun ratti eri asennoissa.
Kiitos avusta, nyt toimii.