5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
-04 c180 automastti farkku vääntää liikaa kun laittaa R tai D asennon.
jarruja se ei pidä päällä vaan se yksinkertaasesti vääntää liikaa ettei ees sbc Holdia saa päälle.
Kuumempana rupeaa toimimaan lähes normaalisti ja sitten se antaa laittaa holdin päälle.
Öljyt on katottu ja vaihdettu suodattimen kera justiin ( ei vaikutusta), oli mustan punertavaa eli likaasta.
Liitin oli vuotanut mutta ei näyttänyt että olis öljyä lähteny johtosarjaa pitkin poksille.
Vikakoodeja ei oo minkäänlaasta ja katottu staarilla. Arvot näytti suht normaaleila eikä niissä mitää hälyyttävää näyttäny olevan.
Voiko tämmönen johtua vaa huonosta öljystä, pitäiskö tehdä wisin manuaali huuhteluohjeilla vai olisko vaan paree laittaa huuhtelukoneeseen?
Öljyä on riittävästi vaihteistossa
Niin ja vaihteisto toimii kylmänäkin täysin hyvin mutta se liikkeelle lähtö on vaan ongelma.
Kun öljyjä vaihti niin ei keretty kattomaa johdinlevyn kuntoa.
Öljyä on oikee määrä vaihteistossa.
jarruja se ei pidä päällä vaan se yksinkertaasesti vääntää liikaa ettei ees sbc Holdia saa päälle.
Kuumempana rupeaa toimimaan lähes normaalisti ja sitten se antaa laittaa holdin päälle.
Öljyt on katottu ja vaihdettu suodattimen kera justiin ( ei vaikutusta), oli mustan punertavaa eli likaasta.
Liitin oli vuotanut mutta ei näyttänyt että olis öljyä lähteny johtosarjaa pitkin poksille.
Vikakoodeja ei oo minkäänlaasta ja katottu staarilla. Arvot näytti suht normaaleila eikä niissä mitää hälyyttävää näyttäny olevan.
Voiko tämmönen johtua vaa huonosta öljystä, pitäiskö tehdä wisin manuaali huuhteluohjeilla vai olisko vaan paree laittaa huuhtelukoneeseen?
Öljyä on riittävästi vaihteistossa
Niin ja vaihteisto toimii kylmänäkin täysin hyvin mutta se liikkeelle lähtö on vaan ongelma.
Kun öljyjä vaihti niin ei keretty kattomaa johdinlevyn kuntoa.
Öljyä on oikee määrä vaihteistossa.
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
siis auto 2004 c180kompressor automaatti ? ei ole SBC:tä C sarjassa eikä 180kompuraa eli saanut E sarjaan . Kuitenkin tarkoitat että D-päällä auto vetää liikkeelle todella voimakkaasti ettei jarru pidä vai ?
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Mun mokani
kumminkin joo jarrut ei pidä. Ja jos kylmänä yrittää pitää auton paikallaan jarrujen avulla niin auto sammahtaa, niin kovaa se vääntää

Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
kovasti kuulostaa että turbiininlukko päällä ja siksi näin. melkein lähtis turbiinilukon ohjausventtiilillä eli kyb venttiilin vaihdolla ja koittais huuhdella vaikka WIS ohjeenmukaisesti ensimmäisenä. Jollain voi olla eriävä mielipide joten sitä odotellessajussiur kirjoitti:Mun mokanikumminkin joo jarrut ei pidä. Ja jos kylmänä yrittää pitää auton paikallaan jarrujen avulla niin auto sammahtaa, niin kovaa se vääntää
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=116325 sieltä voi ajankuluksi lueskella
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Minä laittaisin automaattilaatikolle olevan pesuaineen ensin vaihtoa ja ohjeen mukaan käyttää ja sitten huuhtoen pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Mitenkä nuo pesuaineet yleensä toimii automaattilaatikos, eikösse oo vähä riskialtista laittaa sinne yli 100tkm ajettuun. Tällä vissiiin oli jotain 250tkm ajettu jo, toki ei paljoo silläkää...atlas kirjoitti:Minä laittaisin automaattilaatikolle olevan pesuaineen ensin vaihtoa ja ohjeen mukaan käyttää ja sitten huuhtoen pois.
Ja luulis että se ees vähän auttais öljynvaihdollakin, sen takia aattelin ettei se täysin varmaa öljyn vika ookkaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Tuntuu siis siltä kuin manuaali jonka kytkin ei irrota kunnolla(eli kun ei ole painettuna pohjaan)?jussiur kirjoitti:-04 c180 automastti farkku vääntää liikaa kun laittaa R tai D asennon.
jarruja se ei pidä päällä vaan se yksinkertaasesti vääntää liikaa ettei ees sbc Holdia saa päälle.
Kuumempana rupeaa toimimaan lähes normaalisti ja sitten se antaa laittaa holdin päälle.
Öljyt on katottu ja vaihdettu suodattimen kera justiin ( ei vaikutusta), oli mustan punertavaa eli likaasta.
Liitin oli vuotanut mutta ei näyttänyt että olis öljyä lähteny johtosarjaa pitkin poksille.
Vikakoodeja ei oo minkäänlaasta ja katottu staarilla. Arvot näytti suht normaaleila eikä niissä mitää hälyyttävää näyttäny olevan.
Voiko tämmönen johtua vaa huonosta öljystä, pitäiskö tehdä wisin manuaali huuhteluohjeilla vai olisko vaan paree laittaa huuhtelukoneeseen?
Öljyä on riittävästi vaihteistossa
Niin ja vaihteisto toimii kylmänäkin täysin hyvin mutta se liikkeelle lähtö on vaan ongelma.
Kun öljyjä vaihti niin ei keretty kattomaa johdinlevyn kuntoa.
Öljyä on oikee määrä vaihteistossa.
onko tyhjäkäynti normalli kun vaihde on vapaalla?
uddet öljyt kun vaihdettu niin paljonko sitä kului vaihdossa?
Mökkillä
'
'
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Joo siltä se tuntu, kun paina jarrun kunnolla pohjaan ja siirtää peeltä ärrälle niin alkaa vääntää normaalia enemmän, johonkin 500 rpm laskee kierrokset ja joskus laskee kylmänä enemmän ja sitten se jo sammahtaakin. Lämpimänä toimii huamattavasti paremmin.
P ja N asennossa joutokäynti on aivan normaalia. Ja koeajolla auto vaihtaa nätisti ja kierrosluku ei heijjaa millää tavalla kylmänä eikä kuumana. Ongelma siis pelkästään liikkelle lähdössä.
Öljyä tuli mummielestä aika paljonkin eli n 5 litraa ja suodatin vaan oli pois otettu. Ennen öljynvaihtoa öljyn taso oli tikun puolessa välissä eli ei siellä liikaakaan ollu öljyä.
P ja N asennossa joutokäynti on aivan normaalia. Ja koeajolla auto vaihtaa nätisti ja kierrosluku ei heijjaa millää tavalla kylmänä eikä kuumana. Ongelma siis pelkästään liikkelle lähdössä.
Öljyä tuli mummielestä aika paljonkin eli n 5 litraa ja suodatin vaan oli pois otettu. Ennen öljynvaihtoa öljyn taso oli tikun puolessa välissä eli ei siellä liikaakaan ollu öljyä.
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Koko tilavuus on 8.5 eli turbiini ollut täynnä vanhaa öljyä eli vaihtui vaan puolet..toki turbiini tyhjenee puoliksi.
Eli pitäisi kuitenkin saada kaikki vaihdettavaksi eli ohje löytyy forumilta ja paluuletkun kautta vanhat ulos uutta lisäten kokoajan.
Toi pesu on vain juuri ennen vanhojen pois ottoa ennen eli sillä ei ajeta ja tollasen likaisen laatikon pesu se vasta onkin paikallaan ja lika kuitenkin jää suodattimeen ja paikat puhdistuu...toki testeri oikea näyttää vikojakin mutta kyb on syyllinen ja joko se uusittava solenoidi tai kokeilee tolla pesulla.
Eli pitäisi kuitenkin saada kaikki vaihdettavaksi eli ohje löytyy forumilta ja paluuletkun kautta vanhat ulos uutta lisäten kokoajan.
Toi pesu on vain juuri ennen vanhojen pois ottoa ennen eli sillä ei ajeta ja tollasen likaisen laatikon pesu se vasta onkin paikallaan ja lika kuitenkin jää suodattimeen ja paikat puhdistuu...toki testeri oikea näyttää vikojakin mutta kyb on syyllinen ja joko se uusittava solenoidi tai kokeilee tolla pesulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Homma vaikkuttaa selkeältä,jussiur kirjoitti:Joo siltä se tuntu, kun paina jarrun kunnolla pohjaan ja siirtää peeltä ärrälle niin alkaa vääntää normaalia enemmän, johonkin 500 rpm laskee kierrokset ja joskus laskee kylmänä enemmän ja sitten se jo sammahtaakin. Lämpimänä toimii huamattavasti paremmin.
P ja N asennossa joutokäynti on aivan normaalia. Ja koeajolla auto vaihtaa nätisti ja kierrosluku ei heijjaa millää tavalla kylmänä eikä kuumana. Ongelma siis pelkästään liikkelle lähdössä.
Öljyä tuli mummielestä aika paljonkin eli n 5 litraa ja suodatin vaan oli pois otettu. Ennen öljynvaihtoa öljyn taso oli tikun puolessa välissä eli ei siellä liikaakaan ollu öljyä.
ensimäisenä litra määräästä voi päätellä että vain osa öljyistä on vaihtunut kuten nim atlas jos kirjoitikin,
sitten on muutama vaihto ehto miten jatkaa, kokeileeko ensin vaihtaa öljyt niin että kaikki vaihtuu vai tekeekö samaan aikaan turbinilukon solenoidin vaihdon,
vian toden näköisiä/yleisiä syitä väärät öljyt, huonot öljyt, vialinen turbin lukon solenoidi(voi varmistella testerillä)
vialinen turbini, vialinen ventiili koneisto
Mökkillä
'
'
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Juu vaihdellaan nua öljyt huuhtelemalla ja kybbi venttiili heti ku keritään, päivittelen sitten tulevaisuudessa miten kävi!
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Ensimmääsen öljyn vaihdon jälkee ajettu noin 500 km ja rupes sen jälkeen toimimaan. Huuhdeltiin vaan laatikko ja nyt toimii niinkun pitääkin!
Kiitos vastanneille!
Kiitos vastanneille!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 5 automaattivaihteinen "vääntää liikaa"
Hyväjussiur kirjoitti:Ensimmääsen öljyn vaihdon jälkee ajettu noin 500 km ja rupes sen jälkeen toimimaan. Huuhdeltiin vaan laatikko ja nyt toimii niinkun pitääkin!
Kiitos vastanneille!
Ei mitenkään yllättävää
Mökkillä
'
'