Auto on ollut uudesta asti mulla eli 11v, nyt 300 tkm mittarissa.
Mistä voi johtua että nyt on tullut monta krta päivässä 200 k/min lisää tyhjäkäyntiä?
Kun käynnistän sen kylmänä niin siinä on n 200 korkeampi tyhjäkäynti n 2 min ajan sitten tippuu normiin eli n 580 k/min.
Näin se on aina tehnyt eikä sieltä noussut vaikka olisi mitä varusteita päällä, mutta viime kesänä tuli tämä että ei aina pysyy 580 k/min enää,
heti kun lisään vähän kierrolsia niin se jää siihen +200 eli n 750 k/min, ja siellä pysyy... kunnes sammutan ja uusi käynnistys niin taas normi 580 k/min.
Tämä tapahtuu monta krta päivässä, enkä löydä mitään vikoja, olen yrittänyt kytkeä pois vaikka mitä mutta ei....
Kahvimaan Autossa oli staari kiinni n 1kk sitten mutta ei ollut vikakoodeja.
Voiko olla laturi/akku, ovat alkuperäiset? Lataa yleismittarilla n 13,8 v, mutta ampeerit?
Voiko olla ilmastointiaine vähissä? Ei koskaan lisätty.
Hiukkassuodatin?
???
320 cdi 08 Tyhjäkäynti
-
E200kompressor
- Mersumies

Re: 320 cdi 08 Tyhjäkäynti
Yksi toisenmerkkinen diesel tekee aivan samaa kun ilmat ovat alkaneet viiletä. Vaikuttaa siltä, että joku anturi kertoo moottorinohjaukselle koneen olevan kylmä jolloin se menee "kylmäkäynnistys-moodiin".W136 kirjoitti:Auto on ollut uudesta asti mulla eli 11v, nyt 300 tkm mittarissa.
Mistä voi johtua että nyt on tullut monta krta päivässä 200 k/min lisää tyhjäkäyntiä?
Kun käynnistän sen kylmänä niin siinä on n 200 korkeampi tyhjäkäynti n 2 min ajan sitten tippuu normiin eli n 580 k/min.
Näin se on aina tehnyt eikä sieltä noussut vaikka olisi mitä varusteita päällä, mutta viime kesänä tuli tämä että ei aina pysyy 580 k/min enää,
heti kun lisään vähän kierrolsia niin se jää siihen +200 eli n 750 k/min, ja siellä pysyy... kunnes sammutan ja uusi käynnistys niin taas normi 580 k/min.
Tämä tapahtuu monta krta päivässä, enkä löydä mitään vikoja, olen yrittänyt kytkeä pois vaikka mitä mutta ei....
Kahvimaan Autossa oli staari kiinni n 1kk sitten mutta ei ollut vikakoodeja.
Voiko olla laturi/akku, ovat alkuperäiset? Lataa yleismittarilla n 13,8 v, mutta ampeerit?
Voiko olla ilmastointiaine vähissä? Ei koskaan lisätty.
Hiukkassuodatin?
???
-
Nurmituomas
- Mersumies

Re: 320 cdi 08 Tyhjäkäynti
voi olla että se 13.8 on sen mielestä vähän vähän.
ainakin mulla tuo 350 pyörii 14.4-14.8 tuosta sisäpistokkeesta mitaten. kesällä joskus kun akku täynnä, niin sitten se voi tiputtaa 13.6-8 välillä sen latauksen.
kannattaa mitata paljonko yön jälkeen on akun jännite. jos on joku 12, niin vaihtoon, hyvä olis 12.7.
tai lataa yön yli laturilla ja sitten aja ja katso onko eroa.
akun vaihto on aina hyvä lähtökorjaus, kun niitä joutuu muutenkin vaihtelemaan ja tuohan se varmuutta talveen.
kyllä tuo 350 tykkää varsinkin kylmällä käydä sitä korotettua käyntiä.
ainakin mulla tuo 350 pyörii 14.4-14.8 tuosta sisäpistokkeesta mitaten. kesällä joskus kun akku täynnä, niin sitten se voi tiputtaa 13.6-8 välillä sen latauksen.
kannattaa mitata paljonko yön jälkeen on akun jännite. jos on joku 12, niin vaihtoon, hyvä olis 12.7.
tai lataa yön yli laturilla ja sitten aja ja katso onko eroa.
akun vaihto on aina hyvä lähtökorjaus, kun niitä joutuu muutenkin vaihtelemaan ja tuohan se varmuutta talveen.
kyllä tuo 350 tykkää varsinkin kylmällä käydä sitä korotettua käyntiä.
W212 E350cdi