124:n lämmitys
124:n lämmitys
Lämmönsäätökiekot täysillä, silti kuskin puolelle alkaa tulemaan lämmintä vasta monen kilometrin ajon jälkeen, aparin puolelle heti kun kone vähänkin lämpiää. Onkohan vikaa magneettiventtiileissä vaiko lämmönsäätöpanelissa?
Kellään mitään havaintoa asiasta?
Kellään mitään havaintoa asiasta?
mulla tekee niin et kesken ajon alkaa apparin puolelta puhaltaa kylmää. vaikka säätörullaa kiäntää ja viäntää miten, ei mitään vaikutusta. sit kun sammutan vauhissa auton, ja starttaan uudestaan käymään ni alkaa tulla taas lämmintä. kiinnostas kans tietää et onko vika säätöpaneelissa vai venttiileissä. ei oo jaksanu ruveta tutkii, kun sen saa tolla startti hommalla aina toimii. temppuilee onneks aika harvoin.
Samaa vikaa mullakin.Jos virtojen kääntely auttaa niin vika todennäköisesti siis paneelissa tai venttiileissä.Minulla taitaa olla vaan kennoissa vikaa kun ei auttanut vaikka poistin magneettiventtiileistä ne "munat"...Kennonkin irroitin ja putsasin mutta ei apua.Täytyy hieman kerätä taas inspiraatiota ja vaihtaa joskus uus kenno.
Juu. Samoja ongelmia täälläkin.
Kuskin puoli pelittää ihan ok, mutta apukuskille saa säätimen asennosta riippumatta vain tasaisen haaleaa.
Tulipa tuo systeemi kurkattua jo viikonloppuna. Puhaltimen katkaisijan sain pelittämään, kun siihen asti oli käytössä vain suurin puhallinnopeus ja ajoittain pyöri 3-nopeudellakin. Oli helppo homma, hiukan katkaisijan kärkien hapettumia hienolla hiomapaperilla vaan kiillotti ja johan pelittää.
Mites on, muistan, että täällä joku joskus esitti, että piirilevyn juotokset on yleensä vikana, kun tuollainen vika autoon hiipii.
No juu, mutta mulla kyllä loppui oivallus siinä kiireessä kesken, että miten sen piirilevyn saa muovikuoristaan irti rikkomatta sitä, jotta niiden juotosten kuntoa voisi tsekkailla. Säädinpyörät kyllä oli helppo napsauttaa pois, vaan sitten tuli jo tenkkapoo...
Apuja

Kuskin puoli pelittää ihan ok, mutta apukuskille saa säätimen asennosta riippumatta vain tasaisen haaleaa.
Tulipa tuo systeemi kurkattua jo viikonloppuna. Puhaltimen katkaisijan sain pelittämään, kun siihen asti oli käytössä vain suurin puhallinnopeus ja ajoittain pyöri 3-nopeudellakin. Oli helppo homma, hiukan katkaisijan kärkien hapettumia hienolla hiomapaperilla vaan kiillotti ja johan pelittää.
Mites on, muistan, että täällä joku joskus esitti, että piirilevyn juotokset on yleensä vikana, kun tuollainen vika autoon hiipii.
No juu, mutta mulla kyllä loppui oivallus siinä kiireessä kesken, että miten sen piirilevyn saa muovikuoristaan irti rikkomatta sitä, jotta niiden juotosten kuntoa voisi tsekkailla. Säädinpyörät kyllä oli helppo napsauttaa pois, vaan sitten tuli jo tenkkapoo...
Apuja




Magnettiventtiilien puhdistuksesta on todennäköisesti apua.
Kannattanee silmäillä aiheesta olevat vanhat topicit:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=14248
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13246
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12692
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10472 (tässä topicissa kuvia)
Tuossa muutama esimerkki, hakusanalla "magneettivent*" löytyy 94 osumaa, joten sieltä löytyy lisää tietoa.
Kannattanee silmäillä aiheesta olevat vanhat topicit:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13246
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12692
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10472 (tässä topicissa kuvia)
Tuossa muutama esimerkki, hakusanalla "magneettivent*" löytyy 94 osumaa, joten sieltä löytyy lisää tietoa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kannattaisko kokeilla niitä keskenään vaihtamalla?Malm kirjoitti:Minulla ongelma on hyvin satunnaista, joten haluaisin ainakin uskoa että se johtuisi noista magneettiventtiileistä...![]()
noh, täytyy tutkia tässä joku päivä tarkemmin
-risto
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Niitä venttiileitä ei voi keskenään vaihtaa, yhtä pakkaa ovat.
Se temppuilu saattaa johtua samasta kuin itselläkin pari vuotta sitten. Kiertovesipumppu oli vuotanut vettä sisäänsä, siis koneistoon ja se oli pahasti ruostunut. Lähti joskus käyntiin ja useimmiten ei. Aluksi auttoi kun kävi ruuvarin kädensijalla napauttamassa, mutta lopulta ei sekään.
Laittakaa virrat päälle ja puhallus ykköselle, menkää konehuoneen puolelle kuuntelemaan hyriseekö. Ja paikallistakaa se pumppu ensin, joko paisarin kupeessa tai rintapellissä kuskin puolella.
Se temppuilu saattaa johtua samasta kuin itselläkin pari vuotta sitten. Kiertovesipumppu oli vuotanut vettä sisäänsä, siis koneistoon ja se oli pahasti ruostunut. Lähti joskus käyntiin ja useimmiten ei. Aluksi auttoi kun kävi ruuvarin kädensijalla napauttamassa, mutta lopulta ei sekään.
Laittakaa virrat päälle ja puhallus ykköselle, menkää konehuoneen puolelle kuuntelemaan hyriseekö. Ja paikallistakaa se pumppu ensin, joko paisarin kupeessa tai rintapellissä kuskin puolella.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 08.12.2004 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä copy jo aiemmin annetuista linkeistä.
"Tässä lainaus Suomen kielisestä käyttöohjekirjasta.
Lämpötilan säätöpyörillä voidaan sätää sisätilan lämpötilaa erikseen auton vasemmalle ja oikealle puolelle portaattomasti ääriasentojen "MIN" ja "MAX" välillä. Perussäädöksi suositamme molemmille säätöpyörille 22 astetta.
Kun sisätilaa lämmitettäessä käytetään vain toista lämpötilan säätöpyörää, toinen säätöpyörä ei saa olla lukittuvassa ääriasennossa "MIN"."
"Tässä lainaus Suomen kielisestä käyttöohjekirjasta.
Lämpötilan säätöpyörillä voidaan sätää sisätilan lämpötilaa erikseen auton vasemmalle ja oikealle puolelle portaattomasti ääriasentojen "MIN" ja "MAX" välillä. Perussäädöksi suositamme molemmille säätöpyörille 22 astetta.
Kun sisätilaa lämmitettäessä käytetään vain toista lämpötilan säätöpyörää, toinen säätöpyörä ei saa olla lukittuvassa ääriasennossa "MIN"."
Viimeksi muokannut mjo33400, Ke 08.12.2004 06:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
jeps,
kävin katsomassa tuon kiertovesipumpun, siinä sitten kun naputtelin sitä ruuvimeisselillä ja heiluttelin johtoja niin lähti johot irti
oliva muutenkin nuo liittimet ihan mustan mömmön peitossa...
yritin siinä sitten irrottaa sitä pumppua ja totesin ettei sitä saa irti ilman että nesteet tulee pihalle ja laitoin takaisin kiinni, täytyy joku päivä puristaa ne letkut kasaan ja irroittaa siten...
käytin autoa vähän aikaa tyhjäkäynnillä ja rupes sitä lämmintä ilmaakin tulemaan, eli ei mitään kiirettä vielä ton rempan suhteen...
että sellasta, itsellä se pumppu oli siinä paisuntasäilön alapuolella...
käykäähän poijat tarkistamassa pumppu !!
ja maurille kiitoksia asiantuntemuksesta !
terveisin
risto
kävin katsomassa tuon kiertovesipumpun, siinä sitten kun naputtelin sitä ruuvimeisselillä ja heiluttelin johtoja niin lähti johot irti

oliva muutenkin nuo liittimet ihan mustan mömmön peitossa...
yritin siinä sitten irrottaa sitä pumppua ja totesin ettei sitä saa irti ilman että nesteet tulee pihalle ja laitoin takaisin kiinni, täytyy joku päivä puristaa ne letkut kasaan ja irroittaa siten...
käytin autoa vähän aikaa tyhjäkäynnillä ja rupes sitä lämmintä ilmaakin tulemaan, eli ei mitään kiirettä vielä ton rempan suhteen...
että sellasta, itsellä se pumppu oli siinä paisuntasäilön alapuolella...
käykäähän poijat tarkistamassa pumppu !!
ja maurille kiitoksia asiantuntemuksesta !
terveisin
risto