C 3,0 cdi AMG virittelystä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Okei, isompi pumppu siis kun tilavuusvirta tarve on suurempi noiden jäähdytyskanavien takia. Onhan pumpussa silti paineen rajoitus venttiili. Että paine ei kuitenkaan liian suureksi kasvaisi vaikka kanavat umpeen menee.
Vaihtoehtona on tietty arp pultit ja teettää EDM pajassa pienet reijät pultteihin jos kanavat on pakolliset.
Tai kysyä saako heiltä teetetyt pultit ja mihin hintaan kun ongelmahan on kaikilla edessä joka ko moottoreita aukoo.
Vaihtoehtona on tietty arp pultit ja teettää EDM pajassa pienet reijät pultteihin jos kanavat on pakolliset.
Tai kysyä saako heiltä teetetyt pultit ja mihin hintaan kun ongelmahan on kaikilla edessä joka ko moottoreita aukoo.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Mut eikai ne nyt läpi kellariin mee?..vaikka ontot pultit ovatkin
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Otin nyt alkuunsa katin tyhjäksi pönttöä avaamatta, katsotaan onko mitään vaikutusta.ArtoCDI kirjoitti:
Vakio putki ja katti virtaa tosi hyvin. Jos isontaa ahdinta niin ottaisin kyllä katin samalla tyhjäksi. Rosteriputki vain sisälle niin siinä on suora downpipe.
Meillä kävi turbo Pro Turbolla Lappeenrannassa. Varattiin oikein aika etukäteen. Silti saivat menemään 11vkoa huollossa. Joka kysely kerralla oli just menossa turbo työn alle. Ei ainakaan tässä kohtaa vuotta mitään tuonne, jos on tarkoitus kesällä ajaa, eikä kiroilla. Tehoista en tiedä, kun hajosi kansi ennen kuin saimme säädettyä, remontti jatkuu....
Ei taida olla kärkien vaihdolla juuri apua. Vakiot on jo todella isot. Karjalainen rakentaa myös koko rungon uudestaan ja kärjet on aivan tolkuttoman isot.
Edit: 300hv:n tuntumaan pääsee kyllä ohjelmoinnilla kun vain auto on täysin ehjä. Nämä on jo niin vanhoja, että esim turbosta voi olla jo se viimeinen terä hukassa.
Meillä 297hv:ta vaati ruiskutus paineen nostamisen ohjelmoinnin lisäksi. Lukua tai ohjelmaa ei hierottu yhtään kun siinä kohtaa oli selvä, että turbo lähtee remonttiin.
P.S ei ole siis kannen pultteja vieläkään mersulla.
Oma ahdin kävi Turbotohtorilla, tehtiin perus laakerointihuolto, uudet johdinsiivet, servon huolto sekä vaihdettii MFS siipi vanhan tilalle. Hoitui postituksineen alle viikossa.
Eli raiilpaineanturi sitten vaihtoon samalla kun ohjelmoi. Olikos se niin että periaatteessa mikä vaan OM646/7/8 koneen anturi sopii tarkoitukseen?
C 30
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/cli ... w/30305/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä oli varmasti oikea, eli uudemmasta moottorista jossa käytetään 1800bar ruiskutuspainetta.
Kerrohan sitten minkälaiset tehot saatte irti
Edit: facelift:n moottoriin ei tarvinnut mitään ylimääräisiä tiivisteitä anturin alle. Ihan yhtä pitkät kierteet oli alkuperäisessä.
Tämä oli varmasti oikea, eli uudemmasta moottorista jossa käytetään 1800bar ruiskutuspainetta.
Kerrohan sitten minkälaiset tehot saatte irti
Edit: facelift:n moottoriin ei tarvinnut mitään ylimääräisiä tiivisteitä anturin alle. Ihan yhtä pitkät kierteet oli alkuperäisessä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Nyt kun osat on irti, koitettiin pestä kaikki. Etenkin sisäpuoli oli jynssäyksen kohteena.
Välijäähdytin on jaettu sisältä kahteen osaan. Tuo ohjain tulee ihan kennon läpi asti.

EGR muokattuna vähemmän virtausta häiritsevään malliin. Tässä sekoittaja on aika pieni putken pätkä. Itseasiassa hyvin samanlainen kuin on OM651:ssä. Ei mikään hirveä jarru, mutta toki kaikki tuommoinen turha joutaa pois.
Melkoinen tavara määrä sieltä sisältä lähti heti tuosta sekoittajasta sylintereihin asti. Ylivoimaiseksi liuottimeksi osottautui viemärinavaaja. Etenkin imusarjassa oli tavaraa sentti kaupalla. Siellä viemärinavaaja oli ihan huippua.

Välijäähdytin on jaettu sisältä kahteen osaan. Tuo ohjain tulee ihan kennon läpi asti.

EGR muokattuna vähemmän virtausta häiritsevään malliin. Tässä sekoittaja on aika pieni putken pätkä. Itseasiassa hyvin samanlainen kuin on OM651:ssä. Ei mikään hirveä jarru, mutta toki kaikki tuommoinen turha joutaa pois.
Melkoinen tavara määrä sieltä sisältä lähti heti tuosta sekoittajasta sylintereihin asti. Ylivoimaiseksi liuottimeksi osottautui viemärinavaaja. Etenkin imusarjassa oli tavaraa sentti kaupalla. Siellä viemärinavaaja oli ihan huippua.

C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Toi viemärinavaaja kikka kuulostaa hyvältä, pitäisi 647 imusarja pestä. Jokos on pultteja tiedossa? Kysyitkö saakoa arp tehtyä sopivat? Tai saahan ne mut mihin hintaan.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Lapin sorvaus- ja hitsauspalvelu Oy, Rovaniemellä hoitaa custom pultit. Eiköhän tänä kesänä vielä ajeta.MJPfin kirjoitti:Toi viemärinavaaja kikka kuulostaa hyvältä, pitäisi 647 imusarja pestä. Jokos on pultteja tiedossa? Kysyitkö saakoa arp tehtyä sopivat? Tai saahan ne mut mihin hintaan.
Uudet pultit on aivan 12.9 terästä, samalla konseptilla kuin ovat tehneet ralliautoihin pultteja. Reiät unohdetaan tässä kohtaa.
Edit: pulttien tilausta Mersulta ei peruttu mutta sen määrä vaihdettiin 1 kpl. Tiedetään kun pultteja taas saa.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Nyt kuulostaa hyvältä, edes jostain jotakin pultteja löytyy. Kumma että ei kukaan aftermarket valmistaja ole tarttunut tuohon.
Meinasitko kantta kaivella kun kerran pöydällä on vai vakiona takas?
Meinasitko kantta kaivella kun kerran pöydällä on vai vakiona takas?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
No joko on mersu nipussa taas.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Joskus nuorempana kossina jätin irrallaan olevan jäähdyttimen sisään viemärinavaus liuoksen muhimaan. Seuraavana aamuna olikin sitten liuos tullut läpi ohuesta alumiinista.MJPfin kirjoitti:Toi viemärinavaaja kikka kuulostaa hyvältä, pitäisi 647 imusarja pestä. Jokos on pultteja tiedossa? Kysyitkö saakoa arp tehtyä sopivat? Tai saahan ne mut mihin hintaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Tuleehan ne uusien pulttien kierteet mankalatuina ei sorvatunaArtoCDI kirjoitti:Lapin sorvaus- ja hitsauspalvelu Oy, Rovaniemellä hoitaa custom pultit. Eiköhän tänä kesänä vielä ajeta.MJPfin kirjoitti:Toi viemärinavaaja kikka kuulostaa hyvältä, pitäisi 647 imusarja pestä. Jokos on pultteja tiedossa? Kysyitkö saakoa arp tehtyä sopivat? Tai saahan ne mut mihin hintaan.
Uudet pultit on aivan 12.9 terästä, samalla konseptilla kuin ovat tehneet ralliautoihin pultteja. Reiät unohdetaan tässä kohtaa.
Edit: pulttien tilausta Mersulta ei peruttu mutta sen määrä vaihdettiin 1 kpl. Tiedetään kun pultteja taas saa.
(sorvatut ei kestä yhtähyvin teoriassa sekä käytänössä todettu)
Mökkillä
'
'
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Nyt taitaa taas olla foorumi kunnossa.
Hetken on jo ollut auto ajossa. Myös katsastus meni kivuttomasti läpi. Savut 2,7
isolla marginaalilla läpi ja asiallinen 6100rpm päästölapulle. Moottorin puolesta tuntuisi olevan auto nyt ehjätty.
Säätäessä tuli ongelmaa rail-paineen tippumisen kanssa. Aikomus on laittaa siirtopumppu uusiksi ja mitata suuttimien ohi vuodot. Onko muita ideoita asian korjaamiseksi? Olisiko suositella laitetta/softaa jolla saisi ajon aikana seurattua ja nauhoitettuja moottorin toiminnan, paineet, lämmöt, ruiskutus määrät?
Ensi viikolla on ohjelmassa auton pesu ja sitten menee talvi säilytykseen. Keväällä jatketaan. Talvirenkaiden kanssa on ihan turha kerätä kilometrejä.

Hetken on jo ollut auto ajossa. Myös katsastus meni kivuttomasti läpi. Savut 2,7

Säätäessä tuli ongelmaa rail-paineen tippumisen kanssa. Aikomus on laittaa siirtopumppu uusiksi ja mitata suuttimien ohi vuodot. Onko muita ideoita asian korjaamiseksi? Olisiko suositella laitetta/softaa jolla saisi ajon aikana seurattua ja nauhoitettuja moottorin toiminnan, paineet, lämmöt, ruiskutus määrät?
Ensi viikolla on ohjelmassa auton pesu ja sitten menee talvi säilytykseen. Keväällä jatketaan. Talvirenkaiden kanssa on ihan turha kerätä kilometrejä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Eiköhän tuo suuttimien ohivuodosta selittyisi tuo tippuminen jos suodatin on puhdas ja tulolinja riittävä. Tuossahan on rataspumppu imu tuossa amg pumpussa vai olenko ihan väärin käsittänyt?
Kohtuu ylös sitä näköjään pyörität, alakerrassa korsettilevy?
Mitään käppyröitä vedosta?
Kohtuu ylös sitä näköjään pyörität, alakerrassa korsettilevy?
Mitään käppyröitä vedosta?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ei ole käppyröitä kuin tiessä. Ei näin kylmällä saa kunnolla säädettyä. Pyörii renkaat vain tyhjää
Suuttimet on juuri rakennettu uudestaan. Mitataan kyllä, mutta tod ne on kunnossa.
On ruiskutus ollut nollassa jo kotvan aikaa ennen 6trpm. Piikki kierrokset ne on.
On se pumppu imevä. Ei se varmasti suuttuisi pienestä lisä avustuksesta. Ruiskutus määriä on nostettu sieltä perus 300hv ohjelmoinnista ihan merkittävästi.
Suuttimet on juuri rakennettu uudestaan. Mitataan kyllä, mutta tod ne on kunnossa.
On ruiskutus ollut nollassa jo kotvan aikaa ennen 6trpm. Piikki kierrokset ne on.
On se pumppu imevä. Ei se varmasti suuttuisi pienestä lisä avustuksesta. Ruiskutus määriä on nostettu sieltä perus 300hv ohjelmoinnista ihan merkittävästi.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Elä nyt niin salaperäisesti laita mitä on tehty. Paljonko sieltä sitten tulee sitä lientä? Ei tuon pumpun pitäisi ihan pienestä vielä kyykätä.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Karjalaisen ”mörkö”-suuttimet on paikalla. Maksimi virtaus on noin 1,5krt vakio amg, eli 180mg/isku. (En tiedä onko tuo yksikkö edes sinne päin =). Trail-paineanturi on vaihdettu ja ruiskutuspainetta nostettu.
ProTurbo on rakentanut turbon uusiksi. Siinäkin pitäisi olla reilun kokoinen isonnus.
Ohivuoto mitattiin, se on kunnossa. Koitettiin laittaa om648:n määränsäädin paikalle, mutta se on fyysisesti liian erilainen.
Pitää kaivaa se tankin siirtopumppu esille ja katsoa mitä sille voi tehdä. Uusi olisi miehekkäät 930€, mutta jospa siihen löytyisi uusi pumppu. Pitää varmasti katsoa mitä nuo BMW 35D miehet on tankkiin laittaneet.
ProTurbo on rakentanut turbon uusiksi. Siinäkin pitäisi olla reilun kokoinen isonnus.
Ohivuoto mitattiin, se on kunnossa. Koitettiin laittaa om648:n määränsäädin paikalle, mutta se on fyysisesti liian erilainen.
Pitää kaivaa se tankin siirtopumppu esille ja katsoa mitä sille voi tehdä. Uusi olisi miehekkäät 930€, mutta jospa siihen löytyisi uusi pumppu. Pitää varmasti katsoa mitä nuo BMW 35D miehet on tankkiin laittaneet.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
No joo alkaa olemaan ihan miehekäs syöttö. Aika suolaisen oloinen tuo siirtopumppu, eiköhän tuohon joku muukin pumppu käy.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ulkoinen pumppu tai usemapia niin valikomaa on vaikka kuinka vaikapaMJPfin kirjoitti:No joo alkaa olemaan ihan miehekäs syöttö. Aika suolaisen oloinen tuo siirtopumppu, eiköhän tuohon joku muukin pumppu käy.
jotain tuolta
https://www.summitracing.com/int/search ... ph-700-lph" onclick="window.open(this.href);return false;
tai tuolta
https://fuelab.com/products/pumps/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fuelab.com/products/diesel-performance/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja löytyy sisäisiäkin jonkun moisia
https://fuelab.com/product/92902-fuelab ... er-module/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkillä
'
'
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Niin vain on. Aikamoisia hintoja ovat noille keksineet.FinlandMerceds kirjoitti: Ulkoinen pumppu tai usemapia niin valikomaa on vaikka kuinka ....:
Pitää laittaa jotain sinne ämpäriin. Saattaa olla että se nykyinen on ihan kokonaan rikki. 35D:n pumppu maksaa ”vain” 350€
Niillä otetaan jo riittäviä tehoja ulos.
C30 AMG kanssa harrastelua
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ainahan se viritämineArtoCDI kirjoitti:Niin vain on. Aikamoisia hintoja ovat noille keksineet.FinlandMerceds kirjoitti: Ulkoinen pumppu tai usemapia niin valikomaa on vaikka kuinka ....:
Pitää laittaa jotain sinne ämpäriin. Saattaa olla että se nykyinen on ihan kokonaan rikki. 35D:n pumppu maksaa ”vain” 350€
Niillä otetaan jo riittäviä tehoja ulos.
jotain maksaa, kerralla kun laitta kunnolisen niin voi keskittty sitten muihin juttuhin
monen moisissa laitteissa nähty ihmeteltävän että vetoja ei vaan tule siihen mallin kuin pitäisi,
vaikka pumppu/linjat laskenalisesti/valmistajien ilmoituksen mukaan riittää, ja sitten kun ne on vaihdetuu numeron pari isompaan "yllätys" vetoja on tullut jostain lisää
Mökkillä
'
'
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
https://www.finjector.com/fin/walbro_po ... 731452-326" onclick="window.open(this.href);return false;
Bensa vehkeissä puhutaan noin 200€/pumppu hinnoista. Edelliseen autoon laitoimme näitä kaksi alkuperäiseen ämpäriin. Eikä sitä puolta tarvinnut miettiä sen jälkeen.
Joku vastaava dieselillä toimiva irto pumppu olisi ykkös ratkaisu.
Bensa vehkeissä puhutaan noin 200€/pumppu hinnoista. Edelliseen autoon laitoimme näitä kaksi alkuperäiseen ämpäriin. Eikä sitä puolta tarvinnut miettiä sen jälkeen.
Joku vastaava dieselillä toimiva irto pumppu olisi ykkös ratkaisu.
C30 AMG kanssa harrastelua
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Halpa ratkaisuArtoCDI kirjoitti:https://www.finjector.com/fin/walbro_po ... 731452-326
Bensa vehkeissä puhutaan noin 200€/pumppu hinnoista. Edelliseen autoon laitoimme näitä kaksi alkuperäiseen ämpäriin. Eikä sitä puolta tarvinnut miettiä sen jälkeen.
Joku vastaava dieselillä toimiva irto pumppu olisi ykkös ratkaisu.
Moneen paikkaan bensa puollela on myös riitävä määrä 044 pumppuja vaikapa 4,
jos ei letkutukset haaroinen tilan, sähköpuute tms estä
disellin laittaapa mitä vaan niin pitää melessä ettäkoitta valitta semmoisen mikä ei vaahtoa tee,
disel kun ilmakuplista tykää siäkään vähä mitä bensa
Mökkillä
'
'
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Täällä on oltu aktiivisia.
jotain positiivisia uutisia, eli nyt saa taas Mersulta kannen pultteja! Minulle noi ei ehtinyt mutta uskaltaa siis ottaa kannen irti jos on teillä tarvetta.
Nyt on taas kaivettu auto ulos varastosta. Seisoo kuitenkin vain tuossa pihalla talvirenkaat alla. Täällä napapiirin pohjoispuolella on vielä täysi talvi. Ei ole saatu edes kesärenkaita alle kun korjaamon piha on täysin jäässä. Saa nyt seistä kunnes tiet sulaa. Virallinen lumi lukema tänään 17.4 on 124cm, aivan tolkuton tuo lumen määrä tänä talvena.
Pienellä googlettelulla löytyi käyttökokemuksia Walbro 392:sta myös dieselin kanssa. Meinasin nyt semmoisen heittää linjaan nostamaan siirtopainetta. Valmistaja ei sitä suosittele dieselille, mutta se on nyt fiksuimman tuntuinen idea. Toivotaan että pysyy dieselit putkissa.
Jos jollain on tietoa asiasta niin kuulen mielellään. Arvailuilla ei ole nyt niin väliä.
jotain positiivisia uutisia, eli nyt saa taas Mersulta kannen pultteja! Minulle noi ei ehtinyt mutta uskaltaa siis ottaa kannen irti jos on teillä tarvetta.
Nyt on taas kaivettu auto ulos varastosta. Seisoo kuitenkin vain tuossa pihalla talvirenkaat alla. Täällä napapiirin pohjoispuolella on vielä täysi talvi. Ei ole saatu edes kesärenkaita alle kun korjaamon piha on täysin jäässä. Saa nyt seistä kunnes tiet sulaa. Virallinen lumi lukema tänään 17.4 on 124cm, aivan tolkuton tuo lumen määrä tänä talvena.
Pienellä googlettelulla löytyi käyttökokemuksia Walbro 392:sta myös dieselin kanssa. Meinasin nyt semmoisen heittää linjaan nostamaan siirtopainetta. Valmistaja ei sitä suosittele dieselille, mutta se on nyt fiksuimman tuntuinen idea. Toivotaan että pysyy dieselit putkissa.
Jos jollain on tietoa asiasta niin kuulen mielellään. Arvailuilla ei ole nyt niin väliä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
On sinne lunta kertynyt, tällä etelässä sitä ei juuri ole näkynyt.
Mielenkiinnolla odotamme mitä käppyröitä tuosta tulee jos ja kun penkittämään pääset.
Mielenkiinnolla odotamme mitä käppyröitä tuosta tulee jos ja kun penkittämään pääset.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Taas yksinkertaista ihmetyttää tämä cdi-tekniikka.
Laitettiin linjapumppu autoon. Siihen sähkö releen kautta ja heräte tankin pumpusta.
Auto lähtee käyntiin, mutta sammuttaa hetken päästä moottorin ja välittömästi samalla pumpusta virran pois.
Onko meillä nyt joku turvaraja joka ylitetään/alitetaan? Mitä tälle osaisi tehdä? Pumpun poistaminen toki poistaa ongelman.
Pumppu on siis Walbro 392, Jenkkilässä olivat käyttäneet näitä dieselissä. Suomessa näitä käytetään E85/bensavehkeissä nostamaan siirto painetta.
Nyt saa vaikka arvatakin
Laitettiin linjapumppu autoon. Siihen sähkö releen kautta ja heräte tankin pumpusta.
Auto lähtee käyntiin, mutta sammuttaa hetken päästä moottorin ja välittömästi samalla pumpusta virran pois.
Onko meillä nyt joku turvaraja joka ylitetään/alitetaan? Mitä tälle osaisi tehdä? Pumpun poistaminen toki poistaa ongelman.
Pumppu on siis Walbro 392, Jenkkilässä olivat käyttäneet näitä dieselissä. Suomessa näitä käytetään E85/bensavehkeissä nostamaan siirto painetta.
Nyt saa vaikka arvatakin
C30 AMG kanssa harrastelua
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Vahva arvaus siirtopainen liian iso, (laita paineen säädin)ArtoCDI kirjoitti:Taas yksinkertaista ihmetyttää tämä cdi-tekniikka.
Laitettiin linjapumppu autoon. Siihen sähkö releen kautta ja heräte tankin pumpusta.
Auto lähtee käyntiin, mutta sammuttaa hetken päästä moottorin ja välittömästi samalla pumpusta virran pois.
Onko meillä nyt joku turvaraja joka ylitetään/alitetaan? Mitä tälle osaisi tehdä? Pumpun poistaminen toki poistaa ongelman.
Pumppu on siis Walbro 392, Jenkkilässä olivat käyttäneet näitä dieselissä. Suomessa näitä käytetään E85/bensavehkeissä nostamaan siirto painetta.
Nyt saa vaikka arvatakin
toinen arvaus huono rele heräte puoli otta liikaa sähköä ja pumpun piirii luulee olevansa oikosulus=sähköt pois
Mökkillä
'
'
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Pitää tosiaan mitata noi paineet, kun saadaan mittari tänne periferiaan asti. Vai, saako paineen luettua suoraan eculta? Millä laitteella se onnistuu?
Itseni vähän yllätti, jos kyse on tosiaan liian korkeasta siirtopaineesta johtuva ”hätä” sammutus. En ennalta uskonut että sitä valvottaisi ollenkaan. Siltä se toki ensimmäisenä vaikuttaisi.
Osaako joku heittää suoraan sopivan välin, jolla paineen pitäisi pysyä?
Sillä tavalla vähän harmittavaa vääntämistä, ettei tämän kanssa edes haeta mitään oikeasti suuria tehoja. Kaikki hajonneet osat on vain korvattu aavistuksen kyvykkäämmäksi. Ongelma joka koetetaan ratkaista on, että auto sammuu täydellä kaasulla. Ei tehon puute. Siellä taustalla on tod näk polttoaine ettei 15 vuotiaat vakio osat siirrä tarpeeksi dieseliä.
Itseni vähän yllätti, jos kyse on tosiaan liian korkeasta siirtopaineesta johtuva ”hätä” sammutus. En ennalta uskonut että sitä valvottaisi ollenkaan. Siltä se toki ensimmäisenä vaikuttaisi.
Osaako joku heittää suoraan sopivan välin, jolla paineen pitäisi pysyä?
Sillä tavalla vähän harmittavaa vääntämistä, ettei tämän kanssa edes haeta mitään oikeasti suuria tehoja. Kaikki hajonneet osat on vain korvattu aavistuksen kyvykkäämmäksi. Ongelma joka koetetaan ratkaista on, että auto sammuu täydellä kaasulla. Ei tehon puute. Siellä taustalla on tod näk polttoaine ettei 15 vuotiaat vakio osat siirrä tarpeeksi dieseliä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Saako tankki korvausilmaa? Ettei lopu soppa sen takia?
En ole huomannut missään pumpulle sisään tulevassa linjassa paineen tarkkailua, en usko että sitä on. Kyse on jostain muusta. Pumppuhan kertoo sisään tulevan paineen männän tilavuudella ja oisko nyt niin että rail paine ylittyy matalilla kierroksilla?
Katso antaako vikakoodia railpaineesta.
En ole huomannut missään pumpulle sisään tulevassa linjassa paineen tarkkailua, en usko että sitä on. Kyse on jostain muusta. Pumppuhan kertoo sisään tulevan paineen männän tilavuudella ja oisko nyt niin että rail paine ylittyy matalilla kierroksilla?
Katso antaako vikakoodia railpaineesta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Painen näkyy testerilläArtoCDI kirjoitti:Pitää tosiaan mitata noi paineet, kun saadaan mittari tänne periferiaan asti. Vai, saako paineen luettua suoraan eculta? Millä laitteella se onnistuu?
Itseni vähän yllätti, jos kyse on tosiaan liian korkeasta siirtopaineesta johtuva ”hätä” sammutus. En ennalta uskonut että sitä valvottaisi ollenkaan. Siltä se toki ensimmäisenä vaikuttaisi.
Osaako joku heittää suoraan sopivan välin, jolla paineen pitäisi pysyä?
Sillä tavalla vähän harmittavaa vääntämistä, ettei tämän kanssa edes haeta mitään oikeasti suuria tehoja. Kaikki hajonneet osat on vain korvattu aavistuksen kyvykkäämmäksi. Ongelma joka koetetaan ratkaista on, että auto sammuu täydellä kaasulla. Ei tehon puute. Siellä taustalla on tod näk polttoaine ettei 15 vuotiaat vakio osat siirrä tarpeeksi dieseliä.
(ennen starttausta näkyvä railipainen on siirtopaine"jossain pakuissa on sille ihan oma anturi" amg ei sitä tainnut olla)
korkeapainepumppu, paineen säädin ja suutimet varmasti kunnossa ?
usein tuon tapainen sammuminen tulee suuttimista,
Kokeile myös semmoien että railipaine anturin johto irti pysyykö käynnissä
.
Mökkillä
'
'