W204 harkinnassa
Re: W204 harkinnassa
Olisko ideaa mistä voi johtua S204 (vm. 2013) vasemman takarenkaan seutuvilta hyvin satunnaisesti tuleva kuumentuneen kumin haju?
Mikä tässä ihmetyttää, niin kuumentuneen kuminhajun esiintyessä jarrulevy/vanne ei ole kuuma eli haju ei vaikuta tulevan renkaasta.
Mistä ihmeestä ko. ilmiö voi johtua. Se ei esiinny jatkuvasti vaan hyvin harvoin ja satunnaisesti.
Mikä tässä ihmetyttää, niin kuumentuneen kuminhajun esiintyessä jarrulevy/vanne ei ole kuuma eli haju ei vaikuta tulevan renkaasta.
Mistä ihmeestä ko. ilmiö voi johtua. Se ei esiinny jatkuvasti vaan hyvin harvoin ja satunnaisesti.
Re: W204 harkinnassa
Voisiko kyseessä olla hiukkassuodatin? Silloin tällöin se suorittaa sitä polttoaan ja se kyllä käryää selvästi.
C220d T 4-Matic
Re: W204 harkinnassa
samaa ajattelin ja nuuskittu joskus on.mol kirjoitti:Voisiko kyseessä olla hiukkassuodatin? Silloin tällöin se suorittaa sitä polttoaan ja se kyllä käryää selvästi.
Re: W204 harkinnassa
Itse ostin tuollaisen S204 vm. 2010. Huollot tehty ajallaan. Onko kovin karvalakkimalli vin-koodin perusteella:
SA codes
Parameter
Value
000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
32P START PACKAGE FOR FACELIFT
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 CONNECT 20 HIGH (NTG7)
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
775U IRIDIUM SILVER - METALLIC FINISH
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 *1 722.6__ 19990504 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 *2 204____ 20060302 YOM 10/1
801 *3 651.9__ 20080919 YOM 10/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G694 TRANSMISSION CODE VERSION 94
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H80 PLASTIC TRIM PARTS
HA REAR AXLE
J54 JOINT FLANGE VARIANT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 PARKING PACKAGE HIGH
R01 SUMMER TIRES
R75 16" LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DESIGN W/ WIDE TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
V22 SPEED- + LOADINDEX 91V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Olen viimeiset viisi vuotta ajellut Sprinterin pakulla ja päätin vaihtaa farkkuun, kun en enää isoa autoa tartte.
SA codes
Parameter
Value
000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
32P START PACKAGE FOR FACELIFT
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 CONNECT 20 HIGH (NTG7)
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
775U IRIDIUM SILVER - METALLIC FINISH
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 *1 722.6__ 19990504 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 *2 204____ 20060302 YOM 10/1
801 *3 651.9__ 20080919 YOM 10/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G694 TRANSMISSION CODE VERSION 94
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H80 PLASTIC TRIM PARTS
HA REAR AXLE
J54 JOINT FLANGE VARIANT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 PARKING PACKAGE HIGH
R01 SUMMER TIRES
R75 16" LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DESIGN W/ WIDE TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
V22 SPEED- + LOADINDEX 91V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Olen viimeiset viisi vuotta ajellut Sprinterin pakulla ja päätin vaihtaa farkkuun, kun en enää isoa autoa tartte.
S204 C 200 CDI 2010
MB Sprinter 311 2009
MB Sprinter 311 2009
Re: W204 harkinnassa
No kun kerran kysyit niin onhan se karvalakki, mutta ajaa varmasti asiansa, hyvä auto kun on.
EQB 300 4Matic -23
Re: W204 harkinnassa
Hyvältä auto tuntuu, vaikka en paljon sillä vielä ajanut. Mitähän käytännössä tarkoittaa tuo: 32P START PACKAGE FOR FACELIFT ?mamajane kirjoitti:No kun kerran kysyit niin onhan se karvalakki, mutta ajaa varmasti asiansa, hyvä auto kun on.
S204 C 200 CDI 2010
MB Sprinter 311 2009
MB Sprinter 311 2009
Re: W204 harkinnassa
Hei,
Täällä alkaa olemaan auton osto ajankohtainen kysymys ja valinta/haaveilu on pikkuhiljaa kääntynyt mersun C-sarjan suuntaan. Bensakoneitten kanssa on ilmeisesti jonkinmoisia ongelmia ja tarjontaakin on enemmän diisselin suunnalla (OM651), joten niitä tässä on katseltu. Kilometrejä tulee varmaan aika vähän vuoteen 10-15tkm, mutta kai se kiisselikin noista selviää. Hakusessa on siis facelift 2011 tai uudempi farkkumalli "mieluisilla" varusteilla (nämä nyt elää melkein päivittäin ), joita rajoittaa ehkä eniten budjetin suuruus. Budjetin suuruudesta riippuen tässä onkin myös katseltu noita sisäänajettuja ~200tkm malleja, automaatilla tottakai.
Tarkoituksena siis tottakai löytää mahdollisimman huoltovapaa ja luotettava peli, jolla voisi rullata vuosia eteenpäin kilometreistä huolehtimatta sen suuremmin. Täältä varmaan löytyy tietotaitoa avata mahdollisia ongelmakohteita, tulevia remontteja yms muuta mitä pitäisi ottaa huomioon näitä ostaessa. Omaan silmään sattunut muutama asia:
1) OM651 ketjuhärdelli, joka ilmeisesti korjautuu ketjunkiristimen vaihdolla, mikä hyvin mahdollisesti on jo vaihdettu noilla kilometreillä. Tarviaako muuten olla ketjusta huolissaan?
2) Sähköinen ohjauslukko ilmesesti leviää jossain vaiheessa ja kannattaa vaihtaa ennekuin leviää? Vissiin ollut juurikin 200-300tkm välillä, kun menee. Perkeleen kallista liikkeissä, mutta itse vaihdettuna ei mikään mahdoton tehtävä?
3) Tuo 7-vaihteinen automaatti on vissiin enemmän tai vähemmän luotettava riippuen start/stop tekniikan olemassa olossa? Taitaa kuitenkin olla ylipäätään luotettava molemmissa tapauksissa?
4) Mitenkäs tuo ahtimien elinikä? Ei huvittaisi ensimmäisen vuoden sisään työntää tonneja siihen remppaan. Kestääkö millaisia kilometrejä?
5) Alusta itsessään ilmeisesti aika pomminvarma ja ei pitäisi olla ruosteongelmia?
Ylipäätään diesel on itselle huolloiltaan ja toiminnaltaan tuntemattomampi kuin bensa, jotenihan yleisiä dieselin toimintaan liittyviä huoltoja, jotka ovat edessä noilla kilometreillä, saa myös avata. Kaikki vinkit neuvot ja muu informaatio on tervetullutta!
Täällä alkaa olemaan auton osto ajankohtainen kysymys ja valinta/haaveilu on pikkuhiljaa kääntynyt mersun C-sarjan suuntaan. Bensakoneitten kanssa on ilmeisesti jonkinmoisia ongelmia ja tarjontaakin on enemmän diisselin suunnalla (OM651), joten niitä tässä on katseltu. Kilometrejä tulee varmaan aika vähän vuoteen 10-15tkm, mutta kai se kiisselikin noista selviää. Hakusessa on siis facelift 2011 tai uudempi farkkumalli "mieluisilla" varusteilla (nämä nyt elää melkein päivittäin ), joita rajoittaa ehkä eniten budjetin suuruus. Budjetin suuruudesta riippuen tässä onkin myös katseltu noita sisäänajettuja ~200tkm malleja, automaatilla tottakai.
Tarkoituksena siis tottakai löytää mahdollisimman huoltovapaa ja luotettava peli, jolla voisi rullata vuosia eteenpäin kilometreistä huolehtimatta sen suuremmin. Täältä varmaan löytyy tietotaitoa avata mahdollisia ongelmakohteita, tulevia remontteja yms muuta mitä pitäisi ottaa huomioon näitä ostaessa. Omaan silmään sattunut muutama asia:
1) OM651 ketjuhärdelli, joka ilmeisesti korjautuu ketjunkiristimen vaihdolla, mikä hyvin mahdollisesti on jo vaihdettu noilla kilometreillä. Tarviaako muuten olla ketjusta huolissaan?
2) Sähköinen ohjauslukko ilmesesti leviää jossain vaiheessa ja kannattaa vaihtaa ennekuin leviää? Vissiin ollut juurikin 200-300tkm välillä, kun menee. Perkeleen kallista liikkeissä, mutta itse vaihdettuna ei mikään mahdoton tehtävä?
3) Tuo 7-vaihteinen automaatti on vissiin enemmän tai vähemmän luotettava riippuen start/stop tekniikan olemassa olossa? Taitaa kuitenkin olla ylipäätään luotettava molemmissa tapauksissa?
4) Mitenkäs tuo ahtimien elinikä? Ei huvittaisi ensimmäisen vuoden sisään työntää tonneja siihen remppaan. Kestääkö millaisia kilometrejä?
5) Alusta itsessään ilmeisesti aika pomminvarma ja ei pitäisi olla ruosteongelmia?
Ylipäätään diesel on itselle huolloiltaan ja toiminnaltaan tuntemattomampi kuin bensa, jotenihan yleisiä dieselin toimintaan liittyviä huoltoja, jotka ovat edessä noilla kilometreillä, saa myös avata. Kaikki vinkit neuvot ja muu informaatio on tervetullutta!
Re: W204 harkinnassa
Olen tuossa katsellut yhtä w204 faceliftiä 2012 mallia. Kysymyksenä heräsi, että autossa on audio 20 soitin, 508 navibox preinstallation ja 386 universal telephony package. Käsittääkseni tuo ei siis varsinaista becker map pilot boksia vielä sisällä, mutta niitä saa ebaystä parilla satkulla jolloin navi myös käytettävissä eikö? Entä onko tuossa vakiona kuitenkin bluetoothin yli musiikin soitto? Muuten kyseisessä yksilössä olisi muut tarvittavat varusteet kunnossa ja värinä mieluisin polar white.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 harkinnassa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10550099" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseistä yksilöä olisin viikonloppuna menossa katsomaan. Tuleeko heti mieleen jotain huomionarvoista tuosta?
Kyseistä yksilöä olisin viikonloppuna menossa katsomaan. Tuleeko heti mieleen jotain huomionarvoista tuosta?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 harkinnassa
Ainakin se, kenen ammattilaisen tekemä ohjelma autossa on, niitä kun on niin monenlaisia
Re: W204 harkinnassa
Saksantuontiauto, varusteet ovat ihan hyvät. Varmista kuitenkin että ne ovat itsellesi riittävät, valmistenumerolla ne näkee tarkasti. Jos kulutusosat ja huoltohistoria ovat kunnossa niin kyllähän tuolla ajelee. Itsellä on vastaava hieman enemmän ajettuna, pelkkää ajoa ja huoltoa.juu-zo kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10550099
Kyseistä yksilöä olisin viikonloppuna menossa katsomaan. Tuleeko heti mieleen jotain huomionarvoista tuosta?
EQB 300 4Matic -23
Re: W204 harkinnassa
Olihan tuo sen verran siistin oloinen että sen nappasin mukaan tinkauksen jälkeen. Varusteet on riittävät edellisen w202:sen jälkeen ja hyvältähän tuo tuntui. Ohjelmoinnissa tuo on käynyt paikallisessa lisäätehoa.fi puljussa ja onhan tuossa ihan riittävästi potkua. Osaako joku sanoa mitä tämä 912 SPECIAL MAJOR ASSEMBLY FOR NOISE + VIBRATION MEAS. tarkoittaa?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 harkinnassa
Onko jollain kokemusta/tietoa automaattisesta tasonsäädöstä s204:n yhteydessä?
Löytyy koodilla 480 Self-leveling suspension varusteista.
Kiinnostaisi tietää miten tuo systeemi on toteutettu ja miten vaikuttaa esim. luotettavuuteen, huoltoihin ja onko mahdollista madaltaa normaalisti jousilla...
Löytyy koodilla 480 Self-leveling suspension varusteista.
Kiinnostaisi tietää miten tuo systeemi on toteutettu ja miten vaikuttaa esim. luotettavuuteen, huoltoihin ja onko mahdollista madaltaa normaalisti jousilla...
Re: W204 harkinnassa
Olisiko toteutettu samaan tapaan kuin aiemmissakin mersuissa eli tasonsäätöiskareilla joilla tuo perä tasoitetaan kuorman mukaan. Eli ihan perus rautajouset kyllä alla. Madalluksessa pitää sitä tasonsäädön anturia huijata joko pidemmällä varrella, anturin paikkaa siirtämällä tai muulla vastaavalla keinolla. Huoltokohteena tuo on yksi kohde lisää eli ne säiliöpallurat pitäisi säännöllisin väliajoin vaihdella koska typpitäyttö karkaa kalvon läpi nesteiden puolelle ja perästä tulee kova. Näin ainakin siis vanhemmissa malleissa ja en varmaksi mene sanomaan onko 204 koppasessa vielä samalla tavalla tasonsäätö toteutettu.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 harkinnassa
Eipä taida olla tällälailla. Itsellänikin on tuo varuste, ei siellä mitään hydrauliputkia/letkuja kulje. Ja kun kontissa oli painoa tuntuvasti, perä näytti pysyvän samassa asennossa kuin tyhjänä.juu-zo kirjoitti:Olisiko toteutettu samaan tapaan kuin aiemmissakin mersuissa eli tasonsäätöiskareilla joilla tuo perä tasoitetaan kuorman mukaan. Eli ihan perus rautajouset kyllä alla. Madalluksessa pitää sitä tasonsäädön anturia huijata joko pidemmällä varrella, anturin paikkaa siirtämällä tai muulla vastaavalla keinolla. Huoltokohteena tuo on yksi kohde lisää eli ne säiliöpallurat pitäisi säännöllisin väliajoin vaihdella koska typpitäyttö karkaa kalvon läpi nesteiden puolelle ja perästä tulee kova. Näin ainakin siis vanhemmissa malleissa ja en varmaksi mene sanomaan onko 204 koppasessa vielä samalla tavalla tasonsäätö toteutettu.
Re: W204 harkinnassa
airaksela kirjoitti:Eipä taida olla tällälailla. Itsellänikin on tuo varuste, ei siellä mitään hydrauliputkia/letkuja kulje. Ja kun kontissa oli painoa tuntuvasti, perä näytti pysyvän samassa asennossa kuin tyhjänä.
Vilkaiseppa huviksesi niitä takaiskareita jos sinulla tuo tasonsäätö on. Varaosaluetteloissakin on maininta normaali iskareista että ei tasonsäätö malleihin. Väittäisin siis vahvasti että myös w204 koppasessa tasonsäätö on nivomat tyylisesti toteutettu. Niinhän tuon juuri kuuluu toimia että perä pysyy samassa korkeudessa kuormasta riippumatta.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 harkinnassa
Saahan sitä väittää, on mulla ollut ja on nytkin tavallisella tasonsäädöllä oleva farkku sekä ilmajousi tasonsäätö. Ei s204 ole kumpaakaan, iskarit ovat normaaleja paksummat. On olemassa tasonsäätöiskareita joissa systeemit itsessään, s204:ssä tällläinen systeemi myös.juu-zo kirjoitti:airaksela kirjoitti:Eipä taida olla tällälailla. Itsellänikin on tuo varuste, ei siellä mitään hydrauliputkia/letkuja kulje. Ja kun kontissa oli painoa tuntuvasti, perä näytti pysyvän samassa asennossa kuin tyhjänä.
Vilkaiseppa huviksesi niitä takaiskareita jos sinulla tuo tasonsäätö on. Varaosaluetteloissakin on maininta normaali iskareista että ei tasonsäätö malleihin. Väittäisin siis vahvasti että myös w204 koppasessa tasonsäätö on nivomat tyylisesti toteutettu. Niinhän tuon juuri kuuluu toimia että perä pysyy samassa korkeudessa kuormasta riippumatta.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: W204 harkinnassa
Tuo tasonsäätöiskari on itkettävän kallis jos menee rikki! Pari vuotta sitten ei ollut saatavana tarvikkeena mistään.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W204 harkinnassa
Väärä alue
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 12.08.2019 19:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W204 harkinnassa
Tuplat
Re: W204 harkinnassa
Morjensta.
Nyt on mersukuume kasvanut sen verran, että on aika laittaa skoda octavia rs vaihtoon ja w204 C 220cdi:tä olen katsellut. Myöskään 320cdi ei ole poissuljettu vaihtoehto. Kovasti olen nyt lueskellut tyyppivikoja täältä ja mese.fi foorumilta
Tarkoitus käydä nyt koeajamassa useampaa kappaletta. Ja josko sitä sitten sopiva löytyisi.
OM651
- Ketjun kiristimet tyyppivika ja ketju venyy ? Kuuluu ilmeisesti kylmäkäynnistyksen yhteydessä 1-3 sekuntia rallatuksena kunnes häviää. Paljonko kustantaa ketjun ja kiristimen vaihto töinee ja osineen? Tarvitseeko koko motti irrottaa huoltoa varten. Millä kilometreilla ketju ja kiristin yleensä antautuu? onko tietyn vuosimallin jälkeen tullut parempia osia?
- jarrujen alipainepumppu vikoja tuntuu myös olevan. tätä ilmeisesti jotkut olettaa ketjusta johtuvaksi. Millä tavalla alipainepumppu oireilee?
- Suuttimet. Eli jossain vuosimallissa oli delphin piezo suuttimet, jotka meni kampanajana vaihtoon maahantuojan piikkiin. Mistään en löytänyt varmaa tietoa missä vuosimalleissa näitä piezoja on käytetty. Ilmeiesti helppo tarkastaa nostamalla moottorin suojamuovi pois ja katsomalla ohjausboxista lukeeko delphi solenoid? jos nyt olen katsomassa 2010-2012 220cdi:tä niin näihin todennäköisesti jo suutin homma tehty?
- Onko solenoidisuuttimet myös vikaherkkiä? Joissain ketjuissa viallinen suutin tehnyt mäntään reiän. Onko nämä yksittäistapauksia vai pitääkö olla huolissaan.
- Miten vialliset suuttimet oireilee?
- 7gtronic automaatti. Ilmeisesti tarkka öljynvaihdosta ja määrästä. Eli huoltokirjasta tarkkaan tsekata, että öljyt vaihdettu 60tkm välein? Oliko näin, että 1-2 töksähtää tai 2-3 vaihdot ne ongelmalliset? sama homma alaspäin? Osaisi koeajolla tätä sitten tarkkailla.
no sitten se v6 kone om642, tätä olen katsellut vuosimallia 2007-2009
- Kestääkö näissä ketju paremmin? Onko tiedossa ongelmia?
- Suuttimet?
- 7g vaihteisto? onko samat ongelmat tässäkin?
- Öljyvuoto ilmeisesti lauhduttimen tiivisteistä on tyyppivika. kohtalaisen työläs vaihtaa? Montako työtuntia keskimäärin?
Jos tulee mieleen muita tyyppivikoja tai mitä tulisi katsoa koeajolla niin mielellään otetaan vastaan neuvoja.
Nyt on mersukuume kasvanut sen verran, että on aika laittaa skoda octavia rs vaihtoon ja w204 C 220cdi:tä olen katsellut. Myöskään 320cdi ei ole poissuljettu vaihtoehto. Kovasti olen nyt lueskellut tyyppivikoja täältä ja mese.fi foorumilta
Tarkoitus käydä nyt koeajamassa useampaa kappaletta. Ja josko sitä sitten sopiva löytyisi.
OM651
- Ketjun kiristimet tyyppivika ja ketju venyy ? Kuuluu ilmeisesti kylmäkäynnistyksen yhteydessä 1-3 sekuntia rallatuksena kunnes häviää. Paljonko kustantaa ketjun ja kiristimen vaihto töinee ja osineen? Tarvitseeko koko motti irrottaa huoltoa varten. Millä kilometreilla ketju ja kiristin yleensä antautuu? onko tietyn vuosimallin jälkeen tullut parempia osia?
- jarrujen alipainepumppu vikoja tuntuu myös olevan. tätä ilmeisesti jotkut olettaa ketjusta johtuvaksi. Millä tavalla alipainepumppu oireilee?
- Suuttimet. Eli jossain vuosimallissa oli delphin piezo suuttimet, jotka meni kampanajana vaihtoon maahantuojan piikkiin. Mistään en löytänyt varmaa tietoa missä vuosimalleissa näitä piezoja on käytetty. Ilmeiesti helppo tarkastaa nostamalla moottorin suojamuovi pois ja katsomalla ohjausboxista lukeeko delphi solenoid? jos nyt olen katsomassa 2010-2012 220cdi:tä niin näihin todennäköisesti jo suutin homma tehty?
- Onko solenoidisuuttimet myös vikaherkkiä? Joissain ketjuissa viallinen suutin tehnyt mäntään reiän. Onko nämä yksittäistapauksia vai pitääkö olla huolissaan.
- Miten vialliset suuttimet oireilee?
- 7gtronic automaatti. Ilmeisesti tarkka öljynvaihdosta ja määrästä. Eli huoltokirjasta tarkkaan tsekata, että öljyt vaihdettu 60tkm välein? Oliko näin, että 1-2 töksähtää tai 2-3 vaihdot ne ongelmalliset? sama homma alaspäin? Osaisi koeajolla tätä sitten tarkkailla.
no sitten se v6 kone om642, tätä olen katsellut vuosimallia 2007-2009
- Kestääkö näissä ketju paremmin? Onko tiedossa ongelmia?
- Suuttimet?
- 7g vaihteisto? onko samat ongelmat tässäkin?
- Öljyvuoto ilmeisesti lauhduttimen tiivisteistä on tyyppivika. kohtalaisen työläs vaihtaa? Montako työtuntia keskimäärin?
Jos tulee mieleen muita tyyppivikoja tai mitä tulisi katsoa koeajolla niin mielellään otetaan vastaan neuvoja.
Re: W204 harkinnassa
OM651 , C220CDI, farkku :
Alipainepumpun ääni muistuttaa sitä ketjun ääntä mutta se palautuu kun paikoillaan polkaisee jarrun pohjaan kerran tai kaksi.
Alipainepumpun ääntely ei ole vaarallista, kuuluu ainoastaan ulkopuolelle. Mulla äännellyt jo vuosia eikä se siitä ole pahentunut.
Luotettava mersu tuntuu olevan, nyt 4 vuotta takana (ja noin 160tkm omaa ajoa, mittarissa n 280tkm) : korjauksina imusarjan läpät ( tutulla korjaamolla uudet töineen muutama sata euroa, turbon paineanturi, korjauksineen hiukan päälle 100€). Huoltoja tietenkin ja laatikkoöljyn vaihtoja
silloin tällöin. Jokunen ajovalopolttimo. Sumuvalon umpio kun siihen tuli kivi, pari tuulilasia (kivivaurio, onneksi on lasivakuutus).
Omani on myynnissä, pitäisi uudempi saada alle.
ismo
Alipainepumpun ääni muistuttaa sitä ketjun ääntä mutta se palautuu kun paikoillaan polkaisee jarrun pohjaan kerran tai kaksi.
Alipainepumpun ääntely ei ole vaarallista, kuuluu ainoastaan ulkopuolelle. Mulla äännellyt jo vuosia eikä se siitä ole pahentunut.
Luotettava mersu tuntuu olevan, nyt 4 vuotta takana (ja noin 160tkm omaa ajoa, mittarissa n 280tkm) : korjauksina imusarjan läpät ( tutulla korjaamolla uudet töineen muutama sata euroa, turbon paineanturi, korjauksineen hiukan päälle 100€). Huoltoja tietenkin ja laatikkoöljyn vaihtoja
silloin tällöin. Jokunen ajovalopolttimo. Sumuvalon umpio kun siihen tuli kivi, pari tuulilasia (kivivaurio, onneksi on lasivakuutus).
Omani on myynnissä, pitäisi uudempi saada alle.
ismo
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W204 harkinnassa
Moro,
Kiitos vastauksista ismo. sullahan on hyvin kilometreja tullut. Ketjua ei siis ole tarvinnut vaihtaa tai kiristintä?
Kävin tänään ajamassa 3 eri om651 koneista mersua.
Eka oli C 2012 180 CDI manuaalilla ~200tkm ajettu.
Ajettavuus ja alusta huippuluokkaa. Aivan erimaailmasta kuin skoda. Kuitenkin Skoda RS 2.0 tdi jälkeen tuntui vähän tehottomalta. Ketju ei ainakaan lämpimänä juuri äännellyt. Manuaali toimi ihan ok.
Ihmetystä herätti kun otin moottorin muovisuojan pois niin suuttimien vieressä olevat reijät täynnä mustaa tavaraa? Todennäköisesti dieseliä? Vai öljyä? Eli suuttimien pohjatiivisteet jo vuotaneet jonkin aikaa? Tyhjäkäynnillä ei naputtanut. Kuitenkin kuskin puolelta moottorin kyljeltä kuului voimakas suhina. Tämä kuului kaikista muistakin 200cdi ja 250cdi eli normaalia?
Sitten oli C 200CDI 2010 vm 290tkm ajettu.
Plussaa oli amg paketti. Ajettavuus edelleen loistava. Hiveen tehokkaampi kuin 180cdi, mutta jää skodalla vielä kuitenkin. Tässäkää ei ketju ainakaan lämpimänä toiminut. Tyhjäkäynnillä sama suhina kuin edellisessä, vissiin normaalia?
Tässä oli sama homma suuttimien kanssa. Kostealta näytti, muttei lainkaan niin paljon kuin edellisessä. Sitten oli E 250CDI 2010 vm ajettu 205tkm Tässä oli 5g autoamaatti
Tehoa löytyi nyt hyvästi. oli ohjelmoitukin 250hv. Laatikko mielestäni vaihtoi hyvin. Tasakaasulla 70km/h pientä kierroslukumittarin heittelyä. Onko tämä nyt sitten sama ongelma kuin bemarin ZF laatikoissa kun venttiilikoneisto alkaa olemaan kaput.
Tästäkin kuului tyhjjäkäynnillä suhinaa kuskin puolelta moottorin sivusta.
Tässä oli myös 1 suutin kohtuu kostea, muut ehkä kuivia.
Tuntuu, että jokaisessa suuttimet vuotaa vai onko tuo nyt sit jotain muuta?
x_ismo miten sulla 220 cdi:ssä onko suuttimen juuret kosteat?
Pitkä vuodatus, mutta jos joku jaksaa vastailal niin olen kiitollinen.
Kiitos vastauksista ismo. sullahan on hyvin kilometreja tullut. Ketjua ei siis ole tarvinnut vaihtaa tai kiristintä?
Kävin tänään ajamassa 3 eri om651 koneista mersua.
Eka oli C 2012 180 CDI manuaalilla ~200tkm ajettu.
Ajettavuus ja alusta huippuluokkaa. Aivan erimaailmasta kuin skoda. Kuitenkin Skoda RS 2.0 tdi jälkeen tuntui vähän tehottomalta. Ketju ei ainakaan lämpimänä juuri äännellyt. Manuaali toimi ihan ok.
Ihmetystä herätti kun otin moottorin muovisuojan pois niin suuttimien vieressä olevat reijät täynnä mustaa tavaraa? Todennäköisesti dieseliä? Vai öljyä? Eli suuttimien pohjatiivisteet jo vuotaneet jonkin aikaa? Tyhjäkäynnillä ei naputtanut. Kuitenkin kuskin puolelta moottorin kyljeltä kuului voimakas suhina. Tämä kuului kaikista muistakin 200cdi ja 250cdi eli normaalia?
Sitten oli C 200CDI 2010 vm 290tkm ajettu.
Plussaa oli amg paketti. Ajettavuus edelleen loistava. Hiveen tehokkaampi kuin 180cdi, mutta jää skodalla vielä kuitenkin. Tässäkää ei ketju ainakaan lämpimänä toiminut. Tyhjäkäynnillä sama suhina kuin edellisessä, vissiin normaalia?
Tässä oli sama homma suuttimien kanssa. Kostealta näytti, muttei lainkaan niin paljon kuin edellisessä. Sitten oli E 250CDI 2010 vm ajettu 205tkm Tässä oli 5g autoamaatti
Tehoa löytyi nyt hyvästi. oli ohjelmoitukin 250hv. Laatikko mielestäni vaihtoi hyvin. Tasakaasulla 70km/h pientä kierroslukumittarin heittelyä. Onko tämä nyt sitten sama ongelma kuin bemarin ZF laatikoissa kun venttiilikoneisto alkaa olemaan kaput.
Tästäkin kuului tyhjjäkäynnillä suhinaa kuskin puolelta moottorin sivusta.
Tässä oli myös 1 suutin kohtuu kostea, muut ehkä kuivia.
Tuntuu, että jokaisessa suuttimet vuotaa vai onko tuo nyt sit jotain muuta?
x_ismo miten sulla 220 cdi:ssä onko suuttimen juuret kosteat?
Pitkä vuodatus, mutta jos joku jaksaa vastailal niin olen kiitollinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W204 harkinnassa
Saako joku noita kuvia aukaistua isommaksikin? Itse en ainakaan saa. Joka tapauksessa vähän huolimattomassa öljynvaihdossakin tuonne suuttimien koloihin jää helposti ohi kaadettua öljyä. En oikein jaksa uskoa, että kaikissa olisi suuttimet vuotanut tai sitten oli vain erittäin huono säkä. Vuotavat suuttimet myös haistaa kitkeränä hajuna koneen päällä. Suuttimien pohjatiivisteiden vuotoa nyt muutenkaan ei kannata pelata. Osat noiden korjaukseen kun maksaa aina yhteen suuttimeen sen 2€ ja vähän töitä päälle. Mielestäni tärkeämpiä ovat vaihteiston toiminta ja sen huollot, öljynvaihtovälit, ei jäähdytysnestevuotoja, ilmastoinnin kompura hiljainen jne. Ketjusta ei oikein pysty juuta eikä jaata sanomaan lämpöisellä koneella. Tietysti hyvä jos ei lämpöisenä ääntänyt niin ei ainakaan aivan loppu ole. Jos lämpöisenä ääntäisi niin tietäisi että ketjun vaihto todella nopeasti tai saattaa matka katketa ikävällä tavalla.
Itse olen tuolla kesällä ostetulla om651 koneisella 2012 vuoden 180 cdi:llä ajellut nyt noin 10tkm ja onhan tuo edelliseen w202:seen verrattuna loistava peli. 240tkm yhteensä mittarissa ja parin viikon päästä huollon yhteydessä varasin ketjun mittauksen varmuuden vuoksi. Jos sen joutuu kerran 250tkm aikana vaihtamaan niin ei haittaa ollenkaan. ~1000€ ketjun vaihto mielenrauhan ja kestävyyden vuoksi ei minusta nyt ihan kaamea ole kun sen jakaa tuleville kilometreille. Omasta autosta on tuikuteltu 210 hepoa ja 510nm vääntöä eli tuolla mopomallillakin kyllä pääsee kun sitä vähän kutittelee. Vaihteistona tuo 7G laatikko on kyllä sellainen, että ottaisin ehdottomasti sen jos vain mahdollista. Manuaaleja en ainakaan dieselinä edes katselisi, ehkä joku sitten tykkää vielä sitä keppiä hämmentää.
Itse olen tuolla kesällä ostetulla om651 koneisella 2012 vuoden 180 cdi:llä ajellut nyt noin 10tkm ja onhan tuo edelliseen w202:seen verrattuna loistava peli. 240tkm yhteensä mittarissa ja parin viikon päästä huollon yhteydessä varasin ketjun mittauksen varmuuden vuoksi. Jos sen joutuu kerran 250tkm aikana vaihtamaan niin ei haittaa ollenkaan. ~1000€ ketjun vaihto mielenrauhan ja kestävyyden vuoksi ei minusta nyt ihan kaamea ole kun sen jakaa tuleville kilometreille. Omasta autosta on tuikuteltu 210 hepoa ja 510nm vääntöä eli tuolla mopomallillakin kyllä pääsee kun sitä vähän kutittelee. Vaihteistona tuo 7G laatikko on kyllä sellainen, että ottaisin ehdottomasti sen jos vain mahdollista. Manuaaleja en ainakaan dieselinä edes katselisi, ehkä joku sitten tykkää vielä sitä keppiä hämmentää.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 harkinnassa
Kiitos vastauksesta juu-zo
Joku ongelma tuli noihin kuviin, ei saa isommaksi tai zoomattu. iphonella kuvasin. Juu tsekkailin vaan, että onhan siellä delphin solenoidit paikallaan ja pisti silmään tuo määrä öljyä/dieseliä. Naftan hajua ei kyllä ollut, joten todennäköisesti siis ölppää oli.
Mersuista ei kokemusta aiemmin niin saatan kysellä vähän tyhmiäkin .
Kaikista noista kolmesta kuului kuskin puolelta moottorin sivulta suhina tyhjäkäynnillä. Tämä on vissiin ominaisuus? Eihän tuo ketjun ja kiristimen vaihto näissä onneksi mikään katastrofi oli kuin esim. tietyissä VAG merkeissä.
Jos 5g laatikko hieman nypyttää kierroslukumittaria tasakaasulla esim 70km/h ajettaessa niin onko venttiilikoneisto/mekatroniikka menossa? Vai johtuuko tämä nyt siitä KYB venttiilistä?
Joku ongelma tuli noihin kuviin, ei saa isommaksi tai zoomattu. iphonella kuvasin. Juu tsekkailin vaan, että onhan siellä delphin solenoidit paikallaan ja pisti silmään tuo määrä öljyä/dieseliä. Naftan hajua ei kyllä ollut, joten todennäköisesti siis ölppää oli.
Mersuista ei kokemusta aiemmin niin saatan kysellä vähän tyhmiäkin .
Kaikista noista kolmesta kuului kuskin puolelta moottorin sivulta suhina tyhjäkäynnillä. Tämä on vissiin ominaisuus? Eihän tuo ketjun ja kiristimen vaihto näissä onneksi mikään katastrofi oli kuin esim. tietyissä VAG merkeissä.
Jos 5g laatikko hieman nypyttää kierroslukumittaria tasakaasulla esim 70km/h ajettaessa niin onko venttiilikoneisto/mekatroniikka menossa? Vai johtuuko tämä nyt siitä KYB venttiilistä?
Re: W204 harkinnassa
Kyb venttiili luultavimmin, se tekee juuri tuota pientä nypyttelyä tasakaasulla ja eniten kylmänä. Alkaa jossain kohtaa sitten tuntuvasti nyppimään kylmänä.
Re: W204 harkinnassa
Moi, ei rawpowerin kuvissa taida olla suuttimien tiivistevika, vaan venttiilikopan tiivisteestä peräisin oleva öljyn tihkuminen. Ei haise/käryä, jos imeyttää paperiin vaikuttaa "löpöllä" lantratulta öljyltä. Uusi tiiviste ei ole kallis, mutta minusta aika työläs työnä.
Re: W204 harkinnassa
Jees, kiitos kaikille vastauksistaa ja ohjeista.
Ens viikolla sit autoja enemmänkin katsomaan ja muutama hyvä ehdokas jo löytyikin.
Tuosta kyb venttiilistä meneekö se nimenomaan rikki jos ei öljyjä vaihdeta vai onko vaan kuluva osa ja antautuu ennemmin tai myöhemmin.
KYb venttiiln vaihtotyö ja paljonko itse venttiili maksaa? Onko iso urakka?
Missäs vaiheessa tuo venakopan tiiviste kannattaa uusia. Sitten kun on jo reilusti öljyä suuttimien päällä? Nuissa kolmessa 180cdi:ssä oli pahimmillaan 1-2cm verran sitä ölppää siinä. Muissa sitten vaan vähän kosteat. Kaikissa oli öljykorkin juuri märkä eli voinut tosiaan vuotaa siitäkin.
Ens viikolla sit autoja enemmänkin katsomaan ja muutama hyvä ehdokas jo löytyikin.
Tuosta kyb venttiilistä meneekö se nimenomaan rikki jos ei öljyjä vaihdeta vai onko vaan kuluva osa ja antautuu ennemmin tai myöhemmin.
KYb venttiiln vaihtotyö ja paljonko itse venttiili maksaa? Onko iso urakka?
Missäs vaiheessa tuo venakopan tiiviste kannattaa uusia. Sitten kun on jo reilusti öljyä suuttimien päällä? Nuissa kolmessa 180cdi:ssä oli pahimmillaan 1-2cm verran sitä ölppää siinä. Muissa sitten vaan vähän kosteat. Kaikissa oli öljykorkin juuri märkä eli voinut tosiaan vuotaa siitäkin.
Re: W204 harkinnassa
Ei mitään vuotoja eikä ketjua ole vielä tarvinnut vaihtaa. Se alipainepumppu voisi olla kiva vaihtaa niin ei ääntelisi.
En luopuisi tästä mutta hybridi on kovasti mielessä ns viimeisenä autona, sillä olisi tarkoitus ajaa sitten eläkeikään asti.
Kesällä autoon ilmaantui outo sivuääni joka kuului spivalla sivutuulella, syynä oli polttoaineletkujen suojapelti ( joka on onnettoman ohutta alumiinipeltiä), se oli hiukn vääntynyt ja resonoi satunnaisesti. Helppo korjata kunhan vain löysi sen. Ei oikea vika vaan luultavasti jossain ruohotupsu tms koskenut siihen (oli pehmeästi taittunut, ei terävää vekkiä).
En luopuisi tästä mutta hybridi on kovasti mielessä ns viimeisenä autona, sillä olisi tarkoitus ajaa sitten eläkeikään asti.
Kesällä autoon ilmaantui outo sivuääni joka kuului spivalla sivutuulella, syynä oli polttoaineletkujen suojapelti ( joka on onnettoman ohutta alumiinipeltiä), se oli hiukn vääntynyt ja resonoi satunnaisesti. Helppo korjata kunhan vain löysi sen. Ei oikea vika vaan luultavasti jossain ruohotupsu tms koskenut siihen (oli pehmeästi taittunut, ei terävää vekkiä).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W204 harkinnassa
Noniin pitihän se sitten siirtyä mersun omistajaksi. Laitetaas tää viesti vielä tännekin.
W204 220 cdi 2010 amg paketilla ja 5g automaatilla.
Ruotsista tuotu. 156 tkm ajettu. Mersulta löytyi täydellinen huoltokirja 2018 saakka. Viimeisin a9 huolto tehty jossain pikkupajalla ja siitä ei ollut sähköistä kirjausta järjestelmässä.
5g laatikon öljyt vaihdettu B4 huollon yhteydessä 64tkm ajettuna. Sen jälkeen ei mainintaa öljynvaihdoista laatikkoon. Laatikko kuitenkin vaihtaa nätisti ja ei oireillut kyb venakaan. Eli uskalsin laatikon osalta ostaa Very Happy. riittääkö, että vaihtaa seuraavan huollon yhteydessä laatikon ölpät huuhtelemalla ja suodattimen. Nyt siis 92000 ajettu ölpän vaihdon jälkeen ja noudatettu näköjään sitä mersun virallista ohjetta että kerran koko auton eliniän aikana..
Kylmäkäynnistyks on nätti. Ketju ei rääkäise. Laitan siitä tänne näytille pätkän.
https://youtu.be/TFDKy0L_qvU" onclick="window.open(this.href);return false;
Lämpimänä hoksasin tänään, että jonkinlainen sivuääni tulee lisäksi tuohon moottoriin. Ei mielestäni tule moottorinkäyntiäänen mukana vaan tommoinen epätasainen naputus. Ei tärise ei savua, voiko tuo "naputus" johtua hihnapyöristä vai onko jotain muuta katastrofaalista tulossa? Laitan pari pätkää tähän lämpimästä koneesta.
https://youtu.be/TcaQ0vlk0Qg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kuuluu hyvin kun nostan kameran kauemmas moottorista.
https://youtu.be/IBLPRhrgIGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kuuluu ehkä parhaiten kun kävelen tonne kuskin ja lopussa vänkärin puolelle.
jos olisi vag niin arvelisin kaksoismassavauhtipyöräksi mutta tässä tuskin semmoista on.
Suuttimien juuret oli kuivat. Öljykorkki hieman kostea, mutta ei lähellekään koeajoautojen tapaista vuotoa.
Olihan tuo ihan mahtava auto ajaa vajaa 500km eilen kotiin. Kulutus oli 5.2 ja ohituksia tuli tehtyä.
Onko alkavaa termostaattivikaa kun matkalla huomasin kovan kiihdytyksen jälkeen, että lämpötila putoaa yhden pykälän ja nousee takasin taas kun ajelee tasaisesti.
Tässäpä ensitunnelmia. Jos joku jaksaa noihin videoihin kommentoida niin olisin kiitollinen.
Miten näissä 220 cdi huomaa dpf polton? Skodassa hyvin huomasin kun tyhjäkäyntikierrokset nousi ja kärysi ulkona. Lisäksi kesällä flekti huuti täysiä kun ajoi pysähdyksiin.
W204 220 cdi 2010 amg paketilla ja 5g automaatilla.
Ruotsista tuotu. 156 tkm ajettu. Mersulta löytyi täydellinen huoltokirja 2018 saakka. Viimeisin a9 huolto tehty jossain pikkupajalla ja siitä ei ollut sähköistä kirjausta järjestelmässä.
5g laatikon öljyt vaihdettu B4 huollon yhteydessä 64tkm ajettuna. Sen jälkeen ei mainintaa öljynvaihdoista laatikkoon. Laatikko kuitenkin vaihtaa nätisti ja ei oireillut kyb venakaan. Eli uskalsin laatikon osalta ostaa Very Happy. riittääkö, että vaihtaa seuraavan huollon yhteydessä laatikon ölpät huuhtelemalla ja suodattimen. Nyt siis 92000 ajettu ölpän vaihdon jälkeen ja noudatettu näköjään sitä mersun virallista ohjetta että kerran koko auton eliniän aikana..
Kylmäkäynnistyks on nätti. Ketju ei rääkäise. Laitan siitä tänne näytille pätkän.
https://youtu.be/TFDKy0L_qvU" onclick="window.open(this.href);return false;
Lämpimänä hoksasin tänään, että jonkinlainen sivuääni tulee lisäksi tuohon moottoriin. Ei mielestäni tule moottorinkäyntiäänen mukana vaan tommoinen epätasainen naputus. Ei tärise ei savua, voiko tuo "naputus" johtua hihnapyöristä vai onko jotain muuta katastrofaalista tulossa? Laitan pari pätkää tähän lämpimästä koneesta.
https://youtu.be/TcaQ0vlk0Qg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kuuluu hyvin kun nostan kameran kauemmas moottorista.
https://youtu.be/IBLPRhrgIGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kuuluu ehkä parhaiten kun kävelen tonne kuskin ja lopussa vänkärin puolelle.
jos olisi vag niin arvelisin kaksoismassavauhtipyöräksi mutta tässä tuskin semmoista on.
Suuttimien juuret oli kuivat. Öljykorkki hieman kostea, mutta ei lähellekään koeajoautojen tapaista vuotoa.
Olihan tuo ihan mahtava auto ajaa vajaa 500km eilen kotiin. Kulutus oli 5.2 ja ohituksia tuli tehtyä.
Onko alkavaa termostaattivikaa kun matkalla huomasin kovan kiihdytyksen jälkeen, että lämpötila putoaa yhden pykälän ja nousee takasin taas kun ajelee tasaisesti.
Tässäpä ensitunnelmia. Jos joku jaksaa noihin videoihin kommentoida niin olisin kiitollinen.
Miten näissä 220 cdi huomaa dpf polton? Skodassa hyvin huomasin kun tyhjäkäyntikierrokset nousi ja kärysi ulkona. Lisäksi kesällä flekti huuti täysiä kun ajoi pysähdyksiin.