Käy kolmella

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Osaako kukaan sanoa mistä moinen vika johtuu, kyseessä mersu c180 w203 vm 2003, ajettu 150tkm automaatti.
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Jos taas auto käy D asennossa ei ko. vika ilmene.
Vikakoodi näyttää kakkospytyn kipinässä häiriö. Ko. sylinterin puola sekä tulpat vaihdettu, ei auttaneet.
Siihen en osaa sanoa tekeekö samaa kylmällä moottorilla.

Kiitos jo etukäteen.
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Ilmeisesti ei kenellekään ole sattunut vastaavaa.

Kuinka tarkka ko. mersu on tulpista. Kun asia muistelen niin ongelma oli päällä jo ennen tulppien vaihtoa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kokeiles vaihtaa sitä turhaan vaihdettua puolaa muihin paikkoihin jos se nyt ei älyä sitä oikeaa sylinteriä.
Seuraavaksi nimittäin alkaisin epäillä ecua....tai siis sytty boxia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Hyvä kiitos, tuo kuulostaa järkevälle. Katsotaan mitä sanoo.
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Jatketaan keskustelua kun ei vika edelleenkään ole selvinny. Vianetsintä projekti ollut tovin jäissä.
Vaihdettu tulppa sekä puola. Asiaa tutkinut kaksikin pajaa ja esille noussut mahdollinen vika suuttimessa. Fortea ajettu läpi muttei sekään tuonut apuja.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Puolan johdossa (johtosarjassa) vikaa?
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Sekin kävi mielessä ja asiaa tukittu, mutta toisaalta miksi auto oireilee ainoastaan vaihteen ollessa asennossa P. Kaikki toimii ajossa.

Eli näin:

Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kompuramarsu kirjoitti:Sekin kävi mielessä ja asiaa tukittu, mutta toisaalta miksi auto oireilee ainoastaan vaihteen ollessa asennossa P. Kaikki toimii ajossa.

Eli näin:

Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Jaa, täällä enempi tietoa kun naapurissa.

Tarkista lamda (mahdollinen lämmitys).

Mikä testeri käytössä star vai bosch?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Testeristä ei ole tietoa mitä käyttivät.

Olisiko suutin kuitenkin poissuljettu vikalistalta?
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1166
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Perusasiat tarkastettu? Puristukset nyt ainakin..
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

Kyllä, sekä polttoaineenpaine.
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 322
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Kompuramarsu kirjoitti:Olisiko suutin kuitenkin poissuljettu vikalistalta?
Voi olla, että vika siirtyy toiselle pytylle suuttimen mukana. P:llä luultavasti pienin syöttö ja suutin ahistaa silloin.
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

No nii, jatketaan keskustelua "hetken" hiljaiselon jälkeen.
Auto edelleen liikenteessä ja voi muuten hyvin mutta ko. vika edelleen päällä ja vikaa ei ole löytynyt, suutinkin vaihdettu, ei vaikutusta. Sen verran huomasin ettei ole vaihteesta riippuvainen, jos pitää jarrua pohjassa niin vika ei ilmene!
Eli miten voi jarrun päälläolo vaikuttaa niin ettei vika ilmaannu. Onko sittenkin ECU:ssa joku bitti poikittain?
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Jos moottori kuormittuu ja makaa kumityynyjen päällä hieman eri tavalla, jolloin johtosarja vääntyy eri asentoon. Oli vaan kerran yks etuveto japsi, joka sammu aina peruuttaessa. Siinä oli yks lukko ecun liittimestä auki. No, sehän on nyt aivan eri asia..
Kompuramarsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 11.12.2014 21:39

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Kompuramarsu »

AK47 kirjoitti:
Kompuramarsu kirjoitti:Sekin kävi mielessä ja asiaa tukittu, mutta toisaalta miksi auto oireilee ainoastaan vaihteen ollessa asennossa P. Kaikki toimii ajossa.

Eli näin:

Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Jaa, täällä enempi tietoa kun naapurissa.

Tarkista lamda (mahdollinen lämmitys).

Mikä testeri käytössä star vai bosch?


Boschilla testattu.
Voiko lamdaa mitata mitenkään, vai vaihtoon suoraa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja atlas »

No lambda tuskin on syyllinen ja voi sen mitatakin..arvot löytyy jostain.
Voi olla että on jotain häikkää sytty boxissakin eli voisit sercapin tai eletromekan kavereiden kanssa jutella jos he osaisivat auttaa jos vika ei poistu mitenkään muuten.
Boxi vioissa kylläkin yleensä esim. vanhemmilla m111 laitteilla ne kylmänä pelaa kaikilla mutta lämmettyään käy kolmella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin