Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Kertokaas nyt mulle, että millaiset on oikeat pyöränpultit W211 (2003) orggis aluvanteisiin? Mulla varmaan väärät pultit, kun aina on pultit löysällä. Vai vedättekö te muut ko alumiinivanteen jatkovarrella kunnolla kireelle? Ja vielä toinenkin kysymys, pitäsikö olla eri pultit alumiinivanteille ja peltivanteille?
Viimeksi muokannut Jacka, Su 29.09.2019 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Eikös tuossa ole M14 kierre, niin silloin siinä on R14 pallopultit. Mulla pysyi kyllä W211 vanteet väyrysen M12/R12 pallopulteillakin kiinni väykyn alla, onko sulla siellä nyt kartiot kun ei pysy?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Jotenkin näyttää oudolta? =0 Niin kuin pallo ois tehnyt sisäreunaan omaa "pykälää"? Vai näyttääkö se vaan?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Kiitos vastauksesta. Onko se pallonkantaisen 14mm pultin oikea kierre-osan pituus 26-27mm?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Eikös nämä mun tämänhetkiset pultit kumminkin näytä olevan ihan oikeat noille vanteille (tähti-logokin löytyy pulteista)? Miksiköhän noi pultit löystyy ajossa? Ja näyttääkö, että pultit on oikeassa syvyydessä vanteessa?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Toliman - eli kyseinen vanne - on hyvin ohut pultin kohdalta eli sanoisin että pultin pituus on oikea.
Kartio voisi olla väärä jos pultti olisi Sprinter / Vito, mutta ainakaan vanteessa oleva jälki ei siltä näytä.
Muuten, onko 211 ollut ollenkaan peltivannetta, ei kai ?
Kartio voisi olla väärä jos pultti olisi Sprinter / Vito, mutta ainakaan vanteessa oleva jälki ei siltä näytä.
Muuten, onko 211 ollut ollenkaan peltivannetta, ei kai ?
wiimax.fi
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Muistelisin, että kaveri ajeli amiksessa isänsä 211 classicilla jossa oli peltivanteet, ja hänen mielestään hienommat kapselit kuin aluvanteetdealer kirjoitti: Muuten, onko 211 ollut ollenkaan peltivannetta, ei kai ?
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Myös joka ketun idiootti tietää ettei 722.6 johdinlevyä voi koodata mitenkään alustanumeroon. Sinä väität että olet niitä useita tehnyt. Eli et varmaan tiedä edes mikä on star tai muuten olet taas kusettanut asiakkaita. Muutenkin rupeaa olemaan mitta täyttä tuota idioottimaista joka ketjussa pätemistä.sukula kirjoitti:W219 peltivanteita käytetään lipposessa.
Turha dealerin on väittää, etteikö kyseiset pultit ole liian lyhyet. Peltivanteen pultit ja sillä siisti. Kyllä näitä vanteita ja pultteja on sentään nähnyt kymmeniä vuosia ja silmäni sanoo sen mitä olen aikaisemmin kirjoittanut tästä asiasta.
Vanteesta myös näkee puusilmäkin, että kartiopulttia on vedätetty sisään ja sillä siisti. Tuollaiset paskapuheet voi lopettaa heti alkujaan, kun ei tiedä asioita kummemmin kuin sika perunamuusista.
Ei se oikeastaan ole sinun vika että olet mulkku, mutta foorumin ylläpito on se joka voi haistaa paskan siitä että antaa sun sotkea tätä vuodesta toiseen.
Ehdotan että kaikki lopettaa tänne foorumille kirjoittelun ja tehdään tästä rumiluksen show yksinään! Siinä sitten kaikki uudet kyselijät saa niin päin helvettiä olevia vastauksia joka asiaan että mersut menee paaliin samantein.
Ketjuun liittyvistä pulteista ratkaisee se että ne tulee tarpeeksi vanteesta läpi ja siitä kun ei ole kuvaa, niin vaikea tietää onko liian lyhyet vai ei. Tietty rumilus niillä 100 vuotiailla silmillään näkee mitä vaan, mutta joo. Siihen en osaa sanoa mitään, miksi ne ei pysy kiinni, jos nyt ei ihan ydellä kierteellä vaan ole navassa.
2007 R 320cdi
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Alkuperäinen kysyjä täällä. Joo eli Starilla katsoin EPC:stä, että mitä se tarjoaa tuolle mun alustanumerolle pyöränpultteja. Ja tuossa ylemmässä kuvassa näkyy juuri nuo ko vanteetkin...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Oikeat pultit näyttäis kysyjällä olevan. Luulen ongelman olevan siinä on se, että joku on joskus käyttänyt noita vanteita suorakartiopulttien kanssa ja vanteessa kartion muoto on mennyt pilalle. Ei nämä muuten löysty, kun vetää oikeaan momenttiin.
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Alan olla samaa mieltä.Huttiainen kirjoitti:Ehdotan että kaikki lopettaa tänne foorumille kirjoittelun ja tehdään tästä rumiluksen show yksinään!
Vaikka rumiluksen kaltaisia pitäisi toki ymmärtää, on Mersuforumin laajaa lukijakuntaa kohtaan väärin että hänen annetaan täällä levittää virheellistä tietoa milloin mistäkin mersuihin liittyvästä asiasta.
Tällä kertaa lienee tarkoitus saada Jacka asentamaan liian pitkät pyöränpultit ja rikkomaan niillä autostaan käsijarruosat ? Vai jälleen pelkästään nostaa rähinä tyhjästä ?
Toliman-vanteen paksuus siitä mihin kartio loppuu taisi olla noin 7 millimetriä. Jackan kuvaamien pulttien kierreosan pituus on ilmeisesti 26-27 millimetriä, eli ei ainakaan pitempää pulttia kannata Tolimaneille laittaa. Kartion koko näyttäisi oikealta ja pallokartio kuten pitää. Käy toki näyttämässä ja kysymässä asiasta rengasliikkeessä niin saat hyviä vastauksia, kun on käsissä pultti ja vanne joita tarkastella ja verrata.
Peltivanteet on 211:ssa näköjään kaikki "spare wheel" koodilla 669, varaosanumerot A2114000002 / 0102 ja pikkupyörä A2194000002. Peltivanteilla ei siis ole 211:a tehty.
Alkuperäisen pyöränpultin kierreosan pituus on joko 27mm tai 30,9mm. Lisäksi A0009905107 pultti kolmantena, jos koodi R86 LA 17" 5 SPOKE WHEEL DESIGN, CHROME PLATED
Kuitenkin, ei ole olemassakaan "peltivanteen pulttia" 211:een.
wiimax.fi
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Hei, mielestäni 211 on ollut saatavana peltivanteita, 7.5 x 16 et 42. Olen nyt lähialuematkalla Viipurissa ja vasta huomenna kotona eikä ole linkkiä mersun sivuille nyt. Saattaapi olla et peltivanteen pultti on sama kun tolimanin kun se on aika lyhyt. Pultti siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Hei, mielestäni 211 on ollut saatavana peltivanteita, 7.5 x 16 et 42. Olen nyt lähialuematkalla Viipurissa ja vasta huomenna kotona eikä ole linkkiä mersun sivuille nyt. Saattaapi olla et peltivanteen pultti on sama kun tolimanin kun se on aika lyhyt. Pultti siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Eikö sellainen peltivanne sitten pitäisi löytyä EPC:stä?karra kirjoitti:Hei, mielestäni 211 on ollut saatavana peltivanteita, 7.5 x 16 et 42. Olen nyt lähialuematkalla Viipurissa ja vasta huomenna kotona eikä ole linkkiä mersun sivuille nyt.
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Voihan se löytyä. Kuten sanoin että kippisDBFI kirjoitti:Eikö sellainen peltivanne sitten pitäisi löytyä EPC:stä?karra kirjoitti:Hei, mielestäni 211 on ollut saatavana peltivanteita, 7.5 x 16 et 42. Olen nyt lähialuematkalla Viipurissa ja vasta huomenna kotona eikä ole linkkiä mersun sivuille nyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Se on tuo A2114000102 joka on EPC:ssä vain vararenkaan vanteena mainittu, A2114000002 puolestaan 7 x 16 et 33.karra kirjoitti:Hei, mielestäni 211 on ollut saatavana peltivanteita, 7.5 x 16 et 42. Olen nyt lähialuematkalla Viipurissa ja vasta huomenna kotona eikä ole linkkiä mersun sivuille nyt. Saattaapi olla et peltivanteen pultti on sama kun tolimanin kun se on aika lyhyt. Pultti siis.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Samaan tulokseen päädyn minäkin, kun isolta näytöltä tuota vannekuvaa katson. Auttaisiko, jos nuo oikeat pultit vetäisi "ylikireelle" jonnekin +130Nm ?tulimäki kirjoitti:Oikeat pultit näyttäis kysyjällä olevan. Luulen ongelman olevan siinä on se, että joku on joskus käyttänyt noita vanteita suorakartiopulttien kanssa ja vanteessa kartion muoto on mennyt pilalle. Ei nämä muuten löysty, kun vetää oikeaan momenttiin.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Ylikireelle? 211:n ohjekirjassa kiristysmomentti on 130 Nm eikä sekään kovin paljoa ole. Omassa samaa luokkaa pultit ja 150 Nm kiristysohje.Mustikka60 kirjoitti: Auttaisiko, jos nuo oikeat pultit vetäisi "ylikireelle" jonnekin +130Nm ?
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Jos noille mun vanteille on joskus joku vääntänyt väärät pultit (ja näin varmaan onkin tapahtunut) ja vanteet on hiukan ottanut itseensä, niin olisiko mahdollista jollain muokata ko "vioittunutta" kartiota paremmaksi? Tai siis onko joku koittanut ko temppua vai onko se yleensäkään mahdollista?
Ja siis voisinseuraavaksi momenttiavaimella laittaa ko pultit 130-150 Nm momenttiin ja katsoa kuinka kireälle noin tulee pysyykö pultit kiinni?
Ja siis voisinseuraavaksi momenttiavaimella laittaa ko pultit 130-150 Nm momenttiin ja katsoa kuinka kireälle noin tulee pysyykö pultit kiinni?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Miksi leikkiä omalla ja muiden terveydellä ja hengellä? Hylkää ne vanteet romuksi ja ehjät tilalle, eihän tuollaiset vanhan auton vanteet paljoa maksa.Jacka kirjoitti:Jos noille mun vanteille on joskus joku vääntänyt väärät pultit (ja näin varmaan onkin tapahtunut) ja vanteet on hiukan ottanut itseensä, niin olisiko mahdollista jollain muokata ko "vioittunutta" kartiota paremmaksi? Tai siis onko joku koittanut ko temppua vai onko se yleensäkään mahdollista?
Ja siis voisinseuraavaksi momenttiavaimella laittaa ko pultit 130-150 Nm momenttiin ja katsoa kuinka kireälle noin tulee pysyykö pultit kiinni?
Mitäs jos se kiristäminen ei onnistukaan vaan pyörä lähtee vauhdissa irti...? Jokunen vuosi sitten luin uutisen jossa moottoripyöräilijä kuoli moottoritiellä ohittaessaan henkilöautoa jonka takapyöränripustus petti ja siten aiheutti onnettomuuden jossa mp:n kuski kuoli.
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Onkohan kartio kuitenkaan vioittunut niin että vanteet olisivat käyttökelvottomat, ei kuvasta ainakaan voi niin päätellä ? Toki outoa on että pultit löystyy, ja vaarallista, jos se toistuu myös oikeaan momenttiin kiristämisen jälkeen ei vanteista ole enää käyttöön.
Omaan autoon ruuvasin eilen juuri tuollaiset vanteet alle, momenttina niille olen käyttänyt 140Nm ja niin käytin nytkin.
Omaan autoon ruuvasin eilen juuri tuollaiset vanteet alle, momenttina niille olen käyttänyt 140Nm ja niin käytin nytkin.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
DBFI kirjoitti:Ylikireelle? 211:n ohjekirjassa kiristysmomentti on 130 Nm eikä sekään kovin paljoa ole. Omassa samaa luokkaa pultit ja 150 Nm kiristysohje.Mustikka60 kirjoitti: Auttaisiko, jos nuo oikeat pultit vetäisi "ylikireelle" jonnekin +130Nm ?
Niin ei ihme jos ei pysy kiinni jos pultit jätettään valmiiksi löysälle...
Mökkillä
'
'
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Minun vanteista:Jacka kirjoitti:Jotenkin näyttää oudolta? =0 Niin kuin pallo ois tehnyt sisäreunaan omaa "pykälää"? Vai näyttääkö se vaan?
[ https://i.imgur.com/sLZkZxm.jpg ]
wiimax.fi
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Mulla on W211:n Yilduzit myynnissä, tuu hakeen Virroilta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Kuvasta katsottuna aivan samannäköiset kuin ketjun aloittajallakin. Olisikohan nyt joku muu juttu kyseessä, hapettumaa/ruostetta vastinpinnoissa tms...?dealer kirjoitti:Minun vanteista:Jacka kirjoitti:Jotenkin näyttää oudolta? =0 Niin kuin pallo ois tehnyt sisäreunaan omaa "pykälää"? Vai näyttääkö se vaan?
[ https://i.imgur.com/sLZkZxm.jpg ]
Jos pultti löystyy niin joku antaa periksi jostakin ellei sitä pulttia ole vedetty pitkällä jatkovarrella myötörajalle.
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Minä näistä mitään ymmärrä, mutta aloittaisin noiden pulttien puhdistamisella. Ikänsä töitä autojen kanssa tehnyt isäni opetti humanistijälkikasvulleen ainakin sen, että pyöränpultit pitää kiinnitettäessä olla ainakin ehjät ja puhtaat ruosteesta, mielellään kierreosasta asiallisesti voidellut, muutoin kiristysmomentti on helposti ihan sitten ihan mitä vaan...Jacka kirjoitti:Eikös nämä mun tämänhetkiset pultit kumminkin näytä olevan ihan oikeat noille vanteille (tähti-logokin löytyy pulteista)? Miksiköhän noi pultit löystyy ajossa? Ja näyttääkö, että pultit on oikeassa syvyydessä vanteessa?
[ https://i.imgur.com/LelAa06.jpg ]
[ https://i.imgur.com/Hdu0IbZ.jpg ]
[ https://i.imgur.com/lOHk1vB.jpg ]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Nyt kun saatiin asiantuntijatkin paikalle, niin onko eroa 12mm ja 14mm pulttien kireydelle?FinlandMerceds kirjoitti:Niin ei ihme jos ei pysy kiinni jos pultit jätettään valmiiksi löysälle...DBFI kirjoitti:Ylikireelle? 211:n ohjekirjassa kiristysmomentti on 130 Nm eikä sekään kovin paljoa ole. Omassa samaa luokkaa pultit ja 150 Nm kiristysohje.Mustikka60 kirjoitti: Auttaisiko, jos nuo oikeat pultit vetäisi "ylikireelle" jonnekin +130Nm ?
Itse olen tietenkin lukenut vain kerran kiristysohjeen ja siitä lienee 30 vuotta. Niinpä 120Nm on pysynyt hyvin muistissa. Eikä ole koskaan löystynyt W203ssa (12mm pultti) tai W204 (14mm). Mutta vedetään tiukemmalle, kun tuossa lähiaikoina talvipyöriä sovittelen W205:een
EDIT: Googletus antoi W210:n 12mm pulteille kireyden 110Nm. Ja olihan kysymykseni hölmö: Tietenkin on eroa. Yhden kierrekierroksen pituus 12mm pultissa on 38mm ja 14mm pultissa 44mm (Pii x d). Niinpä kierrettä on 15% enemmän ja vastaavasti momenttiakin voi nostaa saman verran (110 + 16,5 = 126,5).
-- C200 4Matic 2019 --
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Ei mene metsään jos vetää 12mm 120nm ja 14mm 140nm.
Pahasti ruostuneille putsaus teräsharjalaikka+porakone tai ihan teräsharjalla.
Sprayterva pitää pultit kunnossa, toki lisää hiukan kiristysmomenttia, mutta jos käyttää noita yllämainittuja ei mene vielä rasvattunakaan myötörajalle.
Ennemminkin menee tarpeeksi kireälle vanhemmissa, missä on jommassa kummassa kierteessä kuitenkin roskaa tai ruostetta mikä vähentää kiristystä.
Aloittajalle:
Ujo terva pultteihin ja 140nm = ongelma ratkaistu, uskoisin.
Tarkkaile tilannetta kuitenkin alkuun usein.
Jos olet tähän mennessä kiristänyt ruosteiset pultit alimomenttiin, vika on vain ja ainoastaan siinä!
Pahasti ruostuneille putsaus teräsharjalaikka+porakone tai ihan teräsharjalla.
Sprayterva pitää pultit kunnossa, toki lisää hiukan kiristysmomenttia, mutta jos käyttää noita yllämainittuja ei mene vielä rasvattunakaan myötörajalle.
Ennemminkin menee tarpeeksi kireälle vanhemmissa, missä on jommassa kummassa kierteessä kuitenkin roskaa tai ruostetta mikä vähentää kiristystä.
Aloittajalle:
Ujo terva pultteihin ja 140nm = ongelma ratkaistu, uskoisin.
Tarkkaile tilannetta kuitenkin alkuun usein.
Jos olet tähän mennessä kiristänyt ruosteiset pultit alimomenttiin, vika on vain ja ainoastaan siinä!
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Niin ja jos ei ala pysyä pultit kiinni vetäisee niihin Locktiten punaista ruuvilukitetta. Johan pysyy!!
Vitsi,Vitsi!
Vitsi,Vitsi!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Millaiset pyöränpultit - orggis alut W211
Tuota varten pitäisi olla joku pallokalvain, jolla saisi sen verran poistettua pintaa, että tulisi puhdas metalli esiin. Jossain tee-se-itse-ohjeissa on että "jos sinulla ei ole kierretappia kierteen korjaukseen voit tehdä sellaisen vanhasta pultista tekemällä urat kierreosaan jne." Sopisiko tähän vastaava "jos sinulla ei ole pallokalvainta, niin voit tehdä sellaisen vanhasta pultista tekemällä urat pallopintaan" Pultti on varmaan tarpeeksi kovaa alumiinin työstämiseen. Pallopinnan ja uran kulma ei saa olla pyöristetty, jotta se "lastuaisi".Jacka kirjoitti:Jos noille mun vanteille on joskus joku vääntänyt väärät pultit (ja näin varmaan onkin tapahtunut) ja vanteet on hiukan ottanut itseensä, niin olisiko mahdollista jollain muokata ko "vioittunutta" kartiota paremmaksi? Tai siis onko joku koittanut ko temppua vai onko se yleensäkään mahdollista?
Itse olen kiristänyt aina Tolimanit 140Nm kireyteen, jostain sen olin aikoinani katsonut. Ohjekirjassa tosiaan 130Nm.
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01