Minulla on 2009-mallin w212 OM642:lla josta on EGR ohjelmoitu pois käytöstä. Nyt kuitenkin alkoi se venttiili sillätavalla kiukuttelemaan että heittelee vikakoodia koska ei pysy kuuleman mukaan kiinni kunnolla (vaikka se kuitenkin kiinni on), eli tässä olisi tarkoitus nyt tulpata se ja nakata vesakkoon koko venttiili. Onko tietoa miten tuon venttiilin vois poistaa kokonaan ilman vikakoodeja?
Jenkeissä ovat jotain ohituksia tehneet 3:n nastan liittimellä oleviin CDI-koneisiin mutta mites kun tämä on 5-nastainen?
OM642 W212 EGR-venttiilin ohitus
Re: OM642 W212 EGR-venttiilin ohitus
Olisko nyt kuitenkin johtovika EGR:llä?
Joskus on vanhanmallin EGR:t taineet vuotaakin, voihan siinne varmaan lätkän laittaa väliin.
Joskus on vanhanmallin EGR:t taineet vuotaakin, voihan siinne varmaan lätkän laittaa väliin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 W212 EGR-venttiilin ohitus
.
Mihe on oikeassa.
Jos vika on oikosulku plussaan, ei sitä saa poistaa, palaa ecu ja autokin vielä.
Venttiilin herjoineen saa kyllä ohjelmasta poikkeen.
Tulppausta ei saa tehdä moottorin takapäähän, ecun täytyy saada pakopainetieto.
Mihe on oikeassa.
Jos vika on oikosulku plussaan, ei sitä saa poistaa, palaa ecu ja autokin vielä.
Venttiilin herjoineen saa kyllä ohjelmasta poikkeen.
Tulppausta ei saa tehdä moottorin takapäähän, ecun täytyy saada pakopainetieto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: OM642 W212 EGR-venttiilin ohitus
Menee arvailuksi mutta onko vikakoodi siitä egrrästä vai jostain muualta?
Omassa w211 oli dpf paine-ero anturi sökö, ja se taas halvaannutti egrrän joka taas oli se vikakoodi minkä sai ns.halpis testerillä luettua. Varsinainen vika selvisi vasta ajossa live dataa seuraamalla, testeri kiinni. Joka oli Delphi. Ei siis starin veroinen mutta ei ny muutakaan ollu.
Omassa w211 oli dpf paine-ero anturi sökö, ja se taas halvaannutti egrrän joka taas oli se vikakoodi minkä sai ns.halpis testerillä luettua. Varsinainen vika selvisi vasta ajossa live dataa seuraamalla, testeri kiinni. Joka oli Delphi. Ei siis starin veroinen mutta ei ny muutakaan ollu.