Eilen toi posti kirjeen, jonka oli lähettänyt VEHO OY AB. Kirje sisälsi vuosimallin -18 MB C 180 -autoani koskevan takaisinkutsun. Jossa ilmoittivat omassa valvonnassaan huomanneensa mahdollisen tuotantopoikkeaman, jossa on ohjaustehostimen lukkomutterit saatettu asentaa väärin. (hienoja termejä käyttävät...)
Pyytävät nyt käyttämään autoani merkkihuollossa, missä siihen vaihdetaan uusi sähköinen ohjaustehostin. Työn kestoarvio on neljä tuntia ja sijaisauton lupasivat siksi ajaksi ihan kysymättä, kun huoltoaikaa puhelimitse varasin. Tämä kuuluu kuulemma johonkin autoni palveluun.
Olen omistanut oman auton jo 52 vuotta ja tämä on toinen takaisinkutsu tänä aikana. Ensimmäinen tuli vuonna 2010, kun Fiat Ducato alustaiseen matkailuautooni vaihdettiin koko mittaripaneeli liikaa näyttävän nopeusmittarin vuoksi. Mersunomistajana olen ollut vasta puoli vuotta, joten en omaa minkäänlaista käsitystä tällaisten takaisinkutsujen yleisyydestä tämän automerkin kohdalla. Siispä kysynkin mitenkä ykeisiä nämä tällaiset ovat?
Takaisinkutsu
Takaisinkutsu
MB C 180 T A Edition Avantgarde 2018