Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Moro, tarkotus olisi vaihtaa isompi turbo 220CDI koneeseen(automaatti). Mistä lähteä liikkeelle? Onko mitään bolt-on ratkaisua? Olen kuullut, että 270CDI koneesta turbo kävisi suoraan. Onko siinä minkälainen tehonhyöty? Mitä muuta ahtimen lisäksi kannattaa vaihtaa/tehdä? Pumppua? Parempaa välijäähdytintä? Asiasta enempi tietävät , kaikki apu on tervetullutta.
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Ahtimen lisäksi ohjelma ja 3bar ahtopaineentunnistin. Parempaa cooleria jne seuraavaksi, mutta mikä on tavoite... Käsittääkseni 270 ahdin on ihan hyvä valinta, muttei sekään ihan bolt-on ole.
Osaavammat kertoo tarkemmin, minun tieto on kuulopuheita
Osaavammat kertoo tarkemmin, minun tieto on kuulopuheita

wiimax.fi
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
270 ahtimen saat täältä sopuhintaan jos tarvetta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Kiitoksia dealer vinkeistä..3barin tunnistinta kans pyöritelly mielessä, jostain luin kans että motonetin välijäähyt iha käyttökelpoista tavaraa? Ja en vielä edes tiedä että mikä on tavote. 

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Se mitä haluaa kannatta ensin selvitää(säästyy rahaa ja vaivaa kun ei tule turhia)Juhvi kirjoitti:Kiitoksia dealer vinkeistä..3barin tunnistinta kans pyöritelly mielessä, jostain luin kans että motonetin välijäähyt iha käyttökelpoista tavaraa? Ja en vielä edes tiedä että mikä on tavote.
Mökkillä
'
'
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Isompi välijäähy melkeimpä pakollinen, vakio käy pieneksi jo pelkällä softaamisellakin. Motonetin halpiksilla pääsee jo aika pitkälle. Kunnossa olevilla pumpulla ja suuttimilla pitäisi kai päästä 200hv/400Nm lukemiin, siitä eteenpäin vaatinee päivitystä polttoainepuolellekkin. Jos suuttimet tai pumppu ei ole täysin kunnossa niin vikatiloja odotettavissa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Kiitoksia sullekkin vinkeistäNippe kirjoitti:Isompi välijäähy melkeimpä pakollinen, vakio käy pieneksi jo pelkällä softaamisellakin. Motonetin halpiksilla pääsee jo aika pitkälle. Kunnossa olevilla pumpulla ja suuttimilla pitäisi kai päästä 200hv/400Nm lukemiin, siitä eteenpäin vaatinee päivitystä polttoainepuolellekkin. Jos suuttimet tai pumppu ei ole täysin kunnossa niin vikatiloja odotettavissa.



Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Sehän ei toimi sit oikeestaan ollenkaan sillä 270cdi ahtimella ennenku se ohjelma on tehty sen mukaseksiJuhvi kirjoitti:Kiitoksia sullekkin vinkeistäPitää ensin kokeilla pelkästään 270CDI:n turboa ja isompaa välijäähyä. softaamishommat sitten sen jälkeen..
Pitäs olla kyllä pumpun ja suuttimien ihan kondikses joten eiköhän niillä sit hetken pärjäile

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Ai..Nippe kirjoitti:Sehän ei toimi sit oikeestaan ollenkaan sillä 270cdi ahtimella ennenku se ohjelma on tehty sen mukaseksiJuhvi kirjoitti:Kiitoksia sullekkin vinkeistäPitää ensin kokeilla pelkästään 270CDI:n turboa ja isompaa välijäähyä. softaamishommat sitten sen jälkeen..
Pitäs olla kyllä pumpun ja suuttimien ihan kondikses joten eiköhän niillä sit hetken pärjäile


Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Kannattaa ainakin etukäteen selvitellä missä moinen softamuutos onnistuu. Ei toimi ihan vaan bulkkisoftaa latailemalla. Alkuperäinen ahdin kun on hukkaportillinen ja tuo 270cdi:n on vnt. Tältäkin foorumilta luultavasti löytyy osaavia tekijöitä.
Tämä kannattaa lukaista, ainakin ton om611 osalta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä kannattaa lukaista, ainakin ton om611 osalta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Sen lisäksi kannatta ehkäpä mainita mikä es isompi ahdin onJuhvi kirjoitti:Ai..Nippe kirjoitti:Sehän ei toimi sit oikeestaan ollenkaan sillä 270cdi ahtimella ennenku se ohjelma on tehty sen mukaseksiJuhvi kirjoitti:Kiitoksia sullekkin vinkeistäPitää ensin kokeilla pelkästään 270CDI:n turboa ja isompaa välijäähyä. softaamishommat sitten sen jälkeen..
Pitäs olla kyllä pumpun ja suuttimien ihan kondikses joten eiköhän niillä sit hetken pärjäile
eli pitääkin sit heti isomman ahtimen ja välijäähyn asennukse jälkee viedä auto ohjelmoitavaks.
ne varmaan osaa siel sit jo hommansa ihan ku sanoo et on isompi ahdin laitettu ? vai onko tässäkin joku mutka matkassa vielä
Mökkillä
'
'
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Eikä pidä unohtaa sitä dealerinkin jo mainitsemaa laajempaa map-anturia.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Mistäs niitä map antureita saa?Nippe kirjoitti:Eikä pidä unohtaa sitä dealerinkin jo mainitsemaa laajempaa map-anturia.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Mersulta voi ostaa,Juhvi kirjoitti:Mistäs niitä map antureita saa?Nippe kirjoitti:Eikä pidä unohtaa sitä dealerinkin jo mainitsemaa laajempaa map-anturia.
tai sitten sopivajla aluella toimiva tarvike anturi
vaikka vihdin tarvikeesta
Mökkillä
'
'
Re: Ismpi turbo w202, 220CDI ”OM611”???
Ainakin w210 270cdi ahtimia on kahdella eri downpipen lähdöllä. En tiedä mikä vuosimalli on mikäkin mutta ite vaihdoin om611 sen ja ensimmäinem 270 ahtimen lähtö oli erilainen joten piti putki muuttaa. Sitten ahdin hajos ja ostin toisen niin siinä olikin sitten sama mikä om611 alkuperänen ja taas piti vaihtaa.
http://www.tarvikemotti.com/http:/www.t ... osch-4bar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ton mapin laitoin itelle ja on bolt on. Softa tietty tarvii muuttaa tai on vikatilassa kokoajan.
http://www.tarvikemotti.com/http:/www.t ... osch-4bar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ton mapin laitoin itelle ja on bolt on. Softa tietty tarvii muuttaa tai on vikatilassa kokoajan.