W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Tuohon omaan saksantuontiin asennettiin Webasto, olikohan evo 5? 5,2 kw tehoinen kuitenkin. Muutenhan tuo toimii hyvin mutta sisätilat ei lämpene melkein yhtään, esim. tänäaamuna sisälläkin pakkasta vielä tunnin lämmityksen jälkeen. Syy tuohon on selvä, sisäpuhallin pyörii pienimmällä nopeudella. Eihän sieltä juurikaan ilmaa silloin tule. Etenkin kun otsikossa on virhe, autohan on pakettiautoksi rekisteröity farmari. Asennusfirma on tuttu (kokemukset hyviä, paitsi tämä) ja on jo sovittu aika sille että tuon muuttavat. Kiinnostaa vaan että onko muilla ollut samoja ongelmia, väittävät että on nuo kierrokset laitettu tehtaan ohjeiden mukaan. Olikohan 400 hertsiä (?) tai jotain. Useammasta Webastosta erilaisissa laitteissa kokemusta ja vaikea uskoa että kukaan tuollaista hyväksyisi, siinähän menee kallis lämmitin puoliksi hukkaan.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Olethan muistanut säätää sisätilojen lämmön esim +28 asteeseen tai täysille ennen auton sammuttamista?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Eipä tuo paljon auta jos on automaatti ilmastointi. Ei se puhalla sen kovempaa vaikka kuinka lämpöä säätää. Jossain täällä tai mese.fi puolella oli ohje kuinka tuon puhaltimen saa pyörimään 2 nopeudella. Vaati kuitenkin johtojen paikkojen vaihtamista.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Syytä en tiedä mutta itse kun unohdan säätää tuon lämmön suuremmalle on lasit jäässä mutta silloin kun sen muistan on ikkunat sulana ja sisätilat lämpimät
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Omaani kun asennutin webaston niin asentaja sanoi että painaa tuulilasin max puhalluspainikkeen päälle ennen kuin sammuttaa auton. Soilloinkin kyllä puhallus on 1/7 tehossa.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Näinhän se menee väylä ohjaa tuon puhallin nopeuden.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Ainoa johon (ainakin tässä asennuksessa) pystyy käyttäjä vaikuttamaan on puhalluksen suuntaus, sen auto muistaa. Mutta eihän se mitään auta kun puhallus on lähes olematon. Eikä tässä sinänsä mitään ongelmaa ole kun maanantaina asennusfirmassa muuttavat niin että puhaltaa kovemmin. Mutta onhan tuo tosi omituista jos noita muillekin noin asennetaan, jos ei ole kokemusta kunnolla lämmittävästä Webastosta voi luulla että kuuluukin olla noin. Saa aivan väärän kuvan sinänsä hyvästä laitteesta.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Tuo on vaan akun säästämiseksi laitettu 1 asenossa puhaltamaan. Tuo webasto kuluttaa aika paljon virtaa.S 420 L kirjoitti:Ainoa johon (ainakin tässä asennuksessa) pystyy käyttäjä vaikuttamaan on puhalluksen suuntaus, sen auto muistaa. Mutta eihän se mitään auta kun puhallus on lähes olematon. Eikä tässä sinänsä mitään ongelmaa ole kun maanantaina asennusfirmassa muuttavat niin että puhaltaa kovemmin. Mutta onhan tuo tosi omituista jos noita muillekin noin asennetaan, jos ei ole kokemusta kunnolla lämmittävästä Webastosta voi luulla että kuuluukin olla noin. Saa aivan väärän kuvan sinänsä hyvästä laitteesta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Mistähän arska10 on nämä tiedot saanut? W212:ssa ei ole mitään "asentoa 1" eikä vaihdettavia johtojen paikkoja, puhaltimen ohjaus toimii aivan eri tavalla eikä jälkiasennetussa Webastossa väylä osallistu siihen millään tavalla.
Jälkiasennus-Webastoa asennettaessa käyttöpaneelilta puhallinmoottori+säädin-paketille menevään johtoon lisätään rele jolla Webaston päällä ollessa puhaltimen jännitteen säätönastaan annetaan Webaston mukana tulevalta IPCU-laatikolta 400 Hz pörinää jossa pulssisuhde eli säätöarvo on tehtaan ohjeen mukaan 56%. Jos tuo pulssisuhde on väärä, sieltä tulee vähemmän ilmaa (tai liikaa).
Oma säätöpaneeli on kokonaan poissa pelistä. Myös ilman suunnan säätömoottorien sähköt on katkaistu jottei ne vaan ala käännellä läppiä eri asentoihin. Ne ovat siinä asennossa mihin ne viran katketessä jäi.
Lämpötilan säädöllä ei ole merkitystä.
Vähän hakkerointityyliin tehty siis koko asennus, eikä merkkihuollot ymmärrettävästi ota mitään kantaa siihen miten nämä auton omat systeemit ohittavat ripustukset toimii. Webaston asentaja on täysin vastuussa lopputuloksesta.
Jälkiasennus-Webastoa asennettaessa käyttöpaneelilta puhallinmoottori+säädin-paketille menevään johtoon lisätään rele jolla Webaston päällä ollessa puhaltimen jännitteen säätönastaan annetaan Webaston mukana tulevalta IPCU-laatikolta 400 Hz pörinää jossa pulssisuhde eli säätöarvo on tehtaan ohjeen mukaan 56%. Jos tuo pulssisuhde on väärä, sieltä tulee vähemmän ilmaa (tai liikaa).
Oma säätöpaneeli on kokonaan poissa pelistä. Myös ilman suunnan säätömoottorien sähköt on katkaistu jottei ne vaan ala käännellä läppiä eri asentoihin. Ne ovat siinä asennossa mihin ne viran katketessä jäi.
Lämpötilan säädöllä ei ole merkitystä.
Vähän hakkerointityyliin tehty siis koko asennus, eikä merkkihuollot ymmärrettävästi ota mitään kantaa siihen miten nämä auton omat systeemit ohittavat ripustukset toimii. Webaston asentaja on täysin vastuussa lopputuloksesta.
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Luulin, että tuo on orkkis webasto jälkiasennetuna. Olin vissiin väärässä.jysi kirjoitti:Mistähän arska10 on nämä tiedot saanut? W212:ssa ei ole mitään "asentoa 1" eikä vaihdettavia johtojen paikkoja, puhaltimen ohjaus toimii aivan eri tavalla eikä jälkiasennetussa Webastossa väylä osallistu siihen millään tavalla.
Jälkiasennus-Webastoa asennettaessa käyttöpaneelilta puhallinmoottori+säädin-paketille menevään johtoon lisätään rele jolla Webaston päällä ollessa puhaltimen jännitteen säätönastaan annetaan Webaston mukana tulevalta IPCU-laatikolta 400 Hz pörinää jossa pulssisuhde eli säätöarvo on tehtaan ohjeen mukaan 56%. Jos tuo pulssisuhde on väärä, sieltä tulee vähemmän ilmaa (tai liikaa).
Oma säätöpaneeli on kokonaan poissa pelistä. Myös ilman suunnan säätömoottorien sähköt on katkaistu jottei ne vaan ala käännellä läppiä eri asentoihin. Ne ovat siinä asennossa mihin ne viran katketessä jäi.
Lämpötilan säädöllä ei ole merkitystä.
Vähän hakkerointityyliin tehty siis koko asennus, eikä merkkihuollot ymmärrettävästi ota mitään kantaa siihen miten nämä auton omat systeemit ohittavat ripustukset toimii. Webaston asentaja on täysin vastuussa lopputuloksesta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Komppaan aihetta, kun on tietäjiä paikalla. Onko tilanne sama w203:ssa? Oletin, että kaikki nykymersut tarvii CAN-sovittimen, jolla ohjataan puhallusta. Toimiiko tuollainen rele-systeemin myös w203:ssa CAN-modulin korvaajana? Itse olen hankkimassa webua w203:een ja CAN-modulia ilman ei kuulema toimi.jysi kirjoitti:Mistähän arska10 on nämä tiedot saanut? W212:ssa ei ole mitään "asentoa 1" eikä vaihdettavia johtojen paikkoja, puhaltimen ohjaus toimii aivan eri tavalla eikä jälkiasennetussa Webastossa väylä osallistu siihen millään tavalla.
Jälkiasennus-Webastoa asennettaessa käyttöpaneelilta puhallinmoottori+säädin-paketille menevään johtoon lisätään rele jolla Webaston päällä ollessa puhaltimen jännitteen säätönastaan annetaan Webaston mukana tulevalta IPCU-laatikolta 400 Hz pörinää jossa pulssisuhde eli säätöarvo on tehtaan ohjeen mukaan 56%. Jos tuo pulssisuhde on väärä, sieltä tulee vähemmän ilmaa (tai liikaa).
Oma säätöpaneeli on kokonaan poissa pelistä. Myös ilman suunnan säätömoottorien sähköt on katkaistu jottei ne vaan ala käännellä läppiä eri asentoihin. Ne ovat siinä asennossa mihin ne viran katketessä jäi.
Lämpötilan säädöllä ei ole merkitystä.
Vähän hakkerointityyliin tehty siis koko asennus, eikä merkkihuollot ymmärrettävästi ota mitään kantaa siihen miten nämä auton omat systeemit ohittavat ripustukset toimii. Webaston asentaja on täysin vastuussa lopputuloksesta.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Toimii se tuolla Jysin kertomalla tavalla.Vesa T kirjoitti:jysi kirjoitti:Mistähän arska10 on nämä tiedot saanut? W212:ssa ei ole mitään "asentoa 1" eikä vaihdettavia johtojen paikkoja, puhaltimen ohjaus toimii aivan eri tavalla eikä jälkiasennetussa Webastossa väylä osallistu siihen millään tavalla.
Jälkiasennus-Webastoa asennettaessa käyttöpaneelilta puhallinmoottori+säädin-paketille menevään johtoon lisätään rele jolla Webaston päällä ollessa puhaltimen jännitteen säätönastaan annetaan Webaston mukana tulevalta IPCU-laatikolta 400 Hz pörinää jossa pulssisuhde eli säätöarvo on tehtaan ohjeen mukaan 56%. Jos tuo pulssisuhde on väärä, sieltä tulee vähemmän ilmaa (tai liikaa).
Oma säätöpaneeli on kokonaan poissa pelistä. Myös ilman suunnan säätömoottorien sähköt on katkaistu jottei ne vaan ala käännellä läppiä eri asentoihin. Ne ovat siinä asennossa mihin ne viran katketessä jäi.
Lämpötilan säädöllä ei ole merkitystä.
Vähän hakkerointityyliin tehty siis koko asennus, eikä merkkihuollot ymmärrettävästi ota mitään kantaa siihen miten nämä auton omat systeemit ohittavat ripustukset toimii. Webaston asentaja on täysin vastuussa lopputuloksesta.
Komppaan aihetta, kun on tietäjiä paikalla. Onko tilanne sama w203:ssa? Oletin, että kaikki nykymersut tarvii CAN-sovittimen, jolla ohjataan puhallusta. Toimiiko tuollainen rele-systeemin myös w203:ssa CAN-modulin korvaajana? Itse olen hankkimassa webua w203:een ja CAN-modulia ilman ei kuulema toimi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
korjatkaa jos värässä olen mutta eikös W203:ssa ongelma ole se että ilmastoinnin läpät on ohjaamattomina 'väärässä' asennossa, siksi CAN-mokkulaa käytetään?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Minulle riittää että moottori on lämmin kun sen käynnistää, saa olla tyhjäkäynnillä sen aikaa että rapaan ikkunat ennen kuin lähden liikkeelle. Pienemmillä pakkasilla ikkunat ovat sitten sulia, 20 pakkasilla ei ole kun lämmitän 30 min ennen lähtöä.S 420 L kirjoitti:Ainoa johon (ainakin tässä asennuksessa) pystyy käyttäjä vaikuttamaan on puhalluksen suuntaus, sen auto muistaa. Mutta eihän se mitään auta kun puhallus on lähes olematon. Eikä tässä sinänsä mitään ongelmaa ole kun maanantaina asennusfirmassa muuttavat niin että puhaltaa kovemmin. Mutta onhan tuo tosi omituista jos noita muillekin noin asennetaan, jos ei ole kokemusta kunnolla lämmittävästä Webastosta voi luulla että kuuluukin olla noin. Saa aivan väärän kuvan sinänsä hyvästä laitteesta.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Voi olla että olisin myös tuohon ihan tyytyväinen ellei olisi kokemusta aika monesta hyvin myös sisätilat lämmittävästä Webastosta. Esim. edeltävistä E-sarjan malleista. Ykkösnopeus on ihan ok. Jos nopeuksia siis olisi yhteensä kolme... Tai tässähän on ilmeisesti juuri niinkuin Jysi kirjoitti, ei se ole suoraan ykkönen mutta suurinpiirtein silleen se pyörii, ehkä hitaamminkin. Akun säästämiselläkin tuota lähes olematonta pyörimistä on vaikea perustella, nyt tulee helposti pidettyä tunti päällä että edes vähän tulisi sisälle lämmintä, muuten riittäisi usein puoli.
Viimeksi muokannut S 420 L, La 09.01.2016 14:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
siis sopivasti säätelemäälä sen saa tumoisellanoroljan kirjoitti:Laitatko kuvan vielä tuonne ketjuun, (jos se pätee tuohonkin):
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1123193" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostain syystä akut, lataus ja webastot on viimeaikoina olleet kovasti puheenaiheena foorumilla
joskus myytiin myös valmiiksi säädeltyjä
mikähän tuhon akku webasto keskustellun on syynä kun vielä ei ole edes pakkasta ollut
naapurikin tuossa startaili mökinsä pihalta yön yli seisseen
vanhan autonsa käyntiin 3 hehkun voimin ilman mitään lisäapuja
mittarin näytessä -31c vain
Mökkillä
'
'
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Jaa-a, unohdin vielä Airmatic/ilmapussi ongelmat listaltaFinlandMerceds kirjoitti: mikähän tuhon akku webasto keskustellun on syynä kun vielä ei ole edes pakkasta ollut
naapurikin tuossa startaili mökinsä pihalta yön yli seisseen
vanhan autonsa käyntiin 3 hehkun voimin ilman mitään lisäapuja
mittarin näytessä -31c vain
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Tänään kävin samassa firmassa jossa tuo Webasto on asennettu. Nopea homma, nyt puhaltaa sopivalla nopeudella ilmaa sisätiloihin. Vastaa suunnilleen puhaltimen kakkosnopeutta eli samaa jota Webaston ohjeissakin suositellaan, n. kolmasosa täydestä tehosta. Ottivat vaan sen osan (mikäs se nimi nyt olikaan... ) hanskalokeron alta ja käyttivät läppärissä kiinni. Olikohan 500 hertsiä johon on nyt säädetty. Nyt se toimii niinkuin pitää, kyllä kuuluu olla sisätilatkin lämpimät ajoon lähtiessä.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Lämmitin-ongelma S212, vm-16, mikä on oikea paketti?
Loppukesästä tuhlasin elämästäni useamman kuukauden ja kosolti hermoja selvitellessäni asennusliikkeiltä sopivaa kombinaatiota autooni toiveena saada toimintavarma lisälämmitin.
Tarjouksia kysellessä ongelmaksi ilmeni nopeasti sopivan puhallinohjaimen löytyminen ja asentajien tietämättömyys siitä mitä ohjain käytännössä ohjaa. Vaihtoehtoja monia ja jokainen asentaja tyrmäsi muut toimimattomina ja vain oma oli ainoa oikea.
Useimpien asentajien suosituksesta päädyin eberiin, pian selvisi että isoin asentajien mielipiteitä jakava tekijä oli tietenkin tavarantoimittaja, wihurilta kamppeensa hankkivat tarjosivat IPCU-relettä ainoana toimivana vaihtoehtona ja lappeenrannan Eeperin asiakkaat Hennin valmistamaa can-moduulia tai Eberin omaa SHAM-moduulia, lisäksi monia muita virityksiä tarjottiin...
Can-moduulin kanssa moni sanoi olleen ongelmia, joku veikkaili niiden johtuneen tuontiautojen erilaisesta ilmastoinnin softasta. Omani on suomi-auto.
Yhdistävä tekijä oli ettei kukaan osannut varmuudella sanoa miten kyseiset ohjaimet ohjaavat puhaltimia ja pitääkö säädöt: puhaltimen voimakkuus, suuntaus ja lämpötila tehdä etukäteen autoa sammuttaessa.
Halusin reikäpäisyyteni tiedostaen systeemin joka säätää itse kaiken.
Eberin oma puhallinohjain Easyfan ei toimi 212-mallin kanssa.
Lämmitintä tarjottiin 5kw hydro 1,2 ja 3, käyttölaitteeksi kauko-ohjaimet, Remuc tai Easystart web, Easystart callia ei enää kait saa...
Kun ajatellaan lukumäärää joita automalliin on lämmittimiä asennettu, lienee helvetin kummallista ettei tietoa vieläkään ole, siksi pitää vielä kysyä onko täällä päästy ymmärrykseen mikä yhdistelmä toimii?
Jos joku on tyytyväinen pakettiinsa niin kerro ihmeessä mikä se on, miten toimii ja myös missä asennettu.
Niin, ja kun täällä mainostettua orkkislämmitintä yritin paikalliselta veholta kysyä oli korjaamopäällikön silmissä täydellinen ymmärtämättömyys, liki tunnin jankkaamisen jälkeen luovutin... Kuitenkaan autooni ei tehtaalla ole asennettu boksia joka sitä olisi ohjannut ja ilmainen jälkiasennettu mercedes me-adapteri ei sitä ohjaa.
Tarjouksia kysellessä ongelmaksi ilmeni nopeasti sopivan puhallinohjaimen löytyminen ja asentajien tietämättömyys siitä mitä ohjain käytännössä ohjaa. Vaihtoehtoja monia ja jokainen asentaja tyrmäsi muut toimimattomina ja vain oma oli ainoa oikea.
Useimpien asentajien suosituksesta päädyin eberiin, pian selvisi että isoin asentajien mielipiteitä jakava tekijä oli tietenkin tavarantoimittaja, wihurilta kamppeensa hankkivat tarjosivat IPCU-relettä ainoana toimivana vaihtoehtona ja lappeenrannan Eeperin asiakkaat Hennin valmistamaa can-moduulia tai Eberin omaa SHAM-moduulia, lisäksi monia muita virityksiä tarjottiin...
Can-moduulin kanssa moni sanoi olleen ongelmia, joku veikkaili niiden johtuneen tuontiautojen erilaisesta ilmastoinnin softasta. Omani on suomi-auto.
Yhdistävä tekijä oli ettei kukaan osannut varmuudella sanoa miten kyseiset ohjaimet ohjaavat puhaltimia ja pitääkö säädöt: puhaltimen voimakkuus, suuntaus ja lämpötila tehdä etukäteen autoa sammuttaessa.
Halusin reikäpäisyyteni tiedostaen systeemin joka säätää itse kaiken.
Eberin oma puhallinohjain Easyfan ei toimi 212-mallin kanssa.
Lämmitintä tarjottiin 5kw hydro 1,2 ja 3, käyttölaitteeksi kauko-ohjaimet, Remuc tai Easystart web, Easystart callia ei enää kait saa...
Kun ajatellaan lukumäärää joita automalliin on lämmittimiä asennettu, lienee helvetin kummallista ettei tietoa vieläkään ole, siksi pitää vielä kysyä onko täällä päästy ymmärrykseen mikä yhdistelmä toimii?
Jos joku on tyytyväinen pakettiinsa niin kerro ihmeessä mikä se on, miten toimii ja myös missä asennettu.
Niin, ja kun täällä mainostettua orkkislämmitintä yritin paikalliselta veholta kysyä oli korjaamopäällikön silmissä täydellinen ymmärtämättömyys, liki tunnin jankkaamisen jälkeen luovutin... Kuitenkaan autooni ei tehtaalla ole asennettu boksia joka sitä olisi ohjannut ja ilmainen jälkiasennettu mercedes me-adapteri ei sitä ohjaa.
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Thermo Top EVO 5+, kauko-ohjaus Telestart T100 HTM. Asennettu Joensuussa Autopalvelu Keronen. Itse säädän puhalluksen voimakkuuden kolmoselle ja lämmöt täysille. Toiminut 3v. kuin junan vessa....kop, kop puuta koputtaen.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Alkuperäinen webasto jälkiasennettuna toimii kuten pitää eikä aiheuta ongelmia muualle autoon - ja on diagnosoitavissa Starilla testipistokkeesta tarvittaessa.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
olen sitä ihmetellyt, että miksei webastoa kytketä siten, että se painaisi sitä REST nappia. sehän käynnistää nätisti kiertovesipumpun ja myös sisäpuhaltimen. ja eikös se pysy puoli tuntia?
W212 E350cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti 05.06.2018 14:57
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Tällä hetkellä itsellä on kokemuksia 8 omassa ja noin 25 firman käytössä olleista Mersuista, joissa on ollut alkuperäinen tai jälkiasennettu yleismallin lisälämmitin. Omien kokemusten perusteella tuo alkuperäinen lämmitin vie kyllä voiton ylivoimaisesti yleismallin lämmittimeen verrattuna. Tässä muutamia perusteluja väitteiden tueksi:
Alkuperäisen Mersun Webasto Thermop Top Evo -lämmittimen asennuksessa ei tarvita ylimääräisiä relepaketteja, eikä täten myöskään katkota auton omia sähköjohtoja. Näin ollen niissä ei esiinny myöskään yleisiä kytkentä- tai relevikoja. Esim. W212 yleismallin lisälämmittimen asennuksessa tarvitaan yksi IPCU -rele ja kaksi vaihtorelettä sekä useita johtoja täytyy katkaista ilmastointilaitteen ohjainyksikölle tulevasta johtonipusta.
Alkuperäisen lämmittimen ohjainkortti hoitaa itse tuon ilmastointi-/lämmityslaitteen ohjauksen. Tällöin lämmityslaitteen puhaltimen nopeus ja läppien ohjaukset tapahtuvat auton omien CAN- ja LIN -väylien kautta automaattisesti. Säädät vain auton ilmastointilaitteen käyttöpaneelista halutun sisälämpötilan ja valitset joko auton mittaristosta tai kauko- tai GSM -ohjaimesta haluttu lähtöaika. Sen jälkeen lämmitin laskee itse vaadittavan lämmitysajan ulkolämpötilan ja halutun sisälämpötilan mukaan. Jos kovilla pakkasilla moottorin tuottama lämpö ei riitä sisätilan lämmitykseen, niin silloin lisälämmitin kytkeytyy automaattisesti päälle. Kesällä alkuperäistä lämmitintä voidaan käyttää myös auton sisätilan tuuletukseen.
Alkuperäinen Mersun Webasto toimii sekä lisä- että pysäköintilämmittimenä. Sille on myös valmis asennuspaikka olemassa auton oikean sisälokasuojan etupuolella, joten auton koriin ei tarvitse porata ylimääräisiä reikiä lämmittimen asennusta varten. Koko lämmitinpaketti tulee W212 malleissa kiinni kahdella mutterilla sekä yhdellä ruuvilla. Eli lämmitinpaketti on todella nopea asentaa, koska siinä on Webasto, asennustelineet, pakoputki, äänenvaimennin, imuilmanvaimennin sekä vesiletkut valmiina pakettina. Alkuperäisen W212 lämmitinpaketin asennusaika esim. mittaristossa olevalla ajastimella sekä kauko-tai GSM -ohjauksella on noin 4 tuntia.
Alkuperäisestä MB Webastosta tulee myös lisävarustemerkintä auton kantakorttiin, kuten tehdasasennuksena olevista Webastoista. Tällä asialla saattaa olla jonkin verran vaikutusta auton jälleenmyyntiarvoon ja ainakin se helpottaa auton myyntiä tulevaisuudessa. Lämmittimen diagnosointi onnistuu Mersun tai Webaston testerillä ja sille on mahdollista saada takuu aina 10 vuoteen asti. Tarvittaessa kaikki alkuperäisen lämmittimien varaosat ja tarvikkeet löytyvät todella edullisesti näitä Mersun alkuperäisiä lisälämmittimiä asentavasta firmasta Ylivieskasta.
Firman tiedot löytyy esim. tuolta W205 Webastoja käsittelevästä jutusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkuperäisen Mersun Webasto Thermop Top Evo -lämmittimen asennuksessa ei tarvita ylimääräisiä relepaketteja, eikä täten myöskään katkota auton omia sähköjohtoja. Näin ollen niissä ei esiinny myöskään yleisiä kytkentä- tai relevikoja. Esim. W212 yleismallin lisälämmittimen asennuksessa tarvitaan yksi IPCU -rele ja kaksi vaihtorelettä sekä useita johtoja täytyy katkaista ilmastointilaitteen ohjainyksikölle tulevasta johtonipusta.
Alkuperäisen lämmittimen ohjainkortti hoitaa itse tuon ilmastointi-/lämmityslaitteen ohjauksen. Tällöin lämmityslaitteen puhaltimen nopeus ja läppien ohjaukset tapahtuvat auton omien CAN- ja LIN -väylien kautta automaattisesti. Säädät vain auton ilmastointilaitteen käyttöpaneelista halutun sisälämpötilan ja valitset joko auton mittaristosta tai kauko- tai GSM -ohjaimesta haluttu lähtöaika. Sen jälkeen lämmitin laskee itse vaadittavan lämmitysajan ulkolämpötilan ja halutun sisälämpötilan mukaan. Jos kovilla pakkasilla moottorin tuottama lämpö ei riitä sisätilan lämmitykseen, niin silloin lisälämmitin kytkeytyy automaattisesti päälle. Kesällä alkuperäistä lämmitintä voidaan käyttää myös auton sisätilan tuuletukseen.
Alkuperäinen Mersun Webasto toimii sekä lisä- että pysäköintilämmittimenä. Sille on myös valmis asennuspaikka olemassa auton oikean sisälokasuojan etupuolella, joten auton koriin ei tarvitse porata ylimääräisiä reikiä lämmittimen asennusta varten. Koko lämmitinpaketti tulee W212 malleissa kiinni kahdella mutterilla sekä yhdellä ruuvilla. Eli lämmitinpaketti on todella nopea asentaa, koska siinä on Webasto, asennustelineet, pakoputki, äänenvaimennin, imuilmanvaimennin sekä vesiletkut valmiina pakettina. Alkuperäisen W212 lämmitinpaketin asennusaika esim. mittaristossa olevalla ajastimella sekä kauko-tai GSM -ohjauksella on noin 4 tuntia.
Alkuperäisestä MB Webastosta tulee myös lisävarustemerkintä auton kantakorttiin, kuten tehdasasennuksena olevista Webastoista. Tällä asialla saattaa olla jonkin verran vaikutusta auton jälleenmyyntiarvoon ja ainakin se helpottaa auton myyntiä tulevaisuudessa. Lämmittimen diagnosointi onnistuu Mersun tai Webaston testerillä ja sille on mahdollista saada takuu aina 10 vuoteen asti. Tarvittaessa kaikki alkuperäisen lämmittimien varaosat ja tarvikkeet löytyvät todella edullisesti näitä Mersun alkuperäisiä lisälämmittimiä asentavasta firmasta Ylivieskasta.
Firman tiedot löytyy esim. tuolta W205 Webastoja käsittelevästä jutusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
entäs autoissa joissa ei ole REST-nappia? Lisävarustehan se kuitenkin on, ainakin 212:ssa.Nurmituomas kirjoitti:olen sitä ihmetellyt, että miksei webastoa kytketä siten, että se painaisi sitä REST nappia. sehän käynnistää nätisti kiertovesipumpun ja myös sisäpuhaltimen. ja eikös se pysy puoli tuntia?
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Onkos näihin 212 facelifteihin joissa jälkiasenteinen lämmitin, mikä järkevin tapa toteuttaa puhaltimelle ohjaus? Itellä on nyt 212 faceliftissä ollu binari vuoden päivät käytössä ilman sisäpuhallin kytkentää, nyt alkanu polttelemaan jos sen sais toimimaan myös, vai onko viisain jättää kytkemättä?
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
S212 2012, suomipeli, alkuperäisellä webastolla.
Ilmeisesti weba lämmittää ensin sisätiloja ja vasta sen jälkeen moottoria, näin kerrottiin. Pitääkö paikkansa?
Jos asia on näin, saako tuota asetusta muutettua ohjelmallisesti?
Ilmeisesti weba lämmittää ensin sisätiloja ja vasta sen jälkeen moottoria, näin kerrottiin. Pitääkö paikkansa?
Jos asia on näin, saako tuota asetusta muutettua ohjelmallisesti?
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
No en osaa sanoa voiko ohjelmalla muuttaa,mutta ite laitoin tehovastuksen kääntöventtiilin vai mikä se on virallisesti nimeltään ,niin moottori ainakin lämpiää sisätilat ei niinkään.RRR77 kirjoitti:S212 2012, suomipeli, alkuperäisellä webastolla.
Ilmeisesti weba lämmittää ensin sisätiloja ja vasta sen jälkeen moottoria, näin kerrottiin. Pitääkö paikkansa?
Jos asia on näin, saako tuota asetusta muutettua ohjelmallisesti?
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Tarkoitus oli tehdä lisähaaroitus joka ohittaa sen venttiilin, eli kumpikin jöä järjestelmään ja venttiili kuvittelee tekevänsä töitä. Tämä siis siinätapauksessa jos ohjelmallista muutosta ei saa tehtyä.
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Missä kohdassa se vwnttiili on, tai löytyykö keneltäkään varaosanumeroa sille?
Re: W 212 jälkiasennus Webastosta kokemusta?
Jälkiasenteisen Webaston muuttaminen originaalia vastaavaksi lienee lähelle mahdoton homma? Eli ei saa CAN-väylälle?