Tuleepahan nyt opeteltua noiden reunusten vaihto.
Oikeastaan ostin nämä noiden virheettömien ritilöiden takia. Samaa ritilää kun käytetään 6386 8" 3-tie kaiuttimissa jollaiset myöskin löysin nyt parin vuoden etsimisen jälkeen Saksasta.

Bemaristi kirjoitti:Joskus 80-luvulla näin Alpinen autostereoiden esittelyauton ladattuna sen ajan parhailla laitteilla ja ajattelin jos tekisi pikkuhiljaa tästä autosta saman tyylisen.
Tuohon aikaanhan ääntä sai tulla myös takaa ja sinne löytyikin myyjän mukaan vuodesta -89 varaston hyllyssä olleet Alpine 6399 5kg kappaleelta painavat 6x9:sit.
Ongelmaksi saattaa kyllä muodostua noiden saaminen hattuhyllylle peltiä muokkaamatta, vai kuinka hyvin siellä on tilaa?
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00503/14626720.t.jpg] ][/url]
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00825/14626728.t.jpg] ][/url]
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00221/14626729.t.jpg] ][/url]
Ajatus tähän retro Alpine laitteiston asennukseen lähti jo viime vuonna siitä, kun en ole löytänyt tarpeeksi hyviä/uusia etuovipahveja.Vesa T kirjoitti:Mihin meinaat ruuvata noita hifejä?
Vielä ei omaa kokemusta, mutta pitäisi olla ihan simppeli homma.Pikku Mersu kirjoitti:Kerrotko tarkemmin tuosta reunusten vaihdosta? Olisi Alpinen 6×9 joissa toivessa pieni vekki.
Näitä ei saa millään mahtumaan ilman rumia korokerenkaita ovipahvin ja kaiuttimen väliin. Teen talven aikana ovipahveista sellaiset, että sopii ja jatkan ehjien ts. uusien pahvien etsintää.Bemaristi kirjoitti:Ritilät kunnostettuna. Vanhat merkit olisi ollut ihan OK, mutta uudet on aina uudet.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00624/14718199.jpg] ][/url]
Historiikin mukaan korisarjaan ei ole tehty muutoksia koko 16v mallisarjan aikana. Ainoastaan muotin kuluminen saattaa aiheuttaa osissa pyöristymistä, mikä näkyy tuotannossa hiljalleen. Jossain vaiheessa muotteja ollaan varmaan uusittu, mutta sullakin on ihan loppupään auto, niin tuskin ihan uusilla on tehty. Sama juttu jos on joskus uudelleen maalattu niin on voitu pyyhkiä vähän kanttien yli rennommin.Bemaristi kirjoitti:Nyt onkin kevääseen asti aikaa etsiä spoileria, mikä ei tarvitse kuin maalia pintaan. Ebayssä noita on 100-300€ hintaan, mutta kolmesta kysytystä spoilerista kaikissa oli tuota "ruttoa". Kahdessa myös osa kierreholkeista pyörii tyhjää tai puuttuu kokonaan.
Yhdellä myyjällä Kreikassa on varastossa myös uusi ja lupasi laskea sille hinnan. Halpahan se ei ole, mutta usein sellainen tulee lopun viimein halvemmaksi.
Onkohan näissä 16v spoilereissa eroja esim. 2.3 ja 2.5 välillä? Joissakin kuvissa näyttäisi päälipinnan pokkaus jyrkemmältä kuin tässä minun vm. -92 spoilereissa.
Oliko sinulla spoilerin pinta noussut?EVO X kirjoitti:Ihan perus M6 kierre niissä inserteissä on. Yhden pultin katkaisin silloin purettaessa niin liimasin neliön korimutterin sinne tilalle.