Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Vikakoodiasiaa turbopuolelta
W211:sta posahti turboletku kiinnikkeistän irti välijäähdyttimen ja Imusarjan välistä. Sytytti vikavalon jota piraatti Staari ei saa luettua eikä pääse kuittaa. Mistähän vikaa pitäs alkaa kuittaamaan ?? Motti käy alle puoliteholla.
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Siis ihan star vai joku muu kiina obd lukija?
Ei vielä ole tullut mitään vikakoodia vastaan mitä star ei olisi kuitannut. Mitä se sanoo viaksi?
Ei vielä ole tullut mitään vikakoodia vastaan mitä star ei olisi kuitannut. Mitä se sanoo viaksi?
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Ymmärsin että ei saa edes vikakoodia luettua. Olisko joku kehnompi virisofta jossa check engine -valon piilotus epäonnistunut mutta jotain muuta tullut tilalle.MJPfin kirjoitti:Siis ihan star vai joku muu kiina obd lukija?
Ei vielä ole tullut mitään vikakoodia vastaan mitä star ei olisi kuitannut. Mitä se sanoo viaksi?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Vika pitää ensin korjata eli ensin se letku kuntoon, sitten tarkistaa kaikki sulakeetmiskap kirjoitti:W211:sta posahti turboletku kiinnikkeistän irti välijäähdyttimen ja Imusarjan välistä. Sytytti vikavalon jota piraatti Staari ei saa luettua eikä pääse kuittaa. Mistähän vikaa pitäs alkaa kuittaamaan ?? Motti käy alle puoliteholla.
löytääkö testeri kuitenkin mootorin ohjaus boxsi?
Mökkillä
'
'
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Vielä vähän hakusessa Starin käyttö. Eikä varmaan kaikki toiminnot aktiivisia. Kai toi Stari pitäs olla ihan oikee (C3 + multiplexeri) , mut kiinankautta hankittu. Herjaa jotain oikeuspuutteita ?? Virisoftaakin ajoneuvossa ilmeisesti on joten ei mahdoton jos ei sieluun pääse sisään ?? Vika korjattu pari kertaa, ennenkuin ehti sytyttää vikavalon ja mennä moottori suojatilaan. Nyt hankittu uus Välijäähdytin kun letkun kiinnikkeet meni sököksi. En viitti alkaa ruuveilla lukitsemaan ja liimamassoilla mötjäämään letkuliitoksia. Ensin tarvii saada vikatila siivottua. Ohjelmalla pystyy lukemaan DAS SIM:llä Quick testin. Ei löydy vikailmoitusta liittyen turbon/polttoaineen syöttöön liittyen. Tarvii varmaan opiskella ensin softan käyttö. 

Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Se DAS SIM kuulostaa ihan simulaattorimoodilta jolla voi harjoitella softan käyttöä työpöydän ääressä vaikkei olisi autoa lähelläkään. Sillä on siis hyvin hankalaa löytää oikeassa autossa olevia vikoja, jopa mahdotonta.
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Juu, vähän tuntuu käyttö olevan hakusessa mutta eiköhän tuokin ala autoa aikanaan oikeasti lukea.M_M kirjoitti:Se DAS SIM kuulostaa ihan simulaattorimoodilta jolla voi harjoitella softan käyttöä työpöydän ääressä vaikkei olisi autoa lähelläkään. Sillä on siis hyvin hankalaa löytää oikeassa autossa olevia vikoja, jopa mahdotonta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Tuo on väärä ohjlelamamiskap kirjoitti: DAS SIM:llä Quick testin. Ei löydy vikailmoitusta liittyen turbon/polttoaineen syöttöön liittyen. Tarvii varmaan opiskella ensin softan käyttö.
kokelie pelkää das
das sim on tarkoitettu harjoiteeluun/tustumiseen ilman autoa
kuten tuossa jo aiemin vihajatiin
Mökkillä
'
'
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Oppia ikä kaikki. Noi DASsit ja Xentryt herjaa jotain puuttuvia "authorization" koodia. Mistähän niitä sais ?? Tarviiko maksaa MB:lle 7000 vuodessa käyttölisenssistä ?? Noi muutkin softat hämäriä tossa työpöydällä
Tarvis saada josatin pikakurssi ohjelmiston käyttöön. Löytyisköhän pääkaupunkiseudulta ketään joka vois vähän opastaa ?

Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Kannattaa ottaa yhteyttä romut toimittaneeseen tahoon.
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Kuten aavistelinkin ei palaute reklamaatioihin ole kovin vireää
No jahka se vastaus sieltä joskus tulee. Tarvii varmaan ottaakäyttön vaihtoehto B vikakoodien luentaan ja purkuun
Ompahan nyt ainakin vehkeet hankittu.


Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Oikee ei varmaan tarkoita että olettaisit kyseessä olevan aidon laitteen. Klooni se on, laatu vielä arvoitus. Palstalla ei saa puhua noiden ostamisesta eikä myynnistä mutta jos aito taikka klooni jotenkin talliin on eksynyt niin siihen liittyvistä ongelmista parasta postailla tänne:miskap kirjoitti:Kai toi Stari pitäs olla ihan oikee (C3 + multiplexeri)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123506" onclick="window.open(this.href);return false;
Ota kuvakaappaus (ei mielellään suttuista kännykkäkuvaa) siitä virheilmoituksesta ja postaa tuonne.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
miskap kirjoitti:Oppia ikä kaikki. Noi DASsit ja Xentryt herjaa jotain puuttuvia "authorization" koodia. Mistähän niitä sais ?? Tarviiko maksaa MB:lle 7000 vuodessa käyttölisenssistä ?? Noi muutkin softat hämäriä tossa työpöydälläTarvis saada josatin pikakurssi ohjelmiston käyttöön. Löytyisköhän pääkaupunkiseudulta ketään joka vois vähän opastaa ?
Ensin tarvitset ne koodit,
Mökkillä
'
'
Re: Vikakoodiasiaa turbopuolelta
Kiitos taas vastauksista. Juu eipä noista aina tiedä mistä mitäkin lopulta hankittu jos auton mukana tulleita härpäkkeitä alkaa kokeilemaan. Tarvii vaihtaa topicia 
