W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Nyt tarvitsisi neuvoa, vinkkejä tai edes myötätuntoa.
W205 C180 bluetec vm. 2015 85 tkm.
Puolitoista vuotta omassa käytössä ilman ongelmia. Käytössä keyless start eli start/stop-näppäintä painellaan. Enemmän lyhyitä ajoja, mutta viikoittain myös pidempiä 45 min ajoja. Autossa ollut alusta asti käytössä myös kojelautakamera (Transcend).
Kuukausi sitten auto ei omasta pihasta käynnistynyt. Virrat tuli ja napista painamalla auto yritti vaivalloisesti käynnistyä, mutta ei kuitenkaan käynnistynyt. Hetken ihmettelyn jälkeen uusi yritys, jolloin ei yrittänyt käynnistyä sitäkään vähää, vaikka edelleen virrat kuitenkin muuten näytti tulevan autoon. Soitto hinurille, joka kokeili aluksi ladata akkua akkulaturilla. Hetken jälkeen käynnistysyritys, joka oli lähellä, mutta ei silti riittänyt. Auto sitten lavetilla Pirkanmaan HYAcenteriin. Uusi akku mallia tarvike, töineen 400 euroa. Kertoivat tehneensä 50 koekäynnistystä eikä vikoja, sanoivat, että akku vain oli sökö ja kaikki muuten kunnossa.
Ajoin auton huollosta kaupan pihaan, jolloin ihmettelin, kun auton pakoputki savutti vaalean harmaata savua todella paljon, mitä ei aiemmin ollut tehnyt. Soitto HYA centeriin, kertoivat, että normaalia, että välillä auto savuttaa voimakkaammin 15-45 min, muistaakseni puhui resonoinnista, itselleni oli vieras asia. Sanoi kuitenkin, että jos jatkuu, niin ottaa sitten uudelleen yhteyttä.
Eilen auto oli seisonut pihassa viikon ajan lomareissun takia ja aamulla täysin sama homma, ensimmäisellä kerralla hieman yritti käynnistyä, mutta ei lähde käyntiin. Toisella käynnistysyrityksellä ei enää mitään. Akkulaturilla ladattu muutama tunti ja taas hieman yritti, mutta ei käynnistynyt.
Auto hinautettu tänään uudelleen Pirkanmaan HYA centeriin. Soittivat, että latasivat akun täyteen ja auto käynnistyi, eivätkä ole löytäneet asiaan liittyvää muuta vikaa. Kertoivat kuitenkin, että auto käryää ja kun olivat sitä tutkineet, niin nyt auto valittaa, että suutin on mennyt rikki. Mersun oma suutin 800 euroa ja kolaroidusta autosta ottamalla saisi 400 euroon.
Onko tietoa, osaamista tai hyviä veikkauksia, mikä saa uuden akun tyhjentymään noin nopeasti? Epäilivät, että autossa käytetty kojelautakamera olisi tyhjentänyt akun, onko tietoa, että sellainen olisi mahdollista? Itselleni kuulostaa oudolta, koska sama kamera oli edellisessä autossa ja nyt jo 1,5v ollut nykyisessäkin autossa ilman ongelmia.
Onko tietoa noista suuttimista, kannattaako vaihtaa kolariautosta otettu tilalle vai kannattaako laittaa suosiolla kättä taskuun ja hyllystä uusi tilalle?
Suositteletteko akkulatureita, että akku latautuisi samalla kun auto on pistokkeessa ja sisätilalämmitin puhaltelee? Kuinka tehokas ja mihin hintaan? Sellaista tiedusteltiin Hya centeriltä, mutta eivät täysin innostuneita asiasta olleet, tarjosivat kuitenkin 20 (A?) hintaan 400 euroa ja 10 (A?) 200 euroa ja satasen työt päälle, että voivat kyllä asentaa mikäli halutaan.
Pirkanmaan Hya center ei nyt täysin ole vakuuttanut toiminnallaan, mutta oli ainoa paikka, mihin alunperin sai nopeasti ajan. Pitänee jatkossa asioida muualla.
W205 C180 bluetec vm. 2015 85 tkm.
Puolitoista vuotta omassa käytössä ilman ongelmia. Käytössä keyless start eli start/stop-näppäintä painellaan. Enemmän lyhyitä ajoja, mutta viikoittain myös pidempiä 45 min ajoja. Autossa ollut alusta asti käytössä myös kojelautakamera (Transcend).
Kuukausi sitten auto ei omasta pihasta käynnistynyt. Virrat tuli ja napista painamalla auto yritti vaivalloisesti käynnistyä, mutta ei kuitenkaan käynnistynyt. Hetken ihmettelyn jälkeen uusi yritys, jolloin ei yrittänyt käynnistyä sitäkään vähää, vaikka edelleen virrat kuitenkin muuten näytti tulevan autoon. Soitto hinurille, joka kokeili aluksi ladata akkua akkulaturilla. Hetken jälkeen käynnistysyritys, joka oli lähellä, mutta ei silti riittänyt. Auto sitten lavetilla Pirkanmaan HYAcenteriin. Uusi akku mallia tarvike, töineen 400 euroa. Kertoivat tehneensä 50 koekäynnistystä eikä vikoja, sanoivat, että akku vain oli sökö ja kaikki muuten kunnossa.
Ajoin auton huollosta kaupan pihaan, jolloin ihmettelin, kun auton pakoputki savutti vaalean harmaata savua todella paljon, mitä ei aiemmin ollut tehnyt. Soitto HYA centeriin, kertoivat, että normaalia, että välillä auto savuttaa voimakkaammin 15-45 min, muistaakseni puhui resonoinnista, itselleni oli vieras asia. Sanoi kuitenkin, että jos jatkuu, niin ottaa sitten uudelleen yhteyttä.
Eilen auto oli seisonut pihassa viikon ajan lomareissun takia ja aamulla täysin sama homma, ensimmäisellä kerralla hieman yritti käynnistyä, mutta ei lähde käyntiin. Toisella käynnistysyrityksellä ei enää mitään. Akkulaturilla ladattu muutama tunti ja taas hieman yritti, mutta ei käynnistynyt.
Auto hinautettu tänään uudelleen Pirkanmaan HYA centeriin. Soittivat, että latasivat akun täyteen ja auto käynnistyi, eivätkä ole löytäneet asiaan liittyvää muuta vikaa. Kertoivat kuitenkin, että auto käryää ja kun olivat sitä tutkineet, niin nyt auto valittaa, että suutin on mennyt rikki. Mersun oma suutin 800 euroa ja kolaroidusta autosta ottamalla saisi 400 euroon.
Onko tietoa, osaamista tai hyviä veikkauksia, mikä saa uuden akun tyhjentymään noin nopeasti? Epäilivät, että autossa käytetty kojelautakamera olisi tyhjentänyt akun, onko tietoa, että sellainen olisi mahdollista? Itselleni kuulostaa oudolta, koska sama kamera oli edellisessä autossa ja nyt jo 1,5v ollut nykyisessäkin autossa ilman ongelmia.
Onko tietoa noista suuttimista, kannattaako vaihtaa kolariautosta otettu tilalle vai kannattaako laittaa suosiolla kättä taskuun ja hyllystä uusi tilalle?
Suositteletteko akkulatureita, että akku latautuisi samalla kun auto on pistokkeessa ja sisätilalämmitin puhaltelee? Kuinka tehokas ja mihin hintaan? Sellaista tiedusteltiin Hya centeriltä, mutta eivät täysin innostuneita asiasta olleet, tarjosivat kuitenkin 20 (A?) hintaan 400 euroa ja 10 (A?) 200 euroa ja satasen työt päälle, että voivat kyllä asentaa mikäli halutaan.
Pirkanmaan Hya center ei nyt täysin ole vakuuttanut toiminnallaan, mutta oli ainoa paikka, mihin alunperin sai nopeasti ajan. Pitänee jatkossa asioida muualla.
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
siis ilmeisesti diesel? jos on niin rikkinäisellä suuttimella ajelu tekee reiän mäntään
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Onkos se kamera semmoinen että herää kuvailemaaan siinä kohdin kun joku liikkuu lähetyvilläroba kirjoitti:Nyt tarvitsisi neuvoa, vinkkejä tai edes myötätuntoa.
W205 C180 bluetec vm. 2015 85 tkm.
Puolitoista vuotta omassa käytössä ilman ongelmia. Käytössä keyless start eli start/stop-näppäintä painellaan. Enemmän lyhyitä ajoja, mutta viikoittain myös pidempiä 45 min ajoja. Autossa ollut alusta asti käytössä myös kojelautakamera (Transcend).
Kuukausi sitten auto ei omasta pihasta käynnistynyt. Virrat tuli ja napista painamalla auto yritti vaivalloisesti käynnistyä, mutta ei kuitenkaan käynnistynyt. Hetken ihmettelyn jälkeen uusi yritys, jolloin ei yrittänyt käynnistyä sitäkään vähää, vaikka edelleen virrat kuitenkin muuten näytti tulevan autoon. Soitto hinurille, joka kokeili aluksi ladata akkua akkulaturilla. Hetken jälkeen käynnistysyritys, joka oli lähellä, mutta ei silti riittänyt. Auto sitten lavetilla Pirkanmaan HYAcenteriin. Uusi akku mallia tarvike, töineen 400 euroa. Kertoivat tehneensä 50 koekäynnistystä eikä vikoja, sanoivat, että akku vain oli sökö ja kaikki muuten kunnossa.
Ajoin auton huollosta kaupan pihaan, jolloin ihmettelin, kun auton pakoputki savutti vaalean harmaata savua todella paljon, mitä ei aiemmin ollut tehnyt. Soitto HYA centeriin, kertoivat, että normaalia, että välillä auto savuttaa voimakkaammin 15-45 min, muistaakseni puhui resonoinnista, itselleni oli vieras asia. Sanoi kuitenkin, että jos jatkuu, niin ottaa sitten uudelleen yhteyttä.
Eilen auto oli seisonut pihassa viikon ajan lomareissun takia ja aamulla täysin sama homma, ensimmäisellä kerralla hieman yritti käynnistyä, mutta ei lähde käyntiin. Toisella käynnistysyrityksellä ei enää mitään. Akkulaturilla ladattu muutama tunti ja taas hieman yritti, mutta ei käynnistynyt.
Auto hinautettu tänään uudelleen Pirkanmaan HYA centeriin. Soittivat, että latasivat akun täyteen ja auto käynnistyi, eivätkä ole löytäneet asiaan liittyvää muuta vikaa. Kertoivat kuitenkin, että auto käryää ja kun olivat sitä tutkineet, niin nyt auto valittaa, että suutin on mennyt rikki. Mersun oma suutin 800 euroa ja kolaroidusta autosta ottamalla saisi 400 euroon.
Onko tietoa, osaamista tai hyviä veikkauksia, mikä saa uuden akun tyhjentymään noin nopeasti? Epäilivät, että autossa käytetty kojelautakamera olisi tyhjentänyt akun, onko tietoa, että sellainen olisi mahdollista? Itselleni kuulostaa oudolta, koska sama kamera oli edellisessä autossa ja nyt jo 1,5v ollut nykyisessäkin autossa ilman ongelmia.
Onko tietoa noista suuttimista, kannattaako vaihtaa kolariautosta otettu tilalle vai kannattaako laittaa suosiolla kättä taskuun ja hyllystä uusi tilalle?
Suositteletteko akkulatureita, että akku latautuisi samalla kun auto on pistokkeessa ja sisätilalämmitin puhaltelee? Kuinka tehokas ja mihin hintaan? Sellaista tiedusteltiin Hya centeriltä, mutta eivät täysin innostuneita asiasta olleet, tarjosivat kuitenkin 20 (A?) hintaan 400 euroa ja 10 (A?) 200 euroa ja satasen työt päälle, että voivat kyllä asentaa mikäli halutaan.
Pirkanmaan Hya center ei nyt täysin ole vakuuttanut toiminnallaan, mutta oli ainoa paikka, mihin alunperin sai nopeasti ajan. Pitänee jatkossa asioida muualla.
jos on niin saatta käydä että samalla herätelle autosta muitakin yksiköitä ja silloin kyllä sähköä kuluu,
toinen juttu on mistä sille on otettu sähkö,
toinen juttu on sitten mainittu vialinen suutin se voi aiheutta vaikap vuotaessan että sähköä kuluu startissa enemännä
(eli hiukan vajaa akku ja ei jaksa käynnistyä) pahimillan rikko koko koneen(ko kone kun muutenkin...)eli älä ainakaan ennen sen kunnostusta käynistele autoa,
sitten jos tuo ei ole syynän niin muuten vaan joku herättää tai ei nukahda ollenkaan auto voi kyllä seistä viikon ilman että
akku tyhjenee kunhan kaikki on kunnossa ja tehtaan jäljiltä
Mökkillä
'
'
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Kilometrejä vasta 85tkm ja ikää päälle 4 vuotta? Oletan, että on huollettu asianmukaisesti huolto-ohjelman mukaan. Mielestäni suuttimien pitäisi kestää pidempään. Tässä voisi yrittää valmistajan/maahantuojan vastuuta kysellä.
Tuossa tulikin hyviä neuvoja ylempänä, että elä missään nimessä aja enää rikkinäisellä suuttimella. Tekee juurikin mäntään reiän ja sitten on jo pikkusen eri kustannukset kuin 800euron suuttimen vaihto. Tuohan on voinut olla jo piilevänä pidempään eli kannattanee kameralla tarkistaa rikkinäisen suuttimen mäntä ettei ole jo vahinkoa tullut. Se nimittäin lähtee siitä etenemään vaikka suutin vaihdetaankin.
Onkos näissä jo Boschin suuttimet vai vieläkö delphillä mennään mitkä on jo todettu susiksi om651 moottoreissa. Tässä taitaa olla om654?
Tuossa tulikin hyviä neuvoja ylempänä, että elä missään nimessä aja enää rikkinäisellä suuttimella. Tekee juurikin mäntään reiän ja sitten on jo pikkusen eri kustannukset kuin 800euron suuttimen vaihto. Tuohan on voinut olla jo piilevänä pidempään eli kannattanee kameralla tarkistaa rikkinäisen suuttimen mäntä ettei ole jo vahinkoa tullut. Se nimittäin lähtee siitä etenemään vaikka suutin vaihdetaankin.
Onkos näissä jo Boschin suuttimet vai vieläkö delphillä mennään mitkä on jo todettu susiksi om651 moottoreissa. Tässä taitaa olla om654?
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Juu on huollettu huolto-ohjelman mukaan aiemmin Lielahden Veholla ja Tampereen Autocenterissä, nyt oli tarkoitus siirtyä pois marmoritiskiltä kun takuuajat loppuneet.FinlandMerceds kirjoitti:Onkos se kamera semmoinen että herää kuvailemaaan siinä kohdin kun joku liikkuu lähetyvilläroba kirjoitti:Nyt tarvitsisi neuvoa, vinkkejä tai edes myötätuntoa.
W205 C180 bluetec vm. 2015 85 tkm.
Puolitoista vuotta omassa käytössä ilman ongelmia. Käytössä keyless start eli start/stop-näppäintä painellaan. Enemmän lyhyitä ajoja, mutta viikoittain myös pidempiä 45 min ajoja. Autossa ollut alusta asti käytössä myös kojelautakamera (Transcend).
Kuukausi sitten auto ei omasta pihasta käynnistynyt. Virrat tuli ja napista painamalla auto yritti vaivalloisesti käynnistyä, mutta ei kuitenkaan käynnistynyt. Hetken ihmettelyn jälkeen uusi yritys, jolloin ei yrittänyt käynnistyä sitäkään vähää, vaikka edelleen virrat kuitenkin muuten näytti tulevan autoon. Soitto hinurille, joka kokeili aluksi ladata akkua akkulaturilla. Hetken jälkeen käynnistysyritys, joka oli lähellä, mutta ei silti riittänyt. Auto sitten lavetilla Pirkanmaan HYAcenteriin. Uusi akku mallia tarvike, töineen 400 euroa. Kertoivat tehneensä 50 koekäynnistystä eikä vikoja, sanoivat, että akku vain oli sökö ja kaikki muuten kunnossa.
Ajoin auton huollosta kaupan pihaan, jolloin ihmettelin, kun auton pakoputki savutti vaalean harmaata savua todella paljon, mitä ei aiemmin ollut tehnyt. Soitto HYA centeriin, kertoivat, että normaalia, että välillä auto savuttaa voimakkaammin 15-45 min, muistaakseni puhui resonoinnista, itselleni oli vieras asia. Sanoi kuitenkin, että jos jatkuu, niin ottaa sitten uudelleen yhteyttä.
Eilen auto oli seisonut pihassa viikon ajan lomareissun takia ja aamulla täysin sama homma, ensimmäisellä kerralla hieman yritti käynnistyä, mutta ei lähde käyntiin. Toisella käynnistysyrityksellä ei enää mitään. Akkulaturilla ladattu muutama tunti ja taas hieman yritti, mutta ei käynnistynyt.
Auto hinautettu tänään uudelleen Pirkanmaan HYA centeriin. Soittivat, että latasivat akun täyteen ja auto käynnistyi, eivätkä ole löytäneet asiaan liittyvää muuta vikaa. Kertoivat kuitenkin, että auto käryää ja kun olivat sitä tutkineet, niin nyt auto valittaa, että suutin on mennyt rikki. Mersun oma suutin 800 euroa ja kolaroidusta autosta ottamalla saisi 400 euroon.
Onko tietoa, osaamista tai hyviä veikkauksia, mikä saa uuden akun tyhjentymään noin nopeasti? Epäilivät, että autossa käytetty kojelautakamera olisi tyhjentänyt akun, onko tietoa, että sellainen olisi mahdollista? Itselleni kuulostaa oudolta, koska sama kamera oli edellisessä autossa ja nyt jo 1,5v ollut nykyisessäkin autossa ilman ongelmia.
Onko tietoa noista suuttimista, kannattaako vaihtaa kolariautosta otettu tilalle vai kannattaako laittaa suosiolla kättä taskuun ja hyllystä uusi tilalle?
Suositteletteko akkulatureita, että akku latautuisi samalla kun auto on pistokkeessa ja sisätilalämmitin puhaltelee? Kuinka tehokas ja mihin hintaan? Sellaista tiedusteltiin Hya centeriltä, mutta eivät täysin innostuneita asiasta olleet, tarjosivat kuitenkin 20 (A?) hintaan 400 euroa ja 10 (A?) 200 euroa ja satasen työt päälle, että voivat kyllä asentaa mikäli halutaan.
Pirkanmaan Hya center ei nyt täysin ole vakuuttanut toiminnallaan, mutta oli ainoa paikka, mihin alunperin sai nopeasti ajan. Pitänee jatkossa asioida muualla.
jos on niin saatta käydä että samalla herätelle autosta muitakin yksiköitä ja silloin kyllä sähköä kuluu,
toinen juttu on mistä sille on otettu sähkö,
toinen juttu on sitten mainittu vialinen suutin se voi aiheutta vaikap vuotaessan että sähköä kuluu startissa enemännä
(eli hiukan vajaa akku ja ei jaksa käynnistyä) pahimillan rikko koko koneen(ko kone kun muutenkin...)eli älä ainakaan ennen sen kunnostusta käynistele autoa,
sitten jos tuo ei ole syynän niin muuten vaan joku herättää tai ei nukahda ollenkaan auto voi kyllä seistä viikon ilman että
akku tyhjenee kunhan kaikki on kunnossa ja tehtaan jäljiltä
Nyt en varmaksi muista mikä Transcend drive pro malli oli, mutta mielestäni se ei ole sitä mallia, että heräisi kuvaamaan jonkun liikkuessa edessä, auto on myös ollut alkuvuodesta asti autokatoksessa, tosin tuleehan siellä lämmitinjohtoa käytyä välillä laittamassa. Hyvä huomio kuitenkin, täytyy varmistaa tämä asia.
Nyt alkoi ihmetyttämään tämä käynnistely ja ajaminen, kun huollosta tosiaan soittivat, että ovat tehneet autolla testiajoja ja käynnistelleet autoa sisätiloissa sekä ulkotiloissa, jotta saisivat paikannettua ongelmaa, vaikka sanoivat jo että valittaa rikkinäistä suutinta ja uusi on nyt tilattu. Täytyy huomena soittaa huoltoon ja tiedustella heidän toimintaa.
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Eiköhän tuossa ole om651, 654 taisi tulla c:hen vasta 2018
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
En osaa suuttimista sanoa kumpaa löytyy. Moottori näyttäis autowikin( http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_C_(205-sarja" onclick="window.open(this.href);return false;) ) mukaan olevan om626. Rekisterissä auton käyttöönotto siis 11/2015 ja 1598 cm3.rawpower kirjoitti:Kilometrejä vasta 85tkm ja ikää päälle 4 vuotta? Oletan, että on huollettu asianmukaisesti huolto-ohjelman mukaan. Mielestäni suuttimien pitäisi kestää pidempään. Tässä voisi yrittää valmistajan/maahantuojan vastuuta kysellä.
Tuossa tulikin hyviä neuvoja ylempänä, että elä missään nimessä aja enää rikkinäisellä suuttimella. Tekee juurikin mäntään reiän ja sitten on jo pikkusen eri kustannukset kuin 800euron suuttimen vaihto. Tuohan on voinut olla jo piilevänä pidempään eli kannattanee kameralla tarkistaa rikkinäisen suuttimen mäntä ettei ole jo vahinkoa tullut. Se nimittäin lähtee siitä etenemään vaikka suutin vaihdetaankin.
Onkos näissä jo Boschin suuttimet vai vieläkö delphillä mennään mitkä on jo todettu susiksi om651 moottoreissa. Tässä taitaa olla om654?
Tarkennuksena vielä aiempaan selostukseeni, että auto valittaa heidän mukaansa suuttimen vikaa kylmäkäynnistyksessä, mutta ei silloin, kun ovat käynnistäneet auton lämpimässä tallissa. Onkohan siinä syy että ovat jatkaneet autolla testiajoja suuttimen vian huomaamisen jälkeenkin.
Mutta tosiaan muualtakin jo kuulin ihmettelyä, että turhan aikaisin ois suuttimissa vikaa.
Kiitos vinkeistä ja huomioista, pitää pyytää tarkistelemaan männän kunto, ettei olisi ehtinyt tehdä jo tuhoa. Ja täytyy varmaan lähestyä myös valmistajaa/maahantuojaa asian tiimoilta.
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Omaa sukua Renaultroba kirjoitti:En osaa suuttimista sanoa kumpaa löytyy. Moottori näyttäis autowikin( http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_C_(205-sarja" onclick="window.open(this.href);return false;) ) mukaan olevan om626.rawpower kirjoitti:Kilometrejä vasta 85tkm ja ikää päälle 4 vuotta? Oletan, että on huollettu asianmukaisesti huolto-ohjelman mukaan. Mielestäni suuttimien pitäisi kestää pidempään. Tässä voisi yrittää valmistajan/maahantuojan vastuuta kysellä.
Tuossa tulikin hyviä neuvoja ylempänä, että elä missään nimessä aja enää rikkinäisellä suuttimella. Tekee juurikin mäntään reiän ja sitten on jo pikkusen eri kustannukset kuin 800euron suuttimen vaihto. Tuohan on voinut olla jo piilevänä pidempään eli kannattanee kameralla tarkistaa rikkinäisen suuttimen mäntä ettei ole jo vahinkoa tullut. Se nimittäin lähtee siitä etenemään vaikka suutin vaihdetaankin.
Onkos näissä jo Boschin suuttimet vai vieläkö delphillä mennään mitkä on jo todettu susiksi om651 moottoreissa. Tässä taitaa olla om654?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W205 C180 bluetec akku ja suutin ongelma
Ja siinähän se tulikin eli kilsat täynnätahtoomersun kirjoitti:Omaa sukua Renaultroba kirjoitti:En osaa suuttimista sanoa kumpaa löytyy. Moottori näyttäis autowikin( http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_C_(205-sarja" onclick="window.open(this.href);return false;) ) mukaan olevan om626.rawpower kirjoitti:Kilometrejä vasta 85tkm ja ikää päälle 4 vuotta? Oletan, että on huollettu asianmukaisesti huolto-ohjelman mukaan. Mielestäni suuttimien pitäisi kestää pidempään. Tässä voisi yrittää valmistajan/maahantuojan vastuuta kysellä.
Tuossa tulikin hyviä neuvoja ylempänä, että elä missään nimessä aja enää rikkinäisellä suuttimella. Tekee juurikin mäntään reiän ja sitten on jo pikkusen eri kustannukset kuin 800euron suuttimen vaihto. Tuohan on voinut olla jo piilevänä pidempään eli kannattanee kameralla tarkistaa rikkinäisen suuttimen mäntä ettei ole jo vahinkoa tullut. Se nimittäin lähtee siitä etenemään vaikka suutin vaihdetaankin.
Onkos näissä jo Boschin suuttimet vai vieläkö delphillä mennään mitkä on jo todettu susiksi om651 moottoreissa. Tässä taitaa olla om654?
Mökkillä
'
'