W211 270CDi Aut. ei käynnisty
W211 270CDi Aut. ei käynnisty
Eli 9/02 270Cdi automaatti ei aamulla lähtenyt käyntiin. Kun käänsin virta-avaimesta ei tapahtunut mitää, ei siis edes yrittänyt startata. Virtaa tuntuu olevan eikä ajotietokone ilmoita mitään "vikoja". Kokeilin myös toisella avaimella mutta sama juttu.
Kokeilen vielä illalla buusterilla jos vika olisi akussa vaikka periaatteessa mikään ei siihen viittaa.
Voisiko vika olla esim. ajonestossa tai liekö starttimoottori rikki?
Illalla auto toimi vielä aivan normaalisti.
Olisiko kenelläkään foorumilaisella vikakoodien lukulaitetta jolla saisi nollattua vikakoodit jos syynä onkin vain jonkunlainen hetkellinen häiriö. Ei viitsisi Veholle asti hinauttaa vain koodien luvun takia.
-Kiitos-
Kokeilen vielä illalla buusterilla jos vika olisi akussa vaikka periaatteessa mikään ei siihen viittaa.
Voisiko vika olla esim. ajonestossa tai liekö starttimoottori rikki?
Illalla auto toimi vielä aivan normaalisti.
Olisiko kenelläkään foorumilaisella vikakoodien lukulaitetta jolla saisi nollattua vikakoodit jos syynä onkin vain jonkunlainen hetkellinen häiriö. Ei viitsisi Veholle asti hinauttaa vain koodien luvun takia.
-Kiitos-
Moro, tässä taannoin eräällä foorumilaisella samanlainen onkelma (W210 420E -97), syy oli siinä tapauksessa:
Viaksi paljastui lopulta vaihdekepin moduulissa oleva vika. Vaihde jää silmään. Moduuli on kuulemma tässä vuosimallissa (-97) mallia, että sen voi avata ja katsoa mikä hajalla. Muilla väykky-äijillä kokemuksia tällaisesta viasta?
Viaksi paljastui lopulta vaihdekepin moduulissa oleva vika. Vaihde jää silmään. Moduuli on kuulemma tässä vuosimallissa (-97) mallia, että sen voi avata ja katsoa mikä hajalla. Muilla väykky-äijillä kokemuksia tällaisesta viasta?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Tuota vaihdemahdollisuutta mietin itsekin mutta vaihdetta pystyy siirtämään P-D väliä normaalisti eli vika ei liene siinä?
Yritän illalla antaa lisää virtaa buusterilla mutta ainakaan ajotietokone ei varoittele matalasta jännitteestä ja soitin/ilmastointi meni normaalisti päälle aamulla kun yritin käynnistää.
Yritän illalla antaa lisää virtaa buusterilla mutta ainakaan ajotietokone ei varoittele matalasta jännitteestä ja soitin/ilmastointi meni normaalisti päälle aamulla kun yritin käynnistää.
Ihan perinteinen.
Pane valot päälle, palaako normaalisti ? Jätä päälle ja kierrä virta-avainta, muuttuuko valoteho ? Jollei muutu, virtalukosta ei lähde mitään signaalia eteenpäin...
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Re: Ihan perinteinen.
Tarkennatko mitä haet tällä? Ymmärtääkseni kyse oli W211:stä jossa EIS signaloi avaimen kanssa infrapunalla ja CAN-väylän yli muihin yksiköihin. Jos avain kääntyy virtalukossa, se on jo tunnistettu. Eli jotain signaaleja kyllä virtalukosta lähtee hyvinkin, teoriassa EIS ei saattaisi tunnistaa sitä että avain on käännetty starttiasentoon, tuo taas ei tietääkseni ole mikään yleinen vika.jiiM kirjoitti:Pane valot päälle, palaako normaalisti ? Jätä päälle ja kierrä virta-avainta, muuttuuko valoteho ? Jollei muutu, virtalukosta ei lähde mitään signaalia eteenpäin...
CDI:t on herkkiä huonolle akulle, menee kyllä soittimet, puhallin, valot yms. himmelit ihan normaalisti päälle ja valot on ihan yhtä kirkkaat ku ennenkin, mutta akku voi olla sökö. Kokeileppa piruttais vaikka jonkun tutun toimivalla akulla...tonit kirjoitti:soitin/ilmastointi meni normaalisti päälle aamulla kun yritin käynnistää.
Tänne foorumille pitäis saada joku FAQ, jossa neuvottais heti ekana vaihtamaan akku, jos E-mersussa on joku edes kaukaisesti käynnistymiseen/sähköihin liittyvä ropleema.
Tuo voi kyllä kyllä pitää paikkaansa mutta itsellä ei ole ollut akkuongelmia. Osaatko selittää miten tuo huono akku/heikko varaus estää edes startin solenoidia vetämästä? Oletin ainakin että aiheen autossa startista ei kuulu edes solenoidin kilahdusta. Luulisi että jännitteen pitää olla tosi heikko että solenoidi ei vedä, starttaahan se auto vaikka varoittelee että mukavuustoiminnot kytketty pois ja tämä ei sitä tehnyt.masaf1 kirjoitti:CDI:t on herkkiä huonolle akulle, menee kyllä soittimet, puhallin, valot yms. himmelit ihan normaalisti päälle ja valot on ihan yhtä kirkkaat ku ennenkin, mutta akku voi olla sökö. Kokeileppa piruttais vaikka jonkun tutun toimivalla akulla...tonit kirjoitti:soitin/ilmastointi meni normaalisti päälle aamulla kun yritin käynnistää.
Tänne foorumille pitäis saada joku FAQ, jossa neuvottais heti ekana vaihtamaan akku, jos E-mersussa on joku edes kaukaisesti käynnistymiseen/sähköihin liittyvä ropleema.
Vai onko kyseessä joku ohjainlaite joka lakkaa toimimasta alhaisella jännitteellä? Miksi auto sitten lähtee käyntiin vielä alemmalla jännitteellä kuin tämä?

- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Vähän aika sitten mittasin W210 CDI:n sököstä akusta 12,4V eikä yrittänytkään käynnistyä. Valot ja kaikki sähköhärpäkkeet tosin pelasi ihan normaalisti.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Mutta tuo ei tarkoita että se ei käynnistynyt huonon akun takia. Vai sitäkö olit juuri korostamassakin?Night-Wind kirjoitti:Vähän aika sitten mittasin W210 CDI:n sököstä akusta 12,4V eikä yrittänytkään käynnistyä. Valot ja kaikki sähköhärpäkkeet tosin pelasi ihan normaalisti.
Selvisikö tuohon syy vai menikö ongelma ohi omia aikojaan?
Tarkennatko vielä että "ei yrittänytkään startata, siis starttimoottori ei pyörittänyt" vai "starttimoottori pyöritti mutta ei käynnistynyt"?
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Joo siihen ostettiin uusi akku. Siis starttimoottori ei pyörittänyt.DBFI kirjoitti:Mutta tuo ei tarkoita että se ei käynnistynyt huonon akun takia. Vai sitäkö olit juuri korostamassakin?Night-Wind kirjoitti:Vähän aika sitten mittasin W210 CDI:n sököstä akusta 12,4V eikä yrittänytkään käynnistyä. Valot ja kaikki sähköhärpäkkeet tosin pelasi ihan normaalisti.
Selvisikö tuohon syy vai menikö ongelma ohi omia aikojaan?
Tarkennatko vielä että "ei yrittänytkään startata, siis starttimoottori ei pyörittänyt" vai "starttimoottori pyöritti mutta ei käynnistynyt"?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Älkää sotkeko mitään rönttiä näihin keskusteluihin,lukekaa otsikko mitä automallia ja millä koneella milloinkin käsitellään.
Menee tuo tekniikka joka mallissa eteenpäin ja toiminnot on yleensä eri laisia.
Omassa w211 cdi starttaa melko tyhjällä akulla joka on niin tyhjä ,että startti yrittää mutta ei jaksa lähteä,elikkä kuulee selvästi kun solenoidi vetää ja jutkahtaa päälle.(wedasto kovilla pakkasilla ja lyhyttä ajoa)
Samalla syttyy mittariin punainen taulu ja herjaa alhaisesta jännitteestä ja ,lisävirralla tai latauksella lähtee käyntiin ja ei jää mitään vikailmoituksia.
Jokin muu vika mielestäni nyt on tullut.
Mielenkiintoista.

Menee tuo tekniikka joka mallissa eteenpäin ja toiminnot on yleensä eri laisia.
Omassa w211 cdi starttaa melko tyhjällä akulla joka on niin tyhjä ,että startti yrittää mutta ei jaksa lähteä,elikkä kuulee selvästi kun solenoidi vetää ja jutkahtaa päälle.(wedasto kovilla pakkasilla ja lyhyttä ajoa)
Samalla syttyy mittariin punainen taulu ja herjaa alhaisesta jännitteestä ja ,lisävirralla tai latauksella lähtee käyntiin ja ei jää mitään vikailmoituksia.
Jokin muu vika mielestäni nyt on tullut.
Mielenkiintoista.

Annoin buusterilla virtaa autolle mutta vieläkään mitään ei tapahtunut vaikka buusterissa oli virtaa.
Nyt kun mietin tuota vaihdevikaa, ja sitä millä auton saa hinautettua Veholle niin huomasin että tuntuu kuin auto liikkuisi vaikka valitsin on P:llä (sen verran mitä lumisella parkkipaikalla sai nytkyteltyä)?
Soitin päivällä Veholle jossa veikkailtiin viaksi ensin akkua ja lisäselvityksen jälkeen jotain vaihdelaatikon kyljessä olevaa kytkintä joka antaa virtalukolle "luvan" käynnistää. Mahtaako tämä olla juuri tuo vika jota arto79 veikkaili?
Yritän huomenna saada auton Veholle ja vian selvitettyä.
Nyt kun mietin tuota vaihdevikaa, ja sitä millä auton saa hinautettua Veholle niin huomasin että tuntuu kuin auto liikkuisi vaikka valitsin on P:llä (sen verran mitä lumisella parkkipaikalla sai nytkyteltyä)?
Soitin päivällä Veholle jossa veikkailtiin viaksi ensin akkua ja lisäselvityksen jälkeen jotain vaihdelaatikon kyljessä olevaa kytkintä joka antaa virtalukolle "luvan" käynnistää. Mahtaako tämä olla juuri tuo vika jota arto79 veikkaili?
Yritän huomenna saada auton Veholle ja vian selvitettyä.
kannattaa katsoa sulakkeet ainakin w211 220cdi:ssä moottoritilan sulakerasiassa on sulake joka rikki ollessaan estää startin herätevirran kulun. vaihteistossa on lisäksi käynistymisen estokytkin ja vaihteiston lämpötila-anturi jotka on kytketty sarjaan jolloin toisen näistä rikki ollessa ei käynnistymistä myöskään tapahdu.
Itsellä oli taannoin vastaava ongelma ja epäilin ajonestoa.
Auto ei ole samaa koria oleva,mutta itselläni viaksi paljastui startin solenoidin sulake joka oli rikki.
Kyseisessä mallissa sellainen vielä kuulemma on. Olisko ollut 40A ja konepellin alla sulakerariassa sijaitsee ja veholla vasta selvisi.
Kuulemma jos uusiutuu lähiaikoina uudelleen on startti ehtoo puolella.
Onneksi itsellä niin ei käynyt, kop kop.
Auto ei ole samaa koria oleva,mutta itselläni viaksi paljastui startin solenoidin sulake joka oli rikki.
Kyseisessä mallissa sellainen vielä kuulemma on. Olisko ollut 40A ja konepellin alla sulakerariassa sijaitsee ja veholla vasta selvisi.
Kuulemma jos uusiutuu lähiaikoina uudelleen on startti ehtoo puolella.
Onneksi itsellä niin ei käynyt, kop kop.
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Mukava kuulla...
... että näillä tarinoilla voi joskus olla onnellinenkin ( = edullinen ) loppu. Turvallisia kilometrejä 

E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 02.09.2019 09:10
Re: W211 270CDi Aut. ei käynnisty
Terve. Mikä mahtaa olla omassa w211 270 cdi.. tekee välillä niin että ei anna startata ei edes hehku valo syty ja syylärin tuuletin lähtee käyntiin ja pyörii täysillä kun laittaa virrat päälle.. Iso ja pikku akku vaihdettu juuri? Lataa 13.90v.. apuja kaivataan.. HELP..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 270CDi Aut. ei käynnisty
Lienee samaajari.gronstrand kirjoitti:Terve. Mikä mahtaa olla omassa w211 270 cdi.. tekee välillä niin että ei anna startata ei edes hehku valo syty ja syylärin tuuletin lähtee käyntiin ja pyörii täysillä kun laittaa virrat päälle.. Iso ja pikku akku vaihdettu juuri? Lataa 13.90v.. apuja kaivataan.. HELP..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1278933" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkillä
'
'