Kait siellä messukuppilassa on tuota kyseistä sekotusta tarjolla tänä vuonnaSeniorikansalainen kirjoitti: Mersun sponsorijuoma oli Mampe Lufthansa coctail, jota tarjoiltiin Lufthansan lennoilla.
Projekti on hyvässä vauhdissa ja tavoitteena on esitellä auto Lahden Classic Motor Showssa toukokuun alussa.
Mampe palaa radalle
Re: Mampe palaa radalle
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Jos se meistä olisi kiinni, niin varmasti!
En ole ihan varma minkä makuista lientä tuo on. Se, että homma loppui aika nopeasti, kertoo varmaan siitä ettei se ihan ykkösjuomaa ollut?
Sitä perus Mampe-katkeroa olen joskus maistanut ja muistikuvan (noin 30 vuotta sitten) mukaan ainakin "jekun" se peittosi 6 - 0.
En ole ihan varma minkä makuista lientä tuo on. Se, että homma loppui aika nopeasti, kertoo varmaan siitä ettei se ihan ykkösjuomaa ollut?
Sitä perus Mampe-katkeroa olen joskus maistanut ja muistikuvan (noin 30 vuotta sitten) mukaan ainakin "jekun" se peittosi 6 - 0.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Oliko kysymys kyljen aukosta liian vaikea, vai eikö arvuuttelu kiinnosta?
Se oikean kyljen reikä on apuvirtaa varten. Iso moottori oli (on?) kuumana vaikea käynnistettävä ja siksi tehtiin valmis pistoke apuvirtaa varten. Varikkokäynnillä laitettiin apuvirtajohto kiinni ja startattiin sillä. Pistoke oli joku armeijan malli, kun siihen aikaan ei ollut nykymallisia pieniä ja siroja saatavilla. Nämä asiat saatiin selville kysymällä mekaanikolta, joka oli aikanaan autoa rakentamassa.
Nyt on tietysti hakusessa sellainen -70 -luvun kierrettävä armeijamallin pistoke. Olisiko kellään?
Se oikean kyljen reikä on apuvirtaa varten. Iso moottori oli (on?) kuumana vaikea käynnistettävä ja siksi tehtiin valmis pistoke apuvirtaa varten. Varikkokäynnillä laitettiin apuvirtajohto kiinni ja startattiin sillä. Pistoke oli joku armeijan malli, kun siihen aikaan ei ollut nykymallisia pieniä ja siroja saatavilla. Nämä asiat saatiin selville kysymällä mekaanikolta, joka oli aikanaan autoa rakentamassa.
Nyt on tietysti hakusessa sellainen -70 -luvun kierrettävä armeijamallin pistoke. Olisiko kellään?
Re: Mampe palaa radalle
https://www.ebay.com/itm/1-x-Vintage-US ... 2891805319" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä kun pökkää hakusanan Military Connector Googleen niin löytyyhän niitä. Aliexpressistä uutta ja eBaysta vähän autenttisempaa.
Siitä kun pökkää hakusanan Military Connector Googleen niin löytyyhän niitä. Aliexpressistä uutta ja eBaysta vähän autenttisempaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Mampe palaa radalle
Hauska proggis ja hyvä paahto.
Voimaa suoritukseen!
Voimaa suoritukseen!
Re: Mampe palaa radalle
Noi pistokkeet näyttää melko pieneltä starttivirtaa varten.Max virta 50A.
Luulen että käytössä on ollut ns.NATO pistoke mitä käytetään tänäpäivänäkin intin peleissä sekä muissakin missä lisävirran annossa on vaara mennä johdot väärinpäin.
Tämä kun ei mene kuin yksinpäin.Kaapelikoko on luokkaa 35mm2 ja kestää varmaan yli 500A.Ei petä startatessa.
Tässä linkissä kuva...https://www.teohydrauli.fi/PublishedSer ... code=15586" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä löytyy ainakin Hämeen Autosähköstä
Hieno projekti
Luulen että käytössä on ollut ns.NATO pistoke mitä käytetään tänäpäivänäkin intin peleissä sekä muissakin missä lisävirran annossa on vaara mennä johdot väärinpäin.
Tämä kun ei mene kuin yksinpäin.Kaapelikoko on luokkaa 35mm2 ja kestää varmaan yli 500A.Ei petä startatessa.
Tässä linkissä kuva...https://www.teohydrauli.fi/PublishedSer ... code=15586" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä löytyy ainakin Hämeen Autosähköstä
Hieno projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Kiitos tiedosta, suuntana siis Hämeen Autosähkö.
Moottori alkaa olla kasassa. Parin viikon sisään toivottavasti saadaan tehtyä koekäynnistys.
Moottori alkaa olla kasassa. Parin viikon sisään toivottavasti saadaan tehtyä koekäynnistys.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Mampe palaa radalle
" onclick="window.open(this.href);return false;
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Mampe palaa radalle
Kattila näyttää miehekkäältä isojen plenumien kanssa, mitenkäs sisäpuoli, kunnon torvet rullatuilla reunoilla?
Mikä on hevosvoima tavoite ja kierrosluku?
Mikä on hevosvoima tavoite ja kierrosluku?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Taas on tehty töitä. Mittatilauksena tehty tasauspyörästön lukko on valmiina asennettavaksi.
Oikean puoleisessa lokarissa on nyt kolo/aukko lisävirran antamisen mahdollistavalle liittimelle.
Oikean puoleisessa lokarissa on nyt kolo/aukko lisävirran antamisen mahdollistavalle liittimelle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Koneistamosta on tullut lisää hienoja osia asennettavaksi. Moottorin kumityynyt ja vaihteiston takakannatin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mampe palaa radalle
Komee kampe kasaantumassa, iso peukku!
Hyvä että löysitte oikean NATO-pistokkeen, käyttö juurikin tuohon. Tämä ebay:stä löytyvä on sellainen pienelle johdolle oleva liitin/pistoke elektroniikkalaitteissa kuten armeijan käyttämissä radioissa ja tiedonsiirtovälineissä.
Hyvä että löysitte oikean NATO-pistokkeen, käyttö juurikin tuohon. Tämä ebay:stä löytyvä on sellainen pienelle johdolle oleva liitin/pistoke elektroniikkalaitteissa kuten armeijan käyttämissä radioissa ja tiedonsiirtovälineissä.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Käytiin V-kosken pajalla katsomassa tilannetta. Taas on menty paljon eteenpäin. Aikataulussa ollaan edelleen.
Korissa on kaaret ja se on maalattu. Paljon uusia osia on valmiina asennettavaksi. Tässä esimerkkinä kuivasumpun öljysäiliö:
Korissa on kaaret ja se on maalattu. Paljon uusia osia on valmiina asennettavaksi. Tässä esimerkkinä kuivasumpun öljysäiliö:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Työtahti on sen verran kova, että kuvien ottaminen jää helposti väliin. Nämä kuvat otin jo pari viikkoa sitten. Sen jälkeen on tapahtunut paljon. Esimerkiksi vanteet ovat matkalla Suomeen. Toisin kuin aikaisemmin kirjoitin, keskiöt ovat kuitenkin magnesiumia. Alkuperäisyys kunniaan!
Aikataulussa ollaan edelleen, vaikka koville ottaa. Tuttu tilanne monesta kilpa-autoprojektista.
Aikataulussa ollaan edelleen, vaikka koville ottaa. Tuttu tilanne monesta kilpa-autoprojektista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mampe palaa radalle
Tämmöisiä kuvia ei voi katsoa kun silmät teelautasen kokoisina. Tavallinen yh duunari voi vaan haaveilla että olisi mielekästä rakennella kunnollista kun ei olisi työestettä ja kuitenkin rahastakaan ei tulisi estettä.Seniorikansalainen kirjoitti:Työtahti on sen verran kova, että kuvien ottaminen jää helposti väliin. Nämä kuvat otin jo pari viikkoa sitten. Sen jälkeen on tapahtunut paljon. Esimerkiksi vanteet ovat matkalla Suomeen. Toisin kuin aikaisemmin kirjoitin, keskiöt ovat kuitenkin magnesiumia. Alkuperäisyys kunniaan!
Aikataulussa ollaan edelleen, vaikka koville ottaa. Tuttu tilanne monesta kilpa-autoprojektista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mampe palaa radalle
Mites Mampe etenee
W115 220 -70
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Mampe etenee kovaa vauhtia. Niin kovaa, että kuvien otto aina unohtuu. Ja hyvä niin, "First things first" kuten amerikan sedät/tädit sanovat.
Kävin tiistaina Valkeakosken tallilla ja silloin Mampe oli odottamassa teipparia. Auto on pyörillään, kone lienee asennettu paikalleen eilen tai tänään. En ole viitsinyt ihan joka päivä kysellä tarkkaa tilannetta, koska jokainen soitto vie aikaa tärkeämmästä työstä.
Lahteen auto tulee, se on varma. Ihan ajokuntoinen se ei kuitenkaan vielä ole. Mielenkiinto projektiin on kova myös Saksassa. Alkuperäisen auton omistaja haluaa myös tietää milloin replika on valmis. Jotain yhteistä tapahtumaa/kilpailua ollaan alustavasti Saksan ihmisten/organisaatioiden kanssa suunniteltu syksylle.
Kyllä tämä tilanne meikeläisellekin, jonka rooli tiimissä on "Senior Adviser", on ihan tarpeeksi jännä ja vähän stressaavakin. Luotto työn tekijöihin on kuitenkin koko ajan sataprosenttinen.
Kävin tiistaina Valkeakosken tallilla ja silloin Mampe oli odottamassa teipparia. Auto on pyörillään, kone lienee asennettu paikalleen eilen tai tänään. En ole viitsinyt ihan joka päivä kysellä tarkkaa tilannetta, koska jokainen soitto vie aikaa tärkeämmästä työstä.
Lahteen auto tulee, se on varma. Ihan ajokuntoinen se ei kuitenkaan vielä ole. Mielenkiinto projektiin on kova myös Saksassa. Alkuperäisen auton omistaja haluaa myös tietää milloin replika on valmis. Jotain yhteistä tapahtumaa/kilpailua ollaan alustavasti Saksan ihmisten/organisaatioiden kanssa suunniteltu syksylle.
Kyllä tämä tilanne meikeläisellekin, jonka rooli tiimissä on "Senior Adviser", on ihan tarpeeksi jännä ja vähän stressaavakin. Luotto työn tekijöihin on kuitenkin koko ajan sataprosenttinen.
Viimeksi muokannut Seniorikansalainen, Su 28.04.2019 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mampe palaa radalle
Hienoa. Tuskin maltan odottaa lauantaita. Missä kunnossa alkuperäinen auto on? Kisakunnossa ilmeisesti, mutta onko eletty elämä nähtävissä vai onko auto kunnostettu?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Alkuperäinen Mampe on "alkuperäisessä" kunnossa. Se on tekniikaltaan vähän puutteellinen, mutta kaikki osat ovat tallella tai ainakin on tiedossa mistä ne saadaan. Useat toimittajat, joilta aikanaan hankittiin kisaosia, ovat edelleen mukana bisneksessä. Siitä on ollut meillekin hyötyä.
Puhuin maaliskuussa alkuperäisen auton kunnostuksesta vastaavan mekaanikon kanssa. Hän oli siinä uskossa, että alkuperäinen on taas ajokunnossa loppukesästä. Tavoite on tietysti se, että jossakin vaiheessa alkuperäinen ja replika olisivat yhdessä jossain tapahtumassa.
Puhuin maaliskuussa alkuperäisen auton kunnostuksesta vastaavan mekaanikon kanssa. Hän oli siinä uskossa, että alkuperäinen on taas ajokunnossa loppukesästä. Tavoite on tietysti se, että jossakin vaiheessa alkuperäinen ja replika olisivat yhdessä jossain tapahtumassa.
Re: Mampe palaa radalle
Hienoa Kyllä se on lauantaina Lahteen lähdettävä
W115 220 -70
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Mampe on Suomen Mercedes-Benz Klubin osastolla Lahden Classic Motor Showssa
Tässä vaiheessa Mampessa on maavaraa reilu kymmenen senttiä liikaa, joka osittain johtuu siitä että moottori on telineessä auton vieressä. Autossa on alla lainavanteet, joiden offset on vähän väärä ja leveys liian pieni. Tekniikkaa puuttuu vielä useasta paikasta.
Mutta Lahdessa ollaan kuten luvattiin. Tämä on ollut erittäin kokeneelle rakennusporukallekin epätavallisen nopeatahtinen ja vaativa rakennusprojekti. Työt jatkuvat monella rintamalla heti näyttelyn jälkeen. Ensimmäiseen kilpailuun on vielä kolme viikkoa aikaa...
Tässä vaiheessa Mampessa on maavaraa reilu kymmenen senttiä liikaa, joka osittain johtuu siitä että moottori on telineessä auton vieressä. Autossa on alla lainavanteet, joiden offset on vähän väärä ja leveys liian pieni. Tekniikkaa puuttuu vielä useasta paikasta.
Mutta Lahdessa ollaan kuten luvattiin. Tämä on ollut erittäin kokeneelle rakennusporukallekin epätavallisen nopeatahtinen ja vaativa rakennusprojekti. Työt jatkuvat monella rintamalla heti näyttelyn jälkeen. Ensimmäiseen kilpailuun on vielä kolme viikkoa aikaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Seniorikansalainen, Pe 03.05.2019 21:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Mampe palaa radalle
Hienoa huomenna heti aamusta pelipaikalle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Mampe -projektin tiedotus on ollut vähän puutteellista, koska Seniori (Senior Adviser) on ollut lomalla ihan ulkomailla asti.
Pian Lahden näyttelyn jälkeen kävi selväksi, että ensimmäinen Historic-sarjan kilpailu tällä kaudella jää ajamatta. Muutaman tärkeän komponentin puuttuminen sai aikaan päätöksen ottaa vähän "happea" tässä vaiheessa. Työ on toki jatkunut, muttei ihan samaan urakkatahtiin kuin aiemmin. Nostetaan tempoa sitten taas kun on tarvetta.
Kalle Merisalo on kuitenkin pitänyt kisavirettä yllä ajamalla Kemoran kisassa Locost-Yamahalla. Harjoituksissa ja aika-ajossa Kalle jätti kaikki muut taakseen. Tämän päivän kisalähdössä satoi ja tiedossa oli jo aikaisemman kokemuksen perusteella se, että sateella auton moottoreilla varustetut Locostit menevät kovaa. Niissä on vääntöa alempaa ja laajemmalla alueella ja se helpottaa kun on tarpeeksi liukasta. Kalle jäi neljänneksi. Huomiselle on luvassa poutaa, joten sijoitus varmaankin paranee.
Pian Lahden näyttelyn jälkeen kävi selväksi, että ensimmäinen Historic-sarjan kilpailu tällä kaudella jää ajamatta. Muutaman tärkeän komponentin puuttuminen sai aikaan päätöksen ottaa vähän "happea" tässä vaiheessa. Työ on toki jatkunut, muttei ihan samaan urakkatahtiin kuin aiemmin. Nostetaan tempoa sitten taas kun on tarvetta.
Kalle Merisalo on kuitenkin pitänyt kisavirettä yllä ajamalla Kemoran kisassa Locost-Yamahalla. Harjoituksissa ja aika-ajossa Kalle jätti kaikki muut taakseen. Tämän päivän kisalähdössä satoi ja tiedossa oli jo aikaisemman kokemuksen perusteella se, että sateella auton moottoreilla varustetut Locostit menevät kovaa. Niissä on vääntöa alempaa ja laajemmalla alueella ja se helpottaa kun on tarpeeksi liukasta. Kalle jäi neljänneksi. Huomiselle on luvassa poutaa, joten sijoitus varmaankin paranee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mampe palaa radalle
Kuinkas tämän kanssa kävi? Eli ehtikö kesän kisoihin? Ahveniston Grand Racessa oli ohjelman lähtöluettelossa mutta ei nakynyt paikalla......
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Valitettavasti kaikki kisat jäivät ajamatta. Viimeinen ongelma oli, kun vaihteisto antautui dynossa. Siksi jäi viime viikonlopun kisakin ajamatta vaikka sinnekin oli ilmoittauduttu.
Pahoittelut siitä, että projektin tiedotus on tökkinyt pahasti. Siihen on monta syytä, mutta ei mennä niihin nyt.
Viimeisimmässä Tähdellisissä on kahden aukeaman juttu Mampesta. Jutusta selviää kuinka vaativa projekti on ollut kyseessä. Voi vaan lohduttautua sillä, että hyvää kannattaa odottaa.
Tulin viime yönä Saksasta, jossa muun homman ohessa kävin varmistamassa että vanteet valmistuvat aikataulun mukaan BBS:llä. Keskiöt olivat eilen menossa maalattavaksi.
Pahoittelut siitä, että projektin tiedotus on tökkinyt pahasti. Siihen on monta syytä, mutta ei mennä niihin nyt.
Viimeisimmässä Tähdellisissä on kahden aukeaman juttu Mampesta. Jutusta selviää kuinka vaativa projekti on ollut kyseessä. Voi vaan lohduttautua sillä, että hyvää kannattaa odottaa.
Tulin viime yönä Saksasta, jossa muun homman ohessa kävin varmistamassa että vanteet valmistuvat aikataulun mukaan BBS:llä. Keskiöt olivat eilen menossa maalattavaksi.
Re: Mampe palaa radalle
Ok. Kyllähän tuo aikataulu melkoisen kireältä tuntuikin, mutta tosiaan, mielenkiinnolla odotetaan tämän näkemistä radalla. Isosti täytyy ihailla tätä projektia, aika ainutlaatuinen Suomen mittakaavassa
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14
Re: Mampe palaa radalle
Viime keväällä Lahdessa autoa käytiin katsomassa ja hienolta näytti jo silloin. Onko projekti edennyt syksyn jälkeen? Varmaan vaihteistovaivat on voitettu?
Re: Mampe palaa radalle
Mikä oli penkissä saatu tulos ennen vaihteiston antautumista?
Tämä kyllä pitää joskus nähdä livenä
Tämä kyllä pitää joskus nähdä livenä
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Pahoittelut siitä, että tiedotus on ollut aika heikkoa. Paljon odotettua ja aika paljon odottamatontakin on tapahtunut. Siksi on vaan odoteltu ja samalla selvitelty erinäisiä tekniikkaan ja muuhunkin liittyviä asioita,
Lyhyesti: Penkitykset tehtiin syksyllä. Kaikki toimi hyvin, tehoa vähän vähemmän kuin odotettiin, vajaa 400. Vääntö hyvä. Tämä ensimmäinen nokka-akseliversio tiedettiin aika konservatiiviseksi ja siksi ei ollut pettymystä. Tarkoitus oli ja on ajaa ensin vähän ja sitten vaihtaa jyrkemmät nokat. Tavoitteena edelleen se 450.
Mampella ajettiin loppusyksyllä radalla. Polttoaineen paineen kanssa oli ongelmia, muuten meni hyvin. Sitten tuli talvi, kevät ja korona. Tarkoitus oli mennä jatkamaan testiä heti kun radalle pääsee, mutta Mampe on nyt karanteenirajan eteläpuolella ja radat sen pohjoispuolella.
Autoa kohtaan on aika paljon mielenkiintoa, kotimaassa ja ulkomailla. Tiedotetaan lisää heti kun on jotain uutta tiedotettavaa.
Lyhyesti: Penkitykset tehtiin syksyllä. Kaikki toimi hyvin, tehoa vähän vähemmän kuin odotettiin, vajaa 400. Vääntö hyvä. Tämä ensimmäinen nokka-akseliversio tiedettiin aika konservatiiviseksi ja siksi ei ollut pettymystä. Tarkoitus oli ja on ajaa ensin vähän ja sitten vaihtaa jyrkemmät nokat. Tavoitteena edelleen se 450.
Mampella ajettiin loppusyksyllä radalla. Polttoaineen paineen kanssa oli ongelmia, muuten meni hyvin. Sitten tuli talvi, kevät ja korona. Tarkoitus oli mennä jatkamaan testiä heti kun radalle pääsee, mutta Mampe on nyt karanteenirajan eteläpuolella ja radat sen pohjoispuolella.
Autoa kohtaan on aika paljon mielenkiintoa, kotimaassa ja ulkomailla. Tiedotetaan lisää heti kun on jotain uutta tiedotettavaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Mampe palaa radalle
Eilen Mampe palasi radalle, ihan kirjaimellisesti. Oltiin Alastarossa kokeilemassa. Kalle ajoi ja pääsin itsekin vetämään pari kierrosta. Seuraavassa Tähdellisten numerossa koeajoraportti.
Kulku ja ajofiilikset olivat yli odotusten. Oltiin kuitenkin vasta ensi kertaa ihan kunnolla kokeilemassa. Lämmöt ja öljynpaineet pysyivät sopivissa lukemissa. Tietysti pientä korjattavaakin löytyi, siksi siellä ajamassa oltiin. Ei kuitenkaan mitään suurta. Ja on muuten maukkaat äänet!
Pikapuoliin mennään uudestaan.
Kulku ja ajofiilikset olivat yli odotusten. Oltiin kuitenkin vasta ensi kertaa ihan kunnolla kokeilemassa. Lämmöt ja öljynpaineet pysyivät sopivissa lukemissa. Tietysti pientä korjattavaakin löytyi, siksi siellä ajamassa oltiin. Ei kuitenkaan mitään suurta. Ja on muuten maukkaat äänet!
Pikapuoliin mennään uudestaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.