CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos sulla on kartta paketti siihen egs52 niin muuta perävälitys oikeaksi amg ohjelmasta ja kokeile. Mistä muuten löysit paketin?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ecuconnectionsin sivuilta löytyy karttapaketti ja tuolla on c30amg ohjelma https://mhhauto.com/Thread-EGS52-Flash- ... ion?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jaa juu se oli toi paketti, mietin että olet vielä jotain lisää löytänyt, damos tyyppistä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sigun Eemeli sai tänään Tuikun softan (200/500) sisuksiinsa, SJ-Huolto Joensuu hoiti asennuksen mallikkaasti. Kyllä muuttui auto ihan uskomattoman paljon, laiskanletkeä kakssatanen on nyt jopa ripeä. Mukava voimantunne jo pintakaasulla
W212 200cdi Avantgarde -12
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tarkenuksena että EGS51 saa kyllä ohjleman ulos mutta tarvitsee kolvin ja lukulaitteenMJPfin kirjoitti:Egs51 ei saa ollenkaan, 52 saa bootmodessa pöydällä.HHauki kirjoitti:Nyt saatiin jo savua aikaseks ja persdynolla kiihtyvyys parani![]()
Pitäs vielä mitata sekunttikellolla aika.
Vielä kiinnostas et saako laatikon egs1 boksista ohjelman pihalle liittimestä vai pitääkö avata?
Sen verran oon käsittäny et K-linjalla pitäs onnistua vaikka ktagilla yms.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pitkästä aikaa
Yhden ahtimen malleista pitäisi olla tässä ketjussa monenmoista käyrää.
Alla ML420cdi
Ahtimet suurennettu, eipä muuta.
Noin 1100/510
Muutama päivä sitten oli vielä pitoja

Yhden ahtimen malleista pitäisi olla tässä ketjussa monenmoista käyrää.
Alla ML420cdi
Ahtimet suurennettu, eipä muuta.
Noin 1100/510
Muutama päivä sitten oli vielä pitoja

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hurjat on voimat. Luulisi ML liikkuvan ihan mukavasti tuolla. Onko laatikko vahvistettu vai ihan alkuperäinen?
Olen tässä nyt elokuusta lähtien ajanu 2010 vm 220cdi:llä. Ecussa lukee crd 2.16 eli tässä on vissiin suuttimet hieman isommat kuin faceliftissä? Olen lukenut koko ketjun läpi tässä ja ajatus olisi ens kesänä kun pitoja alkaa olla niin ohjelmaa laittaa kehiin. Eli pitääpä olla Tuikku keväällä yhteydessä sinuun sitten.
Lähteekö tästä miten vaivatta tuo 250/550? Vai päästäänkö ees sinne?
Olen tässä nyt elokuusta lähtien ajanu 2010 vm 220cdi:llä. Ecussa lukee crd 2.16 eli tässä on vissiin suuttimet hieman isommat kuin faceliftissä? Olen lukenut koko ketjun läpi tässä ja ajatus olisi ens kesänä kun pitoja alkaa olla niin ohjelmaa laittaa kehiin. Eli pitääpä olla Tuikku keväällä yhteydessä sinuun sitten.
Lähteekö tästä miten vaivatta tuo 250/550? Vai päästäänkö ees sinne?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuon verran möllin kokoisessa ja painoisessa teräsmöykyssä pitäis ollakin, että se oikeasti johonkin liikkuisi. Ehkä se kuitenkin on parempi, että mun möllissä ei ole...tuikku kirjoitti: Noin 1100/510
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eniten tuossa huimaa tuo miten alhaalta sitä voimaa tulee, 600Nm menee rikki 2000 kohdalla jo. Kyllä näyttää hyvältä, varmaan kiva ajella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sen verran laiska irroittelemaan eprommeja että kuittaan tuon edelleen kategoriaan ei ollenkaan, varsinkin kun egs52 on olemassa.CDI203 kirjoitti:Tarkenuksena että EGS51 saa kyllä ohjleman ulos mutta tarvitsee kolvin ja lukulaitteenMJPfin kirjoitti:Egs51 ei saa ollenkaan, 52 saa bootmodessa pöydällä.HHauki kirjoitti:Nyt saatiin jo savua aikaseks ja persdynolla kiihtyvyys parani![]()
Pitäs vielä mitata sekunttikellolla aika.
Vielä kiinnostas et saako laatikon egs1 boksista ohjelman pihalle liittimestä vai pitääkö avata?
Sen verran oon käsittäny et K-linjalla pitäs onnistua vaikka ktagilla yms.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Standard power 490.8 pstuikku kirjoitti:Pitkästä aikaa
Yhden ahtimen malleista pitäisi olla tässä ketjussa monenmoista käyrää.
Alla ML420cdi
Ahtimet suurennettu, eipä muuta.
Noin 1100/510
Muutama päivä sitten oli vielä pitoja
[ [url=https://i.ibb.co/KGpyGK4/Leikep-yt-1.jpg] ][/url]
Enegine power 513.5 ps
Wheel power 414.1 ps
99.4 ps hukku siis matkalle ?
standard power liene moottorilat ?
ja siihen tullut sitten 22.7 ps lisää
vai miten tuota pitäis lukea
mikä oli vääntö ennen tuota muutosta?
Mukavasti on kyllä vääntöä ja tehoa
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eiköhän tuo standard power ole korjattu teho ilmanpaineen yms mukaan. Engine power on korjaamaton teho kampuran päästä.
Näin siis luulen, ja voin olla väärässä.
Oletettavasti ainoa mihin voisi täysin luottaa on pyöräteho, loput on enemmän ja vähemmän laskennallisia, kun pyöriltä se teho mitataan paitsi moottori jarrussa.
Näin siis luulen, ja voin olla väärässä.
Oletettavasti ainoa mihin voisi täysin luottaa on pyöräteho, loput on enemmän ja vähemmän laskennallisia, kun pyöriltä se teho mitataan paitsi moottori jarrussa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tässähän mitataan tässä tapauksessa sitä voimaa, joka siirtyy tiehen oikeasti.
Auton kiihtyvyydestä suhteessa massaan tietyllä välillä, selviää työn määrä, joka tarvitaan ko kiihtyvyyden aikaansaamiseksi.
hv on kutakuinkin kyky tehdä työtä.
Vanteeseen kiinnitettävä anturi mittaa kiihtyvyyden, kierrosnopeuden ja matkan.
Kun auto punnitaan ja renkaan halk. mitataan, niin kaikki tarpeellinen tieto jo onkin kerätty.
Mittaukseen kuuluu kiihdytys - osuus, sekä rullaus - osuus.
Rullauksen aikana mitataan vastukset.
Rullaus on yhtä tärkeä, kun kiihdytyskin.
Tehokkailla autoilla tulos tulee käytännössä aina alakanttiin, koska renkaat sortaa kiihdytyksessä käytännössä aina, mutta rullaus sujuu aivan normaalisti sitten. Kun teho lasketaan kiihtyvyydestä, jolloin on luistoa ja huonompi kiihtyvyys, vääristää se siis tulosta alaspäin.
Standart powerista tulee enginepower, kun ohjelma on ottanut sinne naputeltuja ympäristötekijöitä huomioon.
Wheel powerista tulee standart poweria, kun rullaus on otettu laskennassa huomioon.
Menisköhän noin.
Tehon laskennassa käytetty standarti näkyy alakulmassa, se on valittu sellainen, joka korjaa vähiten.
Mittaukset mittaan aina samalla paikalla, suunnilleen samalla nopeusalueella, jotta ne olisivat vertailukelpoisia.
Oikeellisuudesta en pane päätä pantiksi, mutta vertailukelpoisia toisiinsa ne on.
Ainakaan mihinkään yltiöpositiivisuuteen tuloksissa en usko, päinvastoin, käytännössä aina lähtee "liian vähän".
Mittaustapa perustuu käytännön suorituskykyyn, muttei suosi tehokkaita autoja.
Olen tykännyt
Tässähän mitataan tässä tapauksessa sitä voimaa, joka siirtyy tiehen oikeasti.
Auton kiihtyvyydestä suhteessa massaan tietyllä välillä, selviää työn määrä, joka tarvitaan ko kiihtyvyyden aikaansaamiseksi.
hv on kutakuinkin kyky tehdä työtä.
Vanteeseen kiinnitettävä anturi mittaa kiihtyvyyden, kierrosnopeuden ja matkan.
Kun auto punnitaan ja renkaan halk. mitataan, niin kaikki tarpeellinen tieto jo onkin kerätty.
Mittaukseen kuuluu kiihdytys - osuus, sekä rullaus - osuus.
Rullauksen aikana mitataan vastukset.
Rullaus on yhtä tärkeä, kun kiihdytyskin.
Tehokkailla autoilla tulos tulee käytännössä aina alakanttiin, koska renkaat sortaa kiihdytyksessä käytännössä aina, mutta rullaus sujuu aivan normaalisti sitten. Kun teho lasketaan kiihtyvyydestä, jolloin on luistoa ja huonompi kiihtyvyys, vääristää se siis tulosta alaspäin.
Standart powerista tulee enginepower, kun ohjelma on ottanut sinne naputeltuja ympäristötekijöitä huomioon.
Wheel powerista tulee standart poweria, kun rullaus on otettu laskennassa huomioon.
Menisköhän noin.
Tehon laskennassa käytetty standarti näkyy alakulmassa, se on valittu sellainen, joka korjaa vähiten.
Mittaukset mittaan aina samalla paikalla, suunnilleen samalla nopeusalueella, jotta ne olisivat vertailukelpoisia.
Oikeellisuudesta en pane päätä pantiksi, mutta vertailukelpoisia toisiinsa ne on.
Ainakaan mihinkään yltiöpositiivisuuteen tuloksissa en usko, päinvastoin, käytännössä aina lähtee "liian vähän".
Mittaustapa perustuu käytännön suorituskykyyn, muttei suosi tehokkaita autoja.
Olen tykännyt
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä joo, tuohan on se paras tapa oikeastaan mitata ilman kallista dynoa. Ja on todellisessa ajotilanteessa tehty, näyttää juuri sen mitä piirtyy tiehen.
Tuo tulosten vertailu kelpoisuus keskenään on oikeastaan se pääasia minun mielestäni. Sillähän sen näkee mitä muutosta on tapahtunut, ja muutostahan mittauksella yleensä tarkkaillaan.
Numeroarvo on vain numero paperilla, se muutos eniten kiinnostaa kun sitähän asiakas on tullut sinulta hakemaan.
Tuo tulosten vertailu kelpoisuus keskenään on oikeastaan se pääasia minun mielestäni. Sillähän sen näkee mitä muutosta on tapahtunut, ja muutostahan mittauksella yleensä tarkkaillaan.
Numeroarvo on vain numero paperilla, se muutos eniten kiinnostaa kun sitähän asiakas on tullut sinulta hakemaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jokos viimein 654:ään on saatu jossainpäin maailmaa toimiva ohjelma kasaan?
Tuo 220d kyllä kaipaisi ehdottomasti hieman lisää vetoja.
Tuo 220d kyllä kaipaisi ehdottomasti hieman lisää vetoja.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kyllä se on nyt kiinni kaapelista.
Uskoisin saavani kohti hyvän teoksen aikaiseksi, kunhan luku onnistuu obd-portista ja saan päivän aikaa tehdä.
Autokin minulla täällä periaatteessa on, mutta CMD,n kaapeli ei vielä tuota tee obd,n kautta.
Pinneistä en uskalla, kun ne tässä uudessa ecussa on niin hengettömät ja mulla kädet vapisee.
Tulee varmaan vahinko, ilman epäillystäkään.
Kärsivällisyyttä vaan, enempi siitä Boschin systeemeillä lähtee, kun Delphin, ero on huomattava.
Kyllä se on nyt kiinni kaapelista.
Uskoisin saavani kohti hyvän teoksen aikaiseksi, kunhan luku onnistuu obd-portista ja saan päivän aikaa tehdä.
Autokin minulla täällä periaatteessa on, mutta CMD,n kaapeli ei vielä tuota tee obd,n kautta.
Pinneistä en uskalla, kun ne tässä uudessa ecussa on niin hengettömät ja mulla kädet vapisee.
Tulee varmaan vahinko, ilman epäillystäkään.
Kärsivällisyyttä vaan, enempi siitä Boschin systeemeillä lähtee, kun Delphin, ero on huomattava.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
w205 180d(1.6) om626 eihän tuosta tarvitse egr poisohjelmoinnin lisäksi tulpata fyysisesti mitään egr kanavia ?
edellinen omistaja kertoi että tarvitsisi mutta luulen melko vahvasti että on sekoittanut johonkin/väärinymäärrys.
starilla tutkittaessa jälkimmäisen imusarjan egr venttiilin ohjaustestit ei vaikuttaneet puhtaan ilman määrään grafiikassa joten oletettavasti egr poisto on onnistunut.
edellinen omistaja kertoi että tarvitsisi mutta luulen melko vahvasti että on sekoittanut johonkin/väärinymäärrys.
starilla tutkittaessa jälkimmäisen imusarjan egr venttiilin ohjaustestit ei vaikuttaneet puhtaan ilman määrään grafiikassa joten oletettavasti egr poisto on onnistunut.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olipa mikä tahansa kone, ei tarvitse tulpata jos on softasta pois. Se vaan ei siltikään takaa ettei egr päästäisi pakokaasua imupuolelle vaikkei softa sitä pyydä. Kyllä se jumissakin voi olla, enempi tai vähempi ja siksi vuotaa. Jos sen haluaa varmistaa, sitten tulppaus on paikallaan. Itselläni harkinnassa ja teenkin kun aikaa ja viitseliäisyyttä löytyy.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Totta, kuvan mukaan 2000 1/min kohdalla vääntöä ei olisi kuin n. 650 Nm. Erikoista siinä on se että OM629 420 CDI vääntää jo vakiona 700 Nm kyseisestä 2000 1/min alkaen.MJPfin kirjoitti:Eniten tuossa huimaa tuo miten alhaalta sitä voimaa tulee, 600Nm menee rikki 2000 kohdalla jo. Kyllä näyttää hyvältä, varmaan kiva ajella.
Poikkeama saattaa johtua mittaustavasta, käytetty Insoric ei mittaa vääntöä vetopyörältä vaan kiihtyvyyttä. Toinen mitä mietin on auton massa. Mahtaako olla 2739 kg olla punnittua painoa vai arvioitu? Kiihdytyskelit on ollut ainakin kohdallaan, vallitseva 1034 mbar ilmanpaine.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä malli kyseessä? OM654/220d mutta mikä korimalli, vetotapa RWD/4MATIC?Nach kirjoitti:Jokos viimein 654:ään on saatu jossainpäin maailmaa toimiva ohjelma kasaan?
Tuo 220d kyllä kaipaisi ehdottomasti hieman lisää vetoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Meneekö ohjelmalla OM648 300 hp ja 600 Nm? Isompi cooleri tulossa. Riittääkö oma korkeapainepumppu?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei vakioahtimella.Behemoth kirjoitti:Meneekö ohjelmalla OM648 300 hp ja 600 Nm? Isompi cooleri tulossa. Riittääkö oma korkeapainepumppu?
Pumppu riittää.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä olis sopiva ahdin, joka menee suurin piirtein bolt on? Vai kannattaako muokata vakio eri siivillä?Kumipää kirjoitti:Ei vakioahtimella.Behemoth kirjoitti:Meneekö ohjelmalla OM648 300 hp ja 600 Nm? Isompi cooleri tulossa. Riittääkö oma korkeapainepumppu?
Pumppu riittää.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itselläni on tuikun softa autossa ja tuli vaihdettua Kyb-venttiili. Vaihteisto on 722.9. Voiko tämä softa aiheuttaa sen, että Kybin adaptiovaiheen vaihe 2 “Momentinmuutimen lukituskytkimen täyttöaika-adaptio” ei onnistu. Kokeiltu on useita kymmeniä kertoja eri olosuhteissa, eikä vaadittu vaatimus 150-200Nm vääntö ja luistaa vaihe ikinä täyty starin mielestä. Vaihe 1 “Adaptio 3 eri vääntömomenttiauleen perusteella” onnistui.
W204
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko näissä vielä joku limitteri svtl ja tq limitterin lisäks?
tuntuu et syöttö toppaa johkai ja ei meinaa saaha mitään muutosta vaikka karttoja runkattu suuntaan jos toiseenki.
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 7796018821" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä löytyy jos joku haluaa kattoa.
tuntuu et syöttö toppaa johkai ja ei meinaa saaha mitään muutosta vaikka karttoja runkattu suuntaan jos toiseenki.
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 7796018821" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä löytyy jos joku haluaa kattoa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohivuotoa liikaa hydr. yksikössä.320 CDI kirjoitti:Itselläni on tuikun softa autossa ja tuli vaihdettua Kyb-venttiili. Vaihteisto on 722.9. Voiko tämä softa aiheuttaa sen, että Kybin adaptiovaiheen vaihe 2 “Momentinmuutimen lukituskytkimen täyttöaika-adaptio” ei onnistu. Kokeiltu on useita kymmeniä kertoja eri olosuhteissa, eikä vaadittu vaatimus 150-200Nm vääntö ja luistaa vaihe ikinä täyty starin mielestä. Vaihe 1 “Adaptio 3 eri vääntömomenttiauleen perusteella” onnistui.
Siksi riittävää täytöstä kevyellä kaasulla ei tapahdu määrätyn ajan puitteissa.
Kun kaasua painetaan enemmän, on öljyäkin liikkeellä enemmän, eikä vuodot enäää vaikuta toimintaan siinä määrin, kun kevyessä rasituksessa, jolloin laatikon linjapaine ja liikuteltavat öljymäärät on pieniä => pienestä määrästä otetaan pois ohivuotava, hukkaan menevä osa => toiminta hidastuu liian paljon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysymys on vastaus kysymykseenHHauki kirjoitti:Onko näissä vielä joku limitteri svtl ja tq limitterin lisäks?
tuntuu et syöttö toppaa johkai ja ei meinaa saaha mitään muutosta vaikka karttoja runkattu suuntaan jos toiseenki.
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 7796018821" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä löytyy jos joku haluaa kattoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
KannattaaBehemoth kirjoitti:Mikä olis sopiva ahdin, joka menee suurin piirtein bolt on? Vai kannattaako muokata vakio eri siivillä?Kumipää kirjoitti:Ei vakioahtimella.Behemoth kirjoitti:Meneekö ohjelmalla OM648 300 hp ja 600 Nm? Isompi cooleri tulossa. Riittääkö oma korkeapainepumppu?
Pumppu riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ahtimet on muokattu, eivät herää, kuten vakiot.Motorbit kirjoitti:Totta, kuvan mukaan 2000 1/min kohdalla vääntöä ei olisi kuin n. 650 Nm. Erikoista siinä on se että OM629 420 CDI vääntää jo vakiona 700 Nm kyseisestä 2000 1/min alkaen.MJPfin kirjoitti:Eniten tuossa huimaa tuo miten alhaalta sitä voimaa tulee, 600Nm menee rikki 2000 kohdalla jo. Kyllä näyttää hyvältä, varmaan kiva ajella.
Poikkeama saattaa johtua mittaustavasta, käytetty Insoric ei mittaa vääntöä vetopyörältä vaan kiihtyvyyttä. Toinen mitä mietin on auton massa. Mahtaako olla 2739 kg olla punnittua painoa vai arvioitu? Kiihdytyskelit on ollut ainakin kohdallaan, vallitseva 1034 mbar ilmanpaine.
Punnittu. Auton paino + kaksi aikamiestä sisällä.
Ilmanpainetieto tulee ilmatieteen laitokselta, keli oli hyvä, oikeastaan erinomainen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä tämä ohivuoto voi johtua?tuikku kirjoitti: Ohivuotoa liikaa hydr. yksikössä.
Siksi riittävää täytöstä kevyellä kaasulla ei tapahdu määrätyn ajan puitteissa.
Kun kaasua painetaan enemmän, on öljyäkin liikkeellä enemmän, eikä vuodot enäää vaikuta toimintaan siinä määrin, kun kevyessä rasituksessa, jolloin laatikon linjapaine ja liikuteltavat öljymäärät on pieniä => pienestä määrästä otetaan pois ohivuotava, hukkaan menevä osa => toiminta hidastuu liian paljon.
W204