W203 270cdi jarrupala ropleema
W203 270cdi jarrupala ropleema
Moro
Rupesimpa vaihtamaan etu jarrupaloja ko kotteroon, no ei hiivatti mäntää saa painettua tarpeeksi sisään että mahtus kumpikin uus pala paikolleen. Voimaa käytetty kyllä vähintäänkin riittävästi.
No hätäapu karjaus kumminkin saatu tehtyä eli toinen pala uus ja toinen parempi vanaha.
Onko tuohon joku kikka kakkonen millä männän saapi liikkumaan tarpeeksi syvälle?
Nyt ei ois aikaa ruveta satuloita purkamaan ja herkistelemään vaikka se kai järkevintä oliski.
Rupesimpa vaihtamaan etu jarrupaloja ko kotteroon, no ei hiivatti mäntää saa painettua tarpeeksi sisään että mahtus kumpikin uus pala paikolleen. Voimaa käytetty kyllä vähintäänkin riittävästi.
No hätäapu karjaus kumminkin saatu tehtyä eli toinen pala uus ja toinen parempi vanaha.
Onko tuohon joku kikka kakkonen millä männän saapi liikkumaan tarpeeksi syvälle?
Nyt ei ois aikaa ruveta satuloita purkamaan ja herkistelemään vaikka se kai järkevintä oliski.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Esim. Biltema 19-287 tai vastaava jarrumäntätyökalu tekee työstä miellyttävämmän. Jos männät jumittaa, niin tuollaisen kanssa voi hiulata edestakaisin muutaman kerran.k.jamsa kirjoitti:Moro
Rupesimpa vaihtamaan etu jarrupaloja ko kotteroon, no ei hiivatti mäntää saa painettua tarpeeksi sisään että mahtus kumpikin uus pala paikolleen. Voimaa käytetty kyllä vähintäänkin riittävästi.
No hätäapu karjaus kumminkin saatu tehtyä eli toinen pala uus ja toinen parempi vanaha.
Onko tuohon joku kikka kakkonen millä männän saapi liikkumaan tarpeeksi syvälle?
Nyt ei ois aikaa ruveta satuloita purkamaan ja herkistelemään vaikka se kai järkevintä oliski.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Moikka,
Ihan ensimmäiseksi, onko sulla siinä SBC jarrut?
Jos juu ne pitää Aina deaktivoida jos niiden kanssa jotakin puuhastelee ja jos on, lue koko ohje ennenkuin teet mitään, pystyt valmistautumaan aktivoinnin loppuosaan.
Koko homma onnistuu helposti *rilla, mutta jos ei muuta hommaa ole *rin kanssa tai ei *ria tai muuta testeriä ko. toiminnolla ole, voipi tuon tehdä avaimella. Eli proseduurihan menee näin:
Kuskin ikkuna auki, kaikki kuluttimet pois päältä, avain pois virtalukosta ja ovi kiinni, kaukosäätimellä ovet lukkoon minimissään 30 sekunniksi, tämän jälkeen kaukosäätimellä lukot auki minimissään 15 sekunniksi, nyt taas avaimella keskuslukko päälle ja 15 sekunnin kuluttua voit turvallisesti aloittaa jarru hommat.
TÄSSÄ KOHTAA EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA AVATA LUKKOJA TAI OVIA, SAATI PAINAA JARRUPOLJINTA.
Itsetesti käynnistyy ja jos palat on irti, männät pamahtaa pihalle, pahimmassa tapauksessa on sormet välissä, ja siinä ottaa sormet hopiat.
Itse kyllä herkistelisin ne satulat kuntoon, mutta jos olisi pakko pikaisesti saada pirssi liikkeelle, laittaisin satulan ilman paloja paikalleen, ja kevyesti jarrulevyä tukena käyttäen vääntäisin ruuvimeisselillä männän sisään, varoen kumeja eikä tietenkään mitään suuria voimia käyttäen.
Jos kaikki on vähänkään kunnossa, mäntä menee kuitenkin verrattaen kevyesti sisälle.
Tämän jälkeen sitten vaan hilppeet kasaan ja jarrujen uudelleen aktivointi:
Avaa keskuslukitus kaukosäätimellä, laita virta-avain virtalukkoon avoimesta ikkunasta ja käännä virrat päälle (autoa ei käynnistetä missään vaiheessa tätä proseduuria) käännä virrat pois ja odota yhdestä viiteen sekuntia, tämän jälkeen käännä virrat takaisin ja ne pidetään päällä kunnes aktivointi on suoritettu.
Nyt pyöritä kuljettajan takarengasta vähintään kolme sekuntia eli kaksi kierrosta pyörimissuuntaansa, tämän jälkeen on minuutin sisään pyöritettävä kuljettajan eturengasta pyörimissuuntaansa tasaisesti kunnes se pysähtyy automaattisesti.
Nyt käynnistyy automaattinen rutiini jossa järjestelmä ajaa paloja edestakaisin yms. se tekee tätä noin minuutin ja tämän jälkeen homma on valmis, eli auton voi laskea ja ottaa virrat pois.
Tämän jälkeen käynnistä auto ja paina jarrupoljinta viidestä kymmeneen kertaan, aja autolla muutama metri edes takaisin ja sammuta.
Nyt auton pitäisi olla valmis, jos taulu on kuitenkin punaisena, ei aktivointi ole tehty parametrien puitteissa, eli menee uusiksi.
Ohjeeni on vähän turhankin tarkka ja monimutkainen, mutta kokemus on näyttänyt, että loppujen lopuksi vähemmällä työllä pääsee näin.
Jos taas autossa ei ole SBC jarruja, niin tulipa kirjoitettua paljon turhaa tekstiä puhelimella
Ihan ensimmäiseksi, onko sulla siinä SBC jarrut?
Jos juu ne pitää Aina deaktivoida jos niiden kanssa jotakin puuhastelee ja jos on, lue koko ohje ennenkuin teet mitään, pystyt valmistautumaan aktivoinnin loppuosaan.
Koko homma onnistuu helposti *rilla, mutta jos ei muuta hommaa ole *rin kanssa tai ei *ria tai muuta testeriä ko. toiminnolla ole, voipi tuon tehdä avaimella. Eli proseduurihan menee näin:
Kuskin ikkuna auki, kaikki kuluttimet pois päältä, avain pois virtalukosta ja ovi kiinni, kaukosäätimellä ovet lukkoon minimissään 30 sekunniksi, tämän jälkeen kaukosäätimellä lukot auki minimissään 15 sekunniksi, nyt taas avaimella keskuslukko päälle ja 15 sekunnin kuluttua voit turvallisesti aloittaa jarru hommat.
TÄSSÄ KOHTAA EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA AVATA LUKKOJA TAI OVIA, SAATI PAINAA JARRUPOLJINTA.
Itsetesti käynnistyy ja jos palat on irti, männät pamahtaa pihalle, pahimmassa tapauksessa on sormet välissä, ja siinä ottaa sormet hopiat.
Itse kyllä herkistelisin ne satulat kuntoon, mutta jos olisi pakko pikaisesti saada pirssi liikkeelle, laittaisin satulan ilman paloja paikalleen, ja kevyesti jarrulevyä tukena käyttäen vääntäisin ruuvimeisselillä männän sisään, varoen kumeja eikä tietenkään mitään suuria voimia käyttäen.
Jos kaikki on vähänkään kunnossa, mäntä menee kuitenkin verrattaen kevyesti sisälle.
Tämän jälkeen sitten vaan hilppeet kasaan ja jarrujen uudelleen aktivointi:
Avaa keskuslukitus kaukosäätimellä, laita virta-avain virtalukkoon avoimesta ikkunasta ja käännä virrat päälle (autoa ei käynnistetä missään vaiheessa tätä proseduuria) käännä virrat pois ja odota yhdestä viiteen sekuntia, tämän jälkeen käännä virrat takaisin ja ne pidetään päällä kunnes aktivointi on suoritettu.
Nyt pyöritä kuljettajan takarengasta vähintään kolme sekuntia eli kaksi kierrosta pyörimissuuntaansa, tämän jälkeen on minuutin sisään pyöritettävä kuljettajan eturengasta pyörimissuuntaansa tasaisesti kunnes se pysähtyy automaattisesti.
Nyt käynnistyy automaattinen rutiini jossa järjestelmä ajaa paloja edestakaisin yms. se tekee tätä noin minuutin ja tämän jälkeen homma on valmis, eli auton voi laskea ja ottaa virrat pois.
Tämän jälkeen käynnistä auto ja paina jarrupoljinta viidestä kymmeneen kertaan, aja autolla muutama metri edes takaisin ja sammuta.
Nyt auton pitäisi olla valmis, jos taulu on kuitenkin punaisena, ei aktivointi ole tehty parametrien puitteissa, eli menee uusiksi.
Ohjeeni on vähän turhankin tarkka ja monimutkainen, mutta kokemus on näyttänyt, että loppujen lopuksi vähemmällä työllä pääsee näin.
Jos taas autossa ei ole SBC jarruja, niin tulipa kirjoitettua paljon turhaa tekstiä puhelimella

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Senverta ettei W203 ole SBC jarruilla ollut koskaan..Jankku kirjoitti:Moikka,
Ihan ensimmäiseksi, onko sulla siinä SBC jarrut?
Jos juu ne pitää Aina deaktivoida jos niiden kanssa jotakin puuhastelee ja jos on, lue koko ohje ennenkuin teet mitään, pystyt valmistautumaan aktivoinnin loppuosaan.
Koko homma onnistuu helposti *rilla, mutta jos ei muuta hommaa ole *rin kanssa tai ei *ria tai muuta testeriä ko. toiminnolla ole, voipi tuon tehdä avaimella. Eli proseduurihan menee näin:
Kuskin ikkuna auki, kaikki kuluttimet pois päältä, avain pois virtalukosta ja ovi kiinni, kaukosäätimellä ovet lukkoon minimissään 30 sekunniksi, tämän jälkeen kaukosäätimellä lukot auki minimissään 15 sekunniksi, nyt taas avaimella keskuslukko päälle ja 15 sekunnin kuluttua voit turvallisesti aloittaa jarru hommat.
TÄSSÄ KOHTAA EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA AVATA LUKKOJA TAI OVIA, SAATI PAINAA JARRUPOLJINTA.
Itsetesti käynnistyy ja jos palat on irti, männät pamahtaa pihalle, pahimmassa tapauksessa on sormet välissä, ja siinä ottaa sormet hopiat.
Itse kyllä herkistelisin ne satulat kuntoon, mutta jos olisi pakko pikaisesti saada pirssi liikkeelle, laittaisin satulan ilman paloja paikalleen, ja kevyesti jarrulevyä tukena käyttäen vääntäisin ruuvimeisselillä männän sisään, varoen kumeja eikä tietenkään mitään suuria voimia käyttäen.
Jos kaikki on vähänkään kunnossa, mäntä menee kuitenkin verrattaen kevyesti sisälle.
Tämän jälkeen sitten vaan hilppeet kasaan ja jarrujen uudelleen aktivointi:
Avaa keskuslukitus kaukosäätimellä, laita virta-avain virtalukkoon avoimesta ikkunasta ja käännä virrat päälle (autoa ei käynnistetä missään vaiheessa tätä proseduuria) käännä virrat pois ja odota yhdestä viiteen sekuntia, tämän jälkeen käännä virrat takaisin ja ne pidetään päällä kunnes aktivointi on suoritettu.
Nyt pyöritä kuljettajan takarengasta vähintään kolme sekuntia eli kaksi kierrosta pyörimissuuntaansa, tämän jälkeen on minuutin sisään pyöritettävä kuljettajan eturengasta pyörimissuuntaansa tasaisesti kunnes se pysähtyy automaattisesti.
Nyt käynnistyy automaattinen rutiini jossa järjestelmä ajaa paloja edestakaisin yms. se tekee tätä noin minuutin ja tämän jälkeen homma on valmis, eli auton voi laskea ja ottaa virrat pois.
Tämän jälkeen käynnistä auto ja paina jarrupoljinta viidestä kymmeneen kertaan, aja autolla muutama metri edes takaisin ja sammuta.
Nyt auton pitäisi olla valmis, jos taulu on kuitenkin punaisena, ei aktivointi ole tehty parametrien puitteissa, eli menee uusiksi.
Ohjeeni on vähän turhankin tarkka ja monimutkainen, mutta kokemus on näyttänyt, että loppujen lopuksi vähemmällä työllä pääsee näin.
Jos taas autossa ei ole SBC jarruja, niin tulipa kirjoitettua paljon turhaa tekstiä puhelimella
Aika turhaa on laittaa uudet palat sinne koska ne menee pilalle koska väkisin painettu ruostunutmäntä tulee jumittamaan sen jarrun joka pilaa sitten levyn ja palat . satula purkuun, uudet tiivisteet ja mäntä tai vaihtoehtoisesti vaihtosatula tilalle
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
203=C malli=Ei ole koskaan ollut sbc jarrujaJankku kirjoitti:Moikka,
Ihan ensimmäiseksi, onko sulla siinä SBC jarrut?
Jos taas autossa ei ole SBC jarruja, niin tulipa kirjoitettua paljon turhaa tekstiä puhelimella
männät tai tapit jumissa tai vääriä osia,
(väärän paksuiset palat/levyt)
Mökkillä
'
'
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
shade_z kirjoitti:Senverta ettei W203 ole SBC jarruilla ollut koskaan..Jankku kirjoitti:Moikka,
Ihan ensimmäiseksi, onko sulla siinä SBC jarrut?
Jos juu ne pitää Aina deaktivoida jos niiden kanssa jotakin puuhastelee ja jos on, lue koko ohje ennenkuin teet mitään, pystyt valmistautumaan aktivoinnin loppuosaan.
Koko homma onnistuu helposti *rilla, mutta jos ei muuta hommaa ole *rin kanssa tai ei *ria tai muuta testeriä ko. toiminnolla ole, voipi tuon tehdä avaimella. Eli proseduurihan menee näin:
Kuskin ikkuna auki, kaikki kuluttimet pois päältä, avain pois virtalukosta ja ovi kiinni, kaukosäätimellä ovet lukkoon minimissään 30 sekunniksi, tämän jälkeen kaukosäätimellä lukot auki minimissään 15 sekunniksi, nyt taas avaimella keskuslukko päälle ja 15 sekunnin kuluttua voit turvallisesti aloittaa jarru hommat.
TÄSSÄ KOHTAA EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA AVATA LUKKOJA TAI OVIA, SAATI PAINAA JARRUPOLJINTA.
Itsetesti käynnistyy ja jos palat on irti, männät pamahtaa pihalle, pahimmassa tapauksessa on sormet välissä, ja siinä ottaa sormet hopiat.
Itse kyllä herkistelisin ne satulat kuntoon, mutta jos olisi pakko pikaisesti saada pirssi liikkeelle, laittaisin satulan ilman paloja paikalleen, ja kevyesti jarrulevyä tukena käyttäen vääntäisin ruuvimeisselillä männän sisään, varoen kumeja eikä tietenkään mitään suuria voimia käyttäen.
Jos kaikki on vähänkään kunnossa, mäntä menee kuitenkin verrattaen kevyesti sisälle.
Tämän jälkeen sitten vaan hilppeet kasaan ja jarrujen uudelleen aktivointi:
Avaa keskuslukitus kaukosäätimellä, laita virta-avain virtalukkoon avoimesta ikkunasta ja käännä virrat päälle (autoa ei käynnistetä missään vaiheessa tätä proseduuria) käännä virrat pois ja odota yhdestä viiteen sekuntia, tämän jälkeen käännä virrat takaisin ja ne pidetään päällä kunnes aktivointi on suoritettu.
Nyt pyöritä kuljettajan takarengasta vähintään kolme sekuntia eli kaksi kierrosta pyörimissuuntaansa, tämän jälkeen on minuutin sisään pyöritettävä kuljettajan eturengasta pyörimissuuntaansa tasaisesti kunnes se pysähtyy automaattisesti.
Nyt käynnistyy automaattinen rutiini jossa järjestelmä ajaa paloja edestakaisin yms. se tekee tätä noin minuutin ja tämän jälkeen homma on valmis, eli auton voi laskea ja ottaa virrat pois.
Tämän jälkeen käynnistä auto ja paina jarrupoljinta viidestä kymmeneen kertaan, aja autolla muutama metri edes takaisin ja sammuta.
Nyt auton pitäisi olla valmis, jos taulu on kuitenkin punaisena, ei aktivointi ole tehty parametrien puitteissa, eli menee uusiksi.
Ohjeeni on vähän turhankin tarkka ja monimutkainen, mutta kokemus on näyttänyt, että loppujen lopuksi vähemmällä työllä pääsee näin.
Jos taas autossa ei ole SBC jarruja, niin tulipa kirjoitettua paljon turhaa tekstiä puhelimella
Aika turhaa on laittaa uudet palat sinne koska ne menee pilalle koska väkisin painettu ruostunutmäntä tulee jumittamaan sen jarrun joka pilaa sitten levyn ja palat . satula purkuun, uudet tiivisteet ja mäntä tai vaihtoehtoisesti vaihtosatula tilalle
Totta, ihan tasan tarkkaan totta

Nyt meni setällä 203 ja 230 sekasin, niin että soi

No eipä silti, joku saattaa tuosta saada silti vinkkiä, tosin ihan eri autoihin



Ja samaa tuossa kanssa itse yritin tyrkyttää, että alkuperäinen vika korjaukseen, tulee laahaaamaan, syö palan, levystä tulee huonolla tuurilla kiero jne.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
No tiijäppähäntä, vois tietenki olla väärän paksuset palat mutta muuten on kyllä ihan passelit. Onkohan näitä eri vahvusia olemassakaan?
Vaikutti siltä että mäntä ei vaan palautunut tarpeeksi, n. 10mm jäi "vajaaksi".
Kottero on nyt menossa ainakin tämän vkl että pittää ihimetellä lissää ko auto kotiutuupi.
Niin ja ei oo SBC jarruja.
Vaikutti siltä että mäntä ei vaan palautunut tarpeeksi, n. 10mm jäi "vajaaksi".
Kottero on nyt menossa ainakin tämän vkl että pittää ihimetellä lissää ko auto kotiutuupi.
Niin ja ei oo SBC jarruja.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
10mm kyl kuulostaa paljolta. Onkohan satula /jarrulevy tai sen satulan mäntä edes oikea. Koita sillain painaa että avaat ilmaus ruuvia ja painat mäntää,muista myös säiliöö tyhjätä tarvittaes
Star
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Semoisikin on nähty vaikka ei pitäis olla etupäähän,k.jamsa kirjoitti:No tiijäppähäntä, vois tietenki olla väärän paksuset palat mutta muuten on kyllä ihan passelit. Onkohan näitä eri vahvusia olemassakaan?
Vaikutti siltä että mäntä ei vaan palautunut tarpeeksi, n. 10mm jäi "vajaaksi".
männtä meen ihan tasan satulan rungon pintaan nähden,
jos ei niin jotain on pielessä
nim Bomber4 mainita liiasta jarru nesteestä kannatta myös tarkistaa monesti lisäävät nestettä kun palojen kulmisen takia
nesteen valo syttyy
Mökkillä
'
'
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Satula, mäntä yms kikkareet kai alkuperäisiä, ilmaruuvi auki yritetty painaa mutta eipä painu tarpeeksi.
Ei laahaa ainakaan nyt mutta jotain outoa tuossa kai on kun ei saa uusia paloja mahtumaan.
Ei laahaa ainakaan nyt mutta jotain outoa tuossa kai on kun ei saa uusia paloja mahtumaan.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Jos liikaa nestettä niin kai se tulvii säiliön korkista ku se on auki mäntää painettaessa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Kyllä,k.jamsa kirjoitti:Jos liikaa nestettä niin kai se tulvii säiliön korkista ku se on auki mäntää painettaessa?
vaan mistäpä sen tietää onko korkki huomattu avata,
kun sitä ei ole kerrottu,
Mökkillä
'
'
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Eihän siinä kumisessa jarruletkussa oo mitään silmin nähden vaurioo... Ettei olis mennyt tukkoon
Star
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Empä usko että letku tukossa, jarru pellaapi nuilla sekasikiö paloilla ihan ok.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Nopia homma jos et purkamaa jaksa. Osta uus satula ja laita kiinni, ilmaa. Se on siinä. Rahaa siinä vaa menee
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Itelle ei oo sattunu mutta joillakin muilla ollut jarruletkussa ahdas kohta, sisäpuoli turvoksissa. Ja vielä niin että toiseen suuntaan antaa virtausta mennä ja toiseen ei juuri yhtään. Löysää jarruletkun satulasta ja katsoo vaikuttaako männän liikkeeseen sisäänpäin.k.jamsa kirjoitti:Empä usko että letku tukossa, jarru pellaapi nuilla sekasikiö paloilla ihan ok.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Jos se mäntä menee vähän sisälle mutta ei kokonaa nii se ei oo letkus se vika, mäntä on ensin katottava mun mielestä
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Kellään sattus löytymään ehijää satulaa?
Ei ois oikeen aikaa ruveta rassaamaan tuota entistä kuntoon vaikka ei kummonen homma varmaan oiskaan mutta helepompi ja nopijampi ois vaan vaihtaa. Uus mahtaa maksaa maltaita.
Ei ois oikeen aikaa ruveta rassaamaan tuota entistä kuntoon vaikka ei kummonen homma varmaan oiskaan mutta helepompi ja nopijampi ois vaan vaihtaa. Uus mahtaa maksaa maltaita.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Uus noin satasen luokkaa kun tuo vanhan vaihdossa eli ei hirveän kallis.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
No eipä taijja sitte kannattaa käytettyä ees kysellä, käypi niinko tossa taannoin sen tartin kans, käytetty kesti 2pv.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Kaikella rakkaudella kanssaharrastajaa kohtaan, en tarkoita v*ttuilla, mutta johan sen männän olisi 2 kertaan pullauttanut pihalle, kiillottanut hyväksi ja pannut jarrurasvan kanssa takasin ainakin 2 kertaan tällä kirjottelun vaivalla.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Kiillottelut ei auta silloin jos mäntä on umpiruosteessa, kuten näissä useimmiten on jos ei liiku kunnolla. Vaihtosatula on edullinen ja hyvä ratkaisu.
wiimax.fi
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Jos Risto ois lukenut ketjun niin olisi huomannut että auto on kulunpäällä tämän vkl, hankalapa sitä ompi rassata etänä.
Joten onhan tässä nyt aikaa kirjoitella vaikka tänne.
Kyllä tuo vaihtosatula taitaa järkevin vaihtoehto olla, ja helpoin.
Joten onhan tässä nyt aikaa kirjoitella vaikka tänne.
Kyllä tuo vaihtosatula taitaa järkevin vaihtoehto olla, ja helpoin.
Re: W203 270cdi jarrupala ropleema
Kyllä on luettu, missasin tuon. Pahoittelut.k.jamsa kirjoitti:Jos Risto ois lukenut ketjun niin olisi huomannut että auto on kulunpäällä tämän vkl, hankalapa sitä ompi rassata etänä.
Joten onhan tässä nyt aikaa kirjoitella vaikka tänne.
Kyllä tuo vaihtosatula taitaa järkevin vaihtoehto olla, ja helpoin.
Jos satula on noinkin halpa, ei tosiaan kannattane entisöidä tai puljata vaihtomäntienkään kanssa.
Omakohtainen kokemus on 270cdi ML etujarruista, on eri juttu, etusatula on vajaan tonnin..