M273 V8, naputus...?
Re: M273 V8, naputus...?
Tuskin tähän nyt tämän vian takia kannattaa liikaa takertua. Yksi mahdollinen testi nyt vain.
Re: M273 V8, naputus...?
Kaadu -> kaasu. Lähellä toisiaan näppäimistössä. Kaasuläppä kiinni ei välttämättä saa sylinteriä kunnolla täyteen ilmaa ja mahdollinen mittaus ei toimi. Dieseleissä se ei ole ongelma, kun yleensä ei moista läppää ole. Myös puristuspaineita mitattaessa saa nopsemmin tulokset, jos on kaasuläppä raollaan / auki.TPLtre kirjoitti:Kaadunpoljin on kaiketi seisontajarru.
t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M273 V8, naputus...?
"Manuaalisen" paineen mittauksen voi tehdä jaTPLtre kirjoitti:Tuskin tähän nyt tämän vian takia kannattaa liikaa takertua.
Yksi mahdollinen testi nyt vain.
niinhän tuo testerillä tehtäväkin ohjeistaa tekemään jos siinä testerilä tehtävässä jotain löytyy
Mökkillä
'
'
Re: M273 V8, naputus...?
Aloita starttaus -> Enter (F3). Se haluaa varmistaa oletko niin hullu että varmasti haluat aloittaa.
Luulisin.
Luulisin.
Re: M273 V8, naputus...?
Moi
Joo, siis kaadu==kaasu. Samsungin näppäimet vähä pienet paksulle peukulle. Aika looginen selitys tuo kaasuläppä. Pitäähän henkireikä auki olla! Mutta joka tapaukses itsekseen ei lähtenyt starttaamaan F3 aloituksen jälkeen. Ehkä olis pitänyt odottaa hetken, mutta tulkitsin tulikomennon niin että pitää itte painaa nappia. Mutta joo, jos siitä nyt puristuspaineet oikeasti haluaa niin mitattava tulpanreijistä.
Ääntä vielä mietin, että kun suuttimia sammuttamalla ei yksikään sylinteri tuntunut erityisemmin ääneen vaikuttavan, niin kiertokangen laakerin varmaan voi sulkea pois? Venttiilit sielä liikkuu silti, mutta ajattelis niistä tulevan äänen kuuluvan selkeästi venttiilikopasta stetoskoopilla. Pakosarja ja vetolevy. Vauhtipyörän ympäristöstä ei tuntuisi kuuluvan, mutta pakosarjasta kylläkin. Sen huomasin, että moottorityynyn lämpösuojasta resonoi kovasti stetoskooppiin. Voisko äänilähde olla tyyny?
Edit: kuuntelin kyllä moottorituen korin puolelta ja sinne ei napse johdu... pitääköhän tässä vaan ns. Ajaa vika pihalle
TJ
Joo, siis kaadu==kaasu. Samsungin näppäimet vähä pienet paksulle peukulle. Aika looginen selitys tuo kaasuläppä. Pitäähän henkireikä auki olla! Mutta joka tapaukses itsekseen ei lähtenyt starttaamaan F3 aloituksen jälkeen. Ehkä olis pitänyt odottaa hetken, mutta tulkitsin tulikomennon niin että pitää itte painaa nappia. Mutta joo, jos siitä nyt puristuspaineet oikeasti haluaa niin mitattava tulpanreijistä.
Ääntä vielä mietin, että kun suuttimia sammuttamalla ei yksikään sylinteri tuntunut erityisemmin ääneen vaikuttavan, niin kiertokangen laakerin varmaan voi sulkea pois? Venttiilit sielä liikkuu silti, mutta ajattelis niistä tulevan äänen kuuluvan selkeästi venttiilikopasta stetoskoopilla. Pakosarja ja vetolevy. Vauhtipyörän ympäristöstä ei tuntuisi kuuluvan, mutta pakosarjasta kylläkin. Sen huomasin, että moottorityynyn lämpösuojasta resonoi kovasti stetoskooppiin. Voisko äänilähde olla tyyny?
Edit: kuuntelin kyllä moottorituen korin puolelta ja sinne ei napse johdu... pitääköhän tässä vaan ns. Ajaa vika pihalle
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M273 V8, naputus...?
Niin kyllä se kiertokanki siellä silti liikku vaikka suutimia sammutelle poisMaastis kirjoitti:Moi
Ääntä vielä mietin, että kun suuttimia sammuttamalla ei yksikään sylinteri tuntunut erityisemmin ääneen vaikuttavan, niin kiertokangen laakerin varmaan voi sulkea pois? Venttiilit sielä liikkuu silti, mutta ajattelis niistä tulevan äänen kuuluvan selkeästi venttiilikopasta stetoskoopilla. Pakosarja ja vetolevy. Vauhtipyörän ympäristöstä ei tuntuisi kuuluvan, mutta pakosarjasta kylläkin. Sen huomasin, että moottorityynyn lämpösuojasta resonoi kovasti stetoskooppiin. Voisko äänilähde olla tyyny?
Edit: kuuntelin kyllä moottorituen korin puolelta ja sinne ei napse johdu... pitääköhän tässä vaan ns. Ajaa vika pihalle
TJ
(tai jos ei liiku niin vika on sitä luokaa että sen huomaa muustakin)
resonointiahn on enemän yleensä erilaista(nopeampaa pärinää) kuin naputus
kuulukos se naputus pakopuoleta selvästi jonkun sylinterin kohdalta?
ajamallahn se vika sieltä kyllä tulee ulos voi kestää pitkäänkin
mutta sillä konstilla voi tulla myös jonkin verran kallimaaksi korjailla
(yleensä enään sitten kannattakan korajailla
jos ylipäätänkään kannattaa sikäli jos vikana
laakeri/kansi/mäntä vikoja, jostain
seuraava +500tkm ajettu konen tilalle tai koko laitte osina pois ja seurava tilalle)
jos itsellä ei ole mahdolisutta/työkaluja vikaa selvittä(kuten ilmeisesti ei ole)
vie jonnekkin missä on ja alkuun puristus mittaus kunnolla tehtynä se kerto jo
jotain jos siinä ilmen jotain niin sitten ohivuto testi
Mökkillä
'
'
Re: M273 V8, naputus...?
Hei
On koitettu kuunnella joka suunnalta stetoskoopin kanssa. Selkeää äänen lähtökohdetta ei kuitenkaan pysty vieläkään sanoa. Pakosarjasta kuuluu takaosasta aavistuksen paremmin kun etuosasta. Ei pysty kuitenkaan sanoa tarkalleen mikä sylinteri. Heti kun kuuntelee kantta pakosarjan vierestä ääni vaimenere. Suuttimista kuuluu stetoskoopilla todella selkeä ääni, mutta en usko sen olevan tämä korvalla kuultava... tallista löytyy kyllä puristuspainemittari, ohivuotomittari ja traktoreiden parista myös käyttökokemusta. Ainut mikä tahtoo puuttua on aika... tuo kikkailu ja keskustelu diagnostiikan puristuspainemittauksesta oli lähinnä mielenkiintoa ominaisuutta kohtaan kun ei ole tuollaiseen tullu perehdyttyä.
No, rauhoitetaan keskustelu tähän. Palaan sitten kun vika löytyi.
TJ
On koitettu kuunnella joka suunnalta stetoskoopin kanssa. Selkeää äänen lähtökohdetta ei kuitenkaan pysty vieläkään sanoa. Pakosarjasta kuuluu takaosasta aavistuksen paremmin kun etuosasta. Ei pysty kuitenkaan sanoa tarkalleen mikä sylinteri. Heti kun kuuntelee kantta pakosarjan vierestä ääni vaimenere. Suuttimista kuuluu stetoskoopilla todella selkeä ääni, mutta en usko sen olevan tämä korvalla kuultava... tallista löytyy kyllä puristuspainemittari, ohivuotomittari ja traktoreiden parista myös käyttökokemusta. Ainut mikä tahtoo puuttua on aika... tuo kikkailu ja keskustelu diagnostiikan puristuspainemittauksesta oli lähinnä mielenkiintoa ominaisuutta kohtaan kun ei ole tuollaiseen tullu perehdyttyä.
No, rauhoitetaan keskustelu tähän. Palaan sitten kun vika löytyi.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Moi ei kuulu tähän ketjuun tämä, mutta mistä ihmeestä löytyy tällä palstalla kohta mistä laittaa oma kysymys tänne foorumiin?
Re: M273 V8, naputus...?
Tämän tekniikkaosion vasemmassa ylälaidassa on sanan tekniikka alapuolella laatikko "Uusi aihe" sitä klikkaamalla saat trehtyä kysymyksesi uutena aiheena.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969