Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Koittanu kahlata foorumia läpi, mutta tuloksetta.
Autosta ei löydy kuin pakki. Muutaman kerran olen saanut auton kulkemaan eteenpäin, mutta silloinki tuntui että laatikko ”luistaisi”.
Myös P.ltä pakille laittaessa laatikko miettii ennen kuin lyö pakin silmään, mutta kun D.ltä laittaa pakin, niin menee heti päälle.
Koko ongelma alkoi kun väyrysestä hajosi jarrupolkimelta laatikkoon tuleva vaijeri. Sen vaihdon yhteydessä pääsi öljyä tulemaan pihalle. Nyt on lisätty öljy oikeaan kohtaan mittatikulla mitattuna.
Ohjainboksin avasin, eikä sielläkään ollut öljyä kuin hyvin vähän. Liittimet putsattu ja paikat kuivattu.
Keppimodulin avasin, kun epäilin että sieltä olisi ne kosketuspinnat kuluneet. Vähän taivutin niitä, mutta ei vaikutusta.
Eikös auton pitäis kuitenki mennä eteenpäin, vaikka keppimoduli tai tcu olisi paskana?
Laatikon pumpun luulisi toimivan, kun öljypinta nousee käynnissä.
Mitähän seuraavaksi, hirveesti ei viitsi alkaa tähän rahaa uhraamaan, kun toimittaa talviauton virkaa.
Tuskin star.lla koodien nollauskaan auttaa.
Autosta ei löydy kuin pakki. Muutaman kerran olen saanut auton kulkemaan eteenpäin, mutta silloinki tuntui että laatikko ”luistaisi”.
Myös P.ltä pakille laittaessa laatikko miettii ennen kuin lyö pakin silmään, mutta kun D.ltä laittaa pakin, niin menee heti päälle.
Koko ongelma alkoi kun väyrysestä hajosi jarrupolkimelta laatikkoon tuleva vaijeri. Sen vaihdon yhteydessä pääsi öljyä tulemaan pihalle. Nyt on lisätty öljy oikeaan kohtaan mittatikulla mitattuna.
Ohjainboksin avasin, eikä sielläkään ollut öljyä kuin hyvin vähän. Liittimet putsattu ja paikat kuivattu.
Keppimodulin avasin, kun epäilin että sieltä olisi ne kosketuspinnat kuluneet. Vähän taivutin niitä, mutta ei vaikutusta.
Eikös auton pitäis kuitenki mennä eteenpäin, vaikka keppimoduli tai tcu olisi paskana?
Laatikon pumpun luulisi toimivan, kun öljypinta nousee käynnissä.
Mitähän seuraavaksi, hirveesti ei viitsi alkaa tähän rahaa uhraamaan, kun toimittaa talviauton virkaa.
Tuskin star.lla koodien nollauskaan auttaa.
Bmw m5 -00
Vw kupla -71
Mb s210 e230
Mb w124 250D -87
Vw kupla -71
Mb s210 e230
Mb w124 250D -87
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Siis ennen sitä vaijeri vaihtoa ei mitään vikaa ?Jyle kirjoitti:Koittanu kahlata foorumia läpi, mutta tuloksetta.
Autosta ei löydy kuin pakki. Muutaman kerran olen saanut auton kulkemaan eteenpäin, mutta silloinki tuntui että laatikko ”luistaisi”.
Myös P.ltä pakille laittaessa laatikko miettii ennen kuin lyö pakin silmään, mutta kun D.ltä laittaa pakin, niin menee heti päälle.
Koko ongelma alkoi kun väyrysestä hajosi jarrupolkimelta laatikkoon tuleva vaijeri. Sen vaihdon yhteydessä pääsi öljyä tulemaan pihalle. Nyt on lisätty öljy oikeaan kohtaan mittatikulla mitattuna.
Ohjainboksin avasin, eikä sielläkään ollut öljyä kuin hyvin vähän. Liittimet putsattu ja paikat kuivattu.
Keppimodulin avasin, kun epäilin että sieltä olisi ne kosketuspinnat kuluneet. Vähän taivutin niitä, mutta ei vaikutusta.
Eikös auton pitäis kuitenki mennä eteenpäin, vaikka keppimoduli tai tcu olisi paskana?
Laatikon pumpun luulisi toimivan, kun öljypinta nousee käynnissä.
Mitähän seuraavaksi, hirveesti ei viitsi alkaa tähän rahaa uhraamaan, kun toimittaa talviauton virkaa.
Tuskin star.lla koodien nollauskaan auttaa.
arvaus yhä liian vähän öljyä toinen arvaus
suunanvalitsimen muovi nippelin ura rikki tai siihen tuleva tappi posi paikastaan
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Joo, toimi normaalisti ennen sitä. Tai siis kun vaijeri murtu juuresta, niin jäi P päälle.
Se muovi mureni käteen, kun otin keppimoduulin irti, mutta se on korjattu.
Toi öljyn määrä arveluttaa myös, vaikka on ihan siihen tarkoitettu mittatikku.
D.lle kun laittaa niin kierrokset putoaa, että kyllä siellä laatikossa jotain tapahtuu, mutta eteenpäin ei mennä
Se muovi mureni käteen, kun otin keppimoduulin irti, mutta se on korjattu.
Toi öljyn määrä arveluttaa myös, vaikka on ihan siihen tarkoitettu mittatikku.
D.lle kun laittaa niin kierrokset putoaa, että kyllä siellä laatikossa jotain tapahtuu, mutta eteenpäin ei mennä

Bmw m5 -00
Vw kupla -71
Mb s210 e230
Mb w124 250D -87
Vw kupla -71
Mb s210 e230
Mb w124 250D -87
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Öljyn pinta pitää laskea kun auto käy kun turbiini täyttyy kokonaan....sammuksissa se vajuu puolilleen ja pinta nousee paljon.
Kai mittasit kuumana tyhjäkäynnillä öljyn pinnan....jos taso on oikein löysää jäähdyttimelle putkia ja tuleeko paineella öljy.
Kai mittasit kuumana tyhjäkäynnillä öljyn pinnan....jos taso on oikein löysää jäähdyttimelle putkia ja tuleeko paineella öljy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Muovi mitä tarkoitin on laatikon sisällä kuskinpuolellaJyle kirjoitti:Joo, toimi normaalisti ennen sitä. Tai siis kun vaijeri murtu juuresta, niin jäi P päälle.
Se muovi mureni käteen, kun otin keppimoduulin irti, mutta se on korjattu.
Toi öljyn määrä arveluttaa myös, vaikka on ihan siihen tarkoitettu mittatikku.
D.lle kun laittaa niin kierrokset putoaa, että kyllä siellä laatikossa jotain tapahtuu, mutta eteenpäin ei mennä
sen vivun jatkona mikä menee siitä laatikon kyljestä sisään
tosiaan Öljyt pitää tarkistaa kone käynnissä Öljy +80C(siis öljy eikä moottori...)
Kuvia siitä muovi osasta ja ohjeita pitäs löytyä ainkin tuolta mese fi
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Miten se muuten vaijeri siihen vaihdetaan...avataanko öljy pohja?...mietin jos siellä olis tullut jokin källi.
Esim. jos venttiili pöydän irroittaa ja ei tulekaan vaihdevipu karan oikeaan kohtaan ja muovinen kara katkeaa tai jää jumiin...on yksi vaihtoehto.
Esim. jos venttiili pöydän irroittaa ja ei tulekaan vaihdevipu karan oikeaan kohtaan ja muovinen kara katkeaa tai jää jumiin...on yksi vaihtoehto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Tätäpä juuri tuolla aieminatlas kirjoitti:Miten se muuten vaijeri siihen vaihdetaan...avataanko öljy pohja?...mietin jos siellä olis tullut jokin källi.
Esim. jos venttiili pöydän irroittaa ja ei tulekaan vaihdevipu karan oikeaan kohtaan ja muovinen kara katkeaa tai jää jumiin...on yksi vaihtoehto.
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen (722.6)automaatti ei kulje eteenpäin
Ei tarvii irrottaa öljypohjaa.atlas kirjoitti:Miten se muuten vaijeri siihen vaihdetaan...avataanko öljy pohja?...mietin jos siellä olis tullut jokin källi.
Esim. jos venttiili pöydän irroittaa ja ei tulekaan vaihdevipu karan oikeaan kohtaan ja muovinen kara katkeaa tai jää jumiin...on yksi vaihtoehto.
Öljyt mittasin lämpimänä auto käynnissä.
Täytyy pudottaa öljypohja vielä ja katsoa se vaihdevipu.

Bmw m5 -00
Vw kupla -71
Mb s210 e230
Mb w124 250D -87
Vw kupla -71
Mb s210 e230
Mb w124 250D -87