Auto päässyt taas talvilevolle, tulihan sillä jopa kuukausi ajettua

Lepopaikkana tuttu ja turvallinen Klubitalli, siellä on mukava muiden Mercedeksien kanssa viettää talvea. Ensi keväänä ei tarvitsekkaan tehdä muuta kuin liikennekäyttöönotto ja taas saa ajella, sitä odotellessa
Eipä tuo kuukausikaan ihan vain ajamista ollut, tietenkään
Ilmastoinnin lauhduttimen putki hajosi ja puhalsi kaikki kylmäaineet pihalle. Putken kannakkeena toiminut klemmari oli hangannut putken rikki.
Hieman työläshän tuo kennon irroitus on. Purkaa joutuu jonkin verran että sen saa sieltä välijäähyn ja syylarin välistä pois, niin kuin tuosta ylemmästä kuvasta huomaa. Hieman helpotti tuo itsetehty välijäähdyttimen teline, orkkis välijäähy oli todella inhottava irroitettava. Samalla tietty vaihtui kuivain, tässä vanhat osat onkin jo lattialla.
Uusi Behrin kenno ja kuivan.
Tiivisteitä hain veholta ja KL-varaosista, kummastakaan ei saanut sopivaa tiivistettä tuohon alapäässä olevaan isompaan liitokseen. Mersun varaosakatalogi kun myy sinne tälläistä pikkuista o-rengasta mikä käy kyllä kaikkialle muualle, muttei juuri tuohon. Onneksi löytyi omista varastoista sopiva.
Uusi kenno paikoillaan.
Ja keula puskuria vaille kasattuna, eipä siitä paljoa näkyville jää.
Kuivainhan on tuolla kuljettajan puoleisen umpion takana, suht helpossa paikassa.
Kylmäaineet sisään ja taas puhaltaa kylmää, tosin eipä sitä juuri enää syyskuun lopulla ilmastointia juuri tarvinnut

Pakko oli ottaa kuva vielä kun sattui molemmat C:t olemaan sopivasti parkissa
Moottorin softapuoltakin hierottiin paremmaksi, tyhjäkäynnin ääni pehmeni huomattavasti ja tyhjäkäynnillä savutus lakkasi. Myös ajonaikainen savutus rauhottui, turbo herää hieman paremmin ja vetää hieman pidemmälle. Vakioahdin on vain niin pieni että asettaa omat rajoitteensa. Savuja en kerennyt käydä ottamassa uudelleen.
Uusi peruutuskamerakin saapui juuri auton säilöön viemisen jälkeen, onpa ensi keväälle heti taas tekemistä kun kameran vaihtaa

Ehkä jotain muutakin pientä kivaa tässä talven aikana taas keksii.
