Autoon hankittiin Saksasta Meyle-merkkiset "vakiomalliset" fahrwerksfederit eteen ja Motonetistä sattui löytymään vahvistamattomat vakiojouset taakse.
Ja kuinka kävi? Nousihan se auto, ja liiankin kanssa. Auto on sinänsä "vaaterissa ja oikeassa suhteessa etu/taka-akseli, mutta väliä on eturenkaan ja lokasuojan reunan välissä 14 cm ja takana n.10 cm!!! Auto näyttää nyt ihan pöljältä

Kyllä tiedossa oli, eri jousivahvuudet, korokkeet jne. mutta näin rajulle nousulle ei löydy selitystä. Ei näin korkeaa 126:a ole kyllä koskaan vielä vastaan tullut. Kumit oli muistaakseni n. 15-18 mm, mutta eri kumilevyt eivät kai vaikuta korkeuteen kuin muutaman sentin matalimman ja korkeimman välillä. Uusia jousia verrattiin myös vanhoihin käytettyihin W126 vakiojousiin; saman mittaiset olivat kaikin puolin.
Mikä meni vikaan, ja mikä neuvoksi? Uusista jousista laikalla muutama sentti pois? Ei oikein tunnu, että niin tämän homman pitäisi mennä.
Alle jotkut 215/75/15 renkaat?
