Käy kolmella
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Käy kolmella
Osaako kukaan sanoa mistä moinen vika johtuu, kyseessä mersu c180 w203 vm 2003, ajettu 150tkm automaatti.
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Jos taas auto käy D asennossa ei ko. vika ilmene.
Vikakoodi näyttää kakkospytyn kipinässä häiriö. Ko. sylinterin puola sekä tulpat vaihdettu, ei auttaneet.
Siihen en osaa sanoa tekeekö samaa kylmällä moottorilla.
Kiitos jo etukäteen.
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Jos taas auto käy D asennossa ei ko. vika ilmene.
Vikakoodi näyttää kakkospytyn kipinässä häiriö. Ko. sylinterin puola sekä tulpat vaihdettu, ei auttaneet.
Siihen en osaa sanoa tekeekö samaa kylmällä moottorilla.
Kiitos jo etukäteen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
Ilmeisesti ei kenellekään ole sattunut vastaavaa.
Kuinka tarkka ko. mersu on tulpista. Kun asia muistelen niin ongelma oli päällä jo ennen tulppien vaihtoa.
Kuinka tarkka ko. mersu on tulpista. Kun asia muistelen niin ongelma oli päällä jo ennen tulppien vaihtoa.
Re: Käy kolmella
Kokeiles vaihtaa sitä turhaan vaihdettua puolaa muihin paikkoihin jos se nyt ei älyä sitä oikeaa sylinteriä.
Seuraavaksi nimittäin alkaisin epäillä ecua....tai siis sytty boxia.
Seuraavaksi nimittäin alkaisin epäillä ecua....tai siis sytty boxia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
Hyvä kiitos, tuo kuulostaa järkevälle. Katsotaan mitä sanoo.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
Jatketaan keskustelua kun ei vika edelleenkään ole selvinny. Vianetsintä projekti ollut tovin jäissä.
Vaihdettu tulppa sekä puola. Asiaa tutkinut kaksikin pajaa ja esille noussut mahdollinen vika suuttimessa. Fortea ajettu läpi muttei sekään tuonut apuja.
Vaihdettu tulppa sekä puola. Asiaa tutkinut kaksikin pajaa ja esille noussut mahdollinen vika suuttimessa. Fortea ajettu läpi muttei sekään tuonut apuja.
Re: Käy kolmella
Puolan johdossa (johtosarjassa) vikaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
Sekin kävi mielessä ja asiaa tukittu, mutta toisaalta miksi auto oireilee ainoastaan vaihteen ollessa asennossa P. Kaikki toimii ajossa.
Eli näin:
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Eli näin:
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Re: Käy kolmella
Jaa, täällä enempi tietoa kun naapurissa.Kompuramarsu kirjoitti:Sekin kävi mielessä ja asiaa tukittu, mutta toisaalta miksi auto oireilee ainoastaan vaihteen ollessa asennossa P. Kaikki toimii ajossa.
Eli näin:
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Tarkista lamda (mahdollinen lämmitys).
Mikä testeri käytössä star vai bosch?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
Testeristä ei ole tietoa mitä käyttivät.
Olisiko suutin kuitenkin poissuljettu vikalistalta?
Olisiko suutin kuitenkin poissuljettu vikalistalta?
Re: Käy kolmella
Perusasiat tarkastettu? Puristukset nyt ainakin..
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
Kyllä, sekä polttoaineenpaine.
Re: Käy kolmella
Voi olla, että vika siirtyy toiselle pytylle suuttimen mukana. P:llä luultavasti pienin syöttö ja suutin ahistaa silloin.Kompuramarsu kirjoitti:Olisiko suutin kuitenkin poissuljettu vikalistalta?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
No nii, jatketaan keskustelua "hetken" hiljaiselon jälkeen.
Auto edelleen liikenteessä ja voi muuten hyvin mutta ko. vika edelleen päällä ja vikaa ei ole löytynyt, suutinkin vaihdettu, ei vaikutusta. Sen verran huomasin ettei ole vaihteesta riippuvainen, jos pitää jarrua pohjassa niin vika ei ilmene!
Eli miten voi jarrun päälläolo vaikuttaa niin ettei vika ilmaannu. Onko sittenkin ECU:ssa joku bitti poikittain?
Auto edelleen liikenteessä ja voi muuten hyvin mutta ko. vika edelleen päällä ja vikaa ei ole löytynyt, suutinkin vaihdettu, ei vaikutusta. Sen verran huomasin ettei ole vaihteesta riippuvainen, jos pitää jarrua pohjassa niin vika ei ilmene!
Eli miten voi jarrun päälläolo vaikuttaa niin ettei vika ilmaannu. Onko sittenkin ECU:ssa joku bitti poikittain?
Re: Käy kolmella
Jos moottori kuormittuu ja makaa kumityynyjen päällä hieman eri tavalla, jolloin johtosarja vääntyy eri asentoon. Oli vaan kerran yks etuveto japsi, joka sammu aina peruuttaessa. Siinä oli yks lukko ecun liittimestä auki. No, sehän on nyt aivan eri asia..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 11.12.2014 21:39
Re: Käy kolmella
AK47 kirjoitti:Jaa, täällä enempi tietoa kun naapurissa.Kompuramarsu kirjoitti:Sekin kävi mielessä ja asiaa tukittu, mutta toisaalta miksi auto oireilee ainoastaan vaihteen ollessa asennossa P. Kaikki toimii ajossa.
Eli näin:
Kun auto käy tyhjäkäyntiä P asennossa, hetken kuluttua tippuu kakkospytty pois, eli käy kolmella ja samalla moottorin vikavalo syttyy. Kun sammutan moottorin ja käynnistän uudelleen käy moottori taas kaikilla neljällä mutta vikavalo jää palamaan, käy hetken hyvin ja jälleen tippuu ko. pytty pois. Muutaman startin jälkeen vikavalo sammuu.
Tarkista lamda (mahdollinen lämmitys).
Mikä testeri käytössä star vai bosch?
Boschilla testattu.
Voiko lamdaa mitata mitenkään, vai vaihtoon suoraa?
Re: Käy kolmella
No lambda tuskin on syyllinen ja voi sen mitatakin..arvot löytyy jostain.
Voi olla että on jotain häikkää sytty boxissakin eli voisit sercapin tai eletromekan kavereiden kanssa jutella jos he osaisivat auttaa jos vika ei poistu mitenkään muuten.
Boxi vioissa kylläkin yleensä esim. vanhemmilla m111 laitteilla ne kylmänä pelaa kaikilla mutta lämmettyään käy kolmella.
Voi olla että on jotain häikkää sytty boxissakin eli voisit sercapin tai eletromekan kavereiden kanssa jutella jos he osaisivat auttaa jos vika ei poistu mitenkään muuten.
Boxi vioissa kylläkin yleensä esim. vanhemmilla m111 laitteilla ne kylmänä pelaa kaikilla mutta lämmettyään käy kolmella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-