S211 Prefacelift mietinnässä
S211 Prefacelift mietinnässä
Olen ajatellut auton vaihtoa hetkellisesti halvempaan ja lähinnä S211 pyörinyt mielessä, isokoneisena dieselinä eli E280 tai E320. Prefacelift myyntihintojen takia. Toki facelift mielummin jos sopivaan hintaan tulee vastaan.
Mitä eroa noissa on? Tehon kohdalla ei kaiketi muuta eroa kuin tehtaan ohjelmointi mutta entäs esim jarrut, E280:kympissä pienemmät?
Näitä kahta tullut nyt lähinnä mietittyä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10813994" onclick="window.open(this.href);return false; E280
Tuota kävin tänään koeajamassa ja ainakin ajolleen miellyttävä, kulki oikein mallikkaasti eikä ihmeempiä kolinoita ollut. Myyjän mukaan toinen raidetangon pää olisi viimeisillään ja siitä johtuen ravistaisi vähän jarruttaessa, tiedä sitten onko näin mutta kuulemma levyt oli tarkistettu ja suorat olivat olleet. Uuden raidetangon pään oli ostanut ja meinasi asennuttaa ennen myyntiä, näkeepä sitten oliko siitä kiinni.
Autossa oli AVK:n vaihtokone, kuitti koneesta ja työstä löytyi. Muutenkin oli varsin kattavasti dokumenttia huolloista, tosin laatikon öljyjä ei ollut vaihdettu muistaakseni kuin vasta 300tkm kohdilla. En tiedä oliko huuhdeltu vai ei, siitä ei ollut mainintaa. Vaihteet meni hyvin silmään eikä kiihdyttäessäkään ongelmia tuntunut mutta noin kuuttakymppiä vakkarilla ajaessa nolin tuntevinani pientä nytkähtelyä, eli varmaankin ensimmäiseksi olisi hyvä hoitaa öljyn vaihto huuhtelemalla? Mitäs muuta sinne laatikkoon kannattaa samalla tettää/osia vaihdattaa?
Myös toinen ilmapussi oli vaihdettu 350tkm kohdalla ja ihan ryhdissäänhän tuo näytti olevan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10785831" onclick="window.open(this.href);return false; E320
Tätä en vielä ole päässyt välimatkasta johtuen paikanpäälle katsomaan joten vaikea mitään sanoa, puhelimessa käydyn keskustelun mukaan kunnossa mutta SBC:stä, suuttimien huollosta eikä laatikon öljynvaihdosta ollut myyjällä muistikuvaa eli pitää vielä soitella uudemman kerran kunhan hän saa huoltokirjan käsiinsä.
Lähinnä nyt tuli mieleen että sattuuko kumpikaan autoista olemaan kenellekkään foorumilaiselle tuttu?
Mietin myös että saisiko esim veholta tiedon jos jompaankumpaan olisi tehty SBC:n remppa tehtaan piikkiin tai tuohon vanhempaan laatikkohommia glykolin takia? Ainakaan S204:n suuttimien vaihdosta ei muualta tietoa herunut kun sitä aikoinaan kyselin.
Toki kaikenlaiset kommentit ja huomiot asiaan liittyen on tervetulleita.
Mitä eroa noissa on? Tehon kohdalla ei kaiketi muuta eroa kuin tehtaan ohjelmointi mutta entäs esim jarrut, E280:kympissä pienemmät?
Näitä kahta tullut nyt lähinnä mietittyä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10813994" onclick="window.open(this.href);return false; E280
Tuota kävin tänään koeajamassa ja ainakin ajolleen miellyttävä, kulki oikein mallikkaasti eikä ihmeempiä kolinoita ollut. Myyjän mukaan toinen raidetangon pää olisi viimeisillään ja siitä johtuen ravistaisi vähän jarruttaessa, tiedä sitten onko näin mutta kuulemma levyt oli tarkistettu ja suorat olivat olleet. Uuden raidetangon pään oli ostanut ja meinasi asennuttaa ennen myyntiä, näkeepä sitten oliko siitä kiinni.
Autossa oli AVK:n vaihtokone, kuitti koneesta ja työstä löytyi. Muutenkin oli varsin kattavasti dokumenttia huolloista, tosin laatikon öljyjä ei ollut vaihdettu muistaakseni kuin vasta 300tkm kohdilla. En tiedä oliko huuhdeltu vai ei, siitä ei ollut mainintaa. Vaihteet meni hyvin silmään eikä kiihdyttäessäkään ongelmia tuntunut mutta noin kuuttakymppiä vakkarilla ajaessa nolin tuntevinani pientä nytkähtelyä, eli varmaankin ensimmäiseksi olisi hyvä hoitaa öljyn vaihto huuhtelemalla? Mitäs muuta sinne laatikkoon kannattaa samalla tettää/osia vaihdattaa?
Myös toinen ilmapussi oli vaihdettu 350tkm kohdalla ja ihan ryhdissäänhän tuo näytti olevan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10785831" onclick="window.open(this.href);return false; E320
Tätä en vielä ole päässyt välimatkasta johtuen paikanpäälle katsomaan joten vaikea mitään sanoa, puhelimessa käydyn keskustelun mukaan kunnossa mutta SBC:stä, suuttimien huollosta eikä laatikon öljynvaihdosta ollut myyjällä muistikuvaa eli pitää vielä soitella uudemman kerran kunhan hän saa huoltokirjan käsiinsä.
Lähinnä nyt tuli mieleen että sattuuko kumpikaan autoista olemaan kenellekkään foorumilaiselle tuttu?
Mietin myös että saisiko esim veholta tiedon jos jompaankumpaan olisi tehty SBC:n remppa tehtaan piikkiin tai tuohon vanhempaan laatikkohommia glykolin takia? Ainakaan S204:n suuttimien vaihdosta ei muualta tietoa herunut kun sitä aikoinaan kyselin.
Toki kaikenlaiset kommentit ja huomiot asiaan liittyen on tervetulleita.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Mielipide vain, mutta itse en ottaisi tuota jälkimmäistä varustetasosta johtuen, halogeeni valoilla ei näe just mitään. Ja on tuo avari vaan kuitenkin vähän yleellisemmän oloinen. Tekniikka on tasan sama molemmissa.
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Onko tuo 280 nyt se harvinainen hitupöntöllinen E-sarjan versio ,3.2 (suora) OM648 moottorilla?
2007 R 320cdi
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
OM648 on tuo 280. Samalla lailla liikahtaa kuin 270, jos vakio ohjelmilla verrataan.
Noista valoista; halogeenit tosiaan huonot, mutta niin saattaa olla xenonitkin. Ainakaan oman 211 bi-xenoneilla ei nähnyt just mitenkään koska alkuperäiset projektorit oli pilalla.
Avantgarde ilman muuta jos vaihtoehtona vastaava Classic...
Noista valoista; halogeenit tosiaan huonot, mutta niin saattaa olla xenonitkin. Ainakaan oman 211 bi-xenoneilla ei nähnyt just mitenkään koska alkuperäiset projektorit oli pilalla.
Avantgarde ilman muuta jos vaihtoehtona vastaava Classic...
wiimax.fi
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Lootan nypyttely luultavimmin KYB venttiilistä johtuvaa, öljyt kyb, johdelevy ja töpseli vaihtoon niin olettaisin taas olevan huoletonta menoa.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Huonolla tuurilla todella kallis auto ylläpitää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Noissa taitaa olla SBC-jarrut, mitä faceliftissä ei enää oo? Entäs laatikon glykolivaiva?
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Huonolla tuurilla jokainen auto on kallis ylläpitää.S202 kirjoitti:Huonolla tuurilla todella kallis auto ylläpitää.
Joo on SBC jarrut, mitä en kyllä ymmärrää mikä siinä niin pelottava on? Jos hajoaa niin sit rompparilt uus pumppu ja vetoja. Ihan samalla tavalla niitä muita jarruvikoja voi olla, abs bokseja menee kaikista merkkeihin ja malleihin katsomatta eikä sekään halpaa ole.
Eiköhän ne kaikki glykoli lootat jo ole tässä vaiheessa porsineet jos ovat porsiakseen sen takia.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Aika on jo mennyt tämän jutun ohi. Nykyään se on 212, ei 211.S202 kirjoitti:Huonolla tuurilla todella kallis auto ylläpitää.
wiimax.fi
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Ei ole. Äidilläni on alkupään 211 jota luonnollisesti joudun korjaamaan ja huoltamaan, ja jos toi olis ensikosketus mersuun niin olis viimeinen tähtikeula. Ja vieläpä se että sbc ei ole ollut mitään vikaa, samaten moottorin puolelta hehkureleen oon tinannut kuntoon ja vaihteistoon vaihdoin kybin ja öljyt kun vähän nyki. Mutta muuten se on hajalla kokoajan jostain, ja katsastuksessa tulee aina novellin mittainen vikalista. Alustan osia menee, etujouset molemmat katkennu, kaikenlaista pientä häiriötä. Lasinpesunestesäiliöstä kumitulppa perstui hajalle, pitääkö premium-autossa oikeasti tuollainenkin paikka hajota?? Tai lasinpyyhkimet, eikö noi osat kestä jossain japsissa loputtomasti? Taakse uudet jarrupalat niin kas, kuttaperkasta valmistetut jarrumännät on tyssääntyneet ja jumivat kun ne painoi pohjaan, no kun on sorvi itsellä niin hiomapaperilla pyöräyttämällä tuli toimivat mutta normi käyttäjälle varmaan tonnin pieti jossain korjaamolla uudet satulat vaihdettuna.dealer kirjoitti:Aika on jo mennyt tämän jutun ohi. Nykyään se on 212, ei 211.S202 kirjoitti:Huonolla tuurilla todella kallis auto ylläpitää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Ja vielä äitisi autosta kyse ?S202 kirjoitti:...kun on sorvi itsellä niin hiomapaperilla pyöräyttämällä tuli toimivat...
Materiaali on sellaista että sitä ei saa mennä hiomaan. Uusi satula maksaa 60-70 euroa. On kyllä niin väärässä paikkaa säästetty kuin olla voi.
Parin mersumiehen muistan näin sanoneen, kun on kesken reissun rattilukko hajonnut 212:sta. Samaten 211 SBC-ongelmien takia, mutta nehän menee kuulemma nykyään takuuseen.jos toi olis ensikosketus mersuun niin olis viimeinen tähtikeula
Niin joo, niveliä menee kyllä 211 enemmän kuin 212. Hyvä auto 212 on, kunhan ei satu mitään kallista vikaa.
wiimax.fi
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Itsellä nyt ollut allekirjoituksen auto 4v. 100tkm mentynä. Vesi pumppu on mennyt kahdesti, mutta toisella kerralla meni takuuseen, koska siinä oli valmistevika. Molemmat alapallot on vaihdettu ja vakaajatangon nivelet. Vaihdelaatikon ohjainlevy on vasta vaihdettu ja KYB vena ja tietenkin pistoke. Itse olen autooni ollut todellä tyytyväinen. Yhtään sähköhäröä tai moottorin häiriövaloja ei ole ollut.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Miksei saa? Ehkä siinä on eroa hioko sitä joku peräkylän pentti polven päällä kasikymppisellä vai joku joka on ennenkin sorvannut asianmukaisella hiomanauhalla pyöräyttää. Ilmeisen tiukka sovitus siinä männässä kun ei siihen oikein tullut edes mitään hiomajälkeä kun se lopsahti tappelematta pohjaan. Satulat muuten uudenveroiset kun ne on alumiinia niin eivät ruostu, ja alkuperäinen satula 400-500€ jos sillä nyt jotain merkitystä on. Enkä pelkäisi hiottuja jarrusatulan mäntiä autossa jossa tyyppivikana jarruputket ruostuu hajalledealer kirjoitti:Ja vielä äitisi autosta kyse ?S202 kirjoitti:...kun on sorvi itsellä niin hiomapaperilla pyöräyttämällä tuli toimivat...
Materiaali on sellaista että sitä ei saa mennä hiomaan. Uusi satula maksaa 60-70 euroa. On kyllä niin väärässä paikkaa säästetty kuin olla voi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Tyyppivikana, en puhuisi tyyppiviasta kun autot on järkeensä 10-15 vuotta vanhoja. Kyllä ne tyyppiviat ilmenee vähän aikaisemmin, meillä täällä suolallahan ei läträtä just ollenkaan.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Jep. Meidänkin ex 2003 vuoden W211:sta meni molemmat takaputket pienen ajan sisällä about reilu 10v ja +400tkm ajettuna. Taitaa aika viedä noi ennemmin ku kilsat?MJPfin kirjoitti:Tyyppivikana, en puhuisi tyyppiviasta kun autot on järkeensä 10-15 vuotta vanhoja. Kyllä ne tyyppiviat ilmenee vähän aikaisemmin, meillä täällä suolallahan ei läträtä just ollenkaan.
W124 300 E -87 Aut.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Mukavan paljon keskutelua aiheuttanut tämä aihe, hyvä niin.
Oli ihan asiallinen facelift E320 myynnissä tuossa juuri nettiautossa mutta se kerkesi mennä, taisi olla auto ja hinta kohdallaa. Olen myös laajentanut etsintää pienempikoneisiin mutta aikalailla samoja hintoja niistä pyydetään, toki käyttökustannukset edullisemmat.
Ei ole ensimmäinen tähtikeula itsellä ja olen toki varautunut että jotain kallista voi hajota, mutta oikein hyviä pointteja. Alkaahan jo 15v ja +400tkm auto olemaan vähän arpapeliä. Sai nykyiseenkin C:hen muutaman euron upottaa heti ostaessa mutta vikojen korjauksen jälkeen on ajo ollut oikein varmaa ja mukavaaS202 kirjoitti:Ei ole. Äidilläni on alkupään 211 jota luonnollisesti joudun korjaamaan ja huoltamaan, ja jos toi olis ensikosketus mersuun niin olis viimeinen tähtikeula. Ja vieläpä se että sbc ei ole ollut mitään vikaa, samaten moottorin puolelta hehkureleen oon tinannut kuntoon ja vaihteistoon vaihdoin kybin ja öljyt kun vähän nyki. Mutta muuten se on hajalla kokoajan jostain, ja katsastuksessa tulee aina novellin mittainen vikalista. Alustan osia menee, etujouset molemmat katkennu, kaikenlaista pientä häiriötä. Lasinpesunestesäiliöstä kumitulppa perstui hajalle, pitääkö premium-autossa oikeasti tuollainenkin paikka hajota?? Tai lasinpyyhkimet, eikö noi osat kestä jossain japsissa loputtomasti? Taakse uudet jarrupalat niin kas, kuttaperkasta valmistetut jarrumännät on tyssääntyneet ja jumivat kun ne painoi pohjaan, no kun on sorvi itsellä niin hiomapaperilla pyöräyttämällä tuli toimivat mutta normi käyttäjälle varmaan tonnin pieti jossain korjaamolla uudet satulat vaihdettuna.
Jotain tämmoistä vähän itsekkin mietin, laatikko toimi muuten oikein asiallisesti ja sai ihan todenteolla keskittyä että tuon pienen "nypytyksen" huomasi.MJPfin kirjoitti:Lootan nypyttely luultavimmin KYB venttiilistä johtuvaa, öljyt kyb, johdelevy ja töpseli vaihtoon niin olettaisin taas olevan huoletonta menoa.
Oli ihan asiallinen facelift E320 myynnissä tuossa juuri nettiautossa mutta se kerkesi mennä, taisi olla auto ja hinta kohdallaa. Olen myös laajentanut etsintää pienempikoneisiin mutta aikalailla samoja hintoja niistä pyydetään, toki käyttökustannukset edullisemmat.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Jokainen tekee miltä itse parhaalta tuntuu mutta noissa jarrusatuloissa säästäminen on silkkaa tyhmyyttä. Kuten dealer sanoi niin tarvikesatuloita saa edullisesti. Mutta jos omalle työlle ei laske mitään arvoa niin ei kai siinä sitten mitään.....S202 kirjoitti:Miksei saa? Ehkä siinä on eroa hioko sitä joku peräkylän pentti polven päällä kasikymppisellä vai joku joka on ennenkin sorvannut asianmukaisella hiomanauhalla pyöräyttää. Ilmeisen tiukka sovitus siinä männässä kun ei siihen oikein tullut edes mitään hiomajälkeä kun se lopsahti tappelematta pohjaan. Satulat muuten uudenveroiset kun ne on alumiinia niin eivät ruostu, ja alkuperäinen satula 400-500€ jos sillä nyt jotain merkitystä on. Enkä pelkäisi hiottuja jarrusatulan mäntiä autossa jossa tyyppivikana jarruputket ruostuu hajalledealer kirjoitti:Ja vielä äitisi autosta kyse ?S202 kirjoitti:...kun on sorvi itsellä niin hiomapaperilla pyöräyttämällä tuli toimivat...
Materiaali on sellaista että sitä ei saa mennä hiomaan. Uusi satula maksaa 60-70 euroa. On kyllä niin väärässä paikkaa säästetty kuin olla voi.
Ja jarruputkethan ei ruostu hajalle mistään muusta autosta kuin Merrssusta millä ajettu XXX000 km....
Mutta jokainen tyylillään, ei ne muut "premiumit" ole sen parempia ( pl japsit ), kokemusta on.
S211 320CDI 4matic -08
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Siinä vaiheessa kun päättää noita mäntiä hioa ansaitsee mainitun peräkylän pentti - arvonimen, sen jälkeisellä toiminnalla ei niin merkitystäEhkä siinä on eroa hioko sitä joku peräkylän pentti polven päällä kasikymppisellä vai joku joka on ennenkin sorvannut asianmukaisella hiomanauhalla pyöräyttää
wiimax.fi
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Se on tosiaan jo lähtenyt se kromi kävelemään niistä männistä eikä hiomalla kovinkaan pitkäikäisiä niistä saa.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
ei kai niissä kromia oo? Joku pinnoite varmaan silti, että sinänsä joo.
AIkanaan corollan mäntiä sai hioa joka renkaanvaihdossa
AIkanaan corollan mäntiä sai hioa joka renkaanvaihdossa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Riippuu vähän männistä, kovakromi pimnassa toisissa.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Jaa jaa sitten en sano siihen mitään, suattaahan tuo sitten toimiakkin.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
sen takiahan se pullistuu kun se on jotain komposiittia
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Jep komposti... materialiaMiHe kirjoitti:sen takiahan se pullistuu kun se on jotain komposiittia
ja siinä se vika on,
mitä kuluneemat palat sitä ulompan mäntä ja sitä helpommin tuo vaiva tulee
varsinkin jos tilanen on pitkään
Mökkillä
'
'
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Hyi muovia jarruissa, muovi on saatanasta.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Tuli mieleen että mikähän mahtaa olla sävylasien varustekoodi? Tuo E280 edelleen sillointällöin pyörinyt mielessä mutta takalasien ja kontin jätesäkit vähän häiritsee. Nähtävästi pitää keksiä jo syitä miksi tuota ei kävisi uudestaan katsomassa.
Vin pitäisi olla WDB2112231A788016, täältä katsoin:
https://www.mbdecoder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakaan tuon sivun mukaan ei laseista mainintaa löydy tai sitten en sitä huomannut.
Vin pitäisi olla WDB2112231A788016, täältä katsoin:
https://www.mbdecoder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakaan tuon sivun mukaan ei laseista mainintaa löydy tai sitten en sitä huomannut.
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Jaahas sarkasmi ei näköjään mene kaikille perille.
Ja jos halutaan alkaa hiuksia halkomaan niin komposiitti sisältää myös sideaineena hartsia mikä on ainakin tähän päivään mennessä mielletty muoviksi.
Ja jos halutaan alkaa hiuksia halkomaan niin komposiitti sisältää myös sideaineena hartsia mikä on ainakin tähän päivään mennessä mielletty muoviksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
V*ttu että annetaan trollata tän kullin lutkuttajan! Mene nyt sinne paikalliselle torilla pätemään, niin tulet turparullalla kotiin ja kaikki on tyytyväisiä, luonnon pitäisi hoitaa tollaset tapaukset.rautala kirjoitti:MJPfin kirjoitti:Jaahas sarkasmi ei näköjään mene kaikille perille.
Ja jos halutaan alkaa hiuksia halkomaan niin komposiitti sisältää myös sideaineena hartsia mikä on ainakin tähän päivään mennessä mielletty muoviksi.
Tässä on senverran monta vuotta metallurgian opintoja takana ja kokemusta komposiiteista, että kyllä tietoa löytyy mitä materiaalia jarrusylinterien männät ovat. Aika kovaa sarkasmia tietämättömyydestä jota kirjoittelee foorumilla muoviseosteiseksi.
2007 R 320cdi
Re: S211 Prefacelift mietinnässä
Se huutelee ja yrittää päteä kun ei muuhun kykene, täysi nolla koko ämmä, koska ämmähän sen täytyy olla.
Mitää näyttöä ei missään eikä koskaan ole moisesta näkynyt tai mitään foorumille jakanut.
Täysin nobody, mitättömyys.
Mitää näyttöä ei missään eikä koskaan ole moisesta näkynyt tai mitään foorumille jakanut.
Täysin nobody, mitättömyys.